Veľký diel-MHD-zlé nastavenie cestovného poriadku

Zodpovednosť za riešenie: Žilina

Vyriešený
meno
Pavol Senko 13. augusta 2019

Niekto v dopravnom podniku vymyslel taku hlupost ze zastavka Zilinska univerzita bude na znamenie ale iba od 18.00. Nerozumiem preco tato zastavka nemoze byt na znamenie non stop kedze tam nastupuju/vystupuju ludia naozaj iba vo velmi specifickych casoch.

V celom meste sa najdu aj dalsi kandidati na zastavky na znamenie (Pod Hajom, Centralna...)

Medzi niektorymi zastavkami su prilis dlhe jazdne doby az 2 minuty a trolejbusy tam potom cakaju s otvorenymi dverami na odchod alebo sa vlecu z jednej zastavku na druhu 20-30kmh. Je beznym javom vidiet za trolejbusom vlacik aj zo 5 aut. Dokonca si vsimam ze vodici v Ziline prestali pustat trolejbusy zo zastavok pretoze nikto sa nechce vliect 20kmh po dalsiu zastavku.

Ziadam komplexne riesenie: zrychlenie MHD a reviziu cestovnych poriadkov.

15. december 2019

Roman Šimo

Vie niekto posúdiť aktuálny stav? Či nastala zmena.
17. december 2019

Roman Šimo

Okrem toho bez odpovede samosprávy či DPMŽ.
20. január 2020

Matúš 👍

Stále chýba odpoveď.
21. január 2020

Pavol Senko

nezmenilo sa vobec nic. trolejbusy aj nadalej v spicke meskaju a mimo spicky cakaju na zastavkach a vlecu sa zo zastavky na zastavku. dostat sa podla cestovneho poriadku napriklad zo soliniek na vlcince je viac menej nemozne. linky 4 a 7 prechadzaju celym mestom a casto pridu na solinky aj s 5-7 minutovym meskanim. to sa radsej pozriem do appky smart zilina a riadim sa podla realnej polohy trolejbusu ako podla cestovneho poriadku

mimo spicky sa zas stoji aj na kazdej druhej tretej zastavke. vodic otvori dvere a caka. podla hodin je este len 20ta sekunda. caka sa do 55tej sekundy potom zatvara dvere a odchadza s cestovnym poriadkom.

zastavky na znamenie su pre DPMZ neznamy pojem, okrem tych par ako koliba v zastrani kde nikdy nikto nenastupuje. pritom kazde sidlisko ma hned niekolko kandidatov a zredukovali by sa tym meskania na trase. v zapadnych mestach je uplne bezne ze vsetky zastavky su na znamenie a funguje to.

do 06/2021 ma prebiehat projekt modernizacie tak som zvedavy ci to este nieco prinesie. zatial mame akurat inteligentne krizovatky ktore podrzia busom zelenu
21. január 2020

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,
podnet sme opäť poslali samospráve.

S pozdravom
administrátor Odkazu pre starostu pre Žilinu
22. január 2020

Martin

Z mojich skúseností mám pocit, že meškania bývajú menšie ako po iné roky v porovnateľných obdobiach. K tomu do istej miery prispeli úpravy na svetelných križovatkách, ako aj zavedená preferencia, ktorá má, podľa môjho názoru, stále potenciál na zlepšenie. Pravdou ale je, ako píše Pavol, že linky 4 a 7 naberú meškanie, kým prídu na Solinky. Jedno z nich je na križovatke pri VÚC, ktorá však prejde rekonštrukciou a tieto problémy by mohli pominúť. Najčastejším miestom zdržaní v špičke je kruhová križovatka pri Váhostave, pred ktorou sa neraz vytvorí kolóna až po internáty.
Súhlasím s Pavlom aj v tom vyčkávaní na zastávkach. Taká linka 3, keď vyjde z Jaseňovej, tak za 1:20 je na Limbovej, nastúpi pár ľudí a aj 20 sekúnd sa čaká na odchod. Na Smrekovú príde za 1:10 a čaká sa ešte dlhšie. To isté na Centrálnu (1:30), tam nastúpi ešte menej ľudí a zasa sa aspoň 15 sekúnd stojí. Na Rudnayovu už je v CP iba minúta, jazda trvá cca 0:55, pričom na tejto zastávke nastupuje najviac cestujúcich. Vo výsledku tu tak máme rozostupy 2-2-2-1, namiesto napríklad 1-2-1-2, prípadne 1-2-2-1.

Keby sa takáto revízia spravila na jednotlivých linkách, ušetrené minúty by sa mohli presunúť na úseky, kde dochádza k zdržaniam. Doteraz som nepochopil, prečo sa časové rezervy na viacerých linkách dávajú na začiatky trás a nie až po niekoľkých zastávkach, kedy už je väčšia pravdepodobnosť, že sa spoj môže niekde zdržať.
04. február 2020

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,
podnet sme opäť poslali samospráve.

S pozdravom
administrátor Odkazu pre starostu pre Žilinu
19. február 2020

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,
podnet sme opäť poslali samospráve.

S pozdravom
administrátor Odkazu pre starostu pre Žilinu
21. február 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za podnet, ktorý sme poslali zodpovedným osobám na riešenie. Mesto Žilina.
Kto? Dopravný podnik mesta Žiliny s. r. o.

Mgr. Andrea Bialoňová, odbor komunikácie a vzťahov s verejnosťou, MsÚ Žilina
04. apríl 2021

Martin

Od 1. apríla 2021 sú v platnosti nové cestovné poriadky, ktoré na väčšine liniek skrátili dobu cestovania o 1-2 minúty. Rovnako pribudli zastávky na znamenie.
16. jún 2021

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,
podnet sme opäť poslali samospráve.

S pozdravom
administrátor Odkazu pre starostu pre Žilinu

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.