Kanál obťažuje pri prejazde okolie, obyvatelia osadili značku

Zodpovednosť za riešenie: Prešov

Neriešený
meno
Richard Drutarovský 19. apríla 2015

Nesprávne stavebne vyriešený a poškodený kanalizačný poklop s podkladom obťažuje hlukom a otrasmi obyvateľov budov v okolí.

Zdá sa, že obyvatelia svojpomocne, bez vedomia správcu komunikácie, osadili dopravné značenie, aby netrpeli neznesiteľným obťažovaním pri prejazde vozidiel cez kanalizačný poklop.

Prosím o nápravu príčiny problému, čiže nesprávne vyhotoveného kanalizačného poklopu tak, aby nespôsoboval žiadny hluk a ani otrasy pri prejazde vozidiel.

20. apríl 2015

Odpoveď samosprávy

Týmto potvrdzujeme doručenie Vášho podnetu, pričom mesto Prešov tento podnet preskúma a podľa možností prijme opatrenia na nápravu. O výsledku jeho vybavenia bude bezodkladne informovať doménu www.odkazprestarostu.sk.

Mestský úrad v Prešove
20. apríl 2015

Neaktívny Účet

Pán Ing. Drutarovský! Predpokladám, že cesta patrí Prešovskému samosprávnemu kraju, tak prečo ako poslanec miestnej časti Prešova sa nesnažíte o väčšiu spoluprácu s nimi pri odstraňovaní nedostatkov v meste?
25. apríl 2015

Richard Drutarovský

Cesta je v správe Slovenskej správy ciest. Na odstraňovanie tohto druhu nedostatkov sa ako najefektívnejší ukazuje portál Odkaz pre starostu. Mám skúsenosť, že zabezpečuje pomerne rýchlu odozvu.

Viď napríklad podobný nedostatok z tej istej cesty: http://odkazprestarostu.sk/15334

Nech sa páči, pokojne navrhnite, čo mám robiť lepšie.
25. apríl 2015

Neaktívny Účet

Pripadá mi to z Vašej strany ako alibizmus a zviditeľňovanie sa ako som Vám to už raz napísal. Pokiaľ viete komu tá cesta patrí čo Vám bráni zavolať mobilom alebo poslať mail konkrétnej osobe zo Slovenskej správy ciest či už ako občan, poslanec, alebo predseda predstavenstva Technických služieb? Asi si neuvedomujete, že poukazovaním na nedostatky na tomto mieste už poukazuje na svoje nedostatky, keďže podľa mňa bordeľ v meste majú odstraňovať Technické služby. Je tiež smiešne ak administrátor z tohto webu odstráni poškodený pamätník v Haniske, lebo to patrí obci Haniska aj keď tam chodia hlavne Prešovčania ale cesta ktorá nepatrí pod správu obce sa tu rieši. Pričom podľa územného plánu Prešova ten pamätník je zahrnutý ešte v zóne lesoparku.... To tiež vypovedá veľa aj o typickom slovenskom vzťahu k vlastnej minulosti.... :)
25. apríl 2015

Neaktívny Účet

Ešte k tej rýchlej odozve. Nevšimol som si, že by niekto z vedenia mesta Prešov nejako pružne reagoval na podnety na tejto stránke, preto by ste sa mal tiež ako poslanec viac snažiť, aby boli tieto podnety riešené a nielen vzaté na vedomie. Ono je jednoduchšie prijímať netransparentné opatrenia typu zákazu zverejňovania záznamu zasadnutí.... :)
25. apríl 2015

Richard Drutarovský

Dovolím si s Vami nesúhlasiť. Podujal som sa už dávnejšie zaviesť v našom meste systém, aby naozaj ktokoľvek mohol čo najjednoduchšie oznámiť podnet a niekto kompetentný ho na radnici zodpovedne preskúmal a zabezpečil jeho nápravu alebo ho odstúpil tam, kde je niekto kompetentný a zodpovedný ho vyriešiť.

Portál odkaz pre starostu je OFICIÁLNYM spôsobom hlásenia podnetov aj pre obyvateľov mesta Prešov.

Dôkaz - smernica primátora mesta Prešov, článok 33: http://www.presov.sk/file/19080/sp-05_riadenie_staznosti__peticii_a_podnetov_v_podmienkach_mesta_presov.pdf

Oficiálna informácia, ktorú vyžaduje zákon - na stránke mesta (všimnite si odkaz na odkazprestarostu.sk): http://www.presov.sk/portal/?c=12&id=9690

Portál odkazprestarostu.sk neslúži na poukazovanie nedostatkov, ale ako oficiálny nástroj komunikácie medzi obyvateľmi a radnicou.

Portál používam tak, ako ktorýkoľvek obyvateľ. Aj preto, aby som išiel príkladom. Pokiaľ sledujete moju prácu, neraz obyvateľov vyzývam, aby tento oficiálny spôsob komunikácie v prípade záujmu používali, nakoľko z praxe a znalosti interných procesov viem, že pre vyriešenie mnohých nedostatkov je najefektívnejší a najrýchlejší.

Nerozumiem preto Vašej myšlienke o alibizme.

Konkrétnu osobu zo Slovenskej správy ciest ani nepoznám.

Čo sa týka odstraňovanie neporiadku v meste, zodpovednosť je rozdelená medzi viacero firiem a správcov. Človek z radnice je tohto rozdelenie znalý a pri reakcii na podnety doručené cez odkazprestarostu.sk vie, koho presne a ako kontaktovať. Ak je to potrebné, tak isto zavolá aj mobilom, predpokladám.

Verím, že po tomto vysvetlení je zrozumiteľnejšie, prečo nahlasujem podnety cez portál odkazprestarostu.sk.
25. apríl 2015

Richard Drutarovský

Asi sme písali naraz, Váš druhý príspevok sa mi zobrazil až následne.

Snažím sa o to a je to dosť náročne postupne odstraňovať všetky prekážky.

Čo sa týka opatrenia o zákaze zverejňovania záznamov zo zasadnutí, aj verejne s takýmito "nápadmi" vyjadrujem nesúhlas:

http://presov.korzar.sme.sk/c/7764383/mestske-rady-v-presove-ostanu-neverejne-zaznamy-nespristupnia.html

http://www.ta3.com/clanok/1058852/mestska-rada-v-presove-ma-problem-s-komunikaciou-nechce-pocuvat-obcanov.html

Asi sa obidvaja zhodneme, že takéto opatrenia by už v súčasnosti nemali mať miesto.
25. apríl 2015

Neaktívny Účet

Ďakujem za odkaz na Smernicu primátora mesta Prešov o ktorej som nevedel. Ak to bol nápad JUDr. Hagyariho, ktorý to podpísal, tak to asi nebol až taký diletant ako som si o ňom myslel. Po prečítaní čl. 33 som sa pousmial, lebo nečinnosťou samospráva v meste Prešov porušuje vlastnú smernicu.... :) Alebo tých 367 podnetov v riešení je podľa vás usilovná práca?
25. apríl 2015

Richard Drutarovský

Nuž, v skutočnosti to bolo tak, že sa to do smernice dostalo až po značnom tlaku. Čiže sa to stalo napriek nemu, napokon musel ustúpiť. A nie, nebol to jeho nápad:

http://presov.korzar.sme.sk/c/6012854/mesto-presov-zverejni-vsetko-ale-len-u-seba.html

http://presov.korzar.sme.sk/c/6708257/presov-odkazom-pre-starostu-branil-teraz-sa-nimi-pysi.html

Máte pravdu, nevyzerá to ako usilovná práca. Ale práve vďaka portálu odkazprestarostu.sk to aspoň je vidieť, rastie nespokojnosť a tak verím, že čoskoro začne byť zrejmé, prečo je to tak. Lebo dovtedy ani nebolo vidieť, ako veľmi naše mesto nefunguje a prečo.
26. apríl 2015

Neaktívny Účet

Cesty I. triedy v Prešovskom kraji sú v správe a údržbe Slovenskej správy ciest/ Investičná výstavba a správa ciest Košice.
Kontakty sú zverejnené na stránke tu :
http://www.ssc.sk/sk/O-nas/Kontakty/Investicna-vystavba-a-sprava-ciest-Kosice.ssc

Mapy nájdete :
- obrázky JPG v rôznych mierkach
http://www.cdb.sk/sk/Vystupy-CDB/Mapy-cestnej-siete-SR.alej
Vždy je potrebné pozrieť k akému dátumu bola mapa vyhotovená, tieto obrázky aktualizujeme 1 x ročne priebežne počas celého roka.

- online mapy, Geoportál / dáta sú aktualizované spravidla 1 x za mesiac
https://ismcs.cdb.sk/portal/mapviewer
Môžete napr. vyhladať cestu a nastaviť mapový pohľad správca cesty.

Ing. Marianna Králiková
Slovenská správa ciest
Cestná databanka
Oddelenie Informačného servisu databanky
Mileticova 19
826 19 Bratislava
tel.: +421 2 50 255 432
mobil: +421 903 704 184
[email protected]
www.cdb.sk
www.ssc.sk
29. apríl 2015

Odpoveď samosprávy

Mesto Prešov nie je príslušné na vybavenie uvedeného podania, nakoľko predmetná miestna komunikácia na ulici Pod Kalváriou v Prešove nie je v správa mesta Prešov. Predmetné podanie bolo postúpené správcovi, ktorým je Slovenská správa ciest.

Mestský úrad v Prešove
11. jún 2015

Odpoveď samosprávy

Na základe vyjadrenia Slovenskej správy ciest je predmetné podanie v kompetencii Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, ktorá bola o uvedenom podaní upovedomená.

Mestský úrad v Prešove
11. jún 2015

Neaktívny Účet

Ta sme še pobaveli... :) Problém vyriešený prehodením spisu z jednej kôpky na druhú... Pán Ing. Drutarovský, stále si myslíte, že má zmysel dávať na tomto webe podnety na mestský úrad? Nebolo by lepšie zrušiť mestský úrad a žiadať o riešenie problémov zodpovednú štátnu inštitúciu? :) Je to síce mimo tému, ale dobre som sa zasmial, keď som čítal, že sa ide zriadiť nová kancelária cestovného ruchu namiesto ekonomických, daňových alebo iných stimulov pre občanov. Pritom, opravte ak sa mýlim, ale existuje aj kancelária cestovného ruchu Prešovského VÚC.
11. jún 2015

Richard Drutarovský

Čo sa týka vecí, ktoré má v zodpovednosti za vyriešenie mesto, tak si myslím, že áno. Procesy stále nie sú na radnici nastavené tak, aby bol niekto zodpovedný za preventívne sledovanie problémov, ktoré sa vyskytnú a aktívne takéto problémy začal riešiť.

Obávam sa, že podobne sú na tom aj niektoré štátne inštitúcie. Nikomu však teoreticky nič nebráni dať podnet aj priamo tej inštitúcii, ktorá je za problém zodpovedná. Akurát sa domnievam, že málokto sa zaujíma a pozná, čo ktorá inštitúcia spravuje, ak by teda aj mal vôľu taký podnet priamo dať. Väčšina však takú vôľu nemá. To je dané trochu aj naším kultúrnym nastavením.

K tej ďalšej téme sa môžem vyjadriť inde, nie tu, aby sme nerušili diskusiu nesúvisiacimi vecami.

Záver: Na radnici chýba nastavený systém, ktorý by si rutinne poradil s tým, že veci za jednoducho kazia a poškodzujú. Žiaľ...
31. august 2015

Richard Drutarovský

Kanál nie je dodnes opravený, hoci v auguste pracovníci Inžinierskych stavieb opravovali ostatné kanály.
01. september 2015

Neaktívny Účet

Jeden kanál keby bol problémom Prešova, tak by tu bolo radosť žiť.... Od mája som zase Prešovčan a som zhrozený z pomerov v tomto meste. Ten , kto je za tento stav zodpovedný by mal ísť pred súd.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania