Požiarnická-chodník-bariéra na chodníku

Zodpovednosť za riešenie: Prešov

V riešení

Bolo by možné osadiť biskupské betónové čiapky (také ako sú teraz už aj na Trojici v centre) komplet po južnej strane cesty od žel. stanice po Okružnú ul.? Zákazové značky nefungujú (a niekde je parkovanie dokonca legálne) a keď ide ráno dav ľudí od vlaku, tak autá, čo sú zaparkované na chodníkoch, chodci nebezpečne obchádzajú po ceste. Nežiadam, aby podnet riešila mestská políca, byť tam 24 hod. nemôžu a vodiči su arogantný, ozaj fyzické zábrany su nutné. Čiapky by chránili chodcov, mestský majetok - chodníky a verím, že aj nové stromy (podaný samostatný podnet). Značky by sa mohli odstrániť, zmizol by ten vizuálny smog, ktorý tam je. Spolu so stromami by bola hneď ulica krajšia. Parkovať by už bolo možné iba na severnej strane ulice (kde davy od vlaku neidú) pri dodržaní predpisov.

24. marec 2020

Matej

Michal, takže takto. Venujem sa už dlhé roky doprave a upresním, že väčšina Tvojich komentárov je žiaľ nesprávnych. Odporúčam Ti poriadne preštudovať zákon 8/2009 Z. z. o cestnej premávke predtým, než v budúcnosti niečo také napíšeš.

Prvá fotka - to, že ľudia idú iba po jednej strane tlačiac sa, mesto nevie nijako ovplyvniť a neviem prečo to tu vôbec je.

Fotka 2 a 3 - značky zákaz zastavenia (B 34) a zákaz státia (B 33) platia iba pre cestu, pre chodník sa nevzťahujú. Vozidlá teda môžu parkovať za týmito značkami na chodníku. Samozrejme ale musia dodržať zákonom stanovených 1,5 metra voľného priestoru pre chodcov (§ 52), čo ale z fotky nie je jasné.

Čo sa týka štvrtej fotky - vodič Peugeotu nič neporušuje. Možno tých 1,5 metra, ktoré nenechal chodcom, ale to opäť neviem z fotky posúdiť. Neviem odkiaľ máš takú blbosť, že 5 metrov za priechodom nesmie vozidlo stáť. Paragraf 25.

S predposlednou fotkou súhlasím a aj s poslednou fotkou, ale iba čiastočne. Tie tri metre nedodržal (§ 23), no ale píšeš tam, že ak by sa posunul viac na chodník, zavadzal by chodcom. Logicky áno, zavadzal, ale nič by neporušoval, keďže musí nechať 1,5 metra pre chodcov a podľa fotky to vyzerá, že by tam toľko ostalo.
24. marec 2020

NebudemLabutKedNebuduUradnici

Matej,

odveci tvoj komentár, nepochopil si pointu podnetu, ale z časti tiež nemáš v predpisoch jasno ako som nemal aj ja pri jednej foto. Ale poďme po fotkách...

Prvú si nepochopil, mesto s tým nič nemôže urobiť? Ak si si nevšimol dav sa tam netlačí len tak, že by bol chodník úzky ako navodzuješ falošný dojem, ale kvôli zaparkovaným autám. Pozri foto lepšie, máš tam aj 3 červené čiary ukazujúce na autá NA CHODNÍKU vedľa davu.

Druhá a tretia foto si v omyle. Aj chodník je podľa zákona súčasťou cesty ("Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie chodníkom komunikácia alebo časť cesty určená pre chodcov, ktorá je spravidla oddelená od vozovky výškovo alebo iným spôsobom."). Potvrdené to je aj dopravnou políciou. Na tom úseku občas mestská polícia dáva papuče, takže podľa teba MsP neovláda predpisy a pappuče dávajú nelegálne? Viac: https://auto.sme.sk/c/6342844/zakaz-zastavenia-plati-aj-pre-chodnik.html

Štvrá foto, áno, moja chyba, za priechodom môže stáť, za to sa ospravedlňujem, mal som to naštudované zle paušalne, že sa nesmie ani pred ani za.

Piata sme sa zhodli.

Šiesta, ak by sa posunul, asi 1,5 m by tam bolo... nemienim zahmlievať, ale to sme pri pointe podnetu, ktorý si nepochopil. Aby mesto fyzicky zabránilo vstupu áut na daný chodník po južnrj strane cesty od malej žel. stanice po Okrużnú ul. kde naraz poterebujú v špičke prechádzať stovky ľudí. Povedz, poznáš to miesto a vystúpil si niekedy zo žiackeho vlaku, koľko to je ľudí, že sa ti zdá narmálne, že chodník na tej ulici nemá patriť chodcom, ale autám? A chodci obchádzajú autá po ceste. V tomto sa nezhodneme. Mimochodom, možnosť legálne parkovať v SR na chodníku je ojedinelý jav hádam v celej EÚ.
24. marec 2020

NebudemLabutKedNebuduUradnici

,,Prvá fotka - to, že ľudia idú iba po jednej strane tlačiac sa, mesto nevie nijako ovplyvniť a neviem prečo to tu vôbec je."

Si prosím uvedom, že toto je portál na podnety, nie dopravný portál/servis alebo fan page polície kde podnet musí iba poukazovať na porušovanie predpisov a ak tomu tak nie je, tak nie je podnetom. Odkazprestarostu.sk slúži na zlepšovanie vecí v meste, preto je to tu a admin to schálil a vypublikoval, tak zrejme to tu patrí. Ak s tým nesúhlasíš, tak portál nemusíš používať alebo aspoň neurážaj podávateľov podnetov, ktoré sa ti nepáčia.
24. marec 2020

Matej

Na OPS som už viac ako 5 rokov, takže viem na čo slúži portál. Ja som reagoval na Tvoj podnet z pohľadu DOPRAVY (zákona o cestnej premávke), nakoľko som sa nemohol pozerať, čo si to za bludy a "rozpory" popísal pri fotkách. Neviem kde som Ťa urazil, z toho si ma dosť rozosmial.

K Tvoju komentáru, že mám tam tri čiary. Ja rozumiem, ja som Ti iba povedal, že pokiaľ vozidlá nechali 1,5 metra, je mi jedno, že sa tam dav tlačí, lebo stoja tam legálne. Iné by bolo, ak by tam bola ZDZ IP 24a, vtedy by nesmeli stáť ani na chodníku. Opäť opakujem, ja som sa na podnet pozrel z pohľadu dopravy - zákona.

Čo sa týka toho státia na chodníku, ver mi, že pravdu mám ja. Na chodníku stáť môžem. Neargumentuj tu 8 ročnými článkami z nejakých trápnych médií, kde novinári si nič neoverujú a píšu iba svoje názory. Zákon 8/2009 prešiel od roku 2012 minimálne 15-krát novelizáciou. Bol si niekedy v Bratislave? Ak áno, tak si si to snáď všimol, ak nie tak sa pozri na kopu ulíc, kde je zákaz státia/zastavenia a auta parkujú na chodníku LEGÁLNE. Napríklad Záhradnícka, Krížna, Šancová a pod..

Michal, miesto poznám dokonale a viem koľko tam ľudí prejde po vystúpení z vlaku. Každopádne si nepochopil môj komentár, ktorý sa týkal upresnenia Tvojich popisov pri fotkách. Stačilo situáciu normálne nafotiť a nepridávať tam žiadne "odborné" komentáre, že čo je v rozpore. Som ale rád, že som Ťa naučil aspoň jednu vec, keď už si s tým parkovaním na chodníku nedáš povedať. Mali tieto pripomienky teda zmysel. Drž sa. :-)

PS - dúfam, že vieš aj to, že novelou zákona, od 1.12.2019 platí, že stáť na chodníku môžeš iba na okraji chodníka priľahlého k ceste. To síce nemá nič spoločné s týmto podnetom, iba Ti to priateľský vravím keď už sa tu bavíme o parkovaní.
24. marec 2020

NebudemLabutKedNebuduUradnici

Ohľadom parkovania na chodníku za značkou zahmlievaš. Toto ustanovenie čo som citoval je aj v aktuálnom znení zákona, darmo spomínaš 15 novelizácii. Odborník veru si keď predpisy odkukávaš zo správania sa vodičov a to už jedno či v BA alebo kdekoľvek. Okrem toho odkukávania si nedal žiadny normálny argument. Podľa daného ustanovenia zjavne existujú 2 možnosti chodníka...

A) chodník súčasť cesty
B) chodník samostatná komunikácia

Typ B je napríklad chodník oddelený pásom zelene, alebo ide úplne mimo napr. v parku, tak potom je to samotná komunikácia. Pre tyb B samozrejme značka zákaz státia neplatí, ale pre typ A áno keďže chodník je v tomto prípade súčasťou cesty a ako píšeš daná značka platí pre cestu.

A tú ostatnú novelizáciu čo spomínaš, tak ona v podstate zakázala parkovanie na chodníkoch typu B, lebo nie sú pri okraji vozovky a vodič by musel po ňom jazdiť, čo už nesmie. Na chodníkoch typu A môže parkovať ak tam nie je zákaz státia alebo zóna s parkovaním iba na vyznačených miestach alebo platené parkovanie a nechá na chodníku min. 1,5 m.

Mimochodom keby platila tvoja teória vieš prosím vysvetliť zmysel tých viacerých značiek zákazu zastavenia a/alebo státia na Požiarnickej ulici? Ak tieto značky majú platiť iba na vozovku bez chodníka, tak tam byť nemusia, lebo na celej ulici pri zaparkovaní pri okraji neostane 3m v každom smere keďže pruhy tam majú sotva 2,5 m nie to 3m plus na parkujúce auto pri krajnici.
09. apríl 2020

Odpoveď samosprávy

Mesto Prešov v súčasnosti nepredpokladá umiestnenie fyzických zábran - „biskupských čiapok“ na južnú stranu Požiarnickej ulice. Odstavovanie vozidiel na Požiarnickej ulici je možné len za predpokladu, že vozidlá dodržia § 23 Zákona č. 8/2009 Z.z, o cestnej premávke, ktorý hovorí o státí vozidiel na pozemných komunikáciách, teda v oboch smeroch ostane na ceste voľná šírka 3,0 m. V roku 2019 bola prijatá novela zákona o cestnej premávke, v ktorej sa zakázalo státie na chodníku aj pri dodržaní šírky 1,50 m. Súčasne nesmú vozidlá stáť v zóne s dopravným obmedzením. Kontrola pravidiel cestnej premávky je v kompetencii mestskej alebo štátnej polície.

Stanovisko vedúceho odboru dopravy a životného prostredia:
09. apríl 2020

NebudemLabutKedNebuduUradnici

"V roku 2019 bola prijatá novela zákona o cestnej premávke, v ktorej sa zakázalo státie na chodníku aj pri dodržaní šírky 1,50 m". Ste si týmto ozaj istý? Podľa mňa na chodníku je možné aj naďalej parkovať, ale vodič nesmie pred zaparkovaním na chodník po ňom jazdiť t.j. napr. ak by ste osadili betónové čipaky, tak ich nemôže obísť na inom mieste kde nie sú napr. cez priechod alebo od križovatky a vojsť na chodník a zaparkovať za čiapkami/zábranami. Ale možno mi niečo uniklo a opravíte ma.

Pridáte prosím aj stanovisko vedúceho odboru? Lebo za dvojbodku vo vašej prech. odpovedi nie je uvedené.
12. apríl 2020

Martin Eštočák

Pozdravujem Michal, Kontaktujte ma prosím na FB alebo mailom na [email protected] Vopred vďaka za akúkoľvek spätnú väzbu. S pozdravom Eštočák Martin Poslanec MsZ mesta Prešov
27. apríl 2020

Odpoveď samosprávy

Týmto potvrdzujeme doručenie Vášho podnetu, pričom mesto Prešov tento podnet preskúma a podľa možností prijme opatrenia na nápravu. O výsledku jeho vybavenia bude bezodkladne informovať doménu www.odkazprestarostu.sk.

Mestský úrad v Prešove
27. apríl 2020

NebudemLabutKedNebuduUradnici

Ak mesto teda nechce osadiť fyzické zábrany, tak žiadam teda aspoň osadiť značky zákaz zastavenia a státia po celej dĺžke od žel. priecestia po Záhradnú. T.j. boli by potrebné 2 zmeny (možno iba jedna jednoduchá odstrániť jednu značku viď. foto 2)... križovatka Požiarnická - Zápotockého, potom Požiarnická - Tarasa Ševčenka a Požiarnická - Záhradná bez zmeny, lebo za križovatkou je zóna kde sa stáť už nemôže. Zrušil by sa súčasný značkový chaos, ktorý tam je, 1.) že chvíľu (10 metrov) platí zákaz státia o chvíľu je ďalšia značka, že zákaz končí a po 2.) že raz je iba zákaz státia a inokedy aj zastavenia. Toto bolo v minulosti kvôli tomu, aby mali kde zákazníci zelovocia parkovať, avšak už toto značenie potrebné nie je, zelovoc má po novom dostatočné veľké parkovisko s bezproblémovým parkovaním.

Následne bude možné volať políciu, aby sa o to postarali. Od 1.4.2020 platí vyhláška 2020/30 https://www.epi.sk/zz/2020-30 kde už je pre značku zákazu státia (271) a zákazu zastavenia a státia (270) explicitné uvedené, že značka platí aj pre chodník, takže toto dávam do pozornosti pre diskutujúceho Mateja. Príloha z vyhlášky vo foto.

Zaujímavé, že na ul. Tarasa Ševčenka je pred MPC v smere na Požiarnickú značka zákaz zastavenia a státia (270) a platí niekoľko stoviek metrov až po koniec ulice... pričom po tomto chodníku chodia jednotlivci, nie dav ľudí ako na Požiarnickej od železničnej stanice... no a na Tarasa Ševčenka nemôže vodič ani len zastaviť na ceste na čas potrebný na výstup/nástup osôb a na druhej strane na Požiarnickej, kde ide dav ľudí od vlaku + je tam požiarna stanica (!), tak tam sa veselo parkuje na chodníku celý deň, lebo nechajú 1,5 m na chodníku, ale to chodcom z 8-10 vozňov v špičke nestačí a žiaci autá obchádzajú nebezpečne po ceste. Prosím nad týmto sa zamyslieť. Ďakujem.
27. apríl 2020

Matej

Mišo, novú vyhlášku už mám naštudovanú od kedy vyšla a áno, už je to tam uvedené, že to platí aj pre chodník. :)
10. júl 2020

NebudemLabutKedNebuduUradnici

Prosím preposlať. Medzičasom bežné foto ako sa tam na divoko parkuje...
13. júl 2020

Odpoveď samosprávy

Týmto potvrdzujeme doručenie Vášho podnetu, pričom mesto Prešov tento podnet preskúma a podľa možností prijme opatrenia na nápravu. O výsledku jeho vybavenia bude bezodkladne informovať doménu www.odkazprestarostu.sk.

Mestský úrad v Prešove
09. november 2020

Michal

Požiarnická-Automobily-iné

Denné blokovanie cesty vozidlom Kia Soul EČV PO236DM. Porušuje: 1.) parkovanie 5m pred prechodom, 2.) neponechanie 3m v každom smere jazdy, čím zavadzia pri okraji cesty vozidlám, ale aj cyklistom 3.) poškodzovanie zelene/stromu tesným parkovaním.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania