Kalvínske nám.-parkovanie-problémové

Zodpovednosť za riešenie: Levice

V riešení
meno
Laco 21. decembra 2019

Dobrý deň p. primátor. Prepáčte ale podľa mňa v súčasnej dobe mobilov je "vyhadzovanie prostriedkov" za automaty aj vzhľadom na ich údržbu neefektívne. (Porovnajte si náklady na ich kúpu, inštaláciu, údržbu a prínos oproti SMS. Ešte ste aj nastavili nelogické poplatky pre prípad kúpy cez SMS a kúpou lístka z automatu. Verím, že to nebolo pre neskoršie odôvodňovanie rozhodnutia ich inštalovať.)
Ja len môžem dúfať, že v meste sa nebudú znovu montovať telefónne búdky s možnosťou telefonovať za 2/3 cenu hovorov z mobilu....

30. december 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za Váš podnet.
Kto ? Oddelenie životného prostredia a komunálnych vecí.
20. január 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, podiel príjmu z úhrady za dočasné parkovanie motorových vozidiel kúpou lístka z parkovacích automatov a jednorazových parkovacích kariet tvorí takmer polovicu z celkového príjmu za dočasné parkovanie. Z uvedenej skutočnosti jednoznačne vyplýva, že vodiči majú stále záujem aj o takéto formy úhrady. Z dôvodu, že nie každý je ochotný posielať sms, mesto chce týmto alternatívnym spôsobom vyhovieť aj týmto vodičom. O ich inštalovaní rozhodla skutočnosť, že v smart parkovacích automatoch sú zapracované aj nové možnosti platby (pomocou platobnej karty kontaktne aj bezkontaktne, pomocou mobilného telefónu a pod., ďalšie služby je možné dopĺňať). Vodiči tieto nové smart zariadenia s  obľubou využívajú nielen v malých mestách, ale aj vo veľkých aglomeráciách, kde postupne dochádza k ich inštalovaniu. 
Nezanedbateľná je  aj skutočnosť, že náklady na ich prevádzku sú podstatne nižšie ako na prevádzku sms parkovania.

odd. životného prostredia a komunálnych vecí MsÚ Levice
20. január 2020

Laco

Ďakujem za objasnenie, podľa mňa je potom zjavne problém zo systémom príjmu mesta SMS kovou úhradou parkovania. Zrejme to bude podobne ako pri mýtnom systéme.....
Mesto ako také nemôže túto službu prevádzkovať? Alebo v čom spočívajú tie veľké náklady na SMS?
Bežný občan si myslí, že všetky prostriedky idú mestu. Ak nie, potom by občania mali preferovať parkovacie lístky. Ale to im potom treba oznámiť príp. ak náklady nie sú úmerné počtu SMS parkovacích poplatkov, tak túto nevýhodnú formu pre mesto treba zrušiť.

Orientačne by ste prosím mohli uviesť príjem mesta za rok 2019 za:
- parkovacie lístky a prevádzkové náklady za automaty
- SMS parkovné a náklady za túto službu
Ďakujem pekne, sú to len 4 údaje.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania