16. október 2023
Dobrý deň,
nižšie posielam vyjadrenie z Odboru dopravy k jednotlivým bodom:
1, značenie sa môže dať aj na spevnenú plochu a v konkrétnom prípade vyhradenia boxu je nutná, aby spĺňal oficiálne parametre a bol evidovaný ako normované parkovacie miesto - stavebné úpravy a normalizácia parkovacích boxov bola naplánovaná na obdobie zavedenia rozšírenej regulácie centrálnej mestskej zóny v zmysle vypracovaného dopravného projektu (vopred nejestvovala istota, že projektant ponechá dopravu na danom mieste v rovnakom režime, čomu je prispôsobené aj príslušné dopravné značenie)
2, dopravný inšpektorát vydáva k vyhradeniu stanovisko, ktoré mesto nemusí rešpektovať, keďže sa nejedná o záväzné stanovisko a v znení zákona to nie je podmienené stanoviskom. Cestný správny orgán by však nemal konať v rozpore s odborným posúdením dopravného inšpektorátu, keďže by to mohlo znamenať, že neuznáva jeho odbornosť a zároveň samého seba stavia na vyššiu odbornú úroveň, ale zároveň mesto nemôže vydať určenie značenia bez vyžiadania stanoviska príslušného inšpektorátu, aj keby bol výsledok obsahovej stránky vyjadrenia iný, než inšpektorát doporučuje. Nie je to teda podmienené súhlasom, ale stanoviskom.
3.) mesto postupuje k stavebným úpravám komplexnou formou, nie len čiastkovými riešeniami (niekoľko boxov bez ďalšej opodstatnenosti) - stavebné úpravy a normalizácia parkovacích boxov bola naplánovaná na obdobie zavedenia rozšírenej regulácie centrálnej mestskej zóny v zmysle vypracovaného dopravného projektu (vopred nejestvovala istota, že projektant ponechá dopravu na danom mieste v rovnakom režime, čomu je prispôsobené aj príslušné dopravné značenie)
4, príloha, stanovisko ODI, spomenuté v texte nie je dokument, ktorý sa štandardne zverejňuje širokej verejnosti, preto vhodnejšia forma je požiadať k nahliadnutiu do tejto komunikácie v zmysle infozákona
5, v danom cestnom úseku bude zachovaný zákonne povinný počet invalidných boxov slúžiacich pre širokú verejnosť, preto nie je vhodné vymedzovať ďalšie parkovacie kapacity malej skupine parkujúcich, keďže výrazne klesne využitie daného boxu, jeho obrátkovosť v oblasti, kde je statická doprava značne preťažená
6.) dopyt po vyhradení v tomto zmysle chápeme ako každodennú požiadavku väčšieho počtu parkujúcich, ŤZP, v zmysle využiteľnosti boxu počas celého dňa bez nutnosti blokovania parkovacích kapacít a ďalšieho zaťažovania statickej dopravy.
V prípade ďalších otázok sa môžete obrátiť priamo na Odbor dopravy, e-mailová adresa
[email protected]
Prajeme príjemný deň.
Kto? Odbor dopravy MsÚ vo Zvolene
PhDr. Martin Svatuška
referent pre styk s verejnosťou
Mesto Zvolen
Katarína
Ďakujem za reakciu, vyplýva z nej však viac otázok ako odpovedí. Prosím preto o vyjasnenie bodov nižšie:
1. „Dopravným značením v tomto prípade nie je možné vyhradzovať len spevnenú parkovaciu plochu, ktorá nie je stavebne upravená ako "invalidný box".“ – Čo bráni mestu takto stavebne upraviť plochy bezprostredne pri DSS? Vyššie píšete, že takýto box môže vzniknúť aj dodatočnou stavebnou úpravou, nebolo by možné ju aplikovať v rámci parkoviska pri DSS na ulici Š. Moyzesa?
2. „Určenie dopravného značenia k vyhradeniu parkovacieho miesta vydáva mesto Zvolen, ako cestný správny orgán, za podmienky stanoviska správcu cesty a stanoviska príslušného dopravného inšpektorátu, v ktorom je vhodné, aby bol vyslovený súhlas k určeniu dopravného značenia.“ – Žiadalo mesto stanovisko správcu cesty a dopravného inšpektorátu v tejto otázke? Aká bola odpoveď? Je súhlasné stanovisko len vhodné alebo nevyhnutné?
3. „Pre uvedené je možné k vyhradeniu požadovaného miesta, prípadne viacerých, pristúpiť až po stavebných úpravách, ktoré podmieňuje legislatíva SR a následne bude možné požiadať Okresný dopravný inšpektorát vo Zvolene o stanovisko k predmetnej požiadavke.“ – Nie je jasné, či tento bod predchádza postupu v bode 2. vyššie, ak áno, na základe čoho sa mesto rozhodlo nepristúpiť k stavebným úpravám?
4. „Pre detailnejšie objasnenie hore uvedeného prikladáme v prílohe stanovisko ODI zo dňa 25. 04. 2019, ktorého podmienky do dnešného dňa zostávajú v nezmenenom stave.“ – Chýba príloha, prosím o zaslanie linku na stanovisko.
5. „Ďalej uvádzame, že predmetné parkovacie plochy sú od 01. 05. 2024 zahrnuté v režime rozšírenej regulácie CMZ Zvolen, ktorá v zmysle jestvujúcej projektovej dokumentácie zahŕňa aj spôsob parkovania a jeho formu na základe dopravného značenia.“ – Ako je táto informácia relevantná k podnetu? Bude alebo nebude v rámci rozšírenej regulácie vytvorené parkovacie miesto/miesta upravené ako „invalidný box“?
6. „Mesto Zvolen je do budúcna ochotné pristúpiť na požadovanú zmenu podľa dopytu verejnosti“.- Nepovažuje mesto tento podnet za dopyt verejnosti?
Ďakujem!