23. január 2019
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
chýbajúce cyklistické prepojenie mesto samozrejme eviduje. Cyklotrasa nebola na križovatku napojená z viacerých dôvodov:
1. Technické hľadisko: Nevyhnutnosť sanácie starého telesa mosta pri uzavretom vjazde do cukrovaru. Nevyhnutnosť rekonštrukcie mosta na Šrobárovej ulici, ktorý je podobne ako bývalý most na Bernolákovej bráne v technicky, ale aj parametrovo nevyhovujúcom stave. Tento most je potrebné kompletne zbúrať, postaviť nový, širší spolu s chodníkmi a cyklotrasou podľa platných noriem .
2. Finančné hľadisko: Nový most na Bernolákovej bráne obdobných parametrov ako tento stál v roku 2015 až 914 049 €. Zároveň ešte treba počítať s riešením mosta do cukrovaru. Tieto finančné prostriedky však pri rekonštrukcii Šrobárovej ulice neboli zaradené v rozpočte.
3. Jestvujúce objekty v zóne cukrovar sú technickou pamiatkou zapísanou v zozname národných kultúrnych pamiatok. Akékoľvek zásahy do stavieb sú spojené s ochranou kultúrnych pamiatok.
4. Na lokalitu bol spracovaný a schválený Územný plán zóny, schválený uznesením Mestského zastupiteľstva mesta Trnava č. 58/2007 dňa 24. 4. 2007.
5. V rokoch 2016-2018 mal majiteľ cukrovaru záujem začať výstavbu v areáli a žiadal o zmenu schváleného územného plánu zóny v časti dopravnej, úpravou križovatiek na základe zmenšenej dopravnej intenzity v lokalite po vybudovaní severného obchvatu. Táto zmena nebola mestským zastupiteľstvom schválená, preto investor začína s výstavbou vo svojom areáli zo severu (pri Kalvárii) ako prvú fázu výstavby. V ďalšej z etáp musí zabezpečiť prestavbu tejto križovatky na okružnú a zabezpečí financovanie aj riešenie vyššie popísaných problémov. V súčasnosti je preto neekonomické vynaložiť množstvo finančných prostriedkov na stavbu, ktorá sa bude v najbližších rokoch komplexne meniť v úplne iných parametroch.
Kto? Odbor územného rozvoja a koncepcií
Odbor územného rozvoja a koncepcií
Juraj