Parkovanie na chodníku a blokovanie áut na ulici Š. Králika

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Prievidza

V riešení
meno
Boris 14. marca 2018

Odkedy je spoplatnené parkovanie pred výškovou budovou, návštevníci parkujú dlhé hodiny, počas dňa na chodníku pred blízkymi bytovkami tak, že je častokrát takmer neprechodný, prípadne ak neparkujú na chodníku, parkujú na ceste a väčšie vozidlá zatarasia takmer celý jazdný pruh, čím obmedzujú ostatné "kolmo a legitímne" zaparkované vozidlá vo výjazde. Nakoľko kolmo zaparkované autá nemajú vyhradené parkovacie miesta a parkujú v tesnej blízkosti ( častokrát je problém nastúpiť do auta ) a výjazd z parkovacieho miesta je možný len rovno bez vytočenia kolies takmer až do úrovne ostatných áut, čo je však nemožné v jednom jazdnom pruhu, kedže druhý pruh je blokovaný autami. Oba spôsoby parkovania sú nezákonné a obmedzujú výjazd a pohyb ostatných šoférov a chodcov. Uvítali by sme zákaz státia..

15. marec 2018

Občan

Prosim a nepíšte, že vec zabezpečí MP. To nie je riešenie. Veď oni sami navrhovali na VVO č. 2 takéto riešenie aspon s časovým obmedzením zákazu státia v čase od 7 do 18 hod. Takto je to aj na Zapotôčkoch.
21. marec 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za nahlásenie podnetu. O vyjadrenie k tomuto podnetu a možnosti jeho riešenia som požiadala referát dopravy. Zároveň som požiadala MsP o častejšie hliadkovanie v danej lokalite.

Do vyriešenia Vás prosím, aby ste v prípade zistenia zlého parkovania a následného blokovania iných vozidiel pri výjazde, volali priamo na mestskú prípadne štátnu políciu, ktorá daný problém vyrieši na mieste. Pomôžete tak k urýchleniu riešenia aktuálnej situácie.

Natália Svítková
Referent pre podnety obyvateľov


21. marec 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

referát dopravy pripraví návrh na osadenie dopravného značenia: zákaz státia s časovým obmedzením a ten následne zašle na Okresný dopravný inšpektorát v Prievidzi. V prípade, že daný návrh bude ODI odsúhlasený, cestný správny orgán vydá určenie na použitie dopravného značenia a následne postúpi požiadavku s osadením na mestskú spoločnosť TSMPD s.r.o., ktorá zabezpečí reálne osadenie dopravného značenia.

Zdenka Žillová
Referent pre dopravu
25. marec 2018

martin

1.12.2015 som na stranku dal ten isty problem,to iste miesto ako sa tu parkuje.za 3roky nikto nic neriesil az teraz?Zmenil sa zakon?paragraf?Aj pan Gatial zastupca nacelnika napisal ze ked sa nezavola msp nic nevyriesia.Po 3rokoch sa to uz da aj bez zavolania?Pan Turanovic prednosta Msu povedal ze auta nemozu parkovat na chodnikoch a nicitich.Chcem sa opytat,na druhej strane kazdy den pred vchodom20-22je zablokovana cesta stoja tu auta.V pripade poziaru alebo Rzpcky sa nedostanu auta.Je potom aj cesta spinava od oleja dakujem.
27. marec 2018

Boris

Martin a ostatní účastníci diskusie, ďakujem za podporu a za to, že nám to nie je jedno!
Takisto ďakujem kompetentným za vyriešenie problému!
Aj časové obmedzenie státia je čiastočné riešenie a krok k náprave, aj keď som názoru, že pokiaľ sa niekde parkuje nezákonným spôsobom, je to obmedzujúce a nebezpečné, nemalo by sa tam parkovať vôbec!
Zároveň Vás prosím o pridávanie fotiek, pokiaľ ste svedkom nezákonného parkovanie SEM a takisto aj do podnetu, ktorý ( ako som zhrozene zistil ) zaslal Martin už 01. decembra 2015 a za vyše dva roky sa neprišlo so žiadnym riešením!!!
Link na Martinov pôvodný podnet aj s diskusiou je tu:

https://www.odkazprestarostu.sk/prievidza/podnety/23278/parkovanie-s-kralika
27. marec 2018

martin

Boris casove obmedzenie aj to je krok k urobeniu k niecomu.Ale po urcitej hodine ked sa tam bude stat auta budu nicit a znecistovat,chodniky kto zaplati opravu?Ludia z ich dani.Nech tam daju zakaz statia.
28. marec 2018

Boris

Martin ja súhlasím. Ako som napísal vyššie...lepšie ako nič, ale nie je to permanentné riešenie.
Pravdou je, že najviac áut tu parkuje cez deň ( návšteva lekárov, kaviarne, súkromnej zubnej ambulancie a súkromnej chirurgie ) Takisto som postrehol, že úplne najviac vozidiel je tu odparkovaných v čase obeda a to z dôvodu, že sa denne stravujú v jedálni za ktorou je takmer prázdne, avšak platené parkovisko...
28. marec 2018

Boris

Martin.. Znečistené, zničené chodníky a cesty, na to si už človek zvykol. Pokiaľ však zničený chodnik bude príčinou niekoho úrazu, alebo pokiaľ tu dojde k ujme na zdraví niekoho z dôvodu zrážky auta a podobne ( nakoľko chodci sú nútení kráčať po ceste, kedže chodník je zaprataný autami.. ) ja chcem vedieť, kto si to zoberie na zodpovednosť???
Veľký podiel na tom bude mať mesto, pretože toleruje nezákonné a nebezpečné parkovanie, ktoré obmedzuje chodcov a bráni ostatným autám vo výjazde z parkoviska..

Zdenka Žillová ( Referent pre dopravu ) prosím Vás priebežne o aktualizovanie informácií o riešení danej situácie, ďakujeme.
25. máj 2018

Emily

Dočkáme sa konečne riešenia?
Ja som dva dni po sebe nemohla vyjsť z parkoviska. Pretože sme parkovali na tesno, na ceste stálo auto, takže absolutne žiadna šanca vyjsť. Prvý deň som nad tým kývla rukou, išla taxíkom, ale na druhý deň ma to už vytočilo. Volala som mestskú políciu, tí nemali dosť áut, odporučili ma na štátnu políciu. Musela som zasa odísť taxíkom do práce. Keď som sa už v ňom viezla, volali mi či tam ešte zavadzia, či je to to isté auto, čo aj deň predtým, či je to súrne, či tam majú ísť. Ale neviem, či vôbec niečo riešili, lebo keď som sa vrátila okolo obeda k parkovisku, auto stále stálo na ceste, takže zasa som si nemohla vziať vlastné auto. Je možné, že keď prišli, preparkoval ho a potom ho dal späť. To neviem. A ešte povedali, že to nie je také jednoduché vyriešiť ten podnet(ohľadom parkovania na ceste), čo je podaný. Včera ráno, keď som vychádzala z parkoviska (na 3-krát), tak išlo po ceste policajné auto, videli , že mám problém vyjsť(radšej som sa stiahla späť na parkovisko, aby mohli prejsť), ale to ich vôbec nezaujímalo.
Zastavuje sa mi rozum, akí sú tí ľudia v dnešnej dobe pohodlní. Zaťažko sa im je prejsť od kauflandu cez cestu k lekárovi, na obed.... Keby mohli zatiahli by to auto aj do vchodu :-).
A ešte poznámočka k inej veci. Dávala som podnet kedysi k tomu, že nie je dobrý výhľad na cestu sprava od kruhového keď vychádzam z ulice Š.Králika.
Problém vyriešili, dali tam zrkadlo, ale to zrkadlo je na posmech. Radšej sa aj tak pozriem trikrát napravo, či niečo nejde (aj to som si nie istá, keď tam na parkovisku pri ceste parkujú dodávky). To nepochopím, kto vymyslel nejaké "zmenšujúce zrkadlo", či ako to nazvať. Vám ostatným sa ako naň pozerá?
Vidíte dobre?
12. október 2018

Boris

Stále žiadna odpoveď, vyjadrenie, riešenie???
Cca týždeň dozadu mi nejaký "dobrák" oškrel predok auta. Našťastie po prečistení zostali len škrabance a odlúpený lak.. Nie som na dotyčného vôbec nahnevaný, štve ma dôvod prečo sa to stalo a to je práve, to čo tu riešime a zatiaľ sme nič nevyriešili..
Presne viem ako sa to stalo, nakoľko pár dní dozadu som išiel zaviezť ženu k zubárke a chvíľku trvalo kým som vyparkoval - a to som pritom parkoval predkom auta k ceste, keby som parkoval zadkom, nebolo by možné výjsť.. Chcem tým povedať že rezervy medzi autami pri daných úkonoch boli tak nanajvyš 5cm a bokom auta som nebol ďaleko k tomu aby som sa oprel predku auta, čo parkovalo vedľa mňa.. ( presne tak, ako niekto buchol do môjho auta pár dní predtým.. ) Neskutočné, pritom som registroval, že rampa parkoviska pred TOPCAFE je cez deň zdvihnutá, čiže to vyzerá tak, že by mohli návštevníci blízkych budov parkovať počas pracovných hodín tam!
Dneska som bol svedkom ako sa istý pán snažil vyparkovať snáď 10 minút.. V protismere stálo asi 5 ďalších áut, ktoré čakali a povzbudzovali ho trúbením. To ešte podotknem, že jeho auto má sotva 4 metre a v podstate je úzke, čo potom tie väčšie?
Je to pre mňa nepochopiteľné a plne súhlasím aj s tým čo napísala vyššie Emily..
Ako to budeme riešiť? Dajte sem aspoň kameru, nech sa vieme dopátrať, keď nám zase niekto dobúcha autá..
Ďakujeme super mesto!!!
12. október 2018

Emily

Od istého času parkujem väčšinou pri Kauflande, lebo som už stratila nervy s touto situáciou, ktorá trvá už pekne dlho.
Včera som spravila osudovú chybu a zaparkovala som zasa na "našom" parkovisku, takže ráno som mala zasa postarané o pekné nervy.
Vyšla som možno na piatykrát s prepáčením so stisnutým zadkom, pretože
to boli centimetre - vpredu, vzadu. A ako píše Boris, autá stáli na jednej strane cesty, na druhej strane cesty a čakali a vrchol bol, keď fakt niekto zatrúbil.
Komu to takto vyhovuje, keď sa to nerieši???
14. október 2018

Boris

Áno, aj toto je riešenie.. Ľudia čo tu bývajú, budú parkovať pred Kauflandom, aby ľudia čo sem chodia na obedy, kávu a po lekároch mohli parkovať pred bytovkami, popri ceste a vyhradené parkovisko pred TOPCAFE nech si zíva prázdnotou..
16. október 2018

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,
podnet bol preposlaný na samosprávu.

Prajem pekný deň
Admin OPS
17. október 2018

martin

21.3.2018 Zdenka Žilova napisala že referat dopravy pripravi navrh na osadenie dopravneho značenia ZAKAZ STATIA.Rieši sa to už 5 rokov.Čo som ja sem pridal tento problem.Komu to ešte chcete zasielat na Ministerstvo vnútra????Neklamte už viac ludi.A policia sa tu ukazala prvy tyžden a viac nie je to len jedna banda.
22. október 2018

Boris

@martin
Admin OPS ( Odkazprestarostu.sk ) prepošle daný podnet na samosprávu.
Je to maximum čo môže spraviť. Môžme len poďakovať. V jeho kompetencií nie je vyriešenie, ani urýchlenie vyriešenia problému.. Problém je "tam hore", tam to viazne..
Tento podnet je známy. Bol už x krát prediskutovaný na zhromaždeniach mestského zastupiteľstva, avšak na všetko je čas..

@Emily
S tým zrkadlom to je podobný príbeh. Trvalo 2 roky, kým sa to vyriešilo. Problém bol v tom, že aj keď sa vedelo, že daná križovatka je neprehľadná a nebezpečná a štatisticky bolo podložené, že tam vznikajú dopravné nehody, zrkadlo predsa len stojí mesto peniaze a mesto nebolo ochotné vynaložiť fin. prostriedky.
Nakoniec sa to vyriešilo tým najlacnejším, najmenším zrkadlom, aké sa dalo zohnať, ktoré je aj tak lepšie "ako nič"..
25. október 2018

martin

Boris ved ja som nemyslel adm odkaz pre starostu.Ze to on vyriesi.Ale uz sa mozno nieco pohlo lebo su znacky pri autobazare zakas statia nakl.vozidlam 3.5 metra sa mi zda ze to tam tak je.Utorok rano tam dostalo zasobovacie auto papucu.musime len cakat ze nam tu nebudu auta chodit po trave ked sa nedostane z parkoviska.
03. marec 2020

jožo jozo

Ulica Š. Králika-parkovanie-problémové

!!! Žiadam o rýchle vyriešenie !!! Nedodržaná šírka obojsmernéj cesty 6m zo zákona na prejazd vozidiel. Protizákonné pozdĺžne parkovanie aj v protismere po celéj dĺžke cesty Š.Králika.
03. marec 2020

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,

podnet bol opätovne zaslaný samospráve.

S pozdravom

Admin OPS
04. marec 2020

martin

RIEŠENIE ŠIRKOVYCH POMEROV V ZMYSLE par23ods.1 Č .8/2009 z.z O CESTNEJ PREMAVKE BOLO DO 30.11.2019 VYLUČNE V KOMPETENCII POLICAJNEHO ZBORU.ZMENOU ZAKONA O OBECNEJ POLICII OD 1.12.2019 MA TIETO KOMPETENCIE AJ MESTSKA POLICIA.OD 1.2.2011 PRICHADZA K JEDNEJ Z RADIKALNYCH ZMIEN VO VYKONE POVINNYCH PEŠICH HLIADOK V NAŠOM MESTE TO SU SLUBY PANA NAČELNIKA P.POMAJBA A ŽIADNE PEŠIA HLIADKA SA TU NEUKAZALA 9 ROKOV.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania