Mliekarenská ulica-Cesty a chodníky-iné

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Prievidza

Vyriešený
meno
Anonymný užívateľ 12. marca 2019

Názov podnetu - Umiestnenie kanalizačných vpustí

Pri výstavbe križovatky pri autoumyvárni na Mliekárenskej ceste bol vybudovaní odbočovací pruh, pričom priebežný sa posunul doprava.

1. Z akého dôvodu boli vpuste dažďovej kanalizácie ponechané UPROSTRED jazdného pruhu ?

2. Ktorá STN umožňuje umiestňovať dažďové vpuste uprostred jazdného pruhu ?!
Okrem toho sú kanalizačné vpuste umiestnené pod úrovňou vozovky a vodiči kvôli tomu veselo kľučkujú v protismere.

3. Kto za stavebný úrad (mesto Prievidza) podpísal kolaudačné rozhodnutie na takýto paškvil ?

4. Kedy budú kanalizačné vpuste presunuté na okraj vozovky a zároven umiestnené na úroveň vozovky ?

15. marec 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, stanovisko zabezpečí oddelenie stavebného poriadku MsÚ.


Michal Ďureje-hovorca mesta
21. marec 2019

Odpoveď samosprávy

Špecifikácia navrhovania odvodňovacích systémov pre cestné komunikácie formou záväzného predpisu u nás a ani v ostatných krajinách neexistuje. Podľa Metodického návodu Min. dopravy (TP č. 13/2005) vpusťové objekty je neprípustné umiestňovať do prejazdného profilu komunikácie len pri diaľniciach. Keďže vo všeobecnosti je riešenie odvodňovacích systémov na cestných komunikáciách finančne nákladná záležitosť, uvedené riešenie umiestnenia vpustí v prejazdnom profile vozovky je optimálne z funkčného a finančného hľadiska. Pre úpravu nivelety vpustí bola investorovi stanovená lehota cestným správnym orgánom do 30.04.2019.

Je bežné, že kanalizačné vpuste ako aj iné inžinierske siete sa umiestňujú v priestore cestných komunikácií. Vpuste netvoria žiadnu prekážku cestnej premávky. Mesto súhlasí s kolaudáciou stavby „Autoumyváreň Prievidza, Mliekárenská ulica – SO 03 Komunikácia, spevnené plochy“ v zmysle predloženej projektovej dokumentácie a zmenami konečných povrchových úprav.


Kolaudačné rozhodnutie za mesto Prievidza (ako stavebný úrad) podpísal príslušný vedúci v zmysle organizačného poriadku mesta.


Problematika vpustí bola riešená cestným správnym orgánom aj v rámci kolaudácie, kde boli dohodnuté podmienky aj ohľadne kanalizačných vpustí cit. zo súhlasu č. 2.4.3-10211-2018/119347 zo dňa 06.01.2019:

„Mesto súhlasí s kolaudáciou stavby „Autoumyváreň Prievidza, Mliekárenská ulica – SO 03 Komunikácia, spevnené plochy“ v zmysle predloženej projektovej dokumentácie a zmenami konečných povrchových úprav, za dodržania nasledovných podmienok:

- realizované úpravy miestnej komunikácie bezodkladne protokolárne odovzdať do majetku Mesta Prievidza (v zmysle Zmluvy o budúcej zmluve o zriadení vecného bremena č. 423/2018/1.2 účinnej od 05.06.2018) po splnení podmienok :
- úprava nivelety jestvujúcich kanalizačných vpustí tak, aby neovplyvňovali plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky v lehote do 30.04.2019
- úprava trvalého dopravného značenia a realizácia osvetlenia priechodu pre chodcov v zmysle určenia trvalého dopravného značenia č. 2.4.3-10176-2018/118855 zo dňa 16.01.2019 v lehote do 30.06.2019
- v rámci preberacieho konania požiadať Mesto Prievidza – cestný správny orgán o odsúhlasenie splnenia podmienok uvedených v tomto stanovisku,
- vyhradzujeme si právo stanovisko doplniť resp. zmeniť ak si to vyžiada verejný záujem, ...“


Oddelenie stavebného poriadku MsÚ
21. marec 2019

Anonymný užívateľ

Po prečítaní odpovede z oddelenia stavebného poriadku sa nestačím čudovať, akí odborníci sa vyjadrujú ku stavbám komunikácií v Prievidzi.

Tvrdenie, že "Špecifikácia navrhovania odvodňovacích systémov pre cestné komunikácie formou záväzného predpisu u nás a ani v ostatných krajinách neexistuje" je citát z TP SSC 13/2005. Tvrdenie, že "vpusťové objekty je neprípustné umiestňovať do prejazdného profilu komunikácie len pri diaľniciach." je už ale obyčajná fabulácia vytrhnutá z kontextu menovaného TP, kde je na obrázku uvedený príklad osového vedenia potrubia na diaľnici a v žiadnom prípade sa nevzťahuje iba na diaľnicu ako tvrdí oddelenie výstavby.

O STN 73 6101 - Projektovanie ciest a diaľnic na oddelení stavebného poriadku zrejme v živote nepočuli. V časti 8.2 - Odvodňovacie zariadenia tejto STN sú uvedené zásady navrhovania a typy odvodňovacích zariadení.
Pre podnet je ale dôležitá formulácia z bodu 8.2.6.1, podľa ktorej "Poklopy šácht odvodňovacieho potrubia sa zásadne NEUMIESTŇUJÚ do vozovky".

Pritom by ale úplne postačovalo použiť zdravý rozum.
Aký význam majú dažďové vpuste umiestnené uprostred jazdného pruhu ?
Bola komunikácia pri výstavbe križovatky vyspádovaná smerom ku týmto vpustiam ?! A teda vozovky sa už nespádujú ku krajnici ?
Aký bude praktický význam vpustí, keď voda bude odtekať niekde úplne inde ?!
31. marec 2019

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,
podnet bol opätovne preposlaný samospráve.

S pozdravom admin OPS
24. júl 2019

Anonymný užívateľ

Aké sankcie boli vyvodené voči majiteľovi autoumyvárne, keďže do dnešného dňa neupravil výšku kanalizačných vpustí, hoci lehota uplynula už 30.4. ? Nehovoriac o neexistujúcom osvetlení priechodu pre chodcov, čo bola ďalšia z podmienok kolaudácie.

Podnet Neriešený.
02. december 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
niveleta jestvujúcich kanalizačných vpustí už bola investorom upravená tak, aby neovplyvňovala plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky.

Ing. Ján Dolhý
Referent pre dopravu

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania