Značenie spôsobuje kolízne situácie

Zodpovednosť za riešenie: Iné

Neriešený
meno
Anonymný užívateľ 27. septembra 2013

Dobrý deň,

chcel by som vás upozorniť na zmätočné zvislé dopravné značene, viď foto. Pre vodiča prichádzajúceho z D2 sú informácie správne, ale pre vodiča prichádzajúceho z Petržalky sú nesprávne.

Ak vodič nepozná situáciu a prvýkrát ide z Petržalky smerom na Brno, tak smerové tabule ho donútia preradiť sa doľava cez plnú čiaru alebo cez zebru, čím vznikajú kolízne situácie. Na tomto mieste sa potom miešajú autá a kamióny rozbehnuté z diaľnice D2 s vodičmi, ktorí sa kvôli nesprávnym značkám pomaly preraďujú doľava na D2.

Na pravú smerovú tabuľu (prvú aj nasledujúcu) navrhujem doplniť Brno, Malacky, Ml. Dolina.

28. september 2013

q

Toto MU neporiesi, jedine tak NDS.
28. september 2013

doval

Tiez si myslim, ze pani Milka Podmajerska odpise, aby ste to preposlali na NDS.
29. september 2013

Admin Bratislava-západ

Dobrý večer, q a doval,
súhlasím s Vami, k Vašim príspevkom podotýkam, že informovanie samosprávy, ktorej územia sa podnet týka, je štandardný prvý krok pri riešení podnetov na OPS. Jeho zmyslom je jednak vyhnúť sa nesprávnemu určeniu zodpovednej organizácie, jednak docieliť, aby sa súčasťou riešenia stala aj samospráva a aby sa tak vytvoril zvýšený tlak na vyriešenie podnetu.

S pozdravom
Miro Ščibrany
admin OPS pre Bratislavu-západ
29. september 2013

andrej

ja si myslim ze to nie je taka tragedia. Ked vodic neporusi predpisy (neprejde cez plnu ciaru) tak ho cesta spravne navedie a dalej ma druhu tabulu. https://maps.google.sk/maps?hl=sk&ll=48.123116,17.077039&spn=0.000767,0.002064&t=h&z=20&layer=c&cbll=48.123116,17.077039&panoid=2KiBXs7zJWqaR5q8RNogMg&cbp=12,1.42,,0,-0.99
29. september 2013

doval

Lenze vodici tie predpisy porusuju, lebo znacky ich zle vedu...
30. september 2013

expert

vodic ovladajuci pravidla cestnej premavky, nezijuci v strese, jednoducho pojde ako je povolene a na dalsom exite zisti, ze dolava sa da ist do brna... takychto krizovatiek je po svete vela, ale len slovaci musia hned jak splasene koniky to svihnut hned do lava, ked chce ist do brna. co potom, ze ohrozi aspon dvoch vodicov a porusi aspon tri z ustanoveni zakona...
30. september 2013

Vlado

Podla mna nie je problem opravit tie tabule a vsetky diskusie su potom zbytocne, staci to spravit poriadne, aby nebol zmatok
30. september 2013

kniha je kniha

presne tak, ako splasene koniky. pritom staci sledovat vodorovne znacenie.
30. september 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
uvedená komunikácia nie je v správe mestskej časti Bratislava-Petržalka. V tomto prípade ide o komunikáciu, ktorej správu a údržbu vrátane dopravného značenia zabezpečuje Národná diaľničná spoločnosť. Mestská časť Bratislava-Petržalka spravuje miestne komunikácie III. a IV. triedy, ktoré jej boli zverene do správy hlavným mestom.

Milka Podmajerská
vedúca Kancelárie starostu
Miestny úrad Bratislava-Petržalka
Kutlíkova 17, Bratislava
t.č. 02/63823 065
fax 02/63 823 908
[email protected]
www.petrzalka.sk
30. september 2013

Vlado

Lenze v pripade rozporu medzi zvislym a vodorovnym dopravnym znacenim ma prednost zvisle znacenie. A co teraz?
30. september 2013

expert

lenze tu nieje rozpor medzi zvysilim a vodorovnym znacenim... kedze priebezne jazdne pruhy idu tam kam idu a odbocovaci tiez ide tam kam ide...

stale nechapem, co sa tu riesi. po v13 sa prechadzat neda, jazdne pruhy su jasne vyznacene. fakt su slovensky vodici tak osprosteni, ze nevedia vydrzat prejst 200m a tam sa preradit? pripadne ked to nepoznam, tak jednoducho idem ako ma znacky/ciary pustia. tu len kazdy chce spekulovat ako vydrbat so systemom a hladat problem tam kde nieje, len preto, ze neovlada elementarne pravidla cestnej premavky...
30. september 2013

andrej

ale ja tam ziadny rozpor nevidim ;)
01. október 2013

Vlado

Expert - tak sa tam chod postavit a skus rad za radom vysvetlovat elementarne pravidla cestnej premavky vsetkym vodicom tych polskych, rakuskych, madarskych a ceskych dodaviek. Ze tam nie je problem? Samozrejme, ze je, lebo denne dochadza ku koliznymi situaciam.

Snad si nemyslis, ze znacenie na nasich cestach je vzdy v poriadku. U nas su znacky bezne rozmiestnovane v rozpore s normami, predpismi a vyhlaskou. Policajti neovladaju zakony, pravidla cestnej premavky a dokonca ani svoje vlastne pravomoci. Je normalne, ze niekto nakresli dopravny projekt, jeho realizator to zrealizuje uplne inac (napriklad zle nakresli ciary alebo pozabuda dat niektore znacky), ale napriek tomu projekt je odovzdany do uzivania.

Napriklad nedavno sa obnovovali ciary na cestach. Pred Pristavnym mostom ich nakreslili inak ako boli povodne a jazdne pruhy na ceste nesedeli s jazdnymi pruhmi na tabuli nad cestou. Potom ich museli opravit.

Uz viackrat som videl, ze maliari na dialnici nakreslili plnu ciaru aj na vyjazde z dialnice. Asi v tom aute zaspali a zabudli prepnut z plnej na prerusovanu ciarnu alebo co. Ak by vodici dodrziavali taketo znacenie, tak z dialnice nezidu na spravnom exite a cestu si predlzia o X kilometrov. Niekedy musis porusit pravidla, lebo je evidentne, ze sa niekto pomylil a ak ich neporusis, tak kvoli chybe ineho pojdes o niekolko hodin dlhsie. To vsak vodic uz tazko vysvetli svojmu sefovi a naftu bude platit z vlastneho vrecka. To nie je "vydrbavanie so systemom".
Takze ak vodic so skusenostami z nasich ciest pride na toto miesto, ktore je odfotene v prispevku, tak si mysli, ze je to jeho posledna sanca dostat sa na smer Brno. Pridajme tam jednu tabulu BRNO ROVNO aj nad pravy pruh a je to vybavene.

Ja osobne by som tam pridal aj nejaky pruh pre extra pomalych a zaspatych (=nebezpecnych), lebo nie je pekny pohlad, ked vidim, ako sa do jedneho pruhu snazia zaradit senior na Fabii HTP spolu s rozbehnutym kamionom prichadzajucim z dialnice
01. október 2013

exper

Vlado tvoj posledny prispevok nemyslis vazne, ze?
Ked niekto nedava pozor v autoskole, ja mu to nebudem suplovat... To za prve. Vodici z povolania, rozumej kamionosti a hlavne vodici dodavok jazdia ako prasata vo vseobecnosti. A neostiepkuju sa robit psie kusky, na tych najnevhodnejsich miestach. Na druhej strane nepredpokladam, ze percento tych zahranicnych prichadzajuchich z petrzalky bude vysoke... Takze ti co tam v najvacsej miere zmatkuju, su vodici neovladajuci pravidla a zijuci v strese a zmatku...

Ostatne znacky na tejto krizovatke su svojim obsahom nezmenene uz minimalne 10 rokov, amdoteraz nebol problem? Ten sa vyskytol az teraz, ked zmenili radenie do pruhov, aby nevznikali kolizie medzimzchadzajucimimzmdialnice do madarska a pripajajucimi sa z petzalky.... Ano bola, tam plna ciara az po v13, cize tvoj povoleny smer jazdy bol rovnaky ako teraz...

To s tym najazdom na bajkalskej na pristavny je troska ina rozpravka, tak nepliest hrusky s jablkami... Tam to naozaj niekto pomrvil a nesedelo to.

Primarnym problemom je nedisciplinovanost vodicov a fakt, ze neovladaju pravidla cestnej premavky... Mimochodom v zahranici ako som spominal, je takychto krizovatiek habadej. A funguje im to tam, lebo kazdy inteligentny, ked sa pripaja na dialnicu a ma tam deliace zvodilda, tak pocka az skoncia a az potom sa zaradi do priebeznych pruhov. Splaseny slovak z akejkolvek dediny (aj tej hlavnej) si pomysli, kurnik, zle je, brno vlavo a prask sa popred rozgulany kamion 30kou uplne dolava. Bez rozmyslu, len tak ohrozujuc vsetkych naokolo. Keby aj sa tam nedalo pripojit na brno, ale dalo by sa o pol kilometra dalej, je to take nebezpecne spravit to hned kde nieje betonovy deliaci mur, ale zato take slovenske.
02. október 2013

Vlado

"Splaseny slovak z akejkolvek dediny (aj tej hlavnej) si pomysli, kurnik, zle je, brno vlavo a prask sa popred rozgulany kamion 30kou uplne dolava. Bez rozmyslu, len tak ohrozujuc vsetkych naokolo."

Presne tak, o tom hovorim aj ja, preto tam treba vodicom dodavok a slovenskym zaspatym teliatkam doplnit znacku Brno rovno. Mozno to zachrani zivot nevinnym detom, ktore by inak ich neschopny tatko poslal rovno pod kamion.

Podla mna ked je nejake miesto evidentne kolizne, tak s tym treba nieco robit bez ohladu na to, koho chyba to je, lebo na to moze doplatit niekto uplne iny
30. október 2013

andrej

nerieseny??? sak tu nie je co riesit...
13. jún 2020

Martin Uváček

žiaľ staré značenie z časov otvorenia tejto diaľnice stále pretrváva

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania