04. august 2021
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
predmetný podnet sme sa Vám pokúsili ozrejmiť niekoľkokrát a reagovali sme na neho okamžite - nahlásený bol vo štvrtok, v piatok bol čiastočne riešený našimi pracovníkmi (nakoľko v ten istý deň boli aj Bebravskej 2, a aj naši zamestnanci majú určenú pracovnú dobu), a aj vďaka Vašej pomoci bol vyriešený úplne. Mimo pracovný deň bol stav na ihrisku overený priamo v teréne. Nakoľko pre Vás naše odpovede neboli postačujúce (k podnetom sa vyjadrujú všetky príslušné referáty), navrhli sme Vám po konzultácií s p. starostom osobné stretnutie, účelom ktorého mala byť aj ohliadka v teréne a ozrejmenie údržby detských ihrísk. Nakoľko podnet adresujete na portál odkaz pre starostu, je prirodzené, že o podnetoch je informovaný, a sám navrhol takéto riešenie, aby ste sa pokúsili pozrieť na problematiku aj z druhej stany.
Neporiadok je jedným z najčastejších podnetov, s ktorým sa stretávame. Všetky lokality vo Vrakuni sú v rámci časových a kapacitných možností čistené, aj čo sa týka detských ihrísk. Každodenné odstraňovanie "malého znečistenia" je však veľmi náročné. Okrem upratovania plôch riešime napr. aj orezy a výruby drevín, realizujeme výsadbu, vyprázdňujeme koše (je ich cez 320, takže občania majú "kam" s odpadom), kosíme trávniky, opravuje sa mestský mobiliár, a vykonáva sa mnoho iného, podľa aktuálnych potrieb MČ a požiadaviek občanov. Mrzí nás, že nevieme poriadok zabezpečiť úplne v každom momente v rámci celej Vrakune. Teší nás však, že čím ďalej, tým viac občanov si všíma svoje okolie a zveľaďuje ho. Naozaj nie je v našich kapacitných a časových možnostiach, aby všetkých 23 detských ihrísk, 3 areály ZŠ, 5 areálov MŠ, pešia zóna a lesopark boli 24 hodín úplne čisté. Vrakuňa zdedila aj "problémy", ako napr. neslávne známy "Pentagón". V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi vidíme výrazne zlepšenie v celej MČ, o čom svedčí aj množstvo vyriešených podnetov na tomto portáli ale aj mimo neho (napr. aj z Vašich 17 pridaných podnetov bolo vyriešených 14, zvyšné 3 sa nenachádzajú v našej MČ, ale v susedných Podunajských Biskupiciach.)
Na potkanov v tejto oblasti nás doposiaľ nikto neupozornil, MČ si na jar vykonala povinnosť preventívnej celoplošnej deratizácie v termíne od 01.04.2021 do 31.05.2021 na základe výzvy Regionálneho úradu verejného zdravotníctva Bratislava. Zároveň sme vyzvali aj právnické aj fyzické osoby na vykonanie tejto povinnej deratizácie. Občanov pravidelne informujeme a žiadame o neodhadzovanie odpadkov (najmä čo sa týka jedla) na verejné priestranstvá, pretože tie lákajú potkanov najviac, plastové fľaše a papieriky pre nich nie sú zdrojom obživy. Zároveň občanov vyzývame na nekŕmenie mačiek vo verejnom priestranstve, pretože aj táto činnosť prispieva k zvýšeniu ich výskytu. Najbližšia deratizácia je naplánovaná už na jeseň, samozrejme pokiaľ sa preukáže zvýšený výskyt potkanov v predmetnej lokalite, MČ zareaguje okamžite a vykoná sa ohnisková deratizácia.
K Vášmu posledného podnetu ohľadne skla by sme chceli uviesť, že ako sme uviedli v odpovedi vyššie, výmena piesku sa vykonáva na základe rozboru, ktorý vyhodnotí piesok na detských ihriskách. Ak by sme chceli docieliť úplnú čistotu, museli by byť všetky ihriská denne kontrolované a čistené, čo ozaj nie je možné. Z nášho pohľadu je samozrejmé, že každá zodpovedná osoba pri nájdení skla ho okamžite odstráni aby nedošlo k úrazu, a nebude čakať, či ho zodvihne pracovník VPS. Mrzí nás, že kvôli nezodpovedným občanom dochádza k takýmto situáciám, pokiaľ sa všetci ľudia nenaučia správať zodpovedne a využívať koše na vyhadzovanie odpadkov, budeme sa s takýmto problémov stretávať naďalej.
S prianím pekného dňa
Kto? Referát ŽP, VPS a OH + Útvar marketingu, médií, kultúry a športu
Mgr. Rastislava Mihóková
Miestny úrad mestskej časti Bratislava-Vrakuňa
Henka
Podnet nie je vyrieseny.
Dakujeme za vycistenie.
Podla harmonogramu malo byt cistene uz minuly tyzden, co sa nestalo. Pisala som aj na uvedene telefonne cislo 0948 353 055, ale ziadna odozva.
Ihrisko je v ubohom stave.
Prosime o co najskorsiu napravu