Čistenie vozidiel DPB - nedodržiavanná zmluva?

Zodpovednosť za riešenie: Dopravný podnik Bratislava, a.s.

Uzavretý
meno
Jakub 23. júna 2015

DPB má uzavretú zmluvu na čistenie vozidiel na 4 roky v sume 3,56 mil. €. Je verejne dostupná na http://www.dpb.sk/templates/_docs_zverejnovanie/zmluva/0001-cc54.pdf . Nachádzajú sa v nej veci, ktoré som ako každodenný cestujúci netušil - v každom vozidle prebieha denne "čistenie úrovne A", čo zahŕňa napríklad čistenie grafittov, vytretie a vysatie podlahy vozidla, alebo dezinfekcia tyčí na držanie. Nezdá sa mi, že by táto zmluva bola dodržiavaná - skrátka, tie vozidlá nevyzerajú byť denne čistené. Je to v poriadku? Je táto zmluva dodržiavaná ako bola uzavretá? Lebo platiť za čistenie vozidla 3€ za voz denne sa mi zdá priveľa pri terajšej úrovni čistoty. Preto sa ešte raz pýtam - je to vhodné pre šetriace mesto? Čoho sa dočkáme - menších výdavkov DPB na čistenie, alebo čistejších vozidiel?

23. jún 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň prajem,
DPB, a.s. čistí vozidlá - či už interiér alebo exteriér. Jediný problém nastal počas rekonštrukcie vozovne na Hroboňovej, keď sa počas modernizácie museli odstaviť umývarky, nakoľko tam prebiehali stavebné práce. Tie sú už plne funkčné. Zároveň všetci vodiči pred rannou aj poobednou službou skontrolujú vozidlo, rovnako počas prestávok na obratiskách upratujú všetky vozidlá - pozbierajú smeti, ktoré tam zanechajú cestujúci, pozametajú atď. Pri zistení väčšieho znečistenia nahlási vodič túto skutočnosť na dispečing Dopravného podniku Bratislava a ten rozhodne o ďalšom postupe.
> Zaznamenali sme aj prípady, kedy muselo byť vozidlo stiahnuté z výpravy, presunuté do vozovne na chemické čistenie a nahradené iným vozidlom.
Denné čistenie vozidiel pozostáva z nasledujúceho rozsahu prác:

> 1. Skontrolovať interiér vozidla a vyzbierať veľké nečistoty

> 2. Očistenie sedadiel od hrubých nečistôt a odpadkov

> 3. Odstránenie hrubých nečistôt a odpadkov medzi rámom vozidla a zadným sklom

> 4. Dezinfikovanie horizontálnych aj vertikálnych madiel a zadržovacích tyčí dezinfekčným prípravkom

> 5. Povysávanie podlahy

> 6. Povysávanie podlahy kabíny vodiča

7. Povysávanie schodov vozidla
>
8. Povysávanie zádverí vozidla po zatvorení dvier

> 9. Zotretie podlahovej krytiny mopom

> 10. Zotretie podlahovej krytiny v kabíne vodiča

> DPB, a.s. počas zimných mesiacov pri veľkých mrazoch nezotiera podlahu na vlhko kvôli bezpečnosti.
>
> DPB, a.s. vykonáva minimálne raz ročne mimoriadne čistenie a teda nad rámec denného čistenia. Čistenie sa realizuje podľa potreby a podľa finančných možností rozpočtu - samotné čistenie sedadiel cestujúcich aj vodiča (tepovanie), vysávanie čalúnených sedadiel, operatívne očistenie sedadiel cestujúcich od škvŕn a žuvačiek, nanesenie ochranného nástreku, zabezpečujúceho odolnosť voči prenikaniu nečistôt a kvapalín do vlákien textilných sedadiel, čistenie graffity (k čisteniu sa používa špeciálny chemický prípravok, ktorý zvládne vyčistiť 90% graffity. Najnovšie používajú vandali špeciálne čierne fixky, ktoré idú dole ťažko, ba dokonca v niektorých prípadoch, podľa percentuálnej plochy znečistenia, vôbec).



odbor marketingu a komunikácie DPB, a.s.
23. jún 2015

Karlovešťan

Od DPB opeď geniálna odpoveď...
"Denné čistenie vozidiel pozostáva z nasledujúceho rozsahu prác:" - opravím, malo by pozostávať. Od toho zoznamu je reálny situácia dosť ďaleko...
23. jún 2015

Peter Oravec

"8. Povysávanie zádverí vozidla po zatvorení dvier" sa rozhodne nevykonáva. Doložiť je to možné v takmer každom vozidle MHD. V mnohých sa za dverami v zádverí nachádza špina a drobný štrk ešte zo zimy.
23. jún 2015

Jakub

bratislava.dnes24.sk/su-podla-vas-vozidla-mhd-spinave-zistili-sme-ako-casto-sa-cistia-207238

Inak som sa pýtal ako to je, nie "prepíšete mi zmluvu prosím, nejde mi čítanie s porozumením".
Peter, Karlovešťan: No to predsa všetci vedia, len DPB (vyberte si):
a) zatvára oči
- úmyselne - radšej nekomentujem
- neúmyselne - neuvedomuje si že treba kontrolu reálneho stavu?
b) nikto z vedenia nikdy nešiel MHD a tak nevedia v akom stave sú vozy staršie ako 2 dni aj s cestou
- určite nie, predsa p. Belfi chodí trolejbusom aspoň raz za týždeň - www.cas.sk/clanok/246245/riaditel-dopravneho-podniku-belfi-o-krize-v-mhd-vozime-sa-v-25-rocnych-trolejbusoch.html
c) naozaj nekomunikujú s vlastnými zamestnancami. Ja áno - vodiči hovoria:
"Voz mi umyjú tak raz za mesiac"
"Je tam (vo vozovni) jedna, niekedy "až" dve ženy a majú umyť chudery 100 vozov"
"Možno to zotrú každý druhý deň, ale jedným mopom 15 vozov"
"Tá voda (ktorou umývajú) je černejšia ako podrážka na topánkach"
"Tie (nové) trolejbusy neboli umyté odkedy došli (od výroby)"
"Tento nápis (graffiti) tu mám už pol roka"
"Umyla mi voz, pýtam sa jej - a čo kabína? - a ona hovorí že to si má vodič sám urobiť"
a mohol by som pokračovať...

Ale p. hovorkyňa by mohla vybehnúť 50 metrov pred budovu kde prestávkujú 210 a pozrieť sa tam, videla by veci...
Okrem toho, zmlluva hovorí, že toto denné čistenie stojí DPB vyše 3€ za jedno vozidlo, čo je za to, čo denne vidíme nepredstaviteľná čiastka!
23. jún 2015

Staromestský Občan

Už sa zástupkyňa odboru marketingu a komunikácie Dopravného podniku Bratislava radšej ani nepodpisuje? Prečo na ňu nie je kontakt ani na stránkach dpb.sk?

To čo tu predvádza "marketing" dopravného podniku je prinajmenšom absurdné. Sú to samé výhovorky a citovanie nariadení, ktoré s praxou nemajú nič spoločné.

Vyberám aspoň štyri príklady ako si pani robí s občanov dobrý deň:

1. Prepadnutá dlažba pri koľajnicovej spojke na moste ponad Staromestskú. Vraj sa už taká dlažba nedá zohnať a poškodenie spôsobujú autá zásobovania. Realita: klasická Premac dlažba a cez spomenuté miesto nemá prečo chodiť zásobovanie, je to vibráciami prechádzajúcich električiek. Dlažba bola nakoniec bez problémov opravená.

2. Osadenie smetného koša na bus zastávke Park kultúry smer Karlova Ves. Kôš bol vraj osadený. Realita: Nebol. Nové koše boli omylom osadené na električkové zastávky. Realita 2: Koše na zastávkach sú staré ale aspoň už osadili chýbajúci kôš na správne miesto.

3. Sťažnosť tapacírované sedadlá v električkách a rozličné typy vo vozňoch. Tapacírované sedadlá sú vraj prevenciou proti vandalom, lebo na ne nemôžu písať a nedajú sa dorezať. Realita: Dorezať sa dajú a ich údržba vzhľadom na rýchlejšie znečistenie je žalostná.

4. Prepadnutý panel gumeného električkového priecestia Vajnorská - Riazanská. Vraj treba objednať náhradné dielce. Realita: po vyše roku bolo priecestie opravené, ale bez výmeny panelov. Stačilo zrejme podsypať prepadnuté miesto.

A ja sa teda pýtam, čo je toto za divnú komunikáciu? To naozaj v podniku ľavá ruka nevie čo robí tá pravá?? Veď neklamte verejnosť rovno povedzte, že nie sú peniaze/ste neschopní/ v podniku je bordel, alebo hoci akú inú pravdu... ale hlavne PRAVDU!

Takže zrejme stále aktuálny kontakt na marketingové oddelenie je: Mgr. Zuzana Vachová, vedúca odboru marketingu a komunikácie, Tel.: +421 (0)2 5950 1412, E-mail: [email protected]

S pozdravom,

občan Peter
24. jún 2015

nepšo

pekná odpoveď od DBP , ale realita je úplne iná . Vodič mhd môže tak spraviť akurát bod č. 1 a to akurát tak vizuálne , jedine , že nájde nejaké zabudnuté veci , kľúče , oblečenie , tak to nahlási a to je asi tak všetko . Ostatné činnosti spraviť nemôže , je rád , že spraví malú potrebu , trochu si oddýchne a pôjde podľa harmonogramu . Ďalšie činnosti sa pravidelne nerobia , keby sa robili , museli by električky , trolejbusy aa autobusy vyzerať úplne inak . Bohužiaľ opäť alibistická odpoveď , aj preto už dávno nechodím mhd , aspoň sa nemusím báť , že budem niekde meškať a sadnem si na sedadlo na žuvačku alebo niečo oveľa horšie...
02. júl 2015

Jakub

Dobre, vidím že kompetentným stačí okopírovať kus zmluvy a je to. No ja vidím i naďalej, že autobusy zostávajú neumyté. Aby som povedal pravdu, aktuálny stav vozidla mi vadí málokedy a už som si na to zvykol ako na bratislavský štandard. Zmieril som sa s tým, že u nás nezažijem to čo vo viedenskom metre - za jazdy na zastávke nastúpila pani s metlou a pozametala. Ale nezmierim sa s tým, že aj u nás na to idú milióny. Preto sa ešte pýtam DPB - bude sa s tým niečo robiť? Alebo si naozaj neuvedomujete plnenie zmluvy? A keby ste sem chceli okopírovať inú časť zmluvy, ani sa neunúvajte! Za tie peniaze mohlo byť kúpených 17 nových autobusov!
02. júl 2015

Peter Oravec

Jakub, na tomto portáli OPS nikto nikdy zo zodpovedných neodpovedal na otázku v diskusii. To môžete rovno hodiť kameň do vody, bude to mať väčší efekt. Ak chcete, aby si Vašu otázku vôbec niekto zo zodpovedných prečítal, musíte Vašu otázku spojiť minimálne s aktualizáciou konkrétneho podnetu. Ale ani na to nebude nikto nikdy reagovať. Pre nich je to ich formálnou odpoveďou ukončené. Tak to tu funguje.
02. júl 2015

Jakub

TEXT KOMENTÁRA ZDOLA, NA AKTUALIZÁCIU VRAJ ODPOVEDIA (Ďakujem, Peter)

Dobre, vidím že kompetentným stačí okopírovať kus zmluvy a je to. No ja vidím i naďalej, že autobusy zostávajú neumyté. Aby som povedal pravdu, aktuálny stav vozidla mi vadí málokedy a už som si na to zvykol ako na bratislavský štandard. Zmieril som sa s tým, že u nás nezažijem to čo vo viedenskom metre - za jazdy na zastávke nastúpila pani s metlou a pozametala. Ale nezmierim sa s tým, že aj u nás na to idú milióny. Preto sa ešte pýtam DPB - bude sa s tým niečo robiť? Alebo si naozaj neuvedomujete plnenie zmluvy? A keby ste sem chceli okopírovať inú časť zmluvy, ani sa neunúvajte! Za tie peniaze mohlo byť kúpených 17 nových autobusov!
08. júl 2015

Jakub

Dobre, odo dnes si fotím každú špinu v MHD a pridávam sem - číslo vozidla, linka, dátum a čas. Som zvedavý, či mi povedia, že sme to umyli ráno a ono sa to tam zas objavilo. Aj vy mi môžte posielať na mail.
10. júl 2015

Peter Oravec

Takže jeden konkrétny: Fotografie sú z autobusu č. 95, označenie vozidla 4235, dňa 9.7.2015 o 18.47, zastávka Most Apollo smer do mesta. Detto autobus č. 68 o 19.08 odchádzajúci zo zastávky Trnavské mýto. Zádverie vozidiel nebolo vyčistené od uvedenia vozidiel do premávky. Dopravný podnik klame, až sa tak práši.
10. júl 2015

Jakub

Peter, ďakujem, ja som mimo BA, čoskoro sa vraciam, takže začnem aj ja, nevedel som že aj iní môžu takto aktualizovať, teda aj ostatní, prosím prispejte, možno z toho niečo bude no je to beh na dlhé trate.
23. júl 2015

Jakub

Tak, dnes (23. 7. 2015) som narazil na vozidlo s utretou podlahou. Bol to autobus číslo 2650 na linke 74 a výsledok utretia je na fotkách. Dokonca je pekne vidieť, ako pani upratovačka vynechala priestor pod sedadlami. Čo si o tom celom myslíte?

Nič čo som povedal nebolo mierené proti p. upratovačke, viem, že musí tancovať ako sa píska.
A pre doplnenie - v čase fotenia boli v Bratislava najmenej týždeň 30-stupňové horúčavy a asi dva týždne nespadla ani kvapka. Nie je to blato a podlaha bola deň predtým čistá. Na prvých dvoch fotkách je vidno dokonca ťahy mopu.

Fotky sú dokumentačné, nie umelecké, nemajú výbornú kvalitu ani násvit. Tým, ktorým to vadí sa ospravedlňujem.
05. august 2015

KubaLover

Nedostatocna starostlivost o cistotu vozidiel

Ako je mozne, ze ta ista firma, ktora roky cisti mhd asi iba na fakturach, zas vyhrala tender na cistenie vozidiel? Toto ma byt starostlivost o nove vozidla? Pozrite si fotogaleriu, a zistite v akom stave je cistota nasich vozidiel, a to sem nedavam skoro ziadne fotky grafitov, cast fotiek je z najnovsich autobusov a trolejbusov, tam je kamerovy system, tie vozidla by sa mali lesknut cistotou...pozrite sa do Viedne ako vyzera cisty interier busov...viem ze je to neporovnatelne no inspirovat sa tato cistiaca superfirma moze...ani len okna nevedia vycistit
25. november 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, v súčasnosti sa už o čistotu stará iná firma než v minulosti a veríme, že rozdiel je viditeľný. Ďakujeme za pochopenie i podnet.

odbor marketingu a komunikácie Dopravného podniku Bratislava, akciovej spoločnosti

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania