Retardér na "stopke" má jednoznačne svoje opodstatnenie a rozsah (2jazdné pruhy). Avšak, druhý retardér na tejto križovatke je zbytočne osadený na oba jazdné pruhy. Takto musí vozidlo okamžite po prejazde križovatkou spomaliť. Aktuálne je druhý retardér úplne nový (foto sú archívne z Google), čiže autá cez neho prechádzajú krokom. Výsledkom je rastúca zápcha na prvom stopke.
Riešenie: skrátenie druhého retardéru len na 1 jazdný pruh (pre vozidlá prichádzajúce do križovatky a nie pre autá, ktoré ju opúšťajú). Ďakujem
Kajo
Ak bol retardér príčinou kolíznych situácii, tak ste ho predĺžili na celú úroveň vozovky. Aby "POMÁHAL" v bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Pričom tento retardér nie je pred "stopkou" ale iba príkazom "daj prednosť".
Viete mi poskytnúť štatistiku o množstve dopravných nehôd, ktoré vznikli za obdobie umiestnenia "polovičného retardéra"? Ďakujem