Detvianska-parkovanie-chýbajúce miesta

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Rača

Uzavretý
meno
Peter Vidlička 11. júna 2022

Pri prerábke chodníka nebolo myslené na zásobovanie pre priľahlé podniky, čoho výsledkom sú pravidelne odstavené dodávky blokujúce jeden pruh. Kúsok za týmto miestom je prechod cez električkové koľaje plus 2 prechody pre chodcov, čo spôsobuje zastavenie premávky už aj tak obmedzenej odstavenými dodávkami, oproti je autobusová zastávka ktorá autobusu neumožňuje vyhnúť sa z cesty, musí zablokovať aj druhý pruh. Križovatka pri tržnici pravidelne zostáva aj preto upchatá, autá sa tlačia jedno cez druhé len aby sa dáko pretlačili popri prekážkach. Kolízna situácia je len otázkou času a výberu, či to bude auto s električkou, s chodcom, s autobusom, s dodávkou, alebo autá medzi sebou priamo na križovatke. Prosím o riešenie danej situácie, napríklad umožnením krátkodobého parkovania na chodníku.

11. jún 2022

Michal

Toto mesto je riadene diletantmi co bojuju proti automobilovej doprave.
11. jún 2022

Martin Uváček

To si asi robíte srandu? Zničiť nový chodník nejakými dodávkami? Nech si stoja kde chcú, ale nie na chodníku. Trebárs nech to zásobovanie vozia aj na vozíkoch alebo multikarach. Roky ľudia chceli tieto chodníky zbaviť aút a konečne sa podarilo.
11. jún 2022

Peter Vidlička

Čím konkrétne sa zničí chodník, keď bude umožnené zásobovaniu pár krát denne vyložiť tovar? Alebo akože len tak pocitovo Vám to vadí? Miesta je tam bez problémov dosť. Na iných miestach by sme sa mali zbavovať permanentne zavadzajúcich áut po okrajoch ciest a nie zavádzať nezmyselné obmedzenia len aby sa niekomu uškodilo. Normálne by podľa mňa bolo pred prerábkou sa dohodnúť s priľahlými podnikmi na podmienkach fungovania a využívania, čo, kde, kedy, ako... Prišlo azda ku takejto dohode? Dúfam že nie lebo ak by takéto riešenie vzišlo z dohody, tak to je veľmi nešťastné.
12. jún 2022

Martin Uváček

Pán Vidlička. Ja ako chodec, rodič s kočíkom a aj návštevník jedného z týchto podnikov som spokojný so súčasným riešením. Nie som z MČ ani som nemal na starosti tuto rekonštrukciu. Osobne ale viem, že predmetný typ dlažby je je určite stavaný ani na príležitostné pojazdovanie dodávkami alebo malými nakladakmi (Iveco a pod) plnými pivných sudov a podobne. Výčitky ako sa nerokovalo s majiteľmi prevádzok prosím smerujte na MČ, ja s tým nič nemám.
12. jún 2022

Peter Vidlička

Ale veď ja Vám nič nevyčítam, len kladiem všeobecnú otázku či prišlo ku dohode (nie Vám) a vyjadrujem svoj predpoklad. V dnešnej dobe by som totiž očakával, že keď sa niečo robí nové, bude to kvalitné, pekné a hlavne funkčné. Toto je možno pre niekoho pekné ale funkčné určite nie. A pokiaľ to nie je dimenzované aspoň ako čiastočne pojazdné, tak ani kvalitné, pretože pri kľúčovej službe je spravený nájazd pre autá. Každopádne nájsť riešenie problému nie je na nás, ale na kompetentných.

P.S.: Ako chodec, rodič s kočíkom, zákazník, nemáte absolútne žiaden dôvod byť nespokojný (teda pokiaľ Vás náhodou na prechode neohrozí niekto z tých čo sa tam snažia pretlačiť cez tú skrumáž). Ale to by ste samozrejme nemali dôvod byť ani keby tam bol trojmetrový chodník namiesto päťmetrového, pretože viac ako štyri kočíky vedľa seba tam asi nikdy nebudú 🙂
13. jún 2022

Martin Uváček

Ak poznáte miesto, tak určite viete že vjazd ku kľúčovej službe je tak strmý, že som tam nikdy nevidel nikoho ísť autom, nakoľko tam začína pomerne strmý zráz k samotnej garáži/kľúčovej službe. Čo sa zaujatia stanoviska týka, nechám to na mestskú časť, čo vám k podnetu odpovie. Sám som zvedavý.
13. jún 2022

Robo

Pán Uváček, dávam Vám plus za vetu o tom, že odpoveď necháte na mestskú časť.
13. jún 2022

Peter Vidlička

Je možné že som niektoré komentáre omylom nahlásil, ospravedlňujem sa, bohužiaľ na mobile je to veľmi malé a stačí trochu zle ťuknúť - a cesty späť už niet 😅
15. jún 2022

Odpoveď samosprávy

Ďakujeme za podnet. Riešenie revitalizácie predmetného úseku Detvianskej ulice bolo okrem iného konzultované aj s miestnymi prevádzkami, ktoré súhlasili so zásobovaním priamo z cesty na nevyhnutný čas. Uvedomujeme si, že z pohľadu vodiča mohlo dôjsť k zhoršeniu prejazdnosti daného úseku.

To sa však udialo za výrazného zlepšenia bezpečnosti ja komfortu chodcov a tiež v prospech spomalenia dopravy. Rešpektujeme, že pocitovo sa mohlo zdať lepšie poskytovať motorovým vozidlám plynulý prejazd, bezplatné parkovanie po okolitých chodníkoch a dokonca aj prednosť pred električkami. Toto riešenie sa však prieči celosvetovým trendom upokojovania dopravy najmä v rámci významných verejných priestorov, medzi ktoré patrí aj Detvianska ulica.

Zároveň by som chcel upozorniť v rámci témy na ceste stojacich dodávok na fakt, že tie bežne stávali na ceste aj pred rekonštrukciou chodníkov. Totiž chodníky boli bežne obsadené osobnými autami a tak boli prevádzky tak či onak zásobované z cesty.

Na záver chcem uviesť, že sme nezaznamenali zvýšenú nehodovosť na predmetnom úseku v porovnaní s predchádzajúcim riešením uličného priestoru.

Matúš Čupka, vedúci oddelenia životného prostredia a dopravy, Miestny úrad Bratislava - Rača
15. jún 2022

Peter Vidlička

Čakal som že sa ku téme vyjadrí dáky odborník s konštruktívnymi nápadmi, nie že sa vyjadrí niekto kto bude tvrdiť "pokašľali sme to naschvál a sme na to hrdí".

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania