26. apríl 2018
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
bez stavebnej úpravy nie je možné navrhované opatrenia od občanov realizovať. V km 57,475 sa ku diaľnici pripája výjazd od ulice Janka Alexyho pripojovacím pruhom, ktorý je vedený až ku výjazdu na ČS PHM OMV a tvorí tak prieplet s vonkajším pruhom diaľnice, šírka vozovky v tomto mieste je celkom 12,90 m. Pred výjazdom a za výjazdom je vpravo umiestnená protihluková stena. Následne sa za výjazdom ku ČS PHM a portálom dopravného značenia z vonkajšieho pruh odpája výjazdový pruh.
Za výjazdom od J. Alexyho až po výjazd ku ČS PHM OMV (km 57,864) je potrebné zriadiť štyri jazdné pruhy (0,50 + 3,25 + 3,50 + 3,50 + 3,50 + 0,50 = 14,75 m), v skutočnosti je tu ale k dispozícii 12,90 m. Štvrtý pruh by plnil funkciu priepletu tak, ako ju plní dnešný tretí pruh. Možné teoreticky je i pripojenie od J. Alexyho krátkym (do 25 m) zoraďovacím pruhom, tým by ale musela byť na pripojení umiestnená značka P2 (Stoj, daj prednosť v jazde) – čo je nevhodné riešenie, nakoľko v dopravnej špičke by sa tvorili kolóny vozidiel na vetve Alexyho a teda do mestskej časti. Miesto na vybudovanie nového odbočovacieho pruhu ČS nie je možné (nie sú to pozemky NDS) takže táto možnosť je neschodná.
Alternatíva so znížením rýchlosti a zúžením jazdných pruhov na priamom úseku diaľnice D2 by pri danej intenzite kamiónovej dopravy na D2 spôsobila kolízne situácie. Znížením rýchlosti by došlo k narastaniu dĺžky kolón na vstupe do BA v smere od ČR.
Odbočenie "napriamo" na ČS v 80- 90 km/hod. rýchlosti je nenormové a nebezpečné pre vodičov. Navyše na vjazde do ČS sa nachádzajú totemy ČS, ale aj iné zariadenie pre prevádzky ČS (el. rozvádzače, podzemné nádrže a pod.) a technológie ISD pre tunel SITINA. Navyše na odbočení sa nachádza portálová konštrukcia slúžiaca pre tunel Sitina. Táto by sa musela stavebne aj technologicky prerobiť. V tesnej blízkosti je autoumyvárka ČS, čo by komplikovalo zakladanie portálu a vyžiadalo si nemalé stavebné úpravy v samotnom areáli ČS.
Ranné kolóny sa vytvárajú z dôvodu vysokej intenzity dopravy a teda dochádza k maximálnej saturácií dopravného prúdu, kedy daná komunikácia už nevie preniesť existujúcu dopravu. V prípade vzniku kolízie vznikajú kolóny, ktoré sú bežné aj pri iných úsekoch diaľnic alebo rýchlostných ciest. Tento stav nie je možné riešiť rozširovaním množstva jazdných pruhov.
Je preto dôležité pripomenúť motoristom venovať zvýšenú pozornosť v kolónach počas dňa na jednotlivých úsekoch RC a D. Ale nielen počas nich.
S úctou
Tím NDS
SelfMan
prave z dovodu potreby znizenia rychlosti pri vjazde na CS som navrhol vybudovanie noveho odbocovacieho pruhu. Aj keby to bolo len 50m urcite by to pomohlo.
V kazdom pripade aktualny stav je nevyhovujuci a zbytocne vytvara kolizne situacie.
Vidim, ze ste si dali podstane viac prace s vizualizaciou riesenia ako ja :-) Dakujem za podporu navrhu.