Nebezpečný priechod pre chodcov na Špačinskej

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Vyriešený
meno
Andrea Tothova 04. decembra 2017

Na priechode pre chodcov na Špačinskej ulici pri nam. SUT je príliš krátky interval medzi červenou pre vozidlá a zelenou pre chodcov. Chodec vstúpi na vozovku keď má zelenú, pričom vozidlá nestíhajú na červenú ubrzdiť.
Pred týždňom ma tu na zelenej takmer zrazilo auto.

06. december 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
na základe konzultácie so správcom svetelnej signalizácie sú dĺžky trvania jednotlivých signálnych skupín v súlade s platnou technickou normou. To, že vodiči prechádzajú na červený signál, nie je problémom signalizácie, ale arogancie a nezodpovednosti vodičov.

Odbor dopravy a komunálnych služieb
06. december 2017

Andrea Tothova

Dobrý deň,
ďakujem za odpoveď.
Tento podnet smeruje na prehodnotenie danej normy na tomto konkrétnom priechode pre chodcov, nakoľko tu daná norma nezaručuje bezpečnosť chodcov.
Za minulý mesiac tu zrazilo vozidlo už dve deti.
Ak vodiči nedodržujú na konkrétnom úseku pravidlá cestnej premávky je v rámci ochrany ďalších účastníkov premávky potrebné prijať opatrenia - zmeniť dĺžku trvania signalizácie, osadiť retardér a pod. Určite viete nájsť vhodné riešenie lepšie ako ja. Verím, že nebudeme čakať na tragickú nehodu a tieto predošlé ako podnet na zmenu stačia.
07. december 2017

Michal Královič

Vážená pani, vážený pán z Odboru dopravy a komunálnych služieb,

verím, že odpoveď od správcu svetelnej signalizácie vám neprišla ako dostatočná, rovnako ako nám neprišla dostatočná vaša odpoveď.

Ak platná technická norma nevedie k plnému zabezpečeniu daného priechodu, tak je potrebné spraviť niečo viac, a to aj od vás ako samosprávy očakávame.

Pekný deň vám želám
07. december 2017

Michal Biskorovajný

Prepáčte vážená samospráva ale taký alibizmus je naozaj cez čiaru. Vytvoríte si stránku kde očakávate podnety na zlepšenie, nájdete tu jeden, ktorý môže doslova zachrániť život s využitím (z môjho pohľadu) minimálneho úsilia, nakoľko semafor sa aktivuje tlačidlom, a prvý váš argument je: "to mi nie, to zlý hnusní vodiči". Áno, vodiči sú jednoznačne zodpovední za to že nezastavia na červenej. No ak by sa mal predĺžením toho intervalu zachrániť čo i len 1 život za 10 rokov, je vaša povinnosť to urobiť. Na tejto križovatke si nepamätám žiadne kolóny (jazdím tu denne v rôznych časoch), tak mi tu prosím nezačnite argumentovať plynulosťou dopravy.
08. december 2017

Martin Reding

problem nie je v dlzke intervalu zelenej/cervenej. Problem je v tom, ze vodici neskoro ten semafor zazru, ked idu napr. z tt smerom von. A to je dosledok toho, ze cely ten usek je rieseny nestastne - neprehladna krizovatka, ked idete od kostola, 2 priechody hned v krizovatke, nefunkcne zrkadla a hned za tym semafor... skutocna potreba je preriesenie celeho useku. Nedavno prave hovorca mesta avizoval snahu o zmenu riesenia celeho useku po dohovore s dopravnymi policajtami...
09. december 2017

Matúš G

Bol som sa na tento priechod pozrieť. Mne príde svetelná signalizácia v poriadku. Keby aj pridali 1-2 sekundy, neviem či by to pomohlo. Retardéry sa neosádzajú na takto frekventované cesty a tiež jazdí tade MHD.
https://uloz.to/!57WdV1gBoIJW/vid-20171208-131334-mp4
Riešenie vidím v tom, že by sa priechod osvetlil a pridali svetlá do vozovky a výstražné oranžové na stĺpy ako je to o niekoľko 100 m bližšie k mestu.
https://www.odkazprestarostu.sk/trnava/podnety/24045/neviditelne-vystrazne-svetla-na-priechode-pre-chodcov
Taktiež by som zašiel na VMČ, kde by som tento problém odprezentoval pred poslancov a žiadali ich o riešenie. Peniaze sa určite v rozpočte na to nájdu.
13. december 2017

Peter

Za normalnych okolnosti nepisem moc ostre prispevky ale toto je uz moc. Vazeni alibisti z MsU, zrazilo tam druhaka zo ZS ktory isiel na zelenu, je v nemocnici. Este stale sa Vam tato unikatna krizovatka so semaforom za rohom zda OK? NA CO CAKATE? Je to pri ZS. To cakate na prveho mrtveho ako na Hlbokej, kym na najte vola na systemove tiesenie dopravy na Nam SUT? Mohli by ste uz konecne zacat konat a nie sa vyhovarat na normy. STN hovori o minimalnej dlzke pre signalizaciu, taze interval sa predlzit podla potreby da a nie je to proti STN. To len aby to nevyznievalo zavadzajuco, ze STN Vam zvazuje ruky. Uvazovalo sa o prebudovani jednosmeriek na Nam SUT, v akom je to stadiu? Budete to riesit?
14. december 2017

Citizen

Takú alibistickú reakciu som od samosprávy naozaj nečakal. Spýtam sa teda inak ..nebolo by vhodné zvážiť vybudovanie malej lávky alebo podchodu v blízkosti tejto križovatky? Technicky je to totiž riešiteľné ..len to by musela byť vôľa chrániť bezpečnosť a zdravie iných však?

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.