Prosím na Ulici 29. Augusta vyznačiť cyklopiktokoridor vo vzdialenosti 1-1,5 m od okraja vozovky. Jazda cyklistov po porozbíjanom okraji vozovky v hustej premávke je nebezpečná. Ďakujem.
Súhlasím, to by bolo najlepšie. Avšak, kým to konečne opravia, môže nastať podobná tragédia ako nedávno na Jaskovom rade. Mnohí neskúsení cyklisti, ktorí na cestách výrazne pribúdajú, žiaľ robia závažnú chybu v tom, že jazdia príliš blízko obrubníkov a nemajú dostatok priestoru na obchádzanie prekážok sprava, následne sú nútení zmeniť smer jazdy vľavo, čo často vedie k nehodám. Keď sa tu v minulosti našlo dostatok financií na značky „Zosadni z bicykla“ určite sa nájdu tiež na nastriekanie kúsku bielej/oranžovej farby, ktorá môže zachrániť nejeden ľudský život. Myslím, že je to oveľa lacnejšie a hlavne rýchlejšie realizovateľné riešenie, ako kompletná oprava povrchu vozovky.
Michal, dovolím si nesúhlasiť. Vzhľadom na aroganciu a egoizmus aký vládne na cestách je veľmi nebezpečné Vami navrhnuté riešenie. Nehovoriac o tom, že Ulica 29. Augusta je veľmi frekventovaná nie len IAD ale aj MHD. Neviem si predstaviť ako bude trolejbus obchádzať cyklistu vo svojom jazdnom pruhu. Vaším riešením tam vznikne nebezpečenstvo kolízie. Možno by to v civilizovanej krajine fungovalo, ale u nás určite nie. Chcelo by to normálny cyklopruh oddelený retardérom od zvyšku premávky. V tomto stave tam radšej nerobiť nič, lebo to skončí ako na spomínanom Jaskovom rade. Teším sa cyklotrasám a rozvoju cyklistiky, ale na takúto cestu v živote nevkročím.
To, že jazda pri obrubníku nie je bezpečná, je všeobecne známy fakt. Cyklista vždy musí mať napravo dostatočný priestor na bezpečné obchádzanie výtlkov. Na Jaskovom rade, dobre to tam poznám, ho cyklista nemal.
Aj vodič trolejbusu je povinný dodržať dostatočný bočný odstup (1,5 m) od cyklistu a ak neprejde do protismeru, ohrozí cyklistu, aj keby cyklista jazdil úplne pri obrubníku.
Inak, plynulosť by nikdy nemala byť nadradená bezpečnosti legitímnych účastníkov premávky.
Anonymný užívateľ