Predĺženie pripájacieho/odpočovacieho pruhu D2

Zodpovednosť za riešenie: Národná diaľničná spoločnosť

V riešení
meno
SelfMan 21. decembra 2017

S ohľadom na denno denné komplikácie s preraďovaním sa vozidiel medzi pruhmi za výjazdom z Alexyho na D2 smer mesto navrhujem úpravu komunikácie podľa nákresu.
Je potrebné vytvorit nový odbočovací pruh na ČS OMV, čo umožní, aby bol momentálne priraďovací pruh predĺžený a priamo spojený s odbočovacím pruhom na úrovni ČS, čo umožní dostočne dlhý a kontinuálny prejazd smer mesto. Tieto 3 pruhy by mali byt dostočne dlhé pre všetky preraďovacie manévre na dialnicu a z dialnice pri kontinuálnom prejazde zo zadných častí Dúbravky do mesta. Pozemky v tomto useku vlastní NDS, takze s tymto by problm nemal byt.

21. december 2017

Pozorovatel

Dobry den,

s podnetom mozno iba suhlasit.
Odstranenim podobnych koliznych bodov by sa plynulost a bezpecnost premavky v meste vyrazne zvysila.

Kedze som mal rozpisany podnet na rovnaku temu, tak Vas podnet doplnam. Z casoveho a financenho hladiska, by mozno nemusel byt vybudovany odbocovaci pruh na CS OMV. Odbocenie by bolo mozne priamo z vonkajsieho praveho pruhu.

Obdobne odbocenie je zrealizovane na useku obchvatu "Mierova-Senecka" - odbocka na Gagarinovu v smere na Rovinku.
Mozno z hladiska bezpecnosti by bolo potrebne znizit v pravom pruhu max. rychlost, aby vozidla na pumpu vchadzali nizsou rychlostou.

Navrh doplnam nakresmi.

P.S. vzhladom k tomu, ze ide o dialnicu si myslim, ze podnet by mal byt smerovany na NDS a.s. a nie na samospravu
21. december 2017

Pozorovatel

Doplnam nakresy
21. december 2017

SelfMan

Dobry den,
prave z dovodu potreby znizenia rychlosti pri vjazde na CS som navrhol vybudovanie noveho odbocovacieho pruhu. Aj keby to bolo len 50m urcite by to pomohlo.
V kazdom pripade aktualny stav je nevyhovujuci a zbytocne vytvara kolizne situacie.
Vidim, ze ste si dali podstane viac prace s vizualizaciou riesenia ako ja :-) Dakujem za podporu navrhu.
22. december 2017

Jozef Drahovský

Dobrý deň
Jazdím tadiaľ pomerne často. Vznikajú tam nebezpečné kolízie vozidiel, keď mimobratislavskí vodiči, poslúchnu zvislé dopravné značenia https://goo.gl/maps/TdM5oiggwe32 a včas sa preradia do odbočovacieho pruhu vpravo. Lenže až neskôr zistia, že informácia na zvislom dopravnom značení sa nezhoduje so skutočnosťou a pravý jazdný pruh je odbočovací pruh len na benzínovú pumpu.
.
Potom sa snažia vrátiť do priebežného jazdného pruhu aby o niekoľko metrov mohli správne odbočiť na Patrkónku.
.
Naopak vodiči, ktorí poznajú situáciu, síce idú v správnom jazdnom pruhu, ale znižujú rýchlosť aby mohli na niekoľko málo metroch bezpečne a pohodlne sa preradiť do krátkeho pruhu na odbočenie, čo spôsobuje citeľné zníženie rýchlosti jazdného pruhu a preradovanie za ním idúcich vozidiel do ľavého jazdné ho pruhu.
.
Následok je v lepšom prípade zdržanie dopravy vo všetkých jazdných pruhoch a v dopravnej špičke vytvorenie stojacej kolóny, v horšom prípade je z toho škodová udalosť a následný dopravný kolaps na vstupe do Bratislavy z D2.
.
Za definitívne riešenie pokladám návrh so stavebnou úpravou, aby bol vybudovaný nový – posunutý odbočovací pruh pre benzínovú pumpu a terajší jazdný pruh aby išiel od pripajacieho pruhu z Janka Alexyho priamo na Patrónku, ale rýchle riešenie v úprave šírky jazdných pruhov a tak aby odbočovací pruh na benzínovú pumpu bol ďalej priebežný pre pokračovanie na Patrónku, je tiež lepšie riešenie než je súčasný stav.
.
Navrhované úpravy by jednoznačne zvýšili v danom mieste bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky.
.
S pozdravom Jozef Drahovský
16. január 2018

SelfMan

Je smutne, ze sa k tomuto nevyjadril nikto zodpovedny.
16. január 2018

SelfMan

Je smutne, ze sa k tomuto nevyjadril nikto zodpovedny.
17. január 2018

Pozorovatel

Po skusenosti NDS a.s. nereaguje na podnety na tomto fore, ani na mailove otazky, ani na otazky polozene prostrednictvo formulara na ich uvodnej stranke...
26. apríl 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

bez stavebnej úpravy nie je možné navrhované opatrenia od občanov realizovať. V km 57,475 sa ku diaľnici pripája výjazd od ulice Janka Alexyho pripojovacím pruhom, ktorý je vedený až ku výjazdu na ČS PHM OMV a tvorí tak prieplet s vonkajším pruhom diaľnice, šírka vozovky v tomto mieste je celkom 12,90 m. Pred výjazdom a za výjazdom je vpravo umiestnená protihluková stena. Následne sa za výjazdom ku ČS PHM a portálom dopravného značenia z vonkajšieho pruh odpája výjazdový pruh.

Za výjazdom od J. Alexyho až po výjazd ku ČS PHM OMV (km 57,864) je potrebné zriadiť štyri jazdné pruhy (0,50 + 3,25 + 3,50 + 3,50 + 3,50 + 0,50 = 14,75 m), v skutočnosti je tu ale k dispozícii 12,90 m. Štvrtý pruh by plnil funkciu priepletu tak, ako ju plní dnešný tretí pruh. Možné teoreticky je i pripojenie od J. Alexyho krátkym (do 25 m) zoraďovacím pruhom, tým by ale musela byť na pripojení umiestnená značka P2 (Stoj, daj prednosť v jazde) – čo je nevhodné riešenie, nakoľko v dopravnej špičke by sa tvorili kolóny vozidiel na vetve Alexyho a teda do mestskej časti. Miesto na vybudovanie nového odbočovacieho pruhu ČS nie je možné (nie sú to pozemky NDS) takže táto možnosť je neschodná.

Alternatíva so znížením rýchlosti a zúžením jazdných pruhov na priamom úseku diaľnice D2 by pri danej intenzite kamiónovej dopravy na D2 spôsobila kolízne situácie. Znížením rýchlosti by došlo k narastaniu dĺžky kolón na vstupe do BA v smere od ČR.

Odbočenie "napriamo" na ČS v 80- 90 km/hod. rýchlosti je nenormové a nebezpečné pre vodičov. Navyše na vjazde do ČS sa nachádzajú totemy ČS, ale aj iné zariadenie pre prevádzky ČS (el. rozvádzače, podzemné nádrže a pod.) a technológie ISD pre tunel SITINA. Navyše na odbočení sa nachádza portálová konštrukcia slúžiaca pre tunel Sitina. Táto by sa musela stavebne aj technologicky prerobiť. V tesnej blízkosti je autoumyvárka ČS, čo by komplikovalo zakladanie portálu a vyžiadalo si nemalé stavebné úpravy v samotnom areáli ČS.

Ranné kolóny sa vytvárajú z dôvodu vysokej intenzity dopravy a teda dochádza k maximálnej saturácií dopravného prúdu, kedy daná komunikácia už nevie preniesť existujúcu dopravu. V prípade vzniku kolízie vznikajú kolóny, ktoré sú bežné aj pri iných úsekoch diaľnic alebo rýchlostných ciest. Tento stav nie je možné riešiť rozširovaním množstva jazdných pruhov.

Je preto dôležité pripomenúť motoristom venovať zvýšenú pozornosť v kolónach počas dňa na jednotlivých úsekoch RC a D. Ale nielen počas nich.

S úctou

Tím NDS
29. máj 2021

Obyvateľ Dúbravky

Dobrý deň s minimálnou stavebnou úpravou by sa to dalo a dosiahol by sa efekt ako na moste lafranconi smer Brno :)
29. máj 2021

SelfMan

To je to, ze ked sa chce, tak sa veci daju spravit, ked nie, tak...
30. máj 2021

Pozorovatel

Poprosim admina portalu OPS o vyziadanie odpovede od NDS k jednotlivym poznamkam ich vyjadrenia z 26. apríla 2018.

1/ z odpovede NDS: „Miesto na vybudovanie nového odbočovacieho pruhu ČS nie je možné (nie sú to pozemky NDS) takže táto možnosť je neschodná.“
Parcela 662/3 (aj dalsie parcely) – vyjazd od Alexyho az po odbocenie na CS PHM OMV je vo vlastnictve NDS a.s. Od stredneho deliaceho pasu ma sirku 30-35m. https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/c/4yL9y
Parcela 1905/1, na ktorej stoji CS PHM OMV je taktiez vo vlastnictve NDS a.s.
https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/c/Vyi3w

2/ NDS: „Alternatíva so znížením rýchlosti a zúžením jazdných pruhov na priamom úseku diaľnice D2 by pri danej intenzite kamiónovej dopravy na D2 spôsobila kolízne situácie“
Znizenie rychlosti len v odbocovacom / pripajacom pruhu z Alexyho je predsa realizovatelne, takychto pripadov je na Slovensku neurekom.
Nebolo by riesenim zmenou dopravneho znacenia umoznit, aby vozidla mohli z dialnice odbocit na CS PHM OMV a na odbocku na Patronku, ale vozidla z Alexyho by museli ist paralelene v tretom pruhu (odbocovacom pruhu) a na dialnicu v smere na Sitinu by sa pripajali az na urovni TESCO Lamac, ako vozidla, ktore vychadzaju z CS PHM a z Harmincovej? Takto by sa pocet prepletov v kratkom useku znizil.

3/ NDS: „Odbočenie "napriamo" na ČS v 80- 90 km/hod. rýchlosti je nenormové a nebezpečné pre vodičov.“
Zrealizovane odbocenie na Gagarinovu (smer Vrakuna) v useku Mierova – Senecka (smer na letisko) je normove?
Vodici v rychlosti 80km/h odbocuju do absolutne neprehladnej zakruty, prehladnost im znizuje klesanie aj protihlukova stena a za zakrutou ich spravidla cakaju stojacie vozidla v kolone, ktora siaha z Gagarinovej az po vyjazdnu vetvu, resp. az na dialnicu. https://www.google.com/maps/@48.146796,17.1802028,3a,34.4y,20.34h,88.28t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLxw36YjuKQk-2iTDAVSKew!2e0!7i13312!8i6656

4/ NSD: „Navyše na vjazde do ČS sa nachádzajú totemy ČS, ale aj iné zariadenie pre prevádzky ČS (el. rozvádzače, podzemné nádrže a pod.)
Posunut totem CS je ta najmensia komplikacia, ziadne rozvadzace na Streetview nevidim, poklopy podzemnych nadrzi su dostatocne daleko od existujucich betonovych zvodidiel a samotne podzemne komory nadrzi pochybujem, ze by siahali az po existujuce betonove zvodidla.

5/ NDS: „...technológie ISD pre tunel SITINA.“
Ano portalova konstrukcia s premenlivym dopravnym znacenim by sa musela prerobit, ale to snad nie je neriesitelny problem.

6/ NDS: „Navyše na odbočení sa nachádza portálová konštrukcia slúžiaca pre tunel Sitina. Táto by sa musela stavebne aj technologicky prerobiť. V tesnej blízkosti je autoumyvárka...“
Z akeho dovodu by sa musela tato konstrukcia prerabat? Vsak uz teraz je osadena tak, ze je popri nej odbocovaci pruh.

Dakujem
31. máj 2021

Odkaz pre starostu

Podnet bol odoslaný zodpovednej inštitúcii,

s pozdravom,

Pavla Rachelová
[email protected]
08. jún 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

dovoľujeme si Vás informovať, že NDS posúdi realizovateľnosť projektu prostredníctvom autorizovanej osoby / projektanta v rámci aktualizácie dopravného značenia na diaľniciach D1 a D2 na území mesta Bratislavy.

S úctou

MEDIA TÍM NDS
08. jún 2021

SelfMan

Bolo by dobre, keby "Autorizovana osoba" hladala riesenie ako veci spravit a nie ako sa spravit nedaju.
Taktiez, v akom casovom horizonte mozeme ocakavat vysledok posudenia?
29. august 2022

Pozorovatel

@admin OPS

Poprosim admina OPS vyziadat stanovisko k rieseniu podnetu od NDS a.s., kedze sa v odpovedi z 8.6.2021 vyjadrila:
"NDS posúdi realizovateľnosť projektu prostredníctvom autorizovanej osoby / projektanta v rámci aktualizácie dopravného značenia na diaľniciach D1 a D2 na území mesta Bratislavy."

Dakujem
31. august 2022

Odkaz pre starostu

Podnet bol odoslaný zodpovednej inštitúcii,

s pozdravom,

Pavla Rachelová
[email protected]
26. október 2022

Obyvateľ Dúbravky

Každodenné zápchy až po Stupavu sú realita. Zlepšenie by prinieslo vodorovné značenie ktoré by obmedzovalo radenie cez dva pruhy, ktoré by začínalo pred daným úsekom, bežne sa používa v Rakúsku. Mohol by sa využiť kolektor aby pripájajúce autá z Dúbravky a Lamača pokračovali rovno až na vjazd pred tunel a schádzajúce autá na patrónku by mohli odbočiť len z pravého pruhu.
26. október 2022

Pozorovatel

Rozlozenie naporu pripajajucich sa vozidiel z Dubravky na D2 v smere do centra, by elegantne riesilo predlzenie Dúbravčickej ul. na D2, ako navrhovala samosprava Dubravky v predlozenom navrhu upravy uzemneho planu pre rok 2021, ale ministerstvo dopravy navrh "zmietlo" z stola ako nepotrebny.

citujem z vyjadrenia Ministerstva dopravy a výstavby SR:
"Vzhl'adom na vyššie uvedené skutočnosti máme za to, že ďalšie dopravné pripojenie městské] časti Bratislava-Dúbravka na dial'nicu D2 nie je potřebné a z koncepčného hradiska nesúhlasíme s předloženým zámerom pripojenia miestnej cesty (úl. Dúbravčická) na dial'nicu D2."
(netusim preco je skopirovany text po vlozeni zcasti upraveny do cestiny ... vyznam je ale zrozumitelny)

Detail komunikacie a cele vyjadrenie Min. dopr. (v PDF) je v tomto podnete c. 148858
Dúbravčická-Cesty a chodníky-iné
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/148858/dubravcicka-cesty-a-chodniky-ine
18. november 2022

SelfMan

Ja som len zvedavy, aky bude mat nova planovana vystavba vplyv na cely dopravny system v tejto oblasti.
25. február 2023

Pozorovatel

Dobrý deň,
prosím admina, aby požiadal spol. NDS a.s. o aktualizáciu vyjadrenia k podnetu v zmysle jej predchadzajucej odpovede z 8.6.2021.
27. február 2023

Odkaz pre starostu

Podnet bol odoslaný zodpovednej inštitúcii,

s pozdravom,

Pavla Rachelová
[email protected]
27. jún 2023

Obyvateľ Dúbravky

Nechápem logiku NDS vyjadrenia, že predĺženie pripájacieho pruhu je možné ak by sa znížila rýchlosť na 80. Ale toto spomalenie by spôsobilo zápchy, keď o pár metrov ďalej sa ajtak brzdí do tunela na 80?
27. jún 2023

Pozorovatel

Ak si pozriete aj dalsie vyjadrenia k podnetom, ktore su smerovane na NDS a.s. pomyslite si svoje...
Vacsina vyjadreni je v rovine ako sa to neda a ako to nie je mozne, pripadne su podnety idignorovane ako je aj tento.
27. jún 2023

Odkaz pre starostu

Podnet bol odoslaný zodpovednej inštitúcii,

s pozdravom,

Pavla Rachelová
[email protected]
20. september 2023

Obyvateľ Dúbravky

Nájazd a jeho pripájací pruh bol predĺžený čo je malé zlepšenie čo sme potrebovali. Vodorovné značenie bolo z časti zmenené. Avšak ešte potrebujeme aby bol predĺžený úplne až na výjazd polianky.
20. september 2023

SelfMan

Nuz, ono to ani nie je zlepsenie, len obnovenie predchadzajuceho stavu.
Dovolim si pripomenut, ze uz viac ako 2 roky cakame na posudenie "realizovateľnosť projektu prostredníctvom autorizovanej osoby / projektanta v rámci aktualizácie dopravného značenia na diaľniciach D1 a D2 na území mesta Bratislavy".
Bolo by uz na case, ze by sa Autorizovana osoba konecne vyjadrila, kedze zapad mesta sa neustale rozsiruje a pocet obyvatelov pribuda.
20. september 2023

Pozorovatel

@admin OPS
Dobry den,
poprosim admina OPS o pourgovanie odpovede z NDS a.s.
Dakujem
21. september 2023

Odkaz pre starostu

Donbrý deň ,

NDS sme konatktovali mimo tohto podnetu. Hneď ako obdržíme odpoveď, budeme Vás informovať

Anna Uhrová
[email protected]

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania