Stojan na bicykle na Kapitulskej...pre koho?

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Vyriešený
meno
Miro 11. mája 2016

Kto bude parkovať bicykel na Kapitulskej pred súkromným objektom? Nie je iné miesto kde by to bolo potrebné?

11. máj 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
Mesto Trnava spracovalo v roku 2014 strategický dokument Koncepcia umiestňovania cyklostojanov v CMZ Trnavy. Cyklostojany sú určené pre všetkých (zamestnanci, zákazníci, návštevníci, turisti), ktorí majú záujem navštíviť centrum nášho mesta na bicykli a napomôcť tak zlepšeniu dopravnej situácie v rámci myšlienky "čím viac bicyklov, tým menej automobilov".
Cieľom koncepcie je osadenie 312 cyklostojanov pre 624 bicyklov. Osádzanie cyklostojanov má taktiež napomôcť podnikaniu v meste, keďže efektívne nahrádzajú chýbajúce parkovacie miesta.
Uvedené miesto pre stojany bolo navrhnuté z dôvodu sídla viacerých firiem v objekte pre ich zamestnancov či potenciálnych zákazníkov.
Mesto Trnava prehodnotilo umiestnenie stojanov a navrhlo vhodnejšiu lokalitu pri blízkom stravovacom zariadení, kde stojany prinesú očakávaný úžitok.

Odbor územného rozvoja a koncepcií
12. máj 2016

chalan_z_prenga

Toto nie je vyriešený podnet ! Ani len nezačínam na tému nezmyselne poumiestňovaných stojanov po TT - sú všade tam, kde len zavadzajú a ak sa z nich reálne využíva 5%, tak to je veľa. Nehovorím o tom, že sú nepraktické a s ostrou hranou aj nebezpečné, plus sú tmavé a v šere ich nie je vidno.

Podnet bol: Kto bude parkovať bicykel na Kapitulskej pred súkromným objektom? Nie je iné miesto kde by to bolo potrebné? NA TIETO OTÁZKY NEBOLO ODPOVEDANÉ = podnet NEVYRIEŠENÝ !

PS: Cyklostojany sú to posledné čo podnikanie v TT zachráni...ale o tom po tom...
13. máj 2016

Peto

viditeľnosť za šera by mohli poriesit reflexné prvky. Otázne je, či sa to na ne hodí. No a tie ostré hrany... tiež by som radšej prijal stojan s oblými hranami. ps. na otázku kto tam ma parkovať bicykle bolo odpovedane v odpovedi mesta - napr. zamestnanci firiem v priľahlom objekte.
13. máj 2016

trnafcan.tt

Pracovníci firiem nech si parkujú bicykle vo dvoroch, alebo priestoroch svojich podnikateľských nehnuteľností. Inak by napr. zamestnanci firiem mohli požadovať od mesta vybudovať parkovisko, lebo ono používajú ekologické elektromobily. Verejný priestor má slúžiť verejnosti !
13. máj 2016

peter

Ja by som rad videl zverejneny ten dokument. Lebo toto nie je prvy pripad nevhodneho umiestnenia tych cyklostojanov a nasledne boli na tlak verejnosti odstranene. Napr. Vajanskeho. Potom Zeleny kricok. Teraz Kapitulska. Kolko je este takych o ktorych sa nevie? A s tym suvisi aj plytvanie a nehospodarna nakladanie s verejnymi financiami. Lebo to predsa niekto musi tej firme zaplatit.
13. máj 2016

Fredy

Myšlienka osadenia cyklostojanov pre 624 bicyklov je určite dobrá a aj nepriama úmera "čím viac bicyklov, tým menej automobilov" má racionálne jadro.
Nič však netreba príliš preháňať a treba zvážiť aj dôsledky. Tieto nenápadné rozptýlené cyklostojany môžu byť zdrojom úrazu.
Uvítal by som, ak by boli natierané krikľavou farbou, napr. žlté, oranžové, zelená-neón a pod. a ak by sa v meste vytvorilo niekoľko „hromadných“ , ale hlavne strážených parkovísk bicyklov.

V hlbokej minulosti bolo také parkovisko pred obchodným domom ASO. Stredom mesta chodili autá aj autobusy, bolo tam strážené parkovisko pre autá a osvedčený hromadný stojan na bicykle. Bol oblý, nezavadzal a bol lacný. Doba pokročila a máme tu niečo ostré, drahšie a aj zavadzajúce.

Tiež by ma zaujímalo, ako sú tieto sólo štíhle stojany zabezpečené proti vandalizmu, menovite vypáčeniu hrubou silou smerom do boku.
Ak bude zamestnanec dajakej firmy pravidelne nechávať svoj bicykel na takomto „rozptýlenom“ mieste, bude len otázkou času, kedy pôjde z firmy domov pešo.
Každý zodpovedný zamestnanec a majiteľ bicykla bude hľadať vo firme miesto, kde by si mohol odložiť bicykel tak, aby nebol všetkým na očiach.

Snahu o vytvorenie podmienok na odkladanie bicyklov v meste pokladám za správnu a chcem veriť, že po prekonaní „detských chorôb“ sa dopracujeme k stavu všeobecnej spokojnosti, účelnosti a bezpečnosti.
13. máj 2016

chalan_z_prenga

Vtip je v tom, že tieto cyklostojany nevyužíva nikto okrem pár hipsterských podnikov (napr ten pri pamätníku pri knižnici), a to tiež sotva na 10%. Poprosím vágne frázy typu: "Treba zmeniť mentalitu" alebo ad absurdum "Smrť motorizmu" si založte láskavo za hipsterský klobúk...

Na stanici v TT je také úložisko na bicykle - choďte si pozrieť jeho využitie v hlavnom čase. Ani zďaleka nedosahuje 100 bicyklov, nieto ešte 624 ako tu naplánovali - t.j. keď na tak dôležitom mieste ako je stanica sa nevyužívajú stojany, tak koho mohlo napadnúť, že v meste pribudne 624 bicyklov ??? Jedine toho, kto má väzby na výrobcu stojanov...

Zas raz narážame na hlavnú charakteristiku tohto vedenia - robia sa veci, ktoré sú rýchle, bezbolestné a hlavne "na selfíčko". Keby vedenie malo plánovať v zmysle v akom to napísal Fredy, tak by sa museli zapotiť a možno by sa aj ukázala neschopnosť vidieť veci komplexne.
24. júl 2019

Martin Ješko

cyklostojany môžu byť zdrojom úrazu!
sú umiestnené na chodníkoch a v strede kde vo večerných hodinách nie sú vidieť!
kto toto projektoval to bol iný ....
už mame aj evidenciu úrazov?
25. júl 2019

Juraj

Aj dopravne znacky su umiestnene na chodníku castokrat takmer v strede, k tomu by si statistiku nechcel?

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania