Hlavná-strom-chýbajúci

Zodpovednosť za riešenie: Prešov

V riešení

1.) Prečo mestské lesy, ktoré sú vyhlásene za lesy osobitného určenia takto škaredo vyzerajú a je to vidieť už aj z centra mesta? V lesoch osobitného určenia sa takto ťažiť rad radom strom popri strome nesmie.

2.) Kto tie stromy na foto vyrúbal? Technické služby mesta Prešov?

3.) Aká bude vyvodená zodpovednosť?

4.) Aká bude náprava?

Prosím na všetky štruktúrované otázky aj štruktúrované odpovede. Ďakujem.

Je to na hanbu mať les v takom stave v dobe keď kandidáti na primátorov sa v kampani predbiehali komu viac záleží na životnom prostredí. Mesto aktuálne za milióny eur vykupuje iba pozemky pod centrálny mestský park, kde to ešte jeho realizácia a o existujúci obrovský park, ktorý sa volá mestský lesopark "za rohom" a patrí mestu Prešov, tak o ten sa mesto nestará a niekto ho drancuje.

29. júl 2019

Odpoveď samosprávy

Týmto potvrdzujeme doručenie Vášho podnetu, pričom mesto Prešov tento podnet preskúma a podľa možností prijme opatrenia na nápravu. O výsledku jeho vybavenia bude bezodkladne informovať doménu www.odkazprestarostu.sk.

Mestský úrad v Prešove
24. október 2019

NebudemLabutKedNebuduUradnici

Chcel by som sa opýtať prečo mesiace tento podnet niekto nerieši? Pripájam aktuálne foto aký otrasný pohľad je na mestské lesy z centra mesta z Hlavnej a Tkáčskej ulice teraz v jeseni keď je slnko nízko.
13. november 2019

NebudemLabutKedNebuduUradnici

Krásna umelecká foto z centra mesta a hľa v pozadí chýbajúce stromy ako chýbajúce zuby
15. november 2019

Odpoveď samosprávy

Týmto potvrdzujeme doručenie Vášho podnetu, pričom mesto Prešov tento podnet preskúma a podľa možností prijme opatrenia na nápravu. O výsledku jeho vybavenia bude bezodkladne informovať doménu www.odkazprestarostu.sk.

Mestský úrad v Prešove
24. september 2021

Michal

Žiadam mesto o informáciu
- aký je stav vybavenia/riešenia tohto podnetu
- prečo na tento podnet na doméne odkazprestarostu.sk vyše dva roky neodpovedalo
- či bolo vyrúbanie stromov spôsobom popísaným v podnete z 29.7.2019 v súlade so všetkými príslušnými zákonmi.

Ďakujem.
27. september 2021

Odpoveď samosprávy

Týmto potvrdzujeme doručenie Vášho podnetu, pričom mesto Prešov tento podnet preskúma a podľa možností prijme opatrenia na nápravu. O výsledku jeho vybavenia bude bezodkladne informovať doménu www.odkazprestarostu.sk.

Mestský úrad v Prešove
19. október 2021

Michal

MsÚ v Prešove dňa 29.7.2019. 15.11.2019 a 27.9.2021 potvrdil prijatie podnetov vo veci vyrúbania stromov a informoval, že podnet preskúma, podľa možností prijme opatrenia na nápravu a o výsledku bezodkladne informuje.

Predpokladám, že MsÚ pristupuje k riešeniu podnetov občanov svedomite a zodpovedne a svojimi vyjadreniami nemá v úmysle verejnosť zavádzať.

Nerozumiem však, prečo pri takomto prístupe MsÚ dodnes nezaslal
- odpoveď na pôvodný podnet zo dňa 29.7.2019 – o výsledku jeho vybavenia
- odpoveď na opakovanú žiadosť zo dňa 24.10.2019 prijatú 15.11.2019
- odpovede na tri otázky v príspevku, podnete zo dňa 24.9.2021 prijatom mestom dňa 27.9.2021.
Som presvedčený, že pri svedomitom a zodpovednom skúmaní pôvodného podnetu MsÚ mohol a mal zodpovedať minimálne dve z troch otázok bezodkladne – tak, ako to v svojom potvrdení o prijatí podnetu zo dňa 27.9.2021 uvádza, t. zn. najneskôr do 4.10.2021. Žiaľ, do dnešného dňa MsÚ neodpovedal, pripomínam, že dnes je 19.10.2021.

Urgujem MsÚ o odpoveď a verím, že bude jasná, zrozumiteľná a konkrétna – s faktami. Za jej promptné zverejnenie na tejto doméne ďakujem.
27. október 2021

Odpoveď samosprávy

"Podnet bol odstúpený na riešenie TSmP, a.s. so žiadosťou o zaujatie stanoviska. Stanovisko TSmP:
"Porast na fotografii na horizonte lesa smerom na západ od mesta Prešov spravujú Školské lesy Cemjata (nie Technické služby mesta Prešov, a.s.). Naši pracovníci spravujúci mestské lesy sú tiež toho názoru, že takto vyzerajúci les je neestetický.
V mestských lesoch môžete ojedinele vidieť samostatne stojace stromy uprostred mladšieho porastu. TSMP, a.s. hospodária v Mestských lesoch už 10 rokov s certifikátom kvality FSC, ktorý vyžaduje, aby jednotlivé stromy boli v mladom poraste ponechané zámerne s cieľom vytvoriť priestor pre hniezdenie operencov".

Odbor životného prostredia a dopravnej infraštruktúry MsÚ
27. október 2021

NebudemLabutKedNebuduUradnici

Skolske lesy Cemjata maju takisto certifikat FSC https://www.slspo.sk/skolske-hospodarstvo/certifikacia-lesa/ Aky bude postup dalej? Lesy patria mestu, zasle nejaku vyzvu mesto ako vlastnik danemu spravcovi, aby dane horizonty zalesnil nejakymi vhodnymi rychlorastucimi drevinami a ze les spravuju v rozpore s FSC?
27. október 2021

Michal

Verím, že mesto nepovažuje zaslané stanovisko TSMP, a. s. za konečné vybavenie podnetu, pracuje na jeho vybavení i naďalej a odpovie na všetky otázky v podnete.
Aby sa minimalizovalo nedorozumenie, sumarizujem, že sa jedná o
- 4 otázky v podnete zo dňa 29.7.2019
- 3 otázky v podnete zo dňa 24.9.2021
- 2 otázky v bezprostredne predchádzajúcom podnete zo dňa 27.10.2021
a dovolím si dodať ešte dve otázky
a) Patria parcely, na ktorých došlo k tomuto, minimálne, neestetickému výrubu stromov mestu, alebo sú vo vlastníctve súkromnej osoby, resp. súkromných osôb?
b) Kto a kedy dal súhlas na takýto výrub?

Dovolím si pripomenúť, že podľa smernice primátora SP 08/2016 https://www.presov.sk/download_file_f.php?id=733157 podnet musí byť vybavený do 30 dní.

Vzhľadom na to, že túto vec mesto skúma vyše dvoch rokov, som presvedčený, že na odpoveď nepotrebuje ďalších 30 dní a väčšinu z týchto otázok zodpovie bez meškania.
02. november 2021

Michal

Prosím admina OpS o preposlanie posledného príspevku, zo dňa 27.10. mestu.

Mesto zjavne vyše dva roky podnet neriešilo, za toto obdobie poslalo, s výnimkou prijatia podnetu, jedinú odpoveď – dňa 17.10.2021, aj to neuspokojivú. Zodpovedalo v nej iba jednu zo štyroch otázok z pôvodného podnetu (vylúčilo TsMP ako realizátora tohto výrubu).a nezodpovedalo žiadnu z ďalších piatich otázok uvedených v iných podnetoch, príspevkoch.
03. november 2021

NebudemLabutKedNebuduUradnici

No situacia sa zamotava, ja mam odpoved zo Skolskych lesov Cemjata, ze miesto na foto s vyrubanymi stromami spravuju naopak TSMP... Z fotografie vyplýva, že vyrúbaná časť lesa je v správe TSMP, preto prosím o vysvetlenie požiadajte príslušného hospodára Ing. Sekereca, alebo dajte podnet na orgán štátnej správy lesného hospodárstva t.j. na Okresný úrad Prešov, odbor pozemkový a lesného hospodárstva. 
04. november 2021

Odpoveď samosprávy

Týmto potvrdzujeme doručenie Vášho podnetu, pričom mesto Prešov tento podnet preskúma a podľa možností prijme opatrenia na nápravu. O výsledku jeho vybavenia bude bezodkladne informovať doménu www.odkazprestarostu.sk.
Mestský úrad v Prešove

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania