Predĺženie pripájacieho/odpočovacieho pruhu D2

Zodpovednosť za riešenie: Národná diaľničná spoločnosť

Uzavretý

Zaslal: SelfMan, 20. decembra 2017

S ohľadom na denno denné komplikácie s preraďovaním sa vozidiel medzi pruhmi za výjazdom z Alexyho na D2 smer mesto navrhujem úpravu komunikácie podľa nákresu.
Je potrebné vytvorit nový odbočovací pruh na ČS OMV, čo umožní, aby bol momentálne priraďovací pruh predĺžený a priamo spojený s odbočovacím pruhom na úrovni ČS, čo umožní dostočne dlhý a kontinuálny prejazd smer mesto. Tieto 3 pruhy by mali byt dostočne dlhé pre všetky preraďovacie manévre na dialnicu a z dialnice pri kontinuálnom prejazde zo zadných častí Dúbravky do mesta. Pozemky v tomto useku vlastní NDS, takze s tymto by problm nemal byt.

21. december 2017

Pozorovatel

Dobry den,

s podnetom mozno iba suhlasit.
Odstranenim podobnych koliznych bodov by sa plynulost a bezpecnost premavky v meste vyrazne zvysila.

Kedze som mal rozpisany podnet na rovnaku temu, tak Vas podnet doplnam. Z casoveho a financenho hladiska, by mozno nemusel byt vybudovany odbocovaci pruh na CS OMV. Odbocenie by bolo mozne priamo z vonkajsieho praveho pruhu.

Obdobne odbocenie je zrealizovane na useku obchvatu "Mierova-Senecka" - odbocka na Gagarinovu v smere na Rovinku.
Mozno z hladiska bezpecnosti by bolo potrebne znizit v pravom pruhu max. rychlost, aby vozidla na pumpu vchadzali nizsou rychlostou.

Navrh doplnam nakresmi.

P.S. vzhladom k tomu, ze ide o dialnicu si myslim, ze podnet by mal byt smerovany na NDS a.s. a nie na samospravu
21. december 2017

Pozorovatel

Doplnam nakresy
21. december 2017

SelfMan

Dobry den,
prave z dovodu potreby znizenia rychlosti pri vjazde na CS som navrhol vybudovanie noveho odbocovacieho pruhu. Aj keby to bolo len 50m urcite by to pomohlo.
V kazdom pripade aktualny stav je nevyhovujuci a zbytocne vytvara kolizne situacie.
Vidim, ze ste si dali podstane viac prace s vizualizaciou riesenia ako ja :-) Dakujem za podporu navrhu.
22. december 2017

Jozef Drahovský

Dobrý deň
Jazdím tadiaľ pomerne často. Vznikajú tam nebezpečné kolízie vozidiel, keď mimobratislavskí vodiči, poslúchnu zvislé dopravné značenia https://goo.gl/maps/TdM5oiggwe32 a včas sa preradia do odbočovacieho pruhu vpravo. Lenže až neskôr zistia, že informácia na zvislom dopravnom značení sa nezhoduje so skutočnosťou a pravý jazdný pruh je odbočovací pruh len na benzínovú pumpu.
.
Potom sa snažia vrátiť do priebežného jazdného pruhu aby o niekoľko metrov mohli správne odbočiť na Patrkónku.
.
Naopak vodiči, ktorí poznajú situáciu, síce idú v správnom jazdnom pruhu, ale znižujú rýchlosť aby mohli na niekoľko málo metroch bezpečne a pohodlne sa preradiť do krátkeho pruhu na odbočenie, čo spôsobuje citeľné zníženie rýchlosti jazdného pruhu a preradovanie za ním idúcich vozidiel do ľavého jazdné ho pruhu.
.
Následok je v lepšom prípade zdržanie dopravy vo všetkých jazdných pruhoch a v dopravnej špičke vytvorenie stojacej kolóny, v horšom prípade je z toho škodová udalosť a následný dopravný kolaps na vstupe do Bratislavy z D2.
.
Za definitívne riešenie pokladám návrh so stavebnou úpravou, aby bol vybudovaný nový – posunutý odbočovací pruh pre benzínovú pumpu a terajší jazdný pruh aby išiel od pripajacieho pruhu z Janka Alexyho priamo na Patrónku, ale rýchle riešenie v úprave šírky jazdných pruhov a tak aby odbočovací pruh na benzínovú pumpu bol ďalej priebežný pre pokračovanie na Patrónku, je tiež lepšie riešenie než je súčasný stav.
.
Navrhované úpravy by jednoznačne zvýšili v danom mieste bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky.
.
S pozdravom Jozef Drahovský
16. január 2018

SelfMan

Je smutne, ze sa k tomuto nevyjadril nikto zodpovedny.
16. január 2018

SelfMan

Je smutne, ze sa k tomuto nevyjadril nikto zodpovedny.
17. január 2018

Pozorovatel

Po skusenosti NDS a.s. nereaguje na podnety na tomto fore, ani na mailove otazky, ani na otazky polozene prostrednictvo formulara na ich uvodnej stranke...
26. apríl 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

bez stavebnej úpravy nie je možné navrhované opatrenia od občanov realizovať. V km 57,475 sa ku diaľnici pripája výjazd od ulice Janka Alexyho pripojovacím pruhom, ktorý je vedený až ku výjazdu na ČS PHM OMV a tvorí tak prieplet s vonkajším pruhom diaľnice, šírka vozovky v tomto mieste je celkom 12,90 m. Pred výjazdom a za výjazdom je vpravo umiestnená protihluková stena. Následne sa za výjazdom ku ČS PHM a portálom dopravného značenia z vonkajšieho pruh odpája výjazdový pruh.

Za výjazdom od J. Alexyho až po výjazd ku ČS PHM OMV (km 57,864) je potrebné zriadiť štyri jazdné pruhy (0,50 + 3,25 + 3,50 + 3,50 + 3,50 + 0,50 = 14,75 m), v skutočnosti je tu ale k dispozícii 12,90 m. Štvrtý pruh by plnil funkciu priepletu tak, ako ju plní dnešný tretí pruh. Možné teoreticky je i pripojenie od J. Alexyho krátkym (do 25 m) zoraďovacím pruhom, tým by ale musela byť na pripojení umiestnená značka P2 (Stoj, daj prednosť v jazde) – čo je nevhodné riešenie, nakoľko v dopravnej špičke by sa tvorili kolóny vozidiel na vetve Alexyho a teda do mestskej časti. Miesto na vybudovanie nového odbočovacieho pruhu ČS nie je možné (nie sú to pozemky NDS) takže táto možnosť je neschodná.

Alternatíva so znížením rýchlosti a zúžením jazdných pruhov na priamom úseku diaľnice D2 by pri danej intenzite kamiónovej dopravy na D2 spôsobila kolízne situácie. Znížením rýchlosti by došlo k narastaniu dĺžky kolón na vstupe do BA v smere od ČR.

Odbočenie "napriamo" na ČS v 80- 90 km/hod. rýchlosti je nenormové a nebezpečné pre vodičov. Navyše na vjazde do ČS sa nachádzajú totemy ČS, ale aj iné zariadenie pre prevádzky ČS (el. rozvádzače, podzemné nádrže a pod.) a technológie ISD pre tunel SITINA. Navyše na odbočení sa nachádza portálová konštrukcia slúžiaca pre tunel Sitina. Táto by sa musela stavebne aj technologicky prerobiť. V tesnej blízkosti je autoumyvárka ČS, čo by komplikovalo zakladanie portálu a vyžiadalo si nemalé stavebné úpravy v samotnom areáli ČS.

Ranné kolóny sa vytvárajú z dôvodu vysokej intenzity dopravy a teda dochádza k maximálnej saturácií dopravného prúdu, kedy daná komunikácia už nevie preniesť existujúcu dopravu. V prípade vzniku kolízie vznikajú kolóny, ktoré sú bežné aj pri iných úsekoch diaľnic alebo rýchlostných ciest. Tento stav nie je možné riešiť rozširovaním množstva jazdných pruhov.

Je preto dôležité pripomenúť motoristom venovať zvýšenú pozornosť v kolónach počas dňa na jednotlivých úsekoch RC a D. Ale nielen počas nich.

S úctou

Tím NDS

Diskusia

Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Aktualizovať podnet »
Máte nové informácie o podnete?
Pošlite nám jeho aktualizáciu.
Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.