Ernestova bašta & Podzámska: chodník vs. prázdne parkovisko

Zodpovednosť za riešenie: Nové Zámky

Uzavretý
meno
Martin Vyžinkár 11. októbra 2015

Na chodníku, priamo v križovatke Podzámskej ulice a Ernestovej bašty stoja denne zaparkované autá. Parkujú v zóne 5m od prechodu pre chodcov. Neopodstatnene parkujú na chodníku – asi 80 metrov od križovatky je veľké, ľahko dostupné parkovisko (za tržnicou). Ako vidieť z ďalších fotografií, je na ňom dostatok parkovacích miest. Prečo teda stoja autá v centre mesta na chodníku napriek blízkosti parkoviska s dostatkom voľných parkovacích miest? Spôsob parkovania „len priamo pred dverami domu/bytu“ sa stáva úplne bežný.

13. október 2015

Odpoveď samosprávy


Dobrý deň.
Predmet podnetu, parkovanie motorových vozidiel na chodníku, sme sa snažili v minulosti riešiť. Bežných občanov zaráža drzosť a arogantnosť vodičov motorových vozidiel, ktorí svojim vozidlom potrebujú parkovať pár metrov od svojej prevádzky, bytu, napriek skutočnosti, že sú neďaleko parkoviská.
MsP po vzájomnej konzultácii s príslušníkmi DI PZ SR dospeli k záveru, že vodiči parkujúci na chodníku, zdôrazňujem na chodníku, sa nedopustili žiadneho dopravného priestupku.
Zvislá dopravná značka B 34 zákaz zastavenia ako i spomínaných 5 m od prechodu pre chodcov sa vzťahuje na komunikáciu pre cestnú premávku, nie na chodník. Uvažovali sme použiť § 25 Zákona č.8/2009 o cestnej premávke, písm. u), avšak ani zastavenie alebo státie na mieste kde môže ohroziť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky alebo obmedziť jazdu vozidiel by podľa príslušníkov DI PZ SR neobstál.
Z uvedených dôvodov sme pristúpili k ďalšej možnosti zamedziť parkovaniu arogantných vodičov na chodníku umiestnením betónového kvetináča na mieste parkovania, ktorý vidieť na Vašich záberoch. Nakoľko malý kvetináč nesplnil účel, pristúpime k uloženiu dvoch veľkých, okrúhlych kvetináčov na problematické miesto, resp. chodník.
Dúfam, že sa nám zámer podarí v čo najkratšom čase zrealizovať.


Mgr. Jozef Tököly
náčelník MsP
14. október 2015

Maroš

Čo tak umiestniť na predmetné miesto vodorovnú dopravnú značku? Je to trochu smiešne, na chodník, ktorý je bezprostredne pri priechode pre chodcov kresliť značku pre zákaz státia ale v tomto meste by to asi chcelo asi už len drevenú palicu a "naučiť" niektorých ľudí, na čo slúži chodník a že tu nie sú sami...
15. október 2015

Martin Vyžinkár

Veľmi by som ocenil odstránenie osobných vozidiel z priestoru chodníka (križovatky a prechodu pre chodcov), či zamedzenie možnosti parkovania na chodníku (značkou vodorovnou alebo zvislou, umiestnením zábran pre vjazd) – pretože v momente keď mám vstúpiť na prechod pre chodcov cítim obavy, mám totiž pochybnosti či ma „ukrytého“ do poslednej chvíle za vozidlom zaparkovaným „v súlade so zákonom“ vodič prichádzajúceho auta vôbec zaregistruje. Pre cez prechod prechádzajúce deti je nebezpečenstvo ešte vyššie! Čo je tu viac, bezpečnosť obyvateľov mesta pohybujúcich sa ulicami alebo pohodlnosť dvoch ľudí? Tiež by som privítal odpoveď zodpovedného pracovníka MsÚ. Riešiť všetky podobné problémy len cestou „reštrikcie“ zo strany MsP sa mi zdá málo konštruktívne.
16. október 2015

Tomáš Klobučník

Dobrý deň pán Výžinkár.

Ako správca polyfunkčnej budovy Cubus reagujem na Váš podnet parkovania nájomníkov na chodníku. Vami popísané miesta sú určené na zásobovanie predajní polyfunkčného objektu, ktoré si sám polyfunkčný objekt vytvoril z vlastných finančných prostriedkov. Nájomníci sú poučení ,aby dodržiavali stálu priechodnosť chodníka aspoň 2 metre, čo je ďaleko nad rámec zákonom povolenej šírky priechodu chodníka. Zároveň dodržali aj minimálnu vzdialenosť odstupov od cesty 1 meter a od prechodu pre chodcov 3 metre, ktoré nie sú určené zákonom ale len správcom budovy kôli prehľadnosti križovatky. Vaše obavy zo zníženej bezpečnosti ako správca považujem za neopodstatnené a mylné a to z nasledovných dôvodu :

1. Daná križovatka spadá do metskej zóny s obmedzenou rýchlostnou 30km/h

2. K zakrytiu chodcov osobným vozidlom stojacom na zásobovacom mieste nedochádza z dôvodu, že krátkodobo odstavené autá stoja za prechodom v smere jazdy vozidiel a nie pred prechodom pre chodcov a to zabezpečuje, že chodec ma rozhľad až na zákrutu z Podzámskej ulice a taktiež aj účastníci cestnej premávky na chodca.

3. K ohrozeniu chodcov kôli zakrytiu ani nemôže dôjsť, nakoľko na území Slovenskej republiky sa jazdí po pravej strane cesty, čo znamená, keby mal byť chodec ohrozený pri vstupe na prechod pre chodcov kvôli zakrytiu museli by autá na jeho strane prichádzať z jeho pravej strany, čo tak nie je.

Som za zachovanie zásobovacích miest v takom stave, v akom sú , a budem sa ohradzovať voči akejkoľvek zmene . V prípade, že by ste mali nejaké otázky ohľadne mojich predložených argumentov páni diskutujúci, neváhajte ma kontaktovať na čísle 0915 974 003 a rád sa s Vami postavím na predmetnú križovatku, aby ste mi názorne ukázali a presvedčili ma o tom, že dochádza k nejakému ohrozeniu bezpečnosti chodcov.

Pre MsP a MúNZ
Apelujem aj na Váš príspevok , prosím Vás o zodpovedný prístup k danej veci v súčinnosti s vlastníkom budovy. Nie som si vedomí, že by niekto z MsP alebo MúNZ kontaktoval správcu alebo vlastníka polyfunkčnej budovy pre riešenie problému alebo doručil nejaké oznámenie v danej veci . A už vôbec nesúhlasím s tým ,aby sa podnety občanov riešili spôsobom: "dáme tam kvetináč" a môžeme si ďalší podnet na portáli www.odkazprestarostu.sk označiť za vybavený do štatistiky.
Radi prijmeme osobnú konzultáciu MsP a MúNZ, či sú podobné podnety opodstatnené alebo je to len rozmar volného času niektorých občanov .

Ďakujem


S pozdravom Ing. Tomáš Klobučník
17. október 2015

Martin Vyžinkár

Dobrý deň pán Ing. Tomáš Klobučník,

Veľmi si cením Váš príspevok do tejto diskusie. Mojou odpoveďou nadviažem na koniec Vášho komentáru. Príspevok na tomto portály ani náhodou nie je „...rozmarom voľného času....“. Dôvodom pre tento príspevok je nedobrý pocit ktorý získavam pohybom po našom meste. Aby sme si vyjasnili svoje názory – som si plne vedomý toho, že spôsob parkovania ktorý je predmetom tejto diskusie je z pohľadu zákona úplne v poriadku. Napriek tomu trvám na svojom stanovisku, že z pohľadu obyčajnej slušnosti voči okoliu a rešpektu k ostatným ľuďom v poriadku nie je. Križovatkou pred budovou ktorej ste správcom prejdem denne najmenej dvakrát a tak viem posúdiť rozdiel medzi vozidlom na chodníku z dôvodu zásobovania predajne (voči čomu nemožno mať námietky) a celodenným/každodenným parkovaním. Zákon umožňujúci parkovanie na chodníku je maximálne nešťastným zákonom – umožnil totiž odparkovať auto, či pohybovať sa s ním po chodníku takmer kdekoľvek (ako to výstižne popisuje komentár zástupcu MsP) – záleží tu len na miere drzosti a arogancie voči okoliu. Môj pohľad na vec je taký, že cesta (parkovisko) je primárne určená pre pohyb motorových vozidiel a cyklistov, chodník je zasa určený pre pohyb chodcov. Ak som vodič či cyklista musím tolerovať nároky chodcov na ich chodník, ak sa mestom pohybujem pešo tiež je mojou povinnosťou akceptovať nároky vodičov motorových vozidiel a cyklistov. Nešťastná formulácia zákona umožňuje spôsoby ktoré sú mimo hraníc slušnosti a rešpektu k iným. Preto si myslím, že ak si vodiči uvedomia nesúlad s možnosťami aplikácie zákona umožňujúceho parkovanie na chodníkoch s pohybom chodcov po chodníkoch a celkovo s kvalitou života v meste bude to len dobré.

K situácii v križovatke:
1. Križovatka síce spadá do zóny max.30 km/hod . Nakoľko bývam v tejto lokalite o jej dodržiavaní mám vážne pochybnosti.
2. Vozidlá na chodníku nestoja krátkodobo ale celodenne. Mnohí vodiči prichádzajúci zo smeru Podzámskej ulice napriek dopravnej značke „STOP“ nestoja pred prechodom pre chodcov ale až za ním. Prechod pre chodcov je miestom ktorým prechádzajú často príliš rýchlo na včasnú reakciu na prítomnosť chodcov. Z tohto dôvodu má pre bezpečnosť chodcov prehľadnosť celého okolia prechodu pre chodcov veľký význam.

S pozdravom,

Ing. Martin Vyžinkár
19. október 2015

Maroš

95% - ný súhlas s pánom Vyžinkárom, aj keď parkovanie na danom mieste nieje protizákonné. Parkovanie vozidiel na chodníkoch v tomto meste prekračuje medze slušnosti a tolerancie voči chodcom. V okolí toho miesta je dosť parkovacích miest. No keď je niekto lenivý prejsť navyše 50 metrov, takto to vyzerá. Takýchto prípadov je v meste nespočetne. O parkovaní na verejnej zeleni a jej likvidácii ani nehovorím! Viem, že mesto už pracuje na vypracovaní parkovacej politiky a dúfam, že táto otázka bude čoskoro doriešená. Nie je to problém len nášho mesta ale verím, že naše nové vedenie to dorieši a neostane to len na vyhovaraní sa mestskej polície na chorý zákon...
19. október 2015

Iveta Kováčová

Dobrý deň!
Pán Výžinkár , keĎže už máte na tomto fóre z 30-tich príspevkov približne 22, tak naozaj poznáte problematické miesta nášho mesta. Ak ide o parkovanie na chodníku, neviem prečo si nevšimnete oveľa dôležitejšie priestupky, ako napr. parkovanie na chodníku pred hostincom Pri kríži. Pravidelne tam stojí auto tak, že nemáte žiadnu viditeľnosť do križovatky ak vychádzate z Jeruzalemskej na Gúgsku. Tam naozaj hrozí havária. Ale to si nikto nevšimne lebo je to stará bezvýznamná budova.
Ak si pamätáte, kým tam nestál ten polyfunkčný dom , bol tam starý ošarpaný plot a vedľa neho ledva meter chodníka. Teraz tam je nová budova, ktorá prispieva ku krajšiemu vzhľadu mesta a aj keď tam parkujú autá, stále tam máte oveľa viac miesta na chodenie. Tak neviem, čo týmto sledujete. Považujem to za obyčajnú ľudskú závisť a ubližovanie tým, ktorí pre naše mesto niečo vybudovali.
Iveta Kováčová
19. október 2015

Andrej

Mi nedalo sa nezaregistrovať, aby som sa spýtal pána Martina či plánuje na danom mieste organizovať nejaký sprievod alebo ma tak široký krok ? Neraz som prešiel tadiaľ, videl som som tam aj konkrétne červené malé auto z obrázku aj väčšie auta a dokonca aj veľký plachtový valník čo tam vykladal sudy a vždy tam bolo dosť miesta nato aby tam prešlo vedľa seba 5 veľkých chlapov ako ja , čo sa o chodníku o pár metrov ďalej kde parkujú auta na vytýčených parkovacích miestach nedá povedať, lebo podla môjho odhadu nieje širší ako 1,5m. Parkovanie v meste je evidentný problém, ale zo skúseností v porovnaní s inými mestami je neporovnateľne menší. Ja som zainteresovaný do jednej prevádzky v centre mesta a veľa krát nemám inú možnosť ako vyhodiť blikačky, naložiť- vyložiť a pozerať sa na rozčúlených vodičov a sledovať komplikovanie dopravnej situácie aby mohli byt splnené požiadavky tých rozčlenených vodičov v predajni a pritom ma napadá, tam nieje žiadny prechod ani križovatka a naskytuje sa otázka: či na danom mieste bude občanom vyhovovať, že zamedzením daných miest či už na zásobovanie alebo nie je jedno lebo pravdepodobne slúžia len budove ako som sa dočítal sa docieli ešte horši efekt spôsobom, že autá ktoré zásobujú daný objekt budú postavať v danej križovatke s blikačkami a čakať na uvoľnenie miesta na zaparkovanie na riadne vyhradených parkovacích miestach ? A to už naozaj môže ohroziť bezpečnosť či chodcov alebo šoférov. Podotýkam napriek zákazu zastavenia , nakoľko viem že zásobovací šoféri z povolania majú malíčku dopravné predpisy a slovensky výklad zákona je prostý a o šikovnosti, značka zákaz zastavenia nieje pokutovaná prípade že motorové vozidlo nieje vypnuté z prevádzky, niesu vypnuté svetlá , nenastupujú alebo nevystupujú ľudia a nenakladá sa nevykladá sa tovar. Tým som chcel len povedať že súhlasím s pánom Tomášom a nesúhlas s pánom Martinom aby svojou dobromyseľnosťou z bezvýznamného parkovania, ktoré nelahodí jeho oku nespôsobil vážny a nebezpečný dopravný problém.
19. október 2015

Martin Vyžinkár

Problematických miest pri parkovaní je v meste obrovské množstvo. To čo ma prekvapuje je pasivita vedenia Mesta čo sa týka pravidiel a organizácie parkovania. Nakoľko máme v SR zákon čo nemá vo vyspelej Európe obdobu, je možné takmer čokoľvek. Chodník je už vnímaný ako potenciálne parkoviskom a nie ako komunikácia pre chodcov. To je v poriadku? Sú miesta, kde proste iná možnosť ako parkovať čiastočne na chodníku nie je – toto ale nie je ten prípad. Prosím všetkých diskutujúcich aby si uvedomili, že situácia na fotografii nie je zásobovanie – je to proste parkovanie. Vo veľmi malej vzdialenosti (za trhoviskom napríklad) je možné bezproblémové parkovanie. Táto situácia (a samozrejme množstvo podobných) je tolerovaná v úplnom centre mesta. Čím ďalej od centra, tým extrémnejšie situácie možno nájsť. Treba podotknúť, že lokalita o ktorej sa tu hovorí patrí z pohľadu parkovania k tým bezproblémovým. Len si treba uvedomiť, že nie je nutné parkovať priamo pred vlastnými dverami. Ak si osvojíme prístup „autom vždy až pred vlastné dvere“, nebude možné normálne parkovať nikde (k čomu situácia v meste podľa mňa smeruje). Pani Iveta Kováčová, žijem v tomto meste, tu som doma a mám radosť z každého priestoru/budovy o ktoré sa majiteľ (či správca) stará. Napriek tomu, chodník nie je parkovisko. Už vôbec nie v priestore križovatky či prechodu pre chodcov. A v žiadnom prípade ak je o pár desiatok metrov parkovisko s dostatkom parkovacích miest.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania