Retardér zapríčiňujúci rannú zápchu

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Vyriešený
meno
Kajo 24. októbra 2016

Retardér na "stopke" má jednoznačne svoje opodstatnenie a rozsah (2jazdné pruhy). Avšak, druhý retardér na tejto križovatke je zbytočne osadený na oba jazdné pruhy. Takto musí vozidlo okamžite po prejazde križovatkou spomaliť. Aktuálne je druhý retardér úplne nový (foto sú archívne z Google), čiže autá cez neho prechádzajú krokom. Výsledkom je rastúca zápcha na prvom stopke.
Riešenie: skrátenie druhého retardéru len na 1 jazdný pruh (pre vozidlá prichádzajúce do križovatky a nie pre autá, ktoré ju opúšťajú). Ďakujem

27. október 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
spomaľovací prah sa v spodnej časti Sladkovičovej ulice navhádzal aj pred rekonštrukciou povrchu vozovky a po nej bol osadený na rovnakom mieste, avšak bol zamenený, pretože pôvodný mal už polámané upevňovacie oká k asfaltu. Kolóny v tejto časti mesta určite nespôsobujú vozidlá vychádzajúce zo Sladkovičovej ulice cez Ulicu A. Hlinku a následne na ulicu Hospodársku, ale obmedzená priepustnosť križovatiek A. Hlinku - Kollárova a Kollárova - Dohnányho. Osadenie spomaľovacieho prahu na celej šírke zostane v terajšom stave, pretože pokiaľ bol spomaľovací prah pôvodne osadený iba v polovičnej šírke, tak nedisciplinovaní vodiči v čase mimo špičiek, čo je väčšina dňa, obchádzali tento spomaľovač prejazdom do protismeru, čím vznikali veľmi nebezpečné kolízne situácie s protiidúcimi vozidlami, a preto bol pôvodný spomaľovací prah rozšírený na celú šírku.

Odbor dopravy a komunálnych služieb
02. november 2016

Kajo

Zápchu na "Stopke" spôsobuje práve tento retardér, pretože vozidlo prechádzajúce rovno cez križovatku musí okamžite po priechode cez križovatku takmer zastaviť, aby mohlo prejsť cez retardér. Čo má za dôsledok čakanie vozidla stojaceho na "stopke" za ním, VĎAKA retardéru sa čas strávený na križovatke druhého vozidla na "stopke" zdvojnásobí oproti stavu bez retardéru.

Ak bol retardér príčinou kolíznych situácii, tak ste ho predĺžili na celú úroveň vozovky. Aby "POMÁHAL" v bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Pričom tento retardér nie je pred "stopkou" ale iba príkazom "daj prednosť".

Viete mi poskytnúť štatistiku o množstve dopravných nehôd, ktoré vznikli za obdobie umiestnenia "polovičného retardéra"? Ďakujem
16. november 2016

Stefan

Aj na začiatku tejto cesty, je retardér ktorý nemá žiadny zmysel. Ale odbor dopravy asi povie že je tam potrebný. Je potrebné ,asi týchto úradníkov ktorý rozhodujú od stola vymeniť.
20. november 2016

Pe

Len veľmi málo vodičov vie, že Sládkovičova nie je hlavná cesta a prednosť tam majú vozidlá prichádzajúce sprava z bočných ulíc. Preto sú tam aj tie polovičné spomaľovače.
Automaticky to niektorí vodiči berú "dlhá rovná ulica sa rovná mám prednosť". A to je chyba.
20. november 2016

Peter

O vplyve retardérov na Sládkovičovej ul. na plynulosť premávky môžu hovoriť obyvatelia Prednádražia, ktorí tadeto jazdia denne a jednoducho túto ulicu musia použiť, pretože na výber veľmi nemajú. Rovnako aj vodiči rozvážajúci deti do škôl a zariadení, ktorých je tu viacero. Systém je v špičke kapacitne jednoducho na hrane a každý, aj malý zásah do plynulosti je citeľný.
Na tejto ulici sú podľa mňa vhodne umiestnené retardéry v polovičnom profile zdôrazňujúce
potrebu dať prednosť sprava, ktoré je súčasne možné obísť.
Čomu však nerozumiem, sú dva retardéry v celej šírke vozovky hneď na začiatku ulice od kruhového objazdu a druhý hneď za križovatkou s Hlinkovou.
Myslím, že ich efekt je otázny.
Treba si uvedomiť, že sa jedná o trvalú mechanickú prekážku, ktorá je účinná 24/7 a to aj v situáciách, keď je to nežiadúce (prejazd vozidiel záchranných zložiek,
zimná údržba - odhŕňanie).
Retardér hneď za križovatkou spomaľovací efekt má (veď je to aj jeho primárna úloha).
Jedná sa asi o dosť neštandardné riešenie (neviem kde sa to ešte dá vidieť).
V zhustenej mestskej premávke si prejazd tou križovatkou vyžaduje istú dynamiku, vodiči musia využívat každú príležitosť na prejazd.
No a hneď musia brzdiť, čím nevytvárajú priestor na prejazd ďalšieho vozidla.
22. november 2016

Stefan

vodič ktorý nepozná ako sa ide cez križovatku na ktorej nie je označená hlavná a vedľajšia cesta by mal vrátiť vodičsky preukaz. Podľa mňa má odbor dopravy nakúpené retardéry a nevie kam s nimi.Mám jeden typ -máme nový cyklochodník a tam nie sú retardéry .

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania