S našou MHDčkou to už nejeden človek vzdal a chodí radšej taxíkom alebo autom. Prečo? Pretože to, ako "chodia" autobusy je nevyhovujúce takmer nikomu - preto sa pýtam: Kedy nastane nejaká ozajstná OPTIMALIZÁCIA, ktorá prinesie aj optimalozovanie, t.j. zlepšenie našej trnavskej mestskej hromadnej dopravy?
Aby som bol konkrétny: Je víkend a autobusy jazdia poväčšine raz za dve hodiny (napr. č. 4, 5, ... doobeda). Večer taktisto. Cez pracovný týždeň po štrvtej/piatej hodine večer - len raz za hodinu, pritom vtedy dosť ludí končí v práci, v škole, prichádza z vlaku, atď - má však smolu. Spoj buď išiel 3 minúty pred príchodom vlaku/skončení pracovnej doby alebo ide najbližší spoj až za 2 hodiny. Iný príklad: Idú starší ľudia na polikliniku, alebo chorý ľudia celkovo, a po vyšetrení prídu na zastávku a zistia, že najbližší spoj ide za nejakých napr. 55 minút, lebo linky 3 a 4 jazdia len raz za hodinu (a linky 13 a 14 ešte menej častejšie), takže teraz dotyčný chorý/starší musí čakať v tomto období v zime na autobus... Ešte jeden príklad: človek bývajúci na Linčianskej pracujúci v okolí Zeleného Kríčka chce ísť na šiestu hodinu ráno do roboty. V poriadku - cez týždeň mu ide pekne-krásne 05:30 linka č. 2. Cez víkend? Prvý spoj je 05:40 linka č.4 idúca na Kopánku, Kríček obchádzajúc. Prečo? Ľudia cez víkend nepracujú?
Pýtam sa teda - bude niekedy nejaká dobrá optimalizácia pravého slova zmyslu? Čo k nej chýba? Peniaze? Schválenie mestom? Alebo kompetentní ľudia? Stačí mi dať vedieť a uvidíte že ich zoženiem a spravíme možno lepšiu MHD-čku, než tu je, pretože podľa nielen môjho názoru vedia tí ľudia, čo autobusmi chodievajú pravidelne, každý deň, do školy/do roboty/na nákupy/atď a častokrát ich používajú od malička - tí vedia najlepšie čo systému chýba, kde má nedostatky, čo by oni privítali. Nechcem nikoho uraziť, ale ,,bratislavskí investori vymýšľajúci MHDčku pre Trnavu", pravdepodobne sediaci len nad náčrtmi, tabuľkami, grafmi a schémami MHDčky, ktorí neokúsili MHDčku to vedieť dobre nebudú (česť výnimkám, ktoré však očividne nedali ruku k dielu a nepomohli ne-výnimkám...)
Na záver ďakujem za prečítanie môjho rozsiahleho príspevku, ale môj, a nielen môj pohár trpezlivosti s touto MHDčkou pomaly ale iste začína pretekať. Ale verím, že je viacej ľudí, ktorí majú chuť naďalej chodiť ekologickejšie, našimi ekobusmi, a celkovo MHDčkou a nie autami, ktorí tiež dávajú nádeje v zlepšenie tej našej trnavskej MHDčky a chceli by mať tú možnosť ňou cestovať aj naďalej, a pohodlnejšie.
Prajem pekný deň!
Dominik