Odbočovací pruh v križovatke Botanická-Devínska cesta

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Jana Landova 04. decembra 2020

Žiadam o zdôvodnenie, prečo sa odbočka z Botanickej ulice doľava na Devínsku cestu nepredĺžila. Prikladám obrázok miesta, kde mohli byť teraz koľajnice (bližšie pri čerpacej stanici na druhej strane), obrázok aktuálnej kolóny áut čakajúcich na zelenú na Devínsku cestu a miesto, kde teraz začína odbočovací pruh (niekde v polovici kolóny). A ešte prikladám obrázok pôvodného miesta začiatku odbočovacieho pruhu - áno, predĺžil sa asi o 5 metrov.

04. december 2020

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Hlavné mesto SR Bratislava
05. december 2020

Pozorovatel

Predpokladam, ze odpovedou bude, ze sa projekty na rekonstrukciu pripravovali za byvaleho vedenia mesta, co je co je fakt.
Druha vec je, ze sa pri projektovani takto velkych rekonstrukcii nevyuziju na 100% moznosti zlepsenia lokalnych "zavad", ktore spomaluju resp. blokuju dopravu o zvyseni bezpecnosti ani nehovoriac.

Takto bude aj po rekonstrukcii stav "zabetonovany" na dalsich 30-40 rokov (do najblizsej rekonstrukcie) a kolony budu iba narastat.

Dalsim argumentom asi bude, ze navrhovane zlepsenie (predlzenie odbocovacieho pruhu na Devin) by nesuviselo s rekonstrukciou elektrickovej trate a nepreplatila by to EU. Je to samozrejme mozne, ale predpokladam, by sa tato cast rekonstrukcie dala oddelit a zafinancovalo by ju mesto.

Ak sa totiz CHCE, tak ide vybavit VSETKO, len to vyzaduje viac casu, usilia a v prvom rade chcenia a liderstvo vedenia mesta, ktore sa to bude snazit presadit a v celom procese dozorovat realizaciu.
Lebo takato iniciativa asi nevzide od radoveho uradnika a ak ano, casto je zaslapana nadriadenym.
05. december 2020

Roman Mihalik

Aj lampy z chodníkov mohli zmiznúť zo stredu chodníkov
06. december 2020

jajbolina

Súhlasím, aj mňa zaujlao že odbáčací pruh na Devín je kratší ako predtým a bude spôsobovať na Botanickej denné zápchy. Pritom by stačilo rozmýšľať a posunúť cestu pri trafostanici ZSE (odkúpiť 1-1,5 metra šírky ich pozemku kde majú teraz živý plot) a tam posunúť odbáčací pruh, čím by sa odbáčací pruh predĺžil o nejakých 10-15 metrov.
Stačí rozmýšľať a chcieť niečo zmeniť, lenže Vallovi ľudia len "betónujú" pôvodný stav, riešenia, pozitívne posuny vpred žiadne.

A zbytočne vybetónovaný 600 metrový úsek Botanická záhrada-Riviéra radšej nekomentujem, to je na vyhadzov! Amatéri nie, neschopní diletanti vo funkciách!
06. december 2020

Andrej

Re: jajboli - vybetónovaný 600 metrový úsek Botanická záhrada-Riviéra by som aj ja chcel vedieť aký má zmysel. Sanitka to nevyužije, lebo je to vysoko na to aby tam vyliezla.
06. december 2020

Pozorovatel

Nenadzal by om vsetko na Valla a spol. kedze tie projekty boli pripravovavane za stareho vedenia.
Nie som odbornik na EU financovanie (ak sa niekto vyzna v celom procese nech napise, aspon sa dozvieme nieco nove), ale predpokladam, ze ak uz "EU" raz projekt schvalila, musi sa zhotovit podla odsuhlasenej dokumentacie, inak by hrozilo, ze ho nepreplati, alebo financny rozpocet zoskrta....
Netusim ako komplikovana je zmena "drobnosti" (predzenie odbocovacieho pruhu, presun stlpov v chodniku...) v odsuhlasenom projekte, z dovodu, aby celu rekonstrukciu EU aj preplatila.

Poprosim admina, aby vyziadal od mesta vyjadrenie k vybetonovanemu useku, z akeho dovodu bol takto zrealizovany.
Nepoznam detailne situaciu, cez Karlovku chodim v tychto mesiacoch sporadicky, ale jediny rozumny argument by sa mi javil, ze by bol usek pripraveny ako BUS pruh.
06. december 2020

jajbolina

Pozorovatel, informácie z fb mesta:
- Vallo Team výrazne zavahovali do projektu, robili si doslova na tom kampaň Valllo aj s Kratochvílovou dostupných je plno tlačoviek. Jednoducho niektoré úseky nezvládli, to je fakt (stĺpy v strede chodníkov, chodníky užšie ako norma, aj zbytočne vybetónovaný úsek trate, nevyužitie rezervy na predĺženie odbočky na Devín a s tým súvisiace denné kolóny do KV).

Vybetónovaný úsek požadovala Čahojová, starostka MČ Karlova Ves s odôvodnením že trať bude slúžiť ako rezerva na prejazd záchranárskych zložiek (pri Riviére je stojisko súčasnej záchranky, p. starostka nevie alebo nemá info že stojisko je dočasné, chystá sa nový tender na záchranky, čo je dnes nemusí byť zajtra,
-máme zákon o zachranárskych uličkách pre vodičov a vodiči ho poznajú a používajú
- Vallo a jeho tím má filtrovať nezmysly, od toho má menežérsku funkciu a mal by mať kompetentných ľudí vo funkciách
PS: Vybetónovaná trať najnovšie slúži mladým kaskadérom na elektrokolobežkách, ktorí po tej trati jazdia a ohrozujú eliny. Za toto rozhodnutie o betónovej trati ruky ťať je málo! Opačne, tú trať urobili ešte nebezpečnejšou, čo vidíme na vlastné oči.
06. december 2020

Jana Landova

Určite netreba hádzať vinu vybetónovania úseku na Čahojovú. Pojazdnosť električkovej trate bežnými vozidlami je normálna požiadavka a to na celej časti od polikliniky až do centra. To, že to naprojektovali ako jednu hnusnú rozkúskovanú šedú betónovú plochu s vysokými obrubníkmi je vina projektatna a všetkých schvaľovateľov (aj EÚ). Viem si predstaviť zatrávňovacie dielce, úzke dlažobné koridory, dokonca aj nafarbený betón. Nič z toho tam nie je.
07. december 2020

jajbolina

Jana Landova-vybetónovaný betónový úsek žiadala MČ Karlova Ves, skúste si to dohľadajť na fb stránke Bratislavy. Priamo komunikačný kanál mesta to tam napísal na časté otázky občanov kto tú ohavnosť požadoval. Ale súhlasím s tým že vinu nesie aj magistrát, má nezmysly hádzať do koša. Nabudúce budeme požadovať pojazdnosť v strede lúky a vyasfaltujeme tam cestu, leboi možno raz za 100 rokov tade bude musieť porejsť sanitka? Proste nekompetentný návrh a nekompetentné riadenia sa tu spojili a výsledok vidíme.
07. december 2020

Roman Mihalik

Pacient v sanitke určite ocení tie vysoké obrubníky keď bude na ne sanitka vyliezať.
07. december 2020

jajbolina

Tá betónová trať je po bokoch nepravidelne skosená, na jazdu s pacientom úplne nepoužiteľná. Stačí si pozrieť tú trať a pochopí každý že tade nikdy nikto nebude riskovať jazdu autom. Sú to tony zbytočného betónu.
07. december 2020

Andrej

Sanitka by musela vyliezť na kolajnice na priecestí v križovatke kde sa odbočuje na Devínsku cestu.. a zliezť na priecestí pri internáte. Ak ale po ceste stretne električku tak nemá veľmi ako odtiaľ ujsť lebo niekde je obrubník aj 40 cm vysoký. No, je to záhada.

Včera som videl prvýkrát nehodu - ušuch dvoch áut - tam kde sa cesta po novom kľukatí kvôli priechodu pre chodcov cez kolajnice - pri odbočke na Svrčiu. Nie všetci už vedia, že sa treba kľukatiť a úplne kopírovať pravý okraj cesty.
07. december 2020

jajbolina

Nielen tam, aj pri odbočke na Žižkovu (kúsok za fakultou telovýchovy). Kým ľudia a najmä návštevíci zistia že cesta už nie je rovná ako kedysi, pár karambolov uvidíme.
07. december 2020

Pozorovatel

Nie je tam este zrealizovane vodorovne znacenie? Ci aj napriek nemu su tam kolizie?
07. december 2020

jajbolina

Ako kde. Momentálne zbrusujú a menia povch ciest na celej Karloveskej a Botanickej. Tam je problém že na niektorých predtým rovných úsekoch vznikli esíčka (kvôli rozšíreniu priestoru pre chodcov na prechodoch pri koľajách) a nepozorní vodiči si to nemusia všimnúť. Bude ešte veselo.
08. december 2020

Jana Landova

jajboli - nechcem nikoho obhajovať. Ak by aj hneď všetci úradníci Karlova ves požadovali doslova "šedú vybetónovanú plochu", vinu má projektant, ktorý to vzal doslova a schvaľovatelia. Lebo v prvom rade sa treba pýtať na hlavný účel (pojazdnosť) a potom na vedľajšie účely (zabratie miesta, estetiku, cenu, udržiavateľnosť, ekologickosť, iné využitie, atď). Mne to pripadá ako politická objednávka, že zvalíme vinu na toho, kto sa nám zamieša do projektu. Nie ten, kto sa ozve, má vinu na tom ako to bolo urobené. Spýtajte sa úradníkov KV, koľko čiar spravili v projekte. Asi ani jednu. Takže ja si predstavujem, že úradníci z KV požadovali PRELET sanitiek ponad električkovú trať, čo sa dá predstaviť ako zelená trávička s kvietkami a pomedzi steblá trávy skryté koľajničky pre kolesá sanitky. Pochopiť to ako šedú betónovú plochu asi 30 000 krát prerezanú, to je vizitka projektanta a technológa (asi nemajú na viac, iba spraviť to podľa zadania). A že s tým súhlasili schvaľovatelia, majstri a robotníci, to je tiež ich vizitka. Kto z nich je asi na výsledok hrdý? Po Vallovi príde niekto iný a dúfam, že dá tie betóny vytrhať.
08. december 2020

jajbolina

Súhlasím s vami, ako píšem hore, Vallo má mať odborný tím a tiež spolupracovať s odborníkmi na projekcie el. tratí. Je to zlyhanie, ja len píšem čo napísali z magistzrátu že betónovú trať požadovala Karlova Ves.
A áno, modlím sa s vami, aby prišlo čoskoro k veľkej poruche na vybetónovanom úseku trate, aby tam miesto ohyzdného a neekologického betónu zasadili rozchodníky. Ale asi sa nedočkáme, pretože hoci to nie je technologicky náročné (skalniočky sú mimoriadne odolné rastiliny), zjavne nei je ochota rozchodníky dosadiť do dúbravskej časti trate. Kecy o ekológii nám majú stačiť.
15. december 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali kompetentné oddelenie, ktoré sa ním už zaoberá.

S pozdravom
Kto? Oddelenie dopravného inžinierstva

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
15. január 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

šírkové možnosti v tomto úseku nedovoľujú rozšírenie cesty o ďalší pruh.
Rekonštrukcia DKR bola v prvom rade rekonštrukciou električkovej trate, ktorá mala za cieľ zlepšiť a zmodernizovať električkovú dopravu v tomto úseku, čo sa aj stalo.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania