04. august 2020
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň, ďakujeme za podnet. Klimatizovanie priestoru vozidiel MHD sa odohráva v automatickom režime. Teplota je prednastavená výrobcom a pri dosiahnutí hraničných hodnôt sa automaticky systém zapne a snaží sa priestor vychladiť na prednastavenú teplotu.
Pred sezónou sme uskutočnili servis klimatizácií na trolejbusoch a taktiež na autobusoch. Avšak na 4 autobusoch značky Iveco Urbanway Hybrid sme narazili na poruchu, ku ktorej sme museli privolať externý značkový servis, nakoľko sú vozidlá ešte v záruke. Je teda možné, že sa cestujúci viezol práve v jednom z týchto vozidiel a zaregistroval, že klimatizácia nebola v činnosti. Cestujúcich chceme ubezpečiť, že v žiadnom prípade nie je cieľom vodičov znižovať takýmto spôsobom komfort pre cestujúcich, pretože nefunkčná klimatizácia má dopad aj nich samotných (ani oni tým pádom nemajú svoj priestor kabíny klimatizovaný). Odstránenie porúch očakávame v 32 týždni. Ďakujeme za pochopenie. Dopravný podnik mesta Žiliny.
Kto? Dopravný podnik mesta Žiliny s. r. o.
Mgr. Andrea Bialoňová, odbor komunikácie a vzťahov s verejnosťou, MsÚ Žilina
Roman Šimo