25. august 2020
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
z pohľadu Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) ako manažéra infraštruktúry sú všetky železničné priecestia na Slovensku vybudované v zmysle platných legislatívnych požiadaviek a požiadaviek technických noriem.
Stupeň zabezpečenia železničného priecestia je v kompetencii ŽSR, ale spadá aj do právomoci štátnej správy a dopravnej polície. Stupeň zabezpečenia nemôžu ŽSR meniť svojvoľne. Zvyšovanie stupňa zabezpečenia sa posudzuje podľa miestnych pomerov, frekvencie cestnej a železničnej dopravy, či ide o hlavnú alebo vedľajšiu cestu, hlavnú alebo vedľajšiu trať, rozhľadové pomery, zohľadňuje sa aj výskyt nehodových udalostí na priecestí. Z uvedeného textu vyplýva, že ide o spoločnú koordináciu zo strany prevádzkovateľa dráhy, správcov pozemných komunikácií, policajného zboru a príslušných štátnych orgánov.
ŽSR sa však nebránia vzájomnej spolupráci a maximálnej ústretovosti v prípade cudzieho investora, ktorý by financoval všetky činnosti spojené s doplnením jestvujúceho stavu, prípadne výstavbu nového PZZ bez nároku na finančné prostriedky zo strany ŽSR. Zároveň k nášmu stanovisku pripájame aj znenie § 14 ods.3 zákona č.513/2009 Z. z. o dráhach v znení zákona č.432/2013 Z. z., podľa ktorého: „križovanie dráh s cestnými komunikáciami zriaďuje, rozširuje a zabezpečuje ten, z koho podnetu k tomu dochádza“ (v tomto prípade obec).
Prajem pekný deň,
Ing. Ľubomír Mitas
Manažér externej komunikácie
Odbor komunikácie a marketingu
ŽSR - Železnice Slovenskej republiky
Odkaz pre starostu