13.06.2023 21:10
Dobrý deň, ďakujeme za Váš podnet. Dovoľujeme si Vás informovať, že autobusy môžu stáť na zastávkach, keďže ide o priestor určený na státie aj v inom čase ako v čase nástupu a výstupu, ak ide o pravidelnú verejnú prepravu (SAD Trenčín). Aj zmluvné autobusy využívajú tento priestor v čase nástupu a výstupu. Iné vozidlá stoja mimo vodorovnej dopravnej značky, takže zo strany polície nie je dôvod na riešenie. Chodci zároveň nevyužívajú priestor zástavky ako priechod z jednej strany komunikácie na druhú. Pre nich sú určené priechody pre chodcov alebo iné bezpečné miesta z hľadiska bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Ďakujeme za porozumenie. S úctou a pozdravom
26.06.2023 22:06
Dobrý deň, ďakujeme za Váš podnet. Dovoľujeme si Vás informovať, že autobusy môžu stáť na zastávkach, keďže ide o priestor určený na státie aj v inom čase ako v čase nástupu a výstupu, ak ide o pravidelnú verejnú prepravu (SAD Trenčín). Aj zmluvné autobusy využívajú tento priestor v čase nástupu a výstupu. Iné vozidlá stoja mimo vodorovnej dopravnej značky, takže zo strany polície nie je dôvod na riešenie. Chodci zároveň nevyužívajú priestor zastávky ako priechod z jednej strany komunikácie na druhú. Pre nich sú určené priechody pre chodcov alebo iné bezpečné miesta z hľadiska bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Ďakujeme za porozumenie. S úctou a pozdravom
Marek
1. Čo platnosť právnej normy § 25, ods. 1, pism. f) zákona 8/2009 z.z.? Cit. “vodič nesmie zastaviť a stáť…”, výnimka pre zastavenie za účelom nástupu a výstupu osôb hromadnej prepravy chápem, ale ktorý právny predpis uvádza výnimku pre dlhodobé odstavenie autobusu (rádovo tam stávajú niekoľko hodín) v priestore autobusovej zastávky?
2. Ako sa má chodec bezpečne dostať k najbližšiemu prechodu pre chodcov? Na vyznačených miestach, zvlášť v priestore križovatky Brezová-Hasičská priechod nie je a chodník na ulici Cédrovej je kvôli autám a “živému plotu” nepriechodný (zvlášť s kočárom). Bezpečnejšie je prejsť cez ul. Hasičská v priestore aut. zastávky ďalej od križovatky.
3. Čo prehľadnosť a bezpečnosť uvedenej križovatky? Zvlášť pri odbočovaní doľava z ulice Brezová na ul. Hasičská. Kvôli veľkému výškovému rozdielu medzi vozovkami na uliciach vodiči musia vojsť do križovatky veľmi pomaly. Zaparkované vozidlá na zastávke často znižujú rozhľad na autá prichádzajúce zprava po hlavnej ceste na minimum.