Parkovanie stanica Vinohrady

Zodpovednosť za riešenie: Iné

V riešení

pan starosta dokedy sa bude takto nekulturne parkovat a chodit po blate na zeleznicnu stanicu?

08. január 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň.
Ďakujeme za podnet.
- parkovanie pri zdroji a cieli automobilovej dopravy má v zmysle platnej právnej úpravy zabezpečiť majiteľ stavby, ktorá je cieľom a zdrojom automobilovej dopravy (v tomto prípade je cieľom a zdrojom automobilovej dopravy železničná stanica) - nemôže byť úlohou mestskej časti zabezpečiť parkovanie všade tam, kde to nezabezpečí majiteľ stavby, ktorá je zdrojom a cieľom automobilovej dopravy - na toto nie sú určené verejné financie, s ktorými hospodári mestská časť
- podobne je to s peším prístupom - prístup pre peších by tiež mal logicky zabezpečiť majiteľ stavby, ktorý chce, aby bola jeho stavba dostupná aj pre chodcov
- z všeobecne dostupných informácií (katasterportal) vyplýva, že predmetný pozemok má parcelné číslo 13410/4 a podľa listu vlastníctva je jeho vlastníkom spoločnosť Tatra Residence, s.r.o., Hodžovo námestie 3, Bratislava, PSČ 811 06, SR


Ing. Natália Kudláčová
08. január 2015

ivan zeman

Dobry den, to je odpoved akoze to samospravu nezaujima, 4 roky je tam starosta a bol znova zvoleny ... Trvalo mesiac dat nejake vyjadrenie a uz roky to takto vyzera -:( Nikto z Racianskeho vedenia nema a nemal zaujem to riesit s vlastnikom pozemku Zsr? Pripadne nejakou spolupracou a zdruzeniu investiciou ? Ved to je pre ludi ktory tam denno denne cestuju a ziju v Raci a okoli ... I.Zeman
09. január 2015

Janko Hraško

Dobrý deň pán Zeman, neviem s akým vlastníkom pozemku ŽSR (podľa Vás) to mala samospráva riešiť, keď je v odpovedi samosprávy jasne uvedené (vrátane zdroja informácie - takže sa to dá overiť) že pozemok je vo vlastníctve spoločnosti Tatra Residence.
Skutočne si myslíte, že všetky problémy, na ktoré ostatní a veľakrát priamo zodpovední kašlú, má riešiť samospráva? Podľa mňa je takýto názor nesprávny.
Mimochodom, stavebným úradom pre stavby na dráhe (a teda predpokladám že aj pre danú železničnú stanicu) je špeciálny stavebný úrad (dráhový úrad? - stačí vyhľadať) a preto aj pripomienku, že železničná stanica nie je vybavená parkoviskom, treba zrejme adresovať tam.
Alebo ste toho názoru (ako zrejme aj viacero iných občanov), že samospráva je tu od toho, aby riešila za občanov úplne všetky problémy takým spôsobom, že občan sa ani povrchne nebude zaoberať kompetenciami jednotlivých úradov (a že ich je požehnane v tomto štáte), a jednoducho "hodí" problém na krk samosprávy (aj to len na odkaze pre starostu) a bude čakať, že samospráva za neho (občana) úplne všetko vyrieši?
Dovoľte mi prezentovať názor, že v prípade že máte skutočne záujem o riešenie tohoto problému (nie je to nejaký výtlk na ceste alebo vysypané odpadky, ale žiadate dosť podstatný zásah do vlastníckych práv tretích osôb a zároveň nie malú investíciu na cudzom pozemku) by bolo oveľa vhodnejšie problematiku riešiť priamo prostredníctvom svojich poslancov v miestsnom a mestskom zastupiteľstve a nielen takýmto výkrikom na týchto stránkach (pokiaľ si samozrejme nechcete len zanadávať). Prajem Vám pekný deň
09. január 2015

Janko Hraško

... a ešte snáď doplnenie - poznáte to?
...aký pokyn, taký výkon ...
alebo aká požiadavka, taká odpoveď...
10. január 2015

ivan zeman

Mily pan Janko Hrasko, nevieme koho sa snazite zastupovat, ci svedomie pana starostu Kuseho z Noveho mesta, ktoreho zamestnankyna bola (ne)schopna reagovat ani za "obvyklych" 30 dni , kedze podnet bol 29.11.2014 a reakcia 8.1.2015, alebo pana starostu Pilinskeho z Race, kam to uzemie katastralne patri ? A Vy ako obcan, str spokojny s odoovedou a skutkovym stavom? Pozriet si vlastnika v katastri je velmi jednoduche, ale to snad nebolo ucelom mojej otazky -:( Alebo si myslite ze obcania maju oslovit spolocnost Tatra Residence a ziadat ich o kulturny pristup a parkovanie na zel.stanici Vinohrady? A co je ulohou samospravy? Nema nahodou pomahat obcanom a to v kratko i dlhodobych horizontoch ? Ma na to predsa rozpocty (tvorene aj Danami od obcanov!) zamestnancov a zakonne nastroje na realizaciu , ci nie? a preco nestaci podnet na tomto mieste? Co sa to nedostane starostom aby to mohli riesit? Mam ich ist osobne navstivit ci robit peticiu ci demonstraciu, alebo co by ste navrhoval?
Skusme to riesit a nie si tu dopisovat...
Pekny vikend
10. január 2015

Janko Hraško

Dobrý deň pán Zeman, dovoľte ešte moju poslednú reakciu k danému problému:
1. máte pravdu, pozrieť si to v katastri je naozaj veľmi jednoduché, napriek tomu ste to bohužiaľ nezvládli (ak ste sa o to pokúsili) - tvrdíte že to (územie) patrí katastrálne do Rače a nemáte v tom pravdu - výpis z katastra pre danú parcelu hovorí, že sa jedná o katastrálne územie Bratislava - Nové Mesto a to určite nie je územie Rače (ale asi len pre všetkých okrem Vás - pre Vás to je Rača)
2. to že zamestnankyňa reagovala namiesto do Vami požadovaného dátumu (predpokladám 28.12.2014) až 8.1.2015 ja osobne nepokladám za tragédiu, pretože medzitým boli sviatky, mnohí čerpali dovolenky (viete - oni aj úradníci sú len ľudia - Vy to síce zrejme neuznávate, ale ono je to pravda)
3. i keď sa Vám to možno nezdá, ale nesnažím sa okrem seba zastupovať nikoho - možno len jeden z tých podľa mňa triezvejších pohľadov na svet (a hlavne bez krvavých očí a ... ) - predpokladám že Vy na to máte iný názor a ja Vám ho neupieram ani Vám ho nebudem vyvracať - je to Vaše právo na Váš vlastný názor
4. áno, ja ako občan som na tejto úrovni (stránky odkazprestarostu) s odpoveďou spokojný (overil som si info na katastrálnom portáli a zistil som, že aj pozemok oproti vlastní tá istá spoločnosť a mne to síce niečo napovedá, nebudem však nikoho zaťažovať mojimi domnienkami v tejto veci o tom, čo mi to napovedá - každý si vie urobiť názor aj sám)
5. nie, ja ako občan so skutkovým stavom nie som spokojný, ale pre zmenu tohto stavu necítim v súčasnosti žiadnu potrebu sa osobne angažovať - ak by som sa chcel v danej veci viac angažovať, tak by som osobne postupoval tak, ako som to prezentoval v závere môjho prvého príspevku z 9.1.2015
6. o kultúrny prístup a parkovanie pri železničnej stanici majú podľa mňa obyvatelia žiadať v prvom rade majiteľa - správcu - prevádzkovateľa (ako len chcete) železničnej stanice - napísal som to už v predchádzajúcom príspevku a zároveň by som rád zdôraznil, že si nemyslím, že samospráva má za peniaze nás všetkých nahradzovať nečinnosť, lajdáckosť a všetky iné lajdáctva, ktoré zrealizovali alebo naopak zapríčinili nezrealizovaním niečoho iní - Vy si to zrejme myslíte, ja s takýmto názorom naopak nesúhlasím
7. čo je úlohou samosprávy nie je mojou úlohou Vám vysvetliť, môžem Vám však namiesto domýšľania odporučiť skúsiť prečítať napríklad paragraf 4 zákona č. 369/1990 o obecnom zriadení (samozrejme v platnom znení) - svoj názor na to, že samospráva nemá byť advokátom každého za každých okolností a v každej veci som vyjadril v predchádzajúcih príspevkoch a nebudem sa preto opakovať
8. na čo má samospráva rozpočty a zákonné nástroje sa v prípade Vášho záujmu zrejme tiež dočítate v spomenutom zákone - určite to nie sú stavby na cudzích pozemkoch, stavby, ktoré by slúžili pre potreby iných (v tomto prípade železnice) atď.
9. áno, podnet na tomto mieste podľa mňa nestačí (vyplýva z môjho predchádzajúceho príspevku - stavba na cudzom pozemku za určite nemalej investície atď.); ak podľa Vás stačí, tak čakajte aj ďalej a ... obaja časom uvidíme
10. či sa podnet dostane starostom? - posúďte sám - prečo Vám (ale aj iným) odpisovala zamestnakyňa miestneho úradu a nie starosta sám - alebo ste snáď taký naivný, že starosta zamestnankyni odpoveď diktoval?
11. a čo máte Vy osobne robiť? to je Vaša slobodná vôľa - predpokladám že ste svojprávny (bez urážky) a zároveň ja nie som Váš poradca, pričom o mojom názore na riešenie problematiky som Vás i ostatných čitateľov už zrejme dostatočne informoval

Preto Vám prajem pekný deň aj víkend a všetkým cestujúcim železnicami skoré vyriešenie problému, na ktorý ste poukázali.
26. január 2016

Martin

Aktuálnym (26.01.2016) majiteľom pozemku 13410/4, ktorý je súčasťou m.č. Nové Mesto je PRODEAL, a.s., Hodžovo námestie 3, Bratislava, PSČ 811 06, SR. Ten si môže v súlade s územným plánom robiť na danom pozemku, čo sa mu zapáči, keďže na veľmi málo vzdialených pozemkoch vyrastajú bytovky, tak predpokladám, že na tomto, a totožnému majiteľovi patriacich susediacich pozemkoch 13410/5, 6, 7 sa uskutoční obdobná alebo doplňujúca výstavba, ktorá nebude mať záujem o využívanie pre iné osoby/firmy ako len tie, ktoré na daných pozemkoch budú usídlené, t.j. súčasné "divoké" a ani akékoľvek iné parkovanie pre "cudzích" tu v krátkej dobe tolerované nebude. Dátum zneprístupnenia týchto pozemkov pre "cudzích" je len na ľubovôli majiteľa a nič s tým neurobí aní m.č., ani mesto ani ŽSR.
P.S.: Žel. zastávka BA-Vinohrady je vynikajúco dostupná MHD, takže autá pri nej sú absolútne zbytočné.
17. október 2019

Martin

Schodisko už nie je používateľné. Zábradlie pribudlo na oboch koncoch.
15. október 2021

Martin

Aktuálnym (15.10.2021) majiteľom pozemku 13410/4, ktorý je súčasťou m.č. Nové Mesto je Innovatrics, s.r.o., Pri vinohradoch 82, 831 06 Bratislava. Ten si môže v súlade s územným plánom robiť na danom pozemku, čo sa mu zapáči, keďže na veľmi málo vzdialených pozemkoch vyrastajú bytovky, tak predpokladám, že na tomto, a totožnému majiteľovi patriacich susediacich pozemkoch 13410/5, 6, 7 sa uskutoční obdobná alebo doplňujúca výstavba, ktorá nebude mať záujem o využívanie pre iné osoby/firmy ako len tie, ktoré na daných pozemkoch budú usídlené, t.j. súčasné "divoké" a ani akékoľvek iné parkovanie pre "cudzích" tu v krátkej dobe tolerované nebude. Dátum zneprístupnenia týchto pozemkov pre "cudzích" je len na ľubovôli majiteľa a nič s tým neurobí aní m.č., ani mesto ani ŽSR.
P.S.: Žel. zastávka BA-Vinohrady je vynikajúco dostupná MHD, takže autá pri nej sú absolútne zbytočné.
19. október 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

nech sa páči nižšie vidíte identifikáciu pozemku podľa fotiek. Je možné vysledovať, že vlastníkom pozemku parc.č. 13410/4 je tretia osoba, nie Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). Názov a adresa tamtiež.

Prajem pekný deň,

Ing. Ľubomír Mitas

Manažér externej komunikácie
Odbor komunikácie a marketingu
ŽSR - Železnice Slovenskej republiky
Klemensova 8, 813 61 Bratislava
+421 903 520 132
+421 2 2029 5983
19. október 2021

Martin

Text na snimke obrazovky sice nie je citatelny, ale obsah zodoveda mojmu prispevku z 15.10.2021.
Admin:
Tento jeden namet je obsahom 4 stranok, tak by asi bolo vhodne 3 najstarsie celkom odstranit:
01. decembra 2014 https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/13642/parkovanie-stanica-vinohrady
29. júna 2015 https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/18716/slusne-parkovanie-pri-zst-vinohrady
16. februára 2017 https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/36897/nedostojne-parkovisko-pri-stanici-vinohrady
08. februára 2018 https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/48455/nebezpecne-parkovanie
19. október 2021

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

ďakujeme za upozornenie, podnety sme zlúčili pod tento pôvodný podnet.

S pozdravom,
Barbora Peregrim
Odkaz pre starostu
[email protected]
20. október 2021

Martin Bak

Myslím že všetkým nám autorom spomínaných podnetov ide o jediné, a síce aby bolo na ŽST Vinohrady slušné parkovisko. Pri písaní podnetov sa logicky núkalo upriamiť pozornosť na bezprostredne susediaci pozemok, ktorý bol roky využívaný na divoké parkovanie. To že je v súkromnom vlastníctve je len vlastnou výhovorkou prečo ŽSR tento podnet nerieši. Nikto nehovorí že parkovisko pre potreby ŽST Vinohrady má byť vybudované na súkromnom pozemku, ale ŽSR by mali spoločne s Mestom Bratislava / MČ Nové Mesto resp. Rača hľadať riešenie pre vytvorenie aspoň niekoľkoch parkovacích miest pri tejto stanici tak aby mohli byť využívané minimálne ŤZP prípadne inými ľuďmi ktorí niekoho prišli odviezť/priviezť na vlak. Toľko si snáď v hlavnom meste v 21. storočí zaslúžime, nie?
20. október 2021

Martin

Martin Bak:
"treba vytvoriť aspoň niekoľko parkovacích miest pri tejto stanici" pretože najbližšie parkovisko pred žel. stanicou Ba predmestie je šialene ďaleko ("až" 170 m) čo je vlastnými nohami mimo fyzických schopností 99% majiteľov osobných áut.
14. október 2023

Martin Uváček

Predmetný priestor je súkromný pozemok a momentálne je tam stavenisko. Takze parkovať sa tam nebude dať.
14. október 2023

Odkaz pre starostu

Vážení užívatelia,

predmetný podnet sme opätovne preposlali zodpovednému subjektu.

S pozdravom,

Tomáš Štěpán
administrátor odkazprestarostu.sk
Bratislava - Rača

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania