Pod Rovnicami-parkovanie-nevyznačené miesta

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Karlova Ves

V riešení
meno
Jarosklava 23. februára 2024

Ako vieme parkovacích miest je v Karlovej Vsi žalostne málo. Po zavedení tzv. chodníkovej novely sa problém ešte zväčšil. Som obyvateľkou Karlovej Vsi a Pod Rovnicami sú parkovacie miesta, ktoré sme roky využívali na parkovanie. Teraz tam zámerne rozdávajú pokuty za parkovanie na chodníkoch. Sama Karlova Ves dané miesta prenajíma ako parkovacie. Ako je možné, že pre mestskú časť to chodník nie je a pre mňa občana Karlovej Vsi to chodník je?

24. február 2024

C K

Na vyznačenom mieste sa určite pokuty nerozdávajú, podnet pôsobí zmätočne. Jedná sa o chodník, kde na časti sú vyznačené miesta a pokuty sa rozdávajú v rade vozidiel, ktoré sa postavili za takýto rad rovnakým spôsobom?
24. február 2024

Jarosklava

Pokuty dávajú autám zaparkovaným medzi označenými miestami. Nie všetky miesta v rade sú vyznačené a ak využijete voľné miesto medzi vyhradenými, dostanete pokutu. Ak to nie je chodník pre vyznačené časti, nemal by byť vnímaný ako vhodník ani medzi nimi. Nedáva to logiku, pre niekoho je to chodník a pre niekoho nie. Pokuty sa tam vyberajú účelovo.
25. február 2024

C K

Jarosklava, nie sú náhodou tie tzv. voľné miesta medzi vyznačenými miestami manipulačným priestorom pre osobu s postihnutím, pre ktorú je takéto miesto vyhradené? Je totiž nepredstaviteľné, že by sa vyznačovali mieste s medzerami iba tak.

Ak je to oproti číslu 29, tak z kraja parkoviska blokujete vjazd oproti schodisku, potom je už križovatka. Ak máte na mysli miesta, ktoré pomedzi vyhradené miesta boli zrušené, tak je dosť možné, že dobiehajú zmluvy a už sa tam nič s príchodom PAAS vyznačovať nebude.

Informoval by som sa, aký je projekt org. dopravy s príchodom PAAS, než budete nepríjemne prekvapená.
25. február 2024

Jarosklava

Nie, nie sú to miesta pre manipuláciu pre zdravotne znevýhodnených občaniv. Ani to nie je pred číslom 29, ale medzi číslami 25-27. Vidíte snáď na fotke schodisko alebo blokovani križovatky. Stále mi nie je jasné prečo to raz je chodník a raz nie.
25. február 2024

C K

Chodník je to vždy, kvôli obrubníku. Formálne Vám tam musí MP udeliť pokutu, ak to zistí. Jediná výnimka parkovania na chodníku je, ak je to dovolené značkou. Značka, ktorú máte na mysli tam je pre tie vyhradené miesta, už nie pre ostatné.

Ale podstatné je, že to bude mať nejaký dôvod, že miesta tam vyznačené už po novele zákona neboli.
25. február 2024

C K

A tiež fotku máte spravenú pri kanáli pred číslom 29, na fotke je zrejme vidno iba toľko, koľko ste uznala za vhodné. Schodisko je bezprostredne vpravo mimo záber.

Okrem shodiska sú oproti aj garáže. Iba Vám odpovedám na otázku, prečo asi na Vás niekto tu MP volá, pretože MP z vlastnej iniciatívy takto nezájde medzi parkovacie miesta.

Nakoniec, keby som si platil za miesto a mal vedľa manipulačný priestor, ktoré mi teraz obsadí iné vozidlo, ktorého majiteľ si nič neplatí, asi by som si pripadal celkom v práve privolať MP. Rovnako ako majiteľ garáže, ktorému sťažujete výjazd.
25. február 2024

C K

Uprostred máte vynechaných niekoľko z tých prenajatých miest, aby tam bola aspoň nejaká výhybňa. Je to slepá ulica, kde sa obávam podľa noriem kvôli výjazdu z garáží nebudú v budúcnosti už žiadne miesta.

Na začiatku miesta nie sú kvôli križovatka a nutnosti manipulačného priestoru - rátajte aj s nákladným vozidlom, sťahovanie, ale najmä hasiči, atď.

Miest je málo v celej Bratislave, ako v každom meste. Mesto pristupuje k pokutovaniu, aby sa stav ešte viac nezhoršil.
25. február 2024

Jarosklava

Bývam na danom mieste 50 rokov. Za celú dobu tadiaľ chodili sanitky, dodávky a vždy prešli. Nikdy tu problémy neboli. Práve preto, že je miest málo, treba využiť tie čo sú funkčné a nie ich rušiť. A ako chodník to nikdy nefungovalo. Nikdy. Prečo to nevyznačili značkou ako na Kempelenovej? Fotka je pre ilustráciu aby bolo vidieť celkovú situáciu. Pokutu sme distali vedľa vyznačeného miesta oproti 27. Nikomu tam nebránime, ľudia čo tam majú garáže sa nikdy nesťažovali a dokonca mnohí z nich ich používajú ako skladisko a obsadzujú voľné parkovacie miesta. Pokuty sa dávajú účelovo napríklad aj na Donerovej, posledné tri miesta. Prečo to nie je vyznačené až na koniec? Opať to nikomu nebráni.
25. február 2024

C K

Jarosklava, asi sa nerozumieme - pokuty Vám udeľuje Mestská polícia, predpokladám, pretože úsek ešte nie je v regulácii. MP takéto kontroly v neregulovaných častiach rozdáva takmer výlučne na podnet občana. Niekomu z Vašich susedov to zrejme prekáža. MP uďeluje pokuty v zmysle zákona, takže ten človek je v práve. Podotýkam, že -1 hlas nemáte odo mňa.

Čiže sa nejedná o problém chodníka, ale priestoru. Ak by ste tam aj chodník nemali, tak v parkovisku sa smie stáť výlučne na vyznačených miestach. Voľne sa môže stáť iba na parkovisku, kde žiadne státie vyznačené nie je.

Všetko sú to bežné state zákona, ktoré má vodiť ovládať. A prečo tam neboli vyznačené miesta vyplýva z noriem, to nie je už potom podnet na MČ, ale na normotvoriaci orgán. Podobne zákaz parkovania na chodníkoch zaviedol Parlament, nie MČ.
25. február 2024

Jarosklava

Ja veľmi dobre rozumiem situácii, problém je že MČ neoznačila, že je možné tam parkovať. Pravdepodobne kvoli tomu, že v PAASe neplánuje dané miesta využiť. A to, že ja ako občan musím platiť je nespravidlivé lebo iným občanom je daných miestach povolené parkovať. Ak by to bolo tak obmedzujúce ako uvádzate tak by tam nemalo byť vyhradené parkovanie pre nikoho! Je to nespravodlivé.
25. február 2024

C K

Ja s Vami nie úplne súhlasím, že je to nejaký zámer Vás pokutovať. Miesta sú vyznačené zrejme už dlho, tí, ktorí ich využívajú si za ne platia.

Domnievam sa, že nie je vôbec náhoda, že tam zostala medzera, totiž, na obojsmernej slepej ceste, aj takejto malej, ak je zúžená natoľko, že nie je možné prejsť súčasne v oboch smeroch, značí sa uprostred aspoň výhybňa. Dôvod, prečo si myslím, že to nie je náhoda je spôsob, ako sú miesta označené od slepého konca rad za radom, až do Vami spomínaného miesta, potom opätovne, a zasa pred vyústením už nie sú. Značené to bolo v minulosti, zrejme aby sa vyhovelo normám už vtedy, chodník máte aj z druhej strany, o ten nešlo.

Ako som uviedol vyššie, v parkovisku s vyznačenými miestami sa smie stáť iba na nich. Úplnou zhodou náhod si teda niekto až teraz uvedomil, komu to parkovanie prekáža, že stojíte aj na chodníku. Že Vám formálne podľa toho MP udelí pokutu je skôr diletantizmus zo strany MP, ale pokuta by tam prislúchala za státie mimo označeného miesta v parkovisku.

Ak tam PAAS miesta vyznačí, domnievam sa, že zasa iba v mieste, kde sú teraz, ale v PAAS už nie sú miesta vyhradené s výnimkou ŤZP. Ale domnievam sa, že to nespĺňa ani normy pre nutný priestor súvisiaci s výjazdom z garáží a PAAS už nie je taký ľahostajný voči normám, ako boli MČ.
26. marec 2024

Odpoveď samosprávy

Karlova Ves sa snaží vytvoriť vodičom parkovacie možnosti všade tam, kde je to možné. „Príkladom je Ulica Pod Rovnicami. Realizácia nového dopravného značenia si ešte vyžaduje schvaľovací proces, preto by vodiči mali do zavedenia regulácie rešpektovať skutkový stav, ktorý ešte neumožňuje parkovanie na nevyznačených miestach.
S vyznačovaním parkovacích miest začne Karlova Ves ihneď, ako skončí schvaľovací proces a zároveň to umožní počasie.

S pozdravom
Roman Valent
referát dopravy a ÚR
Mestská časť Bratislava – Karlova Ves
31. marec 2024

Martin

V tomto prípade porušila samospráva legislatívu nakoľko keď pridelila parkovanie na chodníku, mali tam osadiť zvislé dopravné značenie 273 - parkovania na chodníku. Avšak ako to už u samosprávy funguje, financie za vyhradené parkovanie vyberú, ale keď majú do niečoho investovať tak to už nie.
Pripravovaný PAAS je skôr PAASca na obyvateľov nakoľko v konečnom dôsledku sa zníži počet parkovacích miest aj na ulici Pod Rovnicami. V rámci debaty o PAAS KV2 sa niekto pýtal či upravia nájazd nakoľko na niektorých miestach je vysoký obrubník, odpoveď od kompetentných bola NIE!. Veď oni len vyberú peniaze za to, že budete parkovať pred svojím bytom za ktorý platíte daň z nehnuteľnosti tak čo by ste ešte chceli?
Našťastie už sa rozbieha petícia proti PAAS KV2 keďže predstavený návrh je návrh od stola, ktorý znepríjemní život obyvateľom.
www.peticie.com/kv2
31. marec 2024

Martin

ešte pridávam aktívny link na petíciu
https://www.peticie.com/kv2
01. apríl 2024

C K

Martin, podľa akej legislatívy má podľa Vás MČ vyznačovať značenie 273, ak už je označené miesto so všeobecnou značkou 272 a vodorovným ohraničením vyhradených miest?

Čo s PAAS týka, súhlasím s Vami, že výsledkom bude zníženie parkovacej kapacity ulíc, čo PAAS prezentuje ako prinavrátenie zákonného stavu, čo je fakticky správne pomenovanie situácie. Kapacity sú zo zákonného hľadiska nižšie, než sa dlhodobo parkovalo posledné roky. Reálne je to nemožná úloha, pri vyznačovaní legálnych miest nejaké vytvoriť iba maľovaním. PAAS tak nepriamo sleduje cieľ znížiť počet vozidiel v zónach, otázka je, či to postačí pre rezidentov, ak odpočítate nerezidentov.
02. apríl 2024

Martin

podľa zákona o cestnej premávke 8/2009 Z.z §52 odst 2
02. apríl 2024

C K

Martin, tam je uvedené "ak dopravnou značkou alebo dopravným zariadením je určené inak", nie je tam uvedené, že to musí byť 273.

Moja otázka smerovala k Vášmu tvrdeniu z 31.3.2024, že by MČ porušila nejakú legislatívu, Zákon o cestnej premávke to určite neupravuje, akú značku má samospráva osadiť.
13. apríl 2024

Martin

Pri parkovaní na chodníku po zmene legislatívy už nestačí dať značku P ako parkovisko...

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania