16. október 2017
Odpoveď samosprávy
V tomto s vami určite nemôžeme súhlasiť. Alexyho bola vždy veľmi frekventovaná komunikácia a obzvlášť po tom čom magistrát výškovým obmedzením prejazdu pod železnicu pri bývalom Technickom skle presmeroval nákladnú kamiónovú dopravu cez celú Dúbravku už podľa nás nevyhovuje ani rozmerovo súčasnej doprave. Neviem či ste niekedy videli naživo prechádzať kamión pravouhlou zákrutou na Alexyho smerom na Lamač, vnútro zákruty je celé rozjazdené kamiónmi. Po telese komunikácie Alexyho cyklotrasa, ktorá má slúžiť pre bezpečný prejazd cyklistov vrátane malých detí, v žiadnom prípade nemôže ísť.
Hlavná cyklistická trasa v našej mestskej časti je plánovaná pozdĺž komunikácie Sch. Trnavského, Saratovská až po Agátovu, kde sa napája na trasu vedenú cez Polianky súbežne s diaľnicou (po komunikácii Na vrátkach). Žiadna cyklotrasa (ani celomestská a ani lokálna) nie je uvažovaná po Alexyho komunikácii a ani mimo teleso komunikácie.
Rastislav Bagar, prednosta MÚ Dúbravka
Michal
Výsledok: O rok neskôr tam zahynul cyklista pri kolízii s nákladiakom !!!
Ak by tam vtedy cyklokoridory boli vyznačené, nákladiak by sa držal ďalej od okraja vozovky a cyklista by dnes mohol žiť. Po nehode tam síce pribudli zvislé výstražné značky A16 (pozor, cyklista), ale tie majú slabší efekt, než cyklokoridory, ktoré sa vyskytujú za sebou spravidla každých 10-20 m.
Cyklokoridory sú dopravné značenia informačno-výstražného charakteru. Nijak neobmedzujú ostatných vodičov ale upozorňujú ich na zvýšený pohyb cyklistov, pričom cyklistom neprikazujú použiť danú komunikáciu (na rozdiel od príkazových značení C8, C12 a pod.). Znižujú však pravdepodobnosť nehôd tým, že vodiči očakávajú výskyt cyklistov - teda jazdia obozretnejšie. Aj keď cyklistom nezaručia 100% bezpečnosť, cyklokoridory sú oveľa bezpečnejšie ako žiadne značenie.
Odpoveď samosprávy preto považujem za nelogickú, v rozpore s bezpečnosťou cyklistov na cestách.