13. december 2021
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
Trnave, tak ako aj iným mestám na Slovensku, vládne individuálna doprava, na čo doplácajú všetci obyvatelia. V zápchach strácame čas, dýchame znečistený vzduchu z exhalátov, po niektorých chodníkoch sa už takmer nedá chodiť pre zaparkované vozidlá. Vodiči v snahe zaparkovať v blízkosti bydliska porušujú dopravné predpisy, ničia verejnú zeleň, parkujúce vozidlá sú dôvodom nebezpečných a kolíznych situácií, vozidlá sa navzájom blokujú.
Mesto Trnava v minulosti zadalo spracovať materiál s názvom „Koncepcia rozvoja statickej dopravy v Trnave“. Uvedený materiál bol dodaný a prezentovaný v júli 2016. Koncepcia analyzuje problematiku statickej dopravy na území mesta a navrhuje riešenia, ako sa s týmto problémom vysporiadať. Za účelom regulácie statickej dopravy koncepcia navrhuje rozšíriť súčasné spoplatnené parkovacie zóny aj o ďalšie zóny s cieľom riešiť statickú dopravu v nich.
Spoplatnenie parkovania je iba jednou z foriem riešenia statickej dopravy v meste. K ďalším riešeniam patria napr. záchytné parkoviská v periférnych zónach s prístupom na efektívnu, dostupnú a lacnú verejnú dopravu, podpora cyklodopravy (budovanie cyklochodníkov + bikesharing), resp. inej alternatívy ako individuálnej autodopravy, efektívne využívanie verejných priestranstiev pre budovanie parkovísk, efektívna organizácia dynamickej dopravy a podpora budovania parkovacích domov. Prax v zahraničí, obmedzené priestorové a ekonomické možnosti miest a neustály rast počtu motorových vozidiel však ukazujú, že bez spoplatnenia parkovania je nemožné zaobísť sa. Princíp regulácie je v tomto prípade založený na reálnom predpoklade, že v prípade, ak je vodič za parkovanie v nejakej zóne nútený zaplatiť, podmieňuje dĺžku doby parkovania v zóne tejto povinnosti, prípadne hľadá možnosti parkovania mimo zóny.
Primárnym cieľom spoplatnenia parkovania je regulácia statickej dopravy s ohľadom na zvýhodnenie istého okruhu subjektov (napr. rezidentov mesta, či rezidentov v obytných zónach). Ekonomický výsledok, ktorý spoplatnenie generuje, je iba pozitívnym sekundárnym následkom takéhoto riešenia, ktorý je nutné využiť následne opäť najmä v prospech regulácie dopravy.
Kto? Mestská polícia Trnava
Mestská polícia Trnava
Majo
4. Aj ked vsetko poprepisujem, inde v TT po zavedení tejto zbytočnosti do celej TT budem platit rovnako ako Sobrančan. Staci ze opustim moju zónu 100x200 metrov. Naozaj vyhodne pre TRNAVČANOV s rodinou, kamaratmi, prácou inde v TT...
5. Návštevy... akoze sorry 48 hodin na rok zdarma? A aj nato treba aplikáciu? Za navstevu rodicov na inom sidlisku 50 euro za vikend len zato ze som si dovolil ako TRNAVČAN prejst do inej zóny v ramci TT?
6. Dochodci a aplikacia pre navstevy. To fakt majú 90 roční dochodcovia bez smartfónu sa učit ako zadajú ŠPZ svojich vnúčat do apliakcie aby mohli vyuzit tych ubohych 48 hodin rocne zdarma? Veď sú radi ze si vedia televízor zapnúť. Plus si to musia taktiez najprv vybaviť na úrade aby vôbec tu kartu mali.