Cesticka k binarnym hodinam

Zodpovednosť za riešenie: Handlová

V riešení
meno
tomas 14. mája 2018

Dobry den, chcem poukazat na cesticku k binarnym hodinam v krizovatke pred kulturnym domom.Ludia si ju zvykli pouzivat ako priechod pre chodcov a tym vyrazne spomaluju dopravu v tejto krizovatke, nehovoriac
o bezpecnosti ako pesich tak aj soferov.

Keby sa tie macacie hlavy odstranili, myslim ze by sa realne zacali pouzivat priechody vzdialene 10 metrov na obe strany od hodin.
Pripadne umiestnit nejaku znacku ktora by zakazovala vstup na vozovku v tychto miestach.

Dakujem

14. máj 2018

Judit Gavlíková

Dobrý deň. Ten "chodník" vlastne asi ani nemal byť chodníkom, ale súčasťou pešej zóny tak, ako aj "cesta" pred mestským úradom. Len potom niektorý UMELEC umožnil tade prechádzať motorovým vozidlám osobným, autobusovej doprave, a celá pešia zóna stratila svoj význam. Architekt sa možno chytá za hlavu ako to teraz tam vypadá. Na papieri pešia zóna, ale v skutočnosti hlavný dopravný ťah presne v strede. No, ale v Handlovej je to tak. Zbabrali to, ale SKUTOK SA NESTAL!
16. máj 2018

Jozef Varga

Je to tak, Kocúrokovo, cez pešiu zónu prechádzajú autobusy a autá v oboch smeroch popred Ms.urad, kde by mal byť vytvorený chraneny priestor. Škoda sa vôbec zamýšľať nad tým.. je to niečo podobné ako kruhový objazd nalepený na ZUŠ. Nuž čo, sme barbari.
23. máj 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
kamenná kronika, ako architektonický prvok centrálnej mestskej zóny prezentuje myšlienku prepojenia histórie mesta Handlová (Kostol sv. Kataríny) s jeho budúcnosťou (binárne hodiny) a je realizovaná pôvodnou dlažbou z predchádzajúceho námestia, čím sa odlišuje vizuálne od ostatnej dlažby.

Vo víťaznej architektonickej štúdii je centrálna mestská zóna navrhnutá s vylúčením autobusovej dopravy, bez autobusovej zastávky.
V roku 2013 malo mesto jedinečnú príležitosť uchádzať sa o finančné prostriedky na rekonštrukciu centrálnej mestskej zóny, nakoľko mesto spĺňalo kritériá výzvy Regionálneho Operačného Programu na uchádzanie sa o nenávratný finančný príspevok. Handlovej sa podarilo získať viac ako 2 mil. Eur, pričom spolufinancovanie mesta bolo vo výške viac ako 100 tis. Eur.

Realizácia presunu autobusovej zastávky nebola v rámci projektu oprávneným výdavkom a v lokalite mestskej tržnice mesto nie je majiteľom pozemkov.
Hrubý odhad nákladov na presun autobusovej zastávky podľa návrhu architektonickej štúdie je približne 800 tis. Eur.

Osadenie zvislej dopravnej značky v tejto chvíli mesto nezvažuje, do budúcnosti je v pláne osadenie informačnej tabule o kronike mesta.

Týmto ďakujeme chodcom, ako účastníkom cestnej premávky, že využívajú súčasné dopravné značenie, t.j. využívajú riadne vyznačený prechod pre chodcov, ktorý je umiestený tak, aby nebola ohrozená ich bezpečnosť.
S pozdravom

Mgr. Jana Paulínyová, odd. komunikácie MsÚ

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania