Ohlas na článok Trnavského Echa

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Vyriešený
meno
MBN 25. júla 2013

http://echo.sme.sk/echo/trnava/20130719/

Redakcia Trnavské ECHO
Úsek dopravy MsÚ Trnava p.Marian Novák

Dobrý deň,chcel by som reagovať na článok č.27."Kamióny preč zo sídliska.... Myslím si a nie myslím ale viem ,že problém s kamiónmi nenastal len osadeným značiek zákaz vjazdu nákl.vozidlám.Bývam tu na Nerudovej 30 rokov ale ten hluk je najmä s kamiónov a nákladnyých áut (najmä autá Zberných surovín,ktoré chodia aj v nočných hodinách), ktoré nie sú naložené ale idú prázdne a vzniklo to zhruba pred 2 rokmi,keď opravovali cestu na Golianovej a Nerudovej ulici.Vyrezávali špatnú cestu kde bola dopraskaná dôsledkom pohybu panelov a vypĺňali novým asfaltom a nespravili to dobre a teraz sú tam väčšie jamy ako boli.Na dôkaz,keby ste chceli môžem Vám zaslať video aké autá a kedy robia veľký hluk. A p.Marianovi Novákovi z úseku dopravy by som odkázal,že keď chce jednu noc prespať u mňa tak mu to umožním.Povedal,že to je najlepšie riešenie ale“ pre neho“asi áno,lebo on tu nebýva a nemá ten problém a hlavne ani nemá prácu naviac,keď je to akože vyriešené a obchvat bude v nedohladne.Tá cesta nebola stavaná na takú dopravu,lebo sú tam len panelové dosky ako základ,na to potom dali asfalt,keď sa dokončilo sídlisko Linčianska.My občania Nerudovej a Golianovej by sme boli radi ,keby kompetentní na odbore dopravy dali hlavy dohromady a v rámci reklamácie firmy,ktorá cestu opravovala zhruba pred 2 rokmi asfalt znovu odobrali a zhotovili technológiou,ktorá by to vydržala a nemuseli sme čakať až 5 rokov.Keď sa možno spraví južný obchvat a naša cesta ostane potom v dezolátnom stave.Ďakujem,za najomníkov Nerudovej a Golianovej ulice, Brodňan Marian ,Nerudova 6.
Keď sa nič nebude riešiť,budeme nútení spisovať petície a pozvať niektorú televíziu.Dúfame,že nebudeme musieť demonštratívne zablokovať cestu aby sa to začalo skôr riešiť.
Príloha:https://www.dropbox.com/sh/d63u1b5yzob80yc/UZ_F3U5C2X
Foto: Nerudova a Golianova ulica v r.1976.podklad cesty s panelov.
Foto:Zle opravené spoje na Nerudovej a Golianovej ulice
V Trnave 24.7.2013

25. júl 2013

Dedinčan

tak ty chudáčik nemôžeš zaspať lebo máš pod oknami hluk. Akonáhle dokončili obchvat Trnavy sa cesta v smere na SENICU (teda ČR) zmenila na diaľnicu. Majitelia nákladných aut pôjdu radšej po tejto ceste ako po diaľnici len aby ušetrili na mýte. Všetci občania dedín v smere na ČR ktorí bývajú pri hlavnej ceste sa stali obeťou vášho luxusu ktorý Vám poskytol obchvat Trnavy. Aby človek nemohol prejsť cez cestu, aby mal strach o svoje deti keď vyjdu von, aby ste nemohli so svojim vozidlom vyjsť na cestu a museli čakať niekedy aj 5 minút lebo kolóna kamionov nemá konca. Denne tu prefrčí cca 15 000 vozidiel a verte, že viac ako jednu tretinu tvoria nákladné autá a tie jazdia nonstop. A rýchlosť 50 km/hod nedodržuje ani jeden, každí z nich ide min 80. Spomalia až, keď sa tam objaví radar, ale to si dajú kamionisti hneď vedieť vysielačkami. A čo sa týka vozovky tak to je strašné, nám sa pukajú domy a vy si na tejto stránke sťažujete na trochu hluku, na krivú dlažbu, odpadky v krikoch a podobne. Radšej keby ste vyliezli z tých zajačníkov a prispeli rukou k dielu. Doprial by som Vám ten nočný pokoj tu. Ste neuveriteľne zhýčkaní Trnavčania.
25. júl 2013

MBN

Ty si dobre napísal,že si dedinčan,obyčajny sedlák si,ktorý asi pracuje na doprave MsU Trnava
25. júl 2013

Eduard Trnavsky

Dedincan: tak asi nezijes na tej svojej dedine dost dlho, lebo trnavsky obchvat s vasou dopravnou situaciou nic nema spolocne kamiony tade chodili aj pred tym ako obchvat fungoval. Jedine co sa zmenilo je to ze kamiony odklonili z centra mesta pokial si si nevsimol tak obchvat sa napaja na tu istu cestu(trstinsku) ako chodievali aj pred tym, ale to je asi tym ze si s tej tvojej dediny nevytiahol paty. Co sa tyka tej situacie u Vás v dedine tak mas pravdu kamiony ani v jednej dedine nedodrzuju 50km rychlost. No myslim ze v tomto pripade by malo zakrocit vedenie obce aby s tym nieco urobilo. Viem ze sa planuje dialnicne napojenie do senice mimo obci ale to urcite bude trvat este hodne rokov. No je aj jednoduchsie a menej narocne riesenie, ktore vsade na svete funguje. Na zaciatku v strede a pri konci obce nainstalovat radar podobny ake maju teraz( blikajuce SPOMAL) stym ze ked je uz v obci tak je napojeny na kameru ktora zachyti vozidlo posle udaje policii a ta nasledne posiela pokutu majitelovi vozidla. V anglicku je to na kazdom rohu a neexistuje ze by sa niekto niekam ponahlal. Hold mate zastupitelstvo treba zdvihnut prdel popripade spisat peticiu a ked chce najvyssi este sediet na stolicke cize byt znova zvoleny tak s tym nieco urobi.
26. júl 2013

Dedinčan

Edko suhlasím s tým čo hovoríš o tej dialnici, ale ta je uz naplane dobrých 30 rokov, ale bohužial skončilo iba pri tých plánoch. Kamiony chodili v smere na senicu, ale akonáhle sa otvoril obchvat veľká časť kamionov začala chodiť prave cez dediny, to že sa navýšil počet nákladných vozidiel z dňa na deň Vám dosvedčí každí obyvateľ ktoréj koľvek dediny. Pre autodopravu je to uspora na mýte a tiež na nafte. ešte jedna pripomienka k tým akože radarom, tie su iba informačné a všetci na ne kašlú tie "kameri" su iba atrapy. A ak si myslite, že Vám niekto pošle nejakú pokutu domov tak na to zabudnite. Policia nemá zdroje na to aby mohla zabezpečiť zbieranie údajov z radarov (nemam to z vlastnej hlavy, toto prehlasil policajný prezident nedávno v správach), tak kto chodí napr. po dialnici pri Považskej Bystrici sa môže do radaru kludne usmievať.

ps: Marianko tvoj foter je sedlák jak repa
26. júl 2013

Marian

Posledný krát reagujem na tvoj komentár a to si hlavne v prvom rade prečítaj ten článok v Echu,aby si nepísal bludy z horka,keď na tej sedlačárne ti je horko,nepíšem vôbec,že nemôžem spať a tie autá možno máme bližšie pri tom paneláku ako ty v tej dedine za ktorú sa hanbíš napísať odkiaľ si a o mene už nehovorím.A čo sa týka počtu tých áut u Vás ide toľko ako predtým,pretože tak isto je spoplatnená cesta do Senice,(len to je lacnejšie o nejaké centy)takže neviem čo to tu melieš,že vodiči šetria na spoplatňovaní.A hlavne tu išlo o to aby kompetentní riešili situáciu tak u nás ako u Vás.Len ty si nejaký sedlácky buran,ktorý kritizuje články druhého.
PS.môjho fotra nechaj na pokoji,ten už je na pravde božej.
07. august 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za podnet. Pripájam stanovisko odboru dopravy a komunálnych služieb:
Podľa nášho názoru zvýšený pohyb nákladnej dopravy na Nerudovej ulici je následok odklonenia nákladnej dopravy po spustení severného obchvatu. Podľa informácií získaných od Zberných surovín Žilina, ktoré sú vlastníkmi konkrétnej prevádzky zberných surovín, od nich údajne vyvážajú len dve až štyri nákladné vozidlá za týždeň.
Pokiaľ ide o technický stav vozovky, akékoľvek opravy súčasného stavu, najmä dilatačných škár, by vyriešili situáciu len dočasne. Rekonštrukcia, ktorá by zabezpečila funkčnosť tejto cesty minimálne do spustenia južného obchvatu, si vyžiada celoplošné odfrézovanie asfaltobetónu, položenie spevňovacej georohože a následné prekrytie novou obrusnou vrstvou asfaltobetónu. Pretože v tomto kalendárnom roku nemáme na takúto investíciu pripravené finančné krytie, navrhneme ju do rozpočtu na rok 2014 a veríme, že jej odsúhlasenie v mestskom zastupiteľstve podporia aj vaši poslanci za túto mestskú časť.
Na záver by sme radi objasnili postup realizácie podobných zmien na mestskom úrade. Prijaté podnety, pokiaľ je to v možnostiach úradu, sú projekčne spracované a zaslané na vyjadrenie Komisii dopravy a verejnoprospešných služieb pri Mestskom zastupiteľstve Mesta Trnavy. Zároveň je žiadosť odstúpená dotknutým úradom štátnej správy – krajskému a obvodnému úradu pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie ako správnym orgánom ciest I., II. a III. triedy, ktorých sa dotýka zmena smerovania nákladnej dopravy. Až na základe všetkých získaných súhlasov môže byť osadené samotné dopravné značenie. Z toho vyplýva, že nejde o individuálne rozhodnutia, ale o rozhodnutia, na ktorých sa musia podieľať rovnakou mierou všetci vyššie uvedení, aj keď vieme, že takých rozhodnutí, s ktorými by boli všetci spokojní, je veľmi málo a výsledok je vždy otázkou kompromisov.

Odbor dopravy a komunálnych služieb

S pozdravom Jana Gmitterová, ÚKaM
18. august 2013

Mária

Čudujem sa Vám pán Edo, že sa tak navážate do pána Mariana. Ja si myslím, že hluk vadí rovnako luďom na dedine ako v meste.
Chcela by som sa vyjadriť ale k odpovedi pani Gmitterovej na podnet pána Mariana. Po prečítaní tejto odpovede som zostala v nemom údive. Toto všetko čo píšete o kvalite cesty ste dúfam vedeli aj pred spustením a presmerovaním premávky. Dobre ste vedeli, že táto cesta nie je konštruovaná na takú, žáťaž kamiónov a nákladných áut. Dobre ste vedeli, že táto cesta vedie tesne pod oknami činžiakov v ktorých žije desiatky ba až stovky ľudí, ľudí starých, chorých, malých detí a ľudí v produktívnom veku, ktorí majú nárok na dobrý spánok. Bobre ste vedeli, že na ceste sú nerovnosti na ktoré sme sa aj v minulosti sťažovali, ktoré spôsobovali neznesiteľný hluk. Bolo tých áut oveľa menej. Takže situácia Vám všetkým bola dobre známa. Najprv ste mali odstániť na ceste nerovnosti, ktoré spôsobujú, že nákladné autá, ktoré majú prívesy a nie sú naložené materiálom a nabehnú na nerovnosť v cest spôsobujú taký hluk, že to človeka dovádza do zúrivosti. Takéto autá chodia pravidelne okolo ponoci a potom prakticky celý deň. Cez deň sa to ešte ako tak dá zvládnuť, ale v noci keď sú horúčavy a musíte mať otvorené okno je to na nevydržanie. To čo je napísané v odpovedi ohľadom áut zberných suroví je na smiech. Hádam ste nečakali, že zberné suroviny napíšu, že to ich autá chodia a robia hluk. Ja chápem, že autá niekade musia chodiť, ostatná doprava ( naložené nákladné autá a kamiony) sa dá vydržať ale tieto plecháče verte, že nie. Ak sa už aj tak stalo, že ste tade pustili dopravu, pýtam sa čo ste urobili pre to aby sa tieto negatívne dopady na ľudí minimalizovali. Zabezpečiť zníženie rýchlosti ste mali dávno predtým, než sa to celé spustilo. V súčinnosti s políciou, tam majú byť denno denné kontoly dodržiavania rýchlosti nákladných áut a hlavne v noci.
Ale ja viem, dopustili ste aby sa spustilo takéto peklo, veď keď sa budú ľudia sťažovať potom to budeme nejako riešiť a to tak ako je opísané vo Vašej odpovedi. No ostuda, pripadá mi to ako v Kocúrkove. Teraz idete hľadať peniaze na opravu cesty. A ako tam budú ľudia žiť to Vás netrápi. Verte, že tým čo to dopustili prajú ľudia len to najhoršie, aby zažili to čo zažívame my.
27. október 2014

Matúš G

Odfrezovana vozovka na celej ceste
28. október 2014

Matúš G

Pokládka asfaltu v plnom prúde.
05. november 2014

Matúš G

Pokládka vrchnej vrstvy asfaltu. Upravené boli aj kanalizačné poklopy do úrovne vozovky. Poprosil som chlapov o malú úpravu výtlku, 6 lopát a bolo to. Hádam to jednu zimu vydrží.
13. november 2014

Matúš G

Cesta je namaľovaná. Hotovo. Už len dúfať, že čím skorej vybudujú južný obchvat aby cestu moc nezničili kamióny.
17. november 2014

Mária

Som nesmierne rada,že sa problém ako tak vyriešil. Cesta je vyrovnaná, autá zatiaľ nespôsobujú hluk. Ďakujem kompetentným, za vyriešenie situácie. Ďakujem veľmi veľmi pekne za všetkých obyvateľov sídliska Linčianská, ktorých sa to bezprostredne dotýkalo. Ja len dúfam, že sa kompetentní poučili a v budúcnosti, pred každým svojim rozhodnutím budú robiť všetko preto, aby svojimi rozhodnutiami luďom život. spríjemňovali a nie zhoršovali. Ešte raz veľmi pekne ďakujem a prajem všetkým kompetentným veľa úspechov v ich neľahkej práci.
Mária.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania