TT MHD

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

V riešení
meno
Lukáš 25. januára 2015

S našou MHDčkou to už nejeden človek vzdal a chodí radšej taxíkom alebo autom. Prečo? Pretože to, ako "chodia" autobusy je nevyhovujúce takmer nikomu - preto sa pýtam: Kedy nastane nejaká ozajstná OPTIMALIZÁCIA, ktorá prinesie aj optimalozovanie, t.j. zlepšenie našej trnavskej mestskej hromadnej dopravy?
Aby som bol konkrétny: Je víkend a autobusy jazdia poväčšine raz za dve hodiny (napr. č. 4, 5, ... doobeda). Večer taktisto. Cez pracovný týždeň po štrvtej/piatej hodine večer - len raz za hodinu, pritom vtedy dosť ludí končí v práci, v škole, prichádza z vlaku, atď - má však smolu. Spoj buď išiel 3 minúty pred príchodom vlaku/skončení pracovnej doby alebo ide najbližší spoj až za 2 hodiny. Iný príklad: Idú starší ľudia na polikliniku, alebo chorý ľudia celkovo, a po vyšetrení prídu na zastávku a zistia, že najbližší spoj ide za nejakých napr. 55 minút, lebo linky 3 a 4 jazdia len raz za hodinu (a linky 13 a 14 ešte menej častejšie), takže teraz dotyčný chorý/starší musí čakať v tomto období v zime na autobus... Ešte jeden príklad: človek bývajúci na Linčianskej pracujúci v okolí Zeleného Kríčka chce ísť na šiestu hodinu ráno do roboty. V poriadku - cez týždeň mu ide pekne-krásne 05:30 linka č. 2. Cez víkend? Prvý spoj je 05:40 linka č.4 idúca na Kopánku, Kríček obchádzajúc. Prečo? Ľudia cez víkend nepracujú?

Pýtam sa teda - bude niekedy nejaká dobrá optimalizácia pravého slova zmyslu? Čo k nej chýba? Peniaze? Schválenie mestom? Alebo kompetentní ľudia? Stačí mi dať vedieť a uvidíte že ich zoženiem a spravíme možno lepšiu MHD-čku, než tu je, pretože podľa nielen môjho názoru vedia tí ľudia, čo autobusmi chodievajú pravidelne, každý deň, do školy/do roboty/na nákupy/atď a častokrát ich používajú od malička - tí vedia najlepšie čo systému chýba, kde má nedostatky, čo by oni privítali. Nechcem nikoho uraziť, ale ,,bratislavskí investori vymýšľajúci MHDčku pre Trnavu", pravdepodobne sediaci len nad náčrtmi, tabuľkami, grafmi a schémami MHDčky, ktorí neokúsili MHDčku to vedieť dobre nebudú (česť výnimkám, ktoré však očividne nedali ruku k dielu a nepomohli ne-výnimkám...)

Na záver ďakujem za prečítanie môjho rozsiahleho príspevku, ale môj, a nielen môj pohár trpezlivosti s touto MHDčkou pomaly ale iste začína pretekať. Ale verím, že je viacej ľudí, ktorí majú chuť naďalej chodiť ekologickejšie, našimi ekobusmi, a celkovo MHDčkou a nie autami, ktorí tiež dávajú nádeje v zlepšenie tej našej trnavskej MHDčky a chceli by mať tú možnosť ňou cestovať aj naďalej, a pohodlnejšie.

Prajem pekný deň!

25. január 2015

Dominik

Lukáš, zdielam s vami rovnaký názor a máte moju podporu. MHD v Trnave je jeden veľký paškvil. Intervaly nie sú nastavené na životné každodenné potreby ľudí, ale zdá sa, že len preto, aby sa míňala nafta.
25. január 2015

Dušan

popravde...nepoznám slovenské mesto, kt. by bolo dobre zoptimalizovane
26. január 2015

Monika

Podľa mňa 3-ka býva dosť vyťažená a zaslúži si pridať spoje. Alebo ak chcem ísť na rýchlik 9:35 z družby tak mi ide autobus 8:54 (veľmi skoro) a ďalší až 9:26 (neskoro, ak vlak nemešká). Keď to berem v globále tak často z Bratislavy z centra docestujem rýchlejšie do Trnavy ako kým sa v Trnave prepravím domov.
26. január 2015

Fredy

S tou 3-kou suhlasim, najme doobeda medzi 9-tou a 12-tou je tam
iba 1 spoj na hodinu a byvaju aj preplnene /doprava do/z Polikliniky a nakupnych centier/.
Autobusovych spojov by bolo aj dosť, ale idu zhlukovite, napr. na spominany vlak 9:54 z Druzby idu spoje L14 8:51, L3 8:54 , to sa da ist rovno pešo,, L4 9:26 a pripadne L12 z hlbokej o 8:39 a 9:39 je neskoro. S vynimkou L4 o 10:11 sa situacia opakuje aj v ďaľších hodinách doobeda.

Takže smerovo z Družby na stanicu idu 4 linky-spoje, ale k vlaku na 9:54 sa da autobusom dostat iba z Družby na 8:54 a na stanici vystupiť už o 9:05 a vlak ide až o polhodinu, čo je divne.

Aj neodborník by povedal, tak nech idú tie 4 linky po 15-tich minútach a bude sa dať vybrať tak, aby sa na stanici čakalo najviac 15 minút.
Ale bratislavský odborník nás svojho času presviedčal, že MHD sa nemá prispôsobovať požiadavkám obyvateľov, ale opačne, od stola zostrojíme optimalizáciu a cestujúci si tam už dajaký vhodný spoj nájde.

Tiež že divné, že spoje majú v pracovný deň v poobednajšej špičke prakticky rovnakú chronometráž /rozstup odchodov z jednotlivých zástavok na trase linky/ ako v sobotu a nedelu, resp. v sedlách pracovného dňa.

Napr. min. L1 a L4 Cez víkend a sedlá v pracovných dńoch potom spoje zbytočne vyčkávajú na zastávkach, alebo sa plížia necelou 30-tkou medzi zastávkami, čo niekedy psychicky nevydržia niektorí vodiči idúci za autobusom . To vyčkávanie predstavuje napr. na 20-25 minútovej trase aj 5-6 minút.
A to jeden z cieľov optimalizácie malo byť zrýchlenie prepravy, pretože sa BUDE NASTUPOVAŤ CEZ DVOJO DVERí A BUDÚ ČIPOVÉ KARTY-tiež vyjadrenie optimalizátora.
Ibaže to, keď autobus vyčkáva na zastávke, akosi v údajoch z palubných počítačov nevidno .
V pracovných dňoch v špičkách to prechádza do opačného extrému, ale to je aj zaležitosť dopravnej situácie na Dohnányho a Kollárovej a odtiaľ sa zápchy rozširujú aj na Hospodársku a Zerlenečskú,

Život ukázal, že sa oveľa viac začali využívať autá, taxíky a chodiť pešo, poprípade na bicykli. Aj tak sa dá. Pešo a bicyklom je to zdravšie, ibaže nie vždy to dovolí počasie a nie vždy je to vhodné a kam s bicyklom, býva tiež problém.

A to, že ak raz obyvateľ opustí MHD, tak sa len veľmi ťažko vracia k nej naspäť , sa hodilo za hlavu.

Trnava je málo rozľahlá a tých liniek je málo, nazdávam sa, že pár ľudí znalých miestnych pomerov by to vedeli navrhnúť oveľa lepšie. Zastávam názor, že MHD má byť navrhnutá tak, aby človeka neodrádzala.

Na odľahčenie: Počul som vysvetlenie, že optimalizácia bola navrhnutá výborne, ibaže sme ju zle pochopili. Konkrétne, 15-minútový interval spojov autobusov zo zastávky neznamená, že autobus pôjde každých 15 minút, ale že počas 15 minút odídu všetky spoje a potom 45 minút nič. Je smutné, že po spustení optimalizácie to bola realita. Zo zodpovedných to nikto neoponoval.

Verím, že pod novým vedením mesta bude umožnené Trnavčanom, aby boli ich hlasy vypočuté a minimálne sa odstránila zhlukovitosť a zaviedlo rovnomernejšie časovanie.
26. január 2015

martin

úplne katastrofálna je dostupnosť z Modranky ...autobusy idú iba každú hodinu !!!
- rano ide do modranky z dohnanyho v 7:00 a 8:00 - čo je problém dostať sa do školy v Modranke.... po obede chodia autobusy taktiež každú hodinu a je problém s dochádzkou na detí krúžky. Modranka nemá doriešené spojenie pre cyklistov a pre peších .... a bez auta sa normálne do trnavy nedá dostať do práce, školy, krúžky,...
26. január 2015

Fredy

Ospravedlňujem sa, vlúdila sa chyba, v odstavci

"Takže smerovo z Družby na stanicu idu 4 linky-spoje, ale k vlaku na 9:54 sa da autobusom dostat iba z Družby na 8:54 a na stanici vystupiť už o 9:05 a vlak ide až o polhodinu, čo je divne. "
-má byť čas odchodu vlaku nie 9:54 ale správne je 9:35.

Správne znenie celého odstavca :
"Takže smerovo z Družby na stanicu idu 4 linky-spoje, ale k vlaku na 9:35 sa da autobusom dostat z Družby na 8:54 a na stanici vystupiť už o 9:05 a vlak ide až o polhodinu, čo je divne. "
26. január 2015

bara

chcela by som dodat este k autobusu do modranky ze ide cez dohnanyho a kolarovu ale ludia co pracuju na druhom konci mesta musia chodit pesi lebo prestup bud nejde ziadny alebo sa nestiha
26. január 2015

Jozef

Konečne som našiel stránku, ktorá má zmysel pre obyvateľov časti modranka.

Príklad 1
Pred 13 rokmi som nemal problem chodiť z modranky Až na mestskú športovú halu a to som nemal ani 13 rokov a teraz by som si nedovolil ani nasadnúť.
Kvôli comu?
Kvôli cenám. Nepoznáme žiadne mesto s tak predrazenou dopravou. A nekvalitnym spracovaním siete liniek.
Priklad2
Z osobných skúsenosti viem že veľké množstvo ľudí chodí do práce v trnave viac peši ako autobusom.
Už len kvôli časovým rozostupom alebo iným nedostatkom v MHD.
Ďakujem za všetky riešenia kompetentným ľuďom

S pozdravom Jozef
26. január 2015

Maja

Ak teda sa mám vyjadriť k MHD do Modranky tak jednoducho a stručne celé zle! Už čakám kedy príde jar a vytiahnem môj bicykel . Myslím že busy do Modranky sú prispôsobené pre dôchodcov a nie pre pracujúcich ľudí. Aby chodil autobus o pol švrtej poobede z Trnavy do Modranky keď väčšina ľudí vtedy končí v práci a potom za hodinu teda o pol piatej je fakt choré. A cez víkend ani nehovorím, človek 12 hodín v práci teda do 18tej a bus o pol ôsmej domou fakt úžasné!!!!!!!!!!
26. január 2015

Ivan

Mestu sa ta optimalizacia podarila, konečne dostali ludi Z autobusov :)
Možu redukovať spoje a ušetria na dotaciach a ešte aj viac vyberu v meste na parkovnom, keď ho už cele spoplatnily.
26. január 2015

Gabriela

O doprave do Modranky ani nehovoriac, uplne nas odstavili, autobus bol ideálny ked chodil cez Hospodársku, lebo zastrešovala vsetky smery, takto využívajú autobus z Modranky len dôchodci na polikliniku a pracujúci chodia taxíkom alebo autom. Zmena bola pre ľudí z Modranky absolútna blbosť ale z čoho sa môžeme tešiť, ze mame vyššie dane ako v Trnave.
26. január 2015

Lenka

Tiez som z Modranky a som dosť zhrozená. Vzdy ked ma odbehne autobus, tak idem už radšej tych 45minut peso ako cakat dalšiu hodinu. Podla toho ako ten plán vyzera predpokladam ze dotycny co ho zostavoval nemal šajnu o mestskych castiach Trnavy. Ako spominala Gabriela, vzdy sme boli zvyknuti ze Spoj-Modranka prechadzal hospodarskou rovno do Modranky, tak nechapem preco pomenili celu trasu, ved stacilo trachu ponechat len predlzit po Tesco a bolo by to tip top, az na tie frekvencie, o tych uz radsej pomlcim...
27. január 2015

Palcino Čavojský

v Trnave sa tvorcovia cestovných poriadkov zasekli v istej tradícii... Ani po optimalizácii sa veľmi nezmenili spoje: z Námestia učeného tovarišstva a zo Zátvora celkom sa najlepšie dostanete na Prednádražie, ale napr. na Trstínsku, do Modranky, a Hrnčiaroviec je to horšie. Prestupy vyhovujú mimimálne... (prestup na Kollárovej alebo na Hospodárskej pri Bernolákovej bráne môže byť fajn s 5 min. ale treba si tam uvedomiť, kde sú priechody pre chodcov, ak pokračujete opačným smerom.)....

Tak isto strach s častejšej premávky je tu zarastený do hláv tvorcov poriadkov.. myslím si, že by MHD nekrachovala, ak by sa dali aspoň 20 minutove intervaly.. Ak mi ujde spoj o 5 minut, tých 15 sa nejako zabavím, ako čakať hodinu...
29. január 2015

Ľubomír

veľkým nedostatkom je aj cena lístka. ak ideme viac ako dvaja, berieme taxi alebo rovno idem autom. ceny sa zdvihli (ak si dobre pamätám) aj vtedy, keď sa zakúpili nové busy na plyn. úspora na palive v porovnaní so starými musí byť mega. veď tie staré diesle...
služby sa nezlepšili, takže dôvod na zvýšenie cestovného je vlastne aká??!
29. január 2015

Ivan

Tiež pán primátor Butko sluboval cestovanie cez vikend zdarma. Na to sa už akosi pozbudlo.
Aj ja som z Modranky. Ta 14-ka je hrozna. Idealna bola stara trasa cez Hospodarsku. Ak ju chceli optimalizovat, mohla zo Zeleneho krička poakracovat k poliklinike a koncit pri TESCU. To by bola idealna trasa.
A nielen že interval je uplne smiešny, ale ani tieto male autobusy v špičke kapacitne nestačia. Do Modranky vždy chodily klbove autobusy okrem vikendu.
29. január 2015

Maja

Ja si myslím že zdarma ten autobus nikto nepotrebuje každý si ho zaplatí len keby upravili tie spoje pre pracujúci ľud a nie pre dôchodcov.
05. február 2015

peter

Moj pohlad na TT MHD.
Aj keby zoptimalizovali spoje, nepojdem vo vacsine pripadov na autobus. Totiz ten bus sa suchce mestom zavratnou rychlostou 30km/h a este na kazdej zastavke postoji 3 minuty, kym si ludia nakupia listky a prepipaju cipove karty. Takze ked sa z vodarne vyberiem pesi na stanicu, som tam o 5 minut neskor nez tym autobusom.
Dalsi bod preco nie, su autobusari. Ked sa na nich pozriem, vidim hned tu nechut pracovat a nespokojnost so zivotom. Nedaj boze mu dam do ruky 10 eur. Naschval mi vyda spat v centch a este sa bude tvarit, ako keby som sa prave vymocil na zem. Pripadne si este neodpusti nejake to "mile" slovo, aby sa nezabudlo, kto je tu pan.
09. február 2015

Palcino Čavojský

Služby a tovary zadarmo sú tie najdrahšie. Nie som proti cestovnému, aj keď patrím do skupiny, ktorej sa netýkajú žiadne zľavy (bohužiaľ, neštudujem, som zdravý a nemám stále pracovisko mimo domova, na ktoré by som mohol dostať zlavu za dochádzanie - tak ako je to na vlaku). Ale otázne je, za čo platím? za to, že sa z Veternej doveziem na Prednádražie linkou č. 6 alebo linkou č. 3 a pritom sa nedostanem na Trstínsku, Nitriansku, do obchodných centier pri Carrefoure,..? Ak mám ísť z domu do mesta 15 minút, tak na autobus prejdem za možno 4 minuty, Ale pri spojoch, ktoré chodia maximálne raz za hodinu (alebo polhodinu, aby som bol spravodlivý) a vyhodia ma 5 minut od centra, zrátaním toho dostanem, že si ušetrím len 5 minut chôdze a stratím čas cestovaním a čakaním na spoj.
02. august 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
s obsahom podnetu sme oboznámili firmu Arriva Trnava a. s.
Veríme, že na jeho základe skvalitnia svoje služby pre cestujúcu verejnosť.

Mestský úrad Trnava

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania