Riešenie križovatky hlavná-zdravotnícka-školská

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Stupava

V riešení
meno
Marek Luha 21. októbra 2015

Trvalé ranné a popoludňajšie zápchy v Stupave. Čiastočným riešením je zrušenie jedného z tu zriadených prechodov pre chodcov, najlepšie toho pred križovatkou smerom od BA. Tento značne brzdí plynulosť dopravy. Ďalším krokom je vybudovanie svetelnej križovatky a zriadenie semaforov, aby automobili i chodcovia mali proporčne vyvážené intervaly pohybu. Posledným i keď dlhodobým krokom, je vybudovanie diaľničného privádzača Stupava-sever.

21. október 2015

rasto

svetelna krizovatka? viete si predstavit co by to sposobilo rano smerom do BA? uz teraz sa niekedy stoji pri metskom urade.
03. november 2015

JV

Dobrý deň. V súvislosti s ohlásenou uzávierkou námestia pri kostole, bude nejakým spôsobom riešený zo všetkých strán plynulý prejazd križovatkou Školská/Hlavná? Napr. riadením policajtov, minimálne v rannej a poobedno/večernej špičke? Alebo dočasnou zmenou dopravného značenia prípadne dočasným semaforom? Už teraz sa dá zo Školskej odbočiť iba s veľkými problémami, keďže vodiči idúci po Hlavnej len veľmi neradi púšťajú autá idúce zo Školskej alebo Zdravotníckej. Ak nie, tak to bude dlhodobý dopravný kolaps. Prosím o odpoveď. Ďakujem.
08. november 2015

Marek Luha

Pre Rasťa: No veď práve tie semafory a zrušenie jedného z prechodov tomu majú pomôcť. Pretože autá, ktorých je rádovo viac ako chodcov, teraz čakajú a stoja neúmerne dlho, čo je vyložene neadekvátne voči potrebám chodcov, ktorí prechádzajú každých pár sekúnd. Pokiaľ sa nastaví semafor na rozumný interval, priepustnosť a rýchlosť v špičke sa bezpochyby zvýši. Chodci sa tiež musia prispôsobiť a nie vstúpiť na prechod úplne nekotrolovane ako sa im zachce.
09. november 2015

rasto

nestretol som sa s tym aby tam chodci prechadzali kazdych par sekund. rano tam stoja policajti a usmernuju ich. problem je skor pripajanie aut z bocnych ciest, vodici, vahaju a cele sa to nabaluje. Poobede tam zase chybaju odbocovacie pruhy, kvôli autom co tam odbacaju sa vytvara zapcha az po Jurki. Pomoze jedine kruhac.
11. november 2015

Marek Luha

Aj kruhový objazd by bol určitým riešením, avšak na takom malom priestore by musel byť vybudovaný s veľmi malým polomerom, čo by dosť sťažilo manévrovateľnosť i obmedzilo rýchlosť prejazdu. Ale hlavne by nemohol zabezpečiť načasovanie prejazdov áut a prechodov chodcov. Semafory by to vyriešili v tomto prípade lepšie. Súhlasím, že situáciu výrazne zhoršuje aj odbočovanie áut zo (na) Zdravotníckej a Školskej, ale akonáhle po 7:15 začnú prichádzať deti do školy, je to doslova katastrofa, lebo policajti to nevedia a ani nemôžu dobre usmerniť. Trvám na tom, že autá sú i policajtmi zastavované ani nie každých 30 sekúnd. Policajti púšťajú chodcov a zastavujú autá neadekvátne často. Navyše to robia nekoordinovane a vysoko neprofesionálne, nakoľko sa často stáva, že jeden prechod uvoľnia a druhý zastavia...Jazdím cez Stupavu každé ráno, takže viem o čom hovorím. Samozrejme, že spomenuté odbočujúce autá a "dobromilní" vodiči jazdiaci po hlavnej ťažkú situáciu veľmi znásobujú, lebo jedni chcú byť až veľmi ústretoví a druhí sú zase až veľmi drzí a do križovatky sa priam natlačia. V prvom rade treba zrušiť ten prechod bližšie k BA, čím sa vylúčia komplikácie s terajšou nekoordinovanosťou prechodov a v budúcnosti so zložitosťou zbytočného časovania. V druhom rade treba zriadiť semafory s časovaním napr. 120 sekúnd pre hlavný ťah a 20 sekúnd pre bočné ulice + chodcov. Po otestovaní sa interval môže upraviť podľa potreby. Semafory by spolu s odbočovacími pruhmi riešili samozrejme aj podvečerné zápchy smerom späť. Tieto riešenia sú však napriek všetkému len doplnkové. Systémovým riešením je vybudovanie diaľničného napájača/odpájača Stupava-sever, resp, dočasne aspoň zriadenie bezpoplatkovej zóny diaľnice v úseku BA-Lozorno. Bohužiaľ najviac automobilov používa Stupavu iba na tranzit, čiže dopravu zaťažujú hlavne nedomáci vodiči, ktorí sa odmietnutím zakúpenia diaľničných nálepiek takto hrozne pretláčajú cez Stupavu aj za cenu toľkého každodenného čakania a zbytočných zápch. Mohli by si konečne uvedomiť, že tých ušetrených 50 Eur ročne za to určite nikomu nestojí.
11. november 2015

Marek Luha

A pánom primátorovi, poslancom a úradníkom len pripomínam, že tento problém by mal byť v Stupave prioritou č.1. Nečinnosťou sa to samé nevyrieši, naopak bude to len horšie a horšie a Stupavu čaká skôr či neskôr dopravný kolaps.
11. november 2015

rasto

taktiez chodim kazde rano okolo 7:10 smerom do BA. O takomto case tam policajtov vidim málokedy, deti do skoly chodia pravdepodobne neskor (potom su tam uz aj policajti). Preto si myslim ze hlavnym problémom je radenia aut v krizovatke, detto poobede. Suhlasim ze jeden z tych prechodov je zbytocny. Kruhac je tam planovany v suvislosti s Lidlom, ak tam raz vôbec bude. Vsetci cakaju na to ako sa situacia ohladom Lidla vyvynie....takze cakame a cakame
11. november 2015

Marian

Krizovatka Hlavna-Zdravotnicka

Vazene zastupitelstvo.. ocenujem Vasu iniciativu riesit nejakym sposobom situaciu na predmetnej krizovatke.. ale to, co dnes (10.11.) rano sposobili mestski policajti, sa neda nazvat nijako inac iba chaos na chaos.. taketo riadenie premavky (za kazdu cenu pustit aj to posledne auto z vedlajsej cesty, Hlavna cesta zapchata napriec celym mestom, meskanie SAD 20 min) je diletantske a nefunguje.. to tam radsej nemuseli byt, fungovalo to lepsie.. aj tu najrusnejsiu krizovatku v BA dokaze lepsie a na hodiny obsluzit 1 policajt, lebo reaguje na okamzitu situaciu..
Dakujem
29. marec 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
stavba okružnej križovatky a stavba obchodnej prevádzky spoločnosti Lidl navzájom spolu súvisia. Podpísanie zmluvy o spolupráci medzi Mestom Stupava a spoločnosťou Lidl vo veci riešenia križovatky uviazlo na rozhodnutí väčšej časti poslancov mestského zastupiteľstva, ktorí minulý rok tento bod opakovane stiahli z programu rokovania. Napriek tomuto rozhodnutiu som inicioval ďalšie rokovania o spolupráci medzi mestom a spoločnosťou Lidl. V situácii nastal progres. V súčasnosti je podpísaná zmluva, na základe ktorej Mesto Stupava získa projektovú dokumentáciu pre realizáciu okružnej križovatky. Samotná realizácia križovatky však nezáleží len od iniciatívy Mesta Stupava. Hlavná ulica je štátnou cestou I. triedy vo vlastníctve Slovenskej správy ciest a akékoľvek dopravné a technické riešenie križovatky musí byť z ich strany odsúhlasené. Do tohto projektu, samozrejme, vstupujú aj ďalšie subjekty, rovnako potrebné je získať aj ich súhlasné stanoviská s navrhovaným riešením. Pristupujeme k tomuto projektu zodpovedne, snahou vedenia mesta je komplexné riešenie dopravnej situácie. V súčasnosti nie je možné pozerať sa iba na vyriešenie tejto križovatky, potrebné je riešiť dopravu aj z pohľadu ďalších križovaní na ceste I/2. V tejto chvíli neviem garantovať konkrétny termín realizácie výstavby okružnej križovatky ulíc Hlavná – Školská - Zdravotnícka, najskorším reálnym termínom je realizácia stavby v prvej polovici roka 2017. Pevne verím, že sa nám to podarí.


Roman Maroš, primátor
06. apríl 2016

Marek Luha

Podľa vlastných slov p. primátora podnet môže byť vyriešený najskôr v prvej polovici roku 2017, to znamená že aktuálny stav riešenia podnetu označený ako "vyriešený" je nepravdivý.
07. október 2016

Mária

Križovatka na Hlavnej ulici

Dobrý deň,
chcem sa spýtať v akom štádiu je výstavba kruhového objazdu na Hlavnej ulici (pri Základnej škole) a výstavba obchodného domu LIDL v Stupave.

Ďakujem
Marika
17. október 2023

Adam

Dobrý deň, ubehlo 8 rokov od tohto podnetu. Je niečo nové prosím? Každý deň vznikajú na križovatke nebezpečné situácie. Vodič idúci zo Školskej / Zdravotníckej musí zariskovať, aby sa vôbec zaradil do premávky na hlavnú cestu a spoliehať sa na to, že autá z Hlavnej ho pustia / pribrzdia. Čaká sa, kým sa na križovatke nestane tragédia?

Ďakujem.
20. október 2023

Odpoveď samosprávy

Dopravné riešenie križovatky ulíc Školská/Hlavná/Zdravotnícka, ktoré by bolo riadené svetelnou signalizáciou, ako aj riešenie križovatky ulíc Železničná/Hlavná/ LIDL je podmienkou a súčasťou projektu výstavby predajne Lidl. Dopravné riešenia, predajňa aj parkoviská sú naprojektované, máme všetky kladné stanoviská dotknutých orgánov okrem správcu Hlavnej cesty I/2 - Slovenskej správy ciest. Súčasťou dokumentácie bolo aj dopravno-kapacitné posúdenie na napojenie k predajni Lidl na Hlavnú ulicu, ako aj k vybudovaniu týchto, inteligentnou svetelnou signalizáciou, regulovaných križovatiek. Slovenská správa ciest nám k tomuto projektu doposiaľ neudelila súhlasné stanovisko, nakoľko prvý dopravno-kapacitný prieskum bol z ich strany spochybnený. Následne bol robený druhý dopravno-kapacitný prieskum, ktorý pri súčasnom vývoji nespĺňal normy v predpísanom dvadsaťročnom horizonte, kde nevyhovoval rok 2043. Obavy zo strany správcu cesty - Slovenskej správy ciest sú zo vzdutia dopravy v predmetných križovatkách v rannej a poobednej špičke, ktorú by mohlo vyvolávať umiestnenie predajne v centre mesta. Vzhľadom k tomu, že doprava je už teraz v centre mesta komplikovaná, chápeme tieto výhrady správcu cesty. Momentálne sa dokončuje dopravný model Stupavy a hľadá sa riešenie nových dopravných prepojení, ktoré by boli akceptovateľné aj pre Slovenskú správu ciest a spĺňali aj dopravno-kapacitné posúdenie na 20 rokov. Tento proces prieskumov a posúdení nám trvá už zhruba rok a pol a bez finálneho súhlasného stanoviska Slovenskej správy ciest nie je možné vstúpiť do územných konaní. Veríme, že sa nám podarí v krátkej dobe nájsť uspokojivé riešenie pre všetky strany, aby sme mohli ďalej pokračovať v stavebných konaniach.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania