Borová-vybudovanie cestných spojok cez sídlisko Solinky

Zodpovednosť za riešenie: Žilina

Uzavretý

Neuvažujete o nejakom prepojení ulíc Borová a Jaseňová? Dosť by to odľahčilo križovatku Borová - Centrálna a aj Platanovú ulicu.

22. február 2021

Matúš 👍

Mestá sa snažia o upokojenie dopravy na sídliskách a vytláčanie áut z nich. Preto realizáciu niečoho takéhoto nepredpokladám.
23. február 2021

Martin

Tiez sa mi zda zbytocne. Vedie tu pesi chodnik, ma byt vybudovane namestie alebo park a vystavbou cesty by sa aj ubralo z existujucich parkovacich miest.
23. február 2021

Martin

Rozumiem tomu, no Borová ulica je veľmi preťažená autami a aj samotná križovatka s Centrálnou je dosť katastrofa. To vrchné prepojenie by dosť obom odľahčilo.
23. február 2021

Martin

V genereli bolo spomenuté prepojenie Borovej s Gaštanovou, čo sa mi zdá rozumnejšie ako vrchom, kde by autá aj tak skončili pri zberných surovinách. Z Gaštanovej sú potom dva výjazdy.
24. február 2021

Martin

Prepojenie s Gaštanovou by bolo tiež rozumné.
25. február 2021

Juraj

Prepojenie Borovej s Gaštanovou by zlikvidoval hlavný peší ťah Solinkami sever - juh. Muselo by sa to riešiť mimoúrovňovo a to mesto asi neschváli.
25. február 2021

Martin

@Juraj: Je pravda, ze je tam novy chodnik s cyklotrasou. Kazdopadne ide o tu pointu - prepojit Gastanovu ulicu nejako rozumne s niektorou ulicou v okoli.
25. február 2021

Martin

Trochu som sa pomylil, nie Gastanovu ale Borovu
02. marec 2021

Jan

Prepojenie s Jaseňovou je jedine možne riešenie. Ved na sídliskach je normálne že cesta križuje chodník dajú tam spomalovače a prechod a vybavené. Možu tam dáť jednosmerku, prikázaný smer, ale dá sa to riešiť tak aby sa tie auta rozložili. Len sa musí chcieť :) Križovatke pri krave nič iné nepomože iba prepojenie borovej. A vnutroblok Borová je asi največši na solinkach a má iba jeden vjazd/vyjazd, kdežto ine vnutrobloky maju aj dva tri vjazdy.
03. marec 2021

Martin

Prepojenie Borovej je možné tromi spôsobmi:
1. S Jaseňovou/Platanovou priamo na parkovisko Billa - komplikované, aj z dôvodu plánovaného námestia.

2. S Jaseňovou popri výškovom paneláku.
Výhody - asi najjednoduchšie prepojenie, križovanie iba chodníka (aj keď výhľadovo je tam možná cyklotrasa s napojením pri Krave)
Nevýhody - zrušenie časti parkovacích miest na Borovej.
Na diskusiu je i reálny prínos. Vodiči z Borovej smerujúci na Veľký Diel/Vlčince by získali alternatívu v podobe druhého výjazdu, aj keď s ľavým odbočením. Vodičom smerujúcim k Metru by sa skrátila časť trasy. Vodiči smerujúci na Bôrik by nezískali nič, keďže z druhého výjazdu by aj tak pokračovali do zápchy ku Krave. Vodiči smerujúci ku Váhostavu by sa úseku mohli vyhnúť len za cenu obídenia Soliniek v smere hodinových ručičiek.

3. S Gaštanovou v zmysle generelu. Tu sú výhody a nevýhody v porovnaní s predchádzajúcim bodom vymenené (zložitejšie križovanie frekventovaného cyklo/chodníka, naopak možné doplnenie zopár parkovacích miest a výhodnejšie vedenie dopravy na smery Váhostav a Bôrik).
12. marec 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za podnet. Samospráva v súčasnosti nezvažuje prepojenie uvedených ulíc v MČ Solinky. Mesto Žilina.
Kto? Odbor správy verejného priestranstva a životného prostredia, MsÚ Žilina

Mgr. Andrea Bialoňová, odbor komunikácie a vzťahov s verejnosťou, MsÚ Žilina
31. január 2022

Martin

Dobrý deň, samospráva by naopak mala zvažovať ďalšie prepojenie, nakoľko aj požiar v nedeľu ráno (30.1.2022) na začiatku Borovej ulice ukázal, že to aj podľa zdravého rozumu chýba a je to nebezpečné (a komplikuje to aj bežný život). Keby v tom istom čase potrebovali ísť záchranné zložky ďalej na Borovú, tak sa tam dostanú len vrtuľníkom...
29. august 2022

Martin

V analýze, ktorá bude v najbližšej dobe predložená komisii dopravy a následne mestskému zastupiteľstvu, boli posudzované aj možnosti prepojenia Borovej ul. Výsledkom je neodporúčanie z dôvodu zhoršenia dopravy. Nie som si však istý či to bolo dôkladne posúdené. Podľa modelu sa vôbec neuvažovalo s tým, že už niekoľko rokov existuje prepojenie Gaštanovej a Javorovej, ktoré by tiež odviedlo časť vozidiel. Okrem toho mi tam chýba posúdenie iba jednosmernej varianty prepoja - na odľahčenie križovatky pri Krave možno stačí z Borovej na Gaštanovü iba jednosmerka. Na prvý pohľad sa zdá, že autori nemuseli disponovať dostatočnou lokálnou znalosťou, čo dokazuje, že plochu č.1 považujú za bývalé ihrisko (v skutočnosti tam bola v dávnej dobe stavba) a naopak plochu č. 4 za ihrisko nepovažujú, hoci tam predtým bolo.

https://www.zilina.sk/wp-content/uploads/2022/08/Material-na-komisie-MZ-informativna-sprava-PP.pdf
https://www.zilina.sk/wp-content/uploads/2022/08/analyza.zip

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania