Predĺženie pripájacieho/odpočovacieho pruhu D2

Zodpovednosť za riešenie: Národná diaľničná spoločnosť

Neriešený

Zaslal: SelfMan, 20. decembra 2017

S ohľadom na denno denné komplikácie s preraďovaním sa vozidiel medzi pruhmi za výjazdom z Alexyho na D2 smer mesto navrhujem úpravu komunikácie podľa nákresu.
Je potrebné vytvorit nový odbočovací pruh na ČS OMV, čo umožní, aby bol momentálne priraďovací pruh predĺžený a priamo spojený s odbočovacím pruhom na úrovni ČS, čo umožní dostočne dlhý a kontinuálny prejazd smer mesto. Tieto 3 pruhy by mali byt dostočne dlhé pre všetky preraďovacie manévre na dialnicu a z dialnice pri kontinuálnom prejazde zo zadných častí Dúbravky do mesta. Pozemky v tomto useku vlastní NDS, takze s tymto by problm nemal byt.

21. december 2017

Pozorovatel

Dobry den,

s podnetom mozno iba suhlasit.
Odstranenim podobnych koliznych bodov by sa plynulost a bezpecnost premavky v meste vyrazne zvysila.

Kedze som mal rozpisany podnet na rovnaku temu, tak Vas podnet doplnam. Z casoveho a financenho hladiska, by mozno nemusel byt vybudovany odbocovaci pruh na CS OMV. Odbocenie by bolo mozne priamo z vonkajsieho praveho pruhu.

Obdobne odbocenie je zrealizovane na useku obchvatu "Mierova-Senecka" - odbocka na Gagarinovu v smere na Rovinku.
Mozno z hladiska bezpecnosti by bolo potrebne znizit v pravom pruhu max. rychlost, aby vozidla na pumpu vchadzali nizsou rychlostou.

Navrh doplnam nakresmi.

P.S. vzhladom k tomu, ze ide o dialnicu si myslim, ze podnet by mal byt smerovany na NDS a.s. a nie na samospravu
21. december 2017

Pozorovatel

Doplnam nakresy
21. december 2017

SelfMan

Dobry den,
prave z dovodu potreby znizenia rychlosti pri vjazde na CS som navrhol vybudovanie noveho odbocovacieho pruhu. Aj keby to bolo len 50m urcite by to pomohlo.
V kazdom pripade aktualny stav je nevyhovujuci a zbytocne vytvara kolizne situacie.
Vidim, ze ste si dali podstane viac prace s vizualizaciou riesenia ako ja :-) Dakujem za podporu navrhu.
22. december 2017

Jozef Drahovský

Dobrý deň
Jazdím tadiaľ pomerne často. Vznikajú tam nebezpečné kolízie vozidiel, keď mimobratislavskí vodiči, poslúchnu zvislé dopravné značenia https://goo.gl/maps/TdM5oiggwe32 a včas sa preradia do odbočovacieho pruhu vpravo. Lenže až neskôr zistia, že informácia na zvislom dopravnom značení sa nezhoduje so skutočnosťou a pravý jazdný pruh je odbočovací pruh len na benzínovú pumpu.
.
Potom sa snažia vrátiť do priebežného jazdného pruhu aby o niekoľko metrov mohli správne odbočiť na Patrkónku.
.
Naopak vodiči, ktorí poznajú situáciu, síce idú v správnom jazdnom pruhu, ale znižujú rýchlosť aby mohli na niekoľko málo metroch bezpečne a pohodlne sa preradiť do krátkeho pruhu na odbočenie, čo spôsobuje citeľné zníženie rýchlosti jazdného pruhu a preradovanie za ním idúcich vozidiel do ľavého jazdné ho pruhu.
.
Následok je v lepšom prípade zdržanie dopravy vo všetkých jazdných pruhoch a v dopravnej špičke vytvorenie stojacej kolóny, v horšom prípade je z toho škodová udalosť a následný dopravný kolaps na vstupe do Bratislavy z D2.
.
Za definitívne riešenie pokladám návrh so stavebnou úpravou, aby bol vybudovaný nový – posunutý odbočovací pruh pre benzínovú pumpu a terajší jazdný pruh aby išiel od pripajacieho pruhu z Janka Alexyho priamo na Patrónku, ale rýchle riešenie v úprave šírky jazdných pruhov a tak aby odbočovací pruh na benzínovú pumpu bol ďalej priebežný pre pokračovanie na Patrónku, je tiež lepšie riešenie než je súčasný stav.
.
Navrhované úpravy by jednoznačne zvýšili v danom mieste bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky.
.
S pozdravom Jozef Drahovský
16. január 2018

SelfMan

Je smutne, ze sa k tomuto nevyjadril nikto zodpovedny.
16. január 2018

SelfMan

Je smutne, ze sa k tomuto nevyjadril nikto zodpovedny.
17. január 2018

Pozorovatel

Po skusenosti NDS a.s. nereaguje na podnety na tomto fore, ani na mailove otazky, ani na otazky polozene prostrednictvo formulara na ich uvodnej stranke...

Diskusia

Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Aktualizovať podnet »
Máte nové informácie o podnete?
Pošlite nám jeho aktualizáciu.
Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.