Parkovanie firemných vozidiel.na sidliskách - zákaz vjazdu

Zodpovednosť za riešenie: Stará Ľubovňa

V riešení

Dokedy budú na sidliskách v Starej Ľubovni v noci, cez voľné dni na miestach pre osobné mototové vozidla parkovať firemné dodavky resp. malé nákladné vozidla, ktoré svojimi rozmermi presahujú vyznačené parkovacie miesta, prekývajú podstatnú časť chodnikov pre chodcov, resp. opačnou časťou zasahujú do vozovky a osobným vozidlám zakrývajú vyhľad pri výjazde na cestu. Čo tak mestskí páni inšpirovať sa inými mestami (Poprad, Stropkov a i.) a zakázať vjazd a parkovanie týchto vozidiel na sidliskách a v centre mesta mimo času poskytovania služieb, resp. dopravnej obsluhy. Už ste to sľubili takmer pred rokom, že sa tým budete zaoberať a doposiaľ nič.

19. január 2018

Jozef

...a pán primátor bude sľúbiť aj po ďalšom roku. Oni sa totiž parkovaním seriózne nezaoberajú.
02. február 2018

Peter Doruk

Myslím, že parkovanie je celomestský problém. Skúsili ste navštíviť primátora na mestskom úrade? Pred a pod mestským úradom vyhradené pre zamestnancov alebo po 8 hodine beznádejne plné. V okolí bytoviek na ul. 1 mája vyhradené pre obyvateľov, pred poštou plné. Ostávajú Vám platené parkoviská, ale príjem z nich ide do súkromných rúk. Viem, že ľudia čoraz viac využívajú parkoviská pred obchodnými centrami.
Bolo by dobré aspoň začať diskusiu o spôsobe parkovania a jeho spoplatnenie. Skúsenosti z iných miest ukazujú, že táto diskusia rozvíri veľké emócie.
A určite ste si už všetci všimli, že najčastejšie sú v tejto rubrike medzi riešené zaradené len nesvietiace osvetlenie a orezanie kríkov. To čo je najpálčivejšie ostáva neriešené. Snáď už po roku tu bude niekto, koho bude naozaj zaujímať prosperita mesta a nie vlastného mena.
02. február 2018

Jozef

Pán Doruk výborne ste citovali parkoviská v centre mesta, kde nie je možné zaparkovať po 8.00, ale prečo sú plné až do 16.00, lebo tam parkujú tú celú dobu zamestannci firiem z okolia a tiež zaberajú miesta ľuďom, ktorí len krátko-dobo potrebujú zaparkovať, po dobu, keď chcú niečo vybaviť na úradoch alebo niečo nakúpiť, čomu by pomohlo časovo omedzené parkovanie, ale na sídliskách ani žiadne firemné objekty nie sú, len lenivosť majiteľov resp. vodičov, týchto vozidiel parkovať v objektoch firiem, a pre živnostíkov, by mohlo Mesto vyhradiť priestory na parkovanie po pracovnej dobe mimo centra mesta a sídlisk...
05. február 2018

Jozef

Mesto nemá vypracovanú žiadnu koncepciu parkovania,ktorá by vychádzala z dopravnej situácie, parkovacie miesta rieši ad hoc, zopár miest na parkovanie tu, zopár tam a to je všetko. Idú voľby, treba rozmýšľať koho voliť...
05. február 2018

Peter Doruk

Pán Jozef, vyzerá to, že rozmýšľame rovnako...
Možno nám pred voľbami sľúbia diaľnicu.
06. február 2018

Jozef

Diaľnicu nie, tu nám už za tie roky nasľubovali iné politické esa, tie naše esičká nevedia za 20 rokov zrealizovať ani polovičný obchvat mesta, preto že celý obchvat ma isť od fialovej benzínky až na Levočskú ulicu. Ale to je téma pre ďalšiu generáciu. Dotlačme ich aspoň do tých parkovisk ako je to v iných mestách, kde sa vedenie mesta nebojí isť do toho, diskutovať s občanmi a hlavne plniť to, na čom sa dohodne.
09. február 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

Máte pravdu, že parkovanie je výzvou, ktorú treba riešiť. Počet aút v okrese sa za 5 rokov zdvojnásobil a mesto bude tento trend určite kopírovať. Každý rok pribudne v priemere okolo 40 parkovacích miest v meste a potreba je tu neustále. Kapacitne sa parkovacie miesta robia na úkor zelených plôch, čo je trvalo neudržateľné. Chválime sa, že Stará Ľubovňa je mestom s čistým vzduchom, ale zvyšujúci sa počet aút nám toto označenie pomaličky, ale isto neguje.
Je rovnako pravdou, že okolité mesta majú minimálne v centrálnej zóne spoplatnené parkovanie. Mesto Stará Ľubovňa je viazané projektom "Revitalizácie centrálnej zóny", v rámci ktorého vznikli spevnené plochy, ne-spoplatňovaním týchto miest do októbra 2018. Následne budeme riešiť možnú otázku spoplatnenia parkovania, ktorá by mala aj motivačný charakter pre tých, ktorí pracujú v meste a napr. tomu využívajú auto na presun aj na veľmi malé vzdialenosti.
Pokiaľ ide o parkovanie firemných vozidiel je to na zváženie najmä pri autách dlhších ako 5,5 m, ktorých je však minimum. Treba chápať aj živnostníkov, že nemajú vždy možnosť s týmito autami inde parkovať. Vytvárať im špeciálne miesta asi nie je riešenie. Budúci týždeň sa pôjdeme inšpirovať do Popradu.

Ing.Aleš Solár, prednosta MsÚ
12. február 2018

Jozef

Pekne napísané, ale riešenie žiadne.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania