Štefana Králika-parkovanie-problémové

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Devínska Nová Ves

V riešení
meno
Martin Kral 11. februára 2024

Prosím o riešenie problematického parkovania pred bytovým domom Štefana Králika 6-8.

Autá tu parkujú na ceste s tým, že nerešpektujú nariadenie § 23, odsek 1 Zákona o cestnej premávke a nenechávajú volné 3 metre pre každý jazdný pruh.

V okolí sa nachádzajú výjazdy z dvoch parkovísk, ako aj výjazd z garážového domu a napojenie jednosmernej cesty z ulice Zavadilova.

Takéto parkovanie zneprehľadnuje dopravu, vznikajú kolízne situácie a v budúcnosti sa môže stať, že cesta bude neprejazdná pre širšie vozidlá patriace záchranným zložkám.

11. február 2024

Silvia Vilhanová

Dobry den,

preposlala som podnet na MU DNV. Je vsak mozne, ze Vas odkazu na mestskych policajtov - ze ked vznikne situacia, ktoru popisujete, mate zavolat policajtov, aby ju vyriesili.

S pozdravom,

Silvia Vilhanová,
admin pre DNV
([email protected])
11. február 2024

JR

Nielenze Vas odkazu do nikam, Bratislavska MP ma novu vyhovorku, ze ustanovenie, ktore ste spomenuli neplati na ceste bez vyznacenych jazdnych pruhov.

Ak sa to stane aj Vam, najdete to v paragrafe 10 na konci. Problem s MP spociva v tom, ze nikdy neviete, kedy nepoznaju zakony a kedy sa im nechce pracovat.
12. február 2024

Jakub

JR, oni netvrdia ze neplati ale ze nevedia kto zaparkoval ako druhy co je logicke...ked zaparkuje jeden a je 6,1 metra a potom pride dalsie auto a zostane 4,3 oni fakt nemaju ako dokazat ci to sposobilo auto napravo alebo nalavo. V kazdom pripade napr na fotke su auta ktore mozu riesit ako statie v krizovatke (5 metrov pred a za) dalej statie v protismere....ak zavolate 159 a poziadavku naformulujete inac tie iste auta mozu byt a budu riesene.
12. február 2024

JR

Jabuk, bohuzial tvrdia, pretoze drtiva vacsina ciest ma najviac 7m celkovu sirku, takze ak tam stoja vozidla aj na oboch stranach, meranim z jednej strany k obrubniku je to 5, ako aj z druhej strany, co je pod limit 3+3. Skuste si to nabuduce sami, nepiste iba, co si myslite, ako by to malo byt.

Napriklad na tomto mieste, ak to poznate, zasa pokojne povedia, ze su to vjazdy do parkoviska, takze to nie je ani krizovatka, ani sa neda stat v parkovisku v protismere. Volat 159 alebo reakcia zo starostovej kancelarie, aby ste si ich volali je iba o tom, aby ste dali pokoj. Ved ked sa niekde takto parkuje non-stop, volat moze aj uradnik sam. Je to ich vlastny utvar.
12. február 2024

JR

Este Jabuk, ak musite formulovat svoju "poziadavku" na 159 nejako konkretne, poukazujete na obrovsky problem. Na 159 nemate davat ziadne poziadavky, sami maju vediet poznat vsetky tie priestupky, ktore ste uviedli, ak sa tam vyskytuju, nemyslite? Adries je vela, v poriadku, ale ak uz na nejaku pridu, staci sa rozhliadnut.
17. február 2024

Jakub

JR, zacnem tym ze ja osobne volavam linku 159, viac ako 100 x rocne, a aktivne sledujem si ci sa moje podnety riesili. Takze nie nemyslim si ako to funguje mam vela osobnych skusenosti a zvyknem si aj pokecat s hliadkami. Aj s nameranim jazdnych pruhov mam vacsinou dobre skusenosti. Aktualny vyklad je naozaj taky ze ak je stredova ciara meraju po nu. Priklad cesta ma 8 metrov stredova ciara je vyrazne asymetricky namalovana stoji tam auto po stredovu ciaru su iba 2 metre aj ked k chodniku zostalo viac ako 6, pokutuju (v minulosti nekonali). Cesta ma 8 metrov nie je stredova ciara stoja 2 auta po oboch stranach zostali 4 metre - nepokutuju nevedia kto zaparkoval druhy. Cesta ma 7 metrov stoji 1 auto zostalo 5,5 metra pokutuju. Suhlasim s vami ze nie v kazdej mestskej casti a nie kazda hliadka kona rovnako. Tazko sa tiez bavit vseobecne napr na fotke v prispevku prve dve auta nalavo by podla mna neriesili lebo "stoja na naprotivnej strane krizovatky tvaru T" co je dovolene a to nadradia tomu ako znizuju prejazd miestom. Bohuzial aj s metrom niektore hliadky vedia carovat a ked nie ste pri nich tak ho odfotia pod uhlom, pripadne ako celok zdialky a na konci v detajle bude koniec metra ukazujuci nad 3 resp 6 metrov. Preto hovorim ze je lepsie a vzdy potrebne naformulovat presne aky priestupok chcete riesit a pre pripadne staznosti ak je tam ocividna kombinacia pristupkov su jednoznacne lepsie priestupky ako ziadat merat cm, to je moj nazor. Taktiez je velmi podstatne, napriek tomu ze vam sem tam (naozaj vynimocne) nejaky operator tonom hlasu dava najavo ako otravujete treba vzdy nadiktovat doradu presne ktore ECV oznamujete. Inac sa budete dookola tocit v tom co kto myslel a nemyslel. Nikdy nezabudnem ako mi na staznost operacny vynadal ze to "co vypravam" ze hliadka tam uz bola a vsetkych vyriesila a ja tam a na celej ulici ani jedna papuca :D Ze by hliadky mali vzdy konat voci kazdemu je pekna teoria ktora nefunguje a nebude, niekedy je to lenivostou inokedy tym ze hliadka pride a v case kedy je u vas uz vie ze ma v poradi dalsie 2-3-4 adresy. Samozrejme ze vyuziju kazdu vasu nejednoznacnost v ozname aby mohli ist dalej, a niekedy maju proste naozaj pokyn co najrychlejsie to tam ukoncit, vykazat tam aspon nieco a ist dalej. Pravda je aj taka ze Devinska Nova Ves podobne ako ine okrajove casti mesta ma a vzdy bude mat horsie pokrytie cinnostou MsP. Ak stanica Dubravka pokryva Karlovku, Dubravku, Devin, Lamac, Devinsky, Zahorsku a jazdia na 2-3 hliadky na 444 ulic pochopitelne z kapacitnych dovodov su cele hodiny co sa ta hliadka venuje inym mestskym castiam. Na druhej strane v dnesnej dobe a s dnesnym vedenim mestska policia robi vyrazne viac a lepsie - priklad minuly tyzden 2844 riesenych udalosti (dalsie pristupky riesia PAAS asistenti). Pred koronou 7. tyzden roka 2019 to bolo iba 1611. Pri velmi podobnom pocte policajtov je to navysenie o viac ako 50 percent a su mnohe ulice a lokality kde sa poriadok vyrazne zlepsil, ale bez opakovaneho a systematickeho volania 159 to vacsinou neide.
21. február 2024

JR

Jakub, dakujem za obsiahlu reakciu, nic proti Vasej osobnej odhodlanosti nemam, ale teraz realisticky - pokladate tento postup za systemovy? Okrem toho, ze pisete nieco, co sa podoba zlemu vtipu, tak iba poukazujete na to, ze toto nie je sposob, ako to riesit.

Ked si to po sebe precitate, z pohladu nezainteresovanej osobe ste nahodnemu citajucemu vlastne odporucili nevolat. A predpokladam, ze o moznosti volat MP vie aj zadavatel, snazi sa to riesit tak, ako by to fungovat malo.
21. február 2024

JR

Este poznamka k legislative, Jakub - auta na naprotivne strane vozovky nemaju nic povolene, urcite nemaju povolene porusovat dalsie ustanovenia, to by tam potom mohol odparkovat aj Caterpillar z kamenolomu, pretoze je na naprotivnej strane.

Co sa priestoru na ceste tyka, musi sa jednat o suvisly pas siroky 6 metrov, nemoze to byt merane ako ulica z krizovatky vychadzajuci do dlzky. A pripad 8 metrov sirka a 2 auta - tam platia aj ine pravidla, napriklad, ze nie je mozne byt niekde na ukor bezpecnosti alebo aj plynulosti premavky. Ak je vozidlo na frekventovanej ceste, je uplne jedno, ze ponechalo aj 10 metrov, je to priestupok voci bezpecnosti a plynulosti premavky.
21. február 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň.

Ďakujeme za podnet. Mestská časť nemá kompetencie riešiť situácie, ktoré porušujú zákon a pravidlá cestnej premávky. Ako je vyššie uvedené, kontaktujte príslušné správne organy oprávnené v danej veci konať.

Mrvová
21. február 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň.

Ďakujeme za podnet. Mestská časť nemá kompetencie riešiť situácie, ktoré porušujú zákon a pravidlá cestnej premávky. Ako je vyššie uvedené, kontaktujte príslušné správne organy oprávnené v danej veci konať.

Mrvová
21. február 2024

JR

Na to je predsa tento portal, aby boli kontaktovani. Ale ste jedina mestska cast, co sa k tomu takto stavia, posobi to zvlastne, ako miestny obyvatel by som sa podla toho zamyslel pri dalsich volbach do miestneho zastupitelstva. Tie podnety si tu vsetci navzajom vidia, ako riesi ktora samosprava.
21. február 2024

Jakub

JR,

ze vam hentu situaciu hliadka s velkou pravdepodobnostou vyhodnoti ako legalne parkovanie na naprotivnej strane krizovatky tvaru T ja konstatujem. Ja nehodnotim ci to je logicke alebo bezpecne. § 25 (1) Vodič nesmie zastaviť a stáť: d) na križovatke a vo vzdialenosti kratšej ako 5 m pred hranicou križovatky a 5 m za ňou; tento zákaz neplatí v obci na križovatke tvaru „T“ na náprotivnej strane. Zbytocne so mnou o tom chcete polemizovat mam s tym bohate skutocnosti ze tato hovadina tak funguje. Taktiez ja nerozumiem co vlastne od toho ocakavate. Ake je to vase systemove riesenie? Ziadnu dalsiu znacku na usek kde sa porusuje uz nejaky paragraf vam nedaju. Statistika tiez nepusti. Mestska cast kontrolorov nema. Ak dve hliadky v BA4 maju dennu normu riesit 10 udalosti, to je 5 ulic po 2 priestupky za 12 hodin. Cize 100 ulic v dennej a 10 v nocnej. BA 4 ma presne 444 ulic deleno 20 znamena ze Stefana Kralika je vlastnou iniciativou na riesenie priemerne raz za 22 dni a vykazu sa tam dva priestupky. Vidite na tomto ze aj ked vam nakoniec mestska policia napise dlhorocnu odpoved CTRLC ze budu tam castejsie to sa nema ako stat. Samozrejme su miesta kde sa MsP zamerala a nejaky jav vytlacila ale na to potrebujete vacsiu loby ako jeden prispevok na odkaz starostovi. Takze aj ked vam moja rada pride ako trapna, to je jedine co mozte v DNV urobit ze si parkrat do tyzdna date namahu zavolat aby toho S. Kralika mali na dennom poriadku. Samozrejme pri miestnom zastupitelstva zasada komisia pre bezpecnost a dopravu ako obcan mate pravo skusit aj tam domahat sa parkovacej politiky, viac kontrolorov atd.. Moja rada rozhodne je volat MsP vsade kde chcete nieco nielen riesit ale nakoniec aj vyriesit, a ked ich zavolate sledujte si co konali a ked nie preco. Nie vsetky hliadky sa pretrhnu od roboty a Mozno ste vasu poziadavku nekonkretne formulovali. Ked sa obcan stazuje ze nekonaju na mieste kde ich nikto vratane stazovatela nevolal pride mi to usmevne.
22. február 2024

JR

Jakub, tam nie o com polemizovat, zakon plati cely, ze vodic moze niekde stat bez porusenia § 25 ods 1 pism X neznamena, ze nemusi dbat aj na dodrzanie ostatnych pismeniek. Ak to nevie vodic, je to na preskusanie, ak to nevie policajt, rozhodnite sami.

Ale k Vasej otazke - DNV nema kontroly. DNV ma mat kontroly. Ak nema kontroly, musi na takyto podnet posielat svojich uradnikov volat MP. Ale ako obyvatela by ma toto vobec nemalo zaujimat. DNV si to ma vyriesit ako hocaku inu problematiku vo verejnom priestore.

Vasa rada mi nepripada trapna, ale je nesystemova a podporuje anachronisticke myslenie. Je to ako ist na policiu ohlasit kradez a prislusnik sa Vas prve spyta, ci ste sa uz pokusali vypatrat zlodeja sami.
22. február 2024

JR

Jakub, odklepol som prirychlo - pojem stazovatel mi na tomto mieste pripada nevhodny, zadavatel upozornuje svoju MC, ze im tam nieco nefunguje ako ma. Preco by mal suplovat uradnikov za to platenych, aby vsetko fungovalo vo verejnom priestore - v sprave DNV - ako ma.
25. február 2024

Marek

A pritom by stačilo povoliť parkovanie čiastočne na chodníku. Keďže sú z každej strany cesty chodníky ( na jednej strane dokonca až dva). Zaujímavé, že v Lamači aj v Dúbravke sú miesta, kde sa takto parkovať dá. Iba v Devínskej sa nič v tomto smere nerobí
24. marec 2024

Martin Kral

Dobry den p. Mrvova, resp. samosprava,

moj podnet nesmeroval na tie konkretne auta, ktore su na fotke ale na situaciu, ktora tam vznika kazdy den (samozrejme vzdy s inymi vozidlami).

Co tak radsej namiesto tychto alibistickych odpovedi oznacit tieto predmetne problematicke miesta suvislou zltou farbou (pripadne inym znacenim), ktora by indikovala vodicom, ze v tychto miestach nie je dovolene parkovat?

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania