Tarasa Ševčenka-cesta-rozkopaná

Zodpovednosť za riešenie: Prešov

V riešení

Dňa 1.10.2019 na komisii pre Územný plán, výstavbu, dopravu a ŽP bol bod programu "1. Technické podmienky a zásady pri realizácii priečnych rozkopávok cestných komunikácií" kde obyvateľ mesta navrhol a prezentoval mestu hotové riešenie, ako konečne zabrániť tomu, aby si Prešovčania ničili autá na rozkopávkach, ktoré stavebník nedá zhutniť a neopraví do pár dní, ale len zasype makadamom, vyčká pár mesiacov než mu to zhutníme my poškodzovaním si áut a potom zaasfaltuje. Príklad ako tomu bolo je aktuálne na foto na T. Ševčenka. Odbor dopravy mal začať vyžadovať od stavebníkov aj skúšky zhutnenia, mal pripraviť manuál a podmienky, ktoré pri povolení rozkopávky budú udeľovať - bolo aj prijaté uznesenie, Ing. Sýkorová sľúbila aj nejaké termíny, ktoré sú už dávno preč. Doteraz nič. Aký je stav?

14. júl 2020

Odpoveď samosprávy

Týmto potvrdzujeme doručenie Vášho podnetu, pričom mesto Prešov tento podnet preskúma a podľa možností prijme opatrenia na nápravu. O výsledku jeho vybavenia bude bezodkladne informovať doménu www.odkazprestarostu.sk.

Mestský úrad v Prešove
06. august 2020

Odpoveď samosprávy

Rozkopávka bola realizovaná z dôvodu poruchy na kanalizačnej prípojke, na ktorú bolo vydané dodatočné rozhodnutie cestným správnym orgánom, v ktorom boli určené časové a technické podmienky uvedenia do pôvodného stavu. Rozkopávku realizovala Východoslovenská vodárenská spoločnosť, a.s. Prešov.
Z dôvodu, že výkopy na havárie sú prevádzané priamo nad potrubím, kde je tlak od 0,2 – 0,7 MPa a kde sa nachádzajú aj iné inžinierske siete napr. optické spojovacie káble, vysoko napäťové káble, plynovody a keďže sa jedná o pomerne malý rozsah cca 3m2, nie je možné použiť pri zásype zhutňovacie prostriedky nad spomenuté siete bez toho, aby došlo k ich poškodeniu a prípadnému ohrozeniu obyvateľstva.

Odbor životného prostredia a dopravnej infraštruktúry MsÚ

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania