Cyklomagistrála JURAVA pre autá?

Zodpovednosť za riešenie: Svätý Jur

Vyriešený
meno
Dušan Veselý 01. júna 2014

Začalo sa s budovaním cyklomagistrály JURAVA (http://racianskyspolok.wordpress.com/2014/01/16/projekt-jurava-ziskal-z-eurofondov-617-493-eur-na-cyklomagistralu-medzi-racou-vajnormi-a-sv-jurom-mapka/ ). Občania sa tešia. Rodiny s deťmi budú môct aktívne tráviť voľný čas na bicykloch, alebo korčuliach. Prekvapilo ma, že pri rybníkoch parkujú opäť osobné motorové vozidlá. Rád by som spýtal, že až bude cyklomagistrála dokončená, tie automobily tam budú mať prístup aj naďalej? Kto sa komu má na úzkej ceste určenej pre rodiny s deťmi vyhnúť? Autá cyklistom, alebo cyklisti autám? Nie je náhodou zákaz vjazdu motorovým vozidlám do Národnej prírodnej rezervácii? To len na Slovensku existuje ako samozrejmosť porušovať všetko, čo sa dá?

05. jún 2014

Odpoveď samosprávy

Uvedené upravuje zákon č. 543/2002 Z.z. o ochrane prírody a krajiny
podľa § 13
(1) Na území, na ktorom platí druhý stupeň ochrany, je zakázaný

a) vjazd a státie s motorovým vozidlom44) motorovou trojkolkou, motorovou štvorkolkou, snežným skútrom alebo záprahovým vozidlom, najmä vozom, kočom alebo saňami, na pozemky za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty a miestnej komunikácie, parkoviska, čerpacej stanice, garáže, továrenského, staničného alebo letištného priestoru,
b) vjazd a státie s bicyklom na pozemky za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty, miestnej komunikácie, účelovej komunikácie45) a vyznačenej cyklotrasy.

(2) Na území, na ktorom platí druhý stupeň ochrany, sa vyžaduje súhlas orgánu ochrany prírody na

a) umiestnenie výsadby drevín a ich druhové zloženie za hranicami zastavaného územia obce mimo ovocného sadu, vinice, chmeľnice a záhrady, 45a) a energetických porastov na poľnohospodárskej pôde,
b) likvidáciu existujúcich trvalých trávnych porastov46) s výnimkou činnosti povoľovanej podľa osobitných predpisov, 47)
c) výstavbu lesných ciest a zvážnic,
d) oplotenie pozemku za hranicami zastavaného územia obce okrem oplotenia lesnej škôlky, ovocného sadu a vinice,
e) pasenie, napájanie, preháňanie a nocovanie hospodárskych zvierat48) na voľných ležoviskách, ako aj ich ustajnenie mimo stavieb alebo zariadení pri veľkosti stáda nad tridsať veľkých dobytčích jednotiek, 49) umiestnenie košiara, stavby a iného zariadenia na ich ochranu,
f) vykonávanie technických geologických prác, 50) banskej činnosti a činnosti vykonávanej banským spôsobom,
g) umiestnenie informačného, reklamného alebo propagačného zariadenia51) za hranicami zastavaného územia obce,
h) aplikáciu chemických látok a hnojív, najmä pesticídov, toxických látok, priemyselných hnojív a silážnych štiav pri poľnohospodárskej, lesohospodárskej a inej činnosti na súvislej ploche väčšej ako 2 ha,
i) budovanie a vyznačenie turistického chodníka, náučného chodníka, bežeckej trasy, lyžiarskej trasy, cyklotrasy alebo mototrasy,
j) vykonávanie prípravy alebo výcviku a s nimi súvisiacich činností ozbrojenými zbormi a ozbrojenými silami mimo vojenských priestorov a vojenských obvodov; vykonanie prípravy alebo výcviku a s nimi súvisiacich činností v oblasti civilnej ochrany, Hasičským a záchranným zborom, alebo zložkami integrovaného záchranného systému52) za hranicami zastavaného územia obce,
k) organizovanie verejných telovýchovných, športových a turistických podujatí, 53) ako aj iných verejnosti prístupných spoločenských podujatí za hranicami zastavaného územia obce alebo mimo športových a rekreačných areálov na to určených,
l) umiestnenie krátkodobého prenosného zariadenia, ako je predajný stánok, prístrešok, konštrukcia alebo zariadenie na slávnostnú výzdobu a osvetlenie budov, scénickej stavby pre film alebo televíziu za hranicami zastavaného územia obce,
m) umiestnenie zariadenia na vodnom toku alebo na inej vodnej ploche neslúžiaceho plavbe alebo správe vodného toku alebo vodného diela,
n) použitie zariadenia spôsobujúceho svetelné a hlukové efekty, najmä ohňostroj, laserové zariadenie, reprodukovanú hudbu mimo uzavretých stavieb, 54)
o) vypúšťanie vodnej nádrže alebo rybníka.

(3) Zákaz podľa odseku 1 sa nevzťahuje na vjazd alebo státie vozidla55) vrátane motorovej trojkolky, motorovej štvorkolky a snežného skútra
a) slúžiaceho na obhospodarovanie pozemku alebo patriaceho vlastníkovi, správcovi a nájomcovi pozemku, na ktorý sa vzťahuje tento zákaz,
b) na miesta, ktoré orgán oprávnený podľa tohto zákona na vyhlásenie (ustanovenie) chráneného územia a jeho ochranného pásma (§ 17) vyhradí najmä všeobecne záväzným právnym predpisom, ktorým vyhlasuje chránené územie a jeho ochranné pásmo (§ 17), návštevným poriadkom národného parku a jeho ochranného pásma (§ 20) alebo zoznamom týchto miest uverejneným na úradnej tabuli okresného úradu v sídle kraja a úradnej tabuli dotknutej obce,
c) ak jeho vjazd alebo státie boli povolené podľa osobitného predpisu.56)

(4) Súhlas podľa odseku 2 písm. e), k) a n) sa nevyžaduje na miestach vyhradených orgánom ochrany prírody spôsobom uvedeným v odseku 3 písm. b).

V treťom, štvrtom a v piatom stupni ochrany prírody platí taktiež zákaz vjazdu a státia s automobilom viď §14,15,16, tu sa však predmetná výnimka zo zákazu nevydáva. Mesto Svätý Jur nie je kompetentným orgánom na vydávanie povolenia a ani výnimiek. Z uvedeného dôvodu nemáme ani právo vykonávať akúkoľvek kontrolu nad dodržiavaním, (porušovaním) predmetného zákona.

Za Združenie obcí JuRaVa môžem povedať zatiaľ toľko, že budeme osádzať rampy na cyklotrase, aby sa cyklotrasa nestala "diaľnicou" pre autá na skrátenie si cesty. Tieto rampy však budeme osadzovať postupne v súčinnosti s Štátnym vodohospodárskym podnikom, Orgánom štátnej správy ochrany prírody ale aj Slovenským rybárskym zväzom - miestnou organizáciou Pezinok. Práve rybári sa už ohradili voči rampám, teda ešte musí prísť k dohode. Oni ako správcovia rybníkov musia zabezpečovať určité činnosti ku ktorým je nevyhnutný prístup aj motorovým vozidlom.

Ing. Mariana Fiamová - prednostka MsU
10. jún 2014

Odpoveď samosprávy

Na kontrolnom dni Malokarpatsko-Šúrskej cyklotrasy sa schválilo 6 rámp. Tieto rampy budú umiestnené tak, aby bolo zabezpečené obhospodarovanie Šúrského kanála ako aj rybníka. Umiestnenie rámp ešte musí prejsť schvaľovacím konaním dotknutých orgánov. V časti však bude prístupný bezbarierovo aj pre autá a to z dôvodu starostlivosti a Šúrske rybníky (viď zákon a vyššie vysvetlenie). Stav v tejto časti sa nezmení. Bolo tomu tak aj doteraz. Rybári nepoužívajú predmetný úsek ako rýchlo dráhu a taktiež nieje je z uvedeného dôvodu nejaký zvýšený pohyb áut.

Ing. Mariana Fiamová, prednostka MsÚ
16. jún 2014

Rudo

Je to nebezpečné, už neraz sme sa vyhýbali rýchoidúcemu autu ... o ďeťoch ani nehovorím.
Prečo keď to je cyklotrasa po nej môžu chodiť autá ???
16. jún 2014

hjk

Preco, ked tam odjakziva bola cesta, je z toho cyklotrasa? Zacnite mysliet aj na ludi, ktori tam vykonavaju svoj konicek dlhe roky. Zijeme predsa v civilizovanej spolocnosti, kde si maju ludia vychadzat v ustrety. Pekne sa jeden druhemu vyhnete a vsetci budu spokojni. Netreba hladat problemy tam, kde nie su
16. jún 2014

Sona

myslim si, ze povolenie vjazdu motorovych vozidiel by malo byt viazane na rybarsky listok, pripadne na vlastnictvo vinohradu, ostatni tam vazne nemaju co hladat...co si o tomto myslite vy?
17. jún 2014

Noname

dňa 10.6.2014 na tomtu úseku zasahovala RZP (112) k úrazu, kedy sa mladá cyklistka nestihla vyhnúť rýcho idúcemu autu a spadla z bicykla. Našťastie sa nič vážne nestalo, bol to "len" otras mozgu
17. jún 2014

Jan Mrva

Jan Mrva neuveritelna demagogia p. Vesely a absolutna NEOBJEKTIVITA.. 28km cyklotras v kombinacii nove a existujuce cesty su pre Vas nic , lebo na 500m je subeh (tak ako aj v Podersdorfe na Neusiedlersee) vy hodite za hlavu. Popierate prospech celej stavby a nedate si povedat ze cela stavba ako celok je vysokou pridanou hodnotou pre cykloverejnost. Chodim denne tade. cesta ma 2,8m a osobne auto ma 1,5m a zvykne pribrzdit ci dat sa bokom ked vidi oproti ist cyklistov. To nehorazne prehananie p. Vesely je ocividne nielen mne a melte si dokola co chcete stavba aj v tej casti je prinosom pre cykloverejnost.NEODSKRIEPITELNE. Neodpustim si, ale citim v tom cisto komulne zaujmy bliziacich sa novembrovych volieb , kde hlava nehlava treba ociernit vsetko a bagatelizovat a vniest neistotu do spolocnosti aj klamstvom a demagogiou. Drviva Vacsina rozumnej spolocnosti vsak na veci pozera realne tak ako ja.
17. jún 2014

hjk

Pani Sona predstavte si, ze ste starsi pan a idete za svojim kamaratom na tie ryby. Je to dobre tak, ako to vzdy bolo, ako to je, a ako to aj bude.
18. jún 2014

Mariana Fiamová

Neviem čo je zvláštne na tom, že je v časti trasa používaná zároveň autami, cyklistami ako aj chodcami, tak aj korčuliarmi, či bežcami. Uvedené je bežné aj v Rači . Veď asfaltová cesta z Rače na BK je zároveň aj pre autá s povolením aj pre chodcov aj pre cyklistov a je to úsek dlhý cez 6 km. Detto iné trasy v SR. Je to úplne obvyklý jav. Dokonca v lese v Malých Karpatoch je teraz na červnej značke zrazu vyznačená konská trasa, ktorá je súbežná z turistickou trasou a zároveň cyklistickou trasou.
22. jún 2014

Miro Ambra

Na rybacku sa da ist aj na bicykloch. Treba sa pozriet aj dalej od svojich dveri. V kazdom pripade dakujem za tento projekt, urcite je to krok spravnym smerom.
http://www.iamsterdam.com/en-GB/experience/plan-your-trip/getting-around/cycling
23. jún 2014

Dušan Veselý

Kedysi sa na ryby tak jazdilo, na bicykloch. Dneska jazdia autami a nemaju problem to nazvať športovým rybarstvom. Nie je to veľmi únavné?
04. júl 2014

JAroslav Bobovsky

Myslim si, ze sa musime naucit respektovat jeden druheho. Vacsina cyklotras v Rakusku vedie po polnych cestach, ktore su vyasfaltovane a normalne ich pouzivaju miestni obyvatelia na obhospodarovanie svojich pozemkov, takze tam mozte stretnut aj traktory aj osobne auta (stava sa to malokedy, ale stava sa). Zaujimave je, ze tam sa vedia jeden druhemu kludne vyhnut. Parkrat ma prekvapilo,z e protiuduce auto zastavilo, aby sme sa dokazali vyhnut a ked slo za nami, tak sa nepokusalo nas na uzkej ceste predbehnut. Toto sa u nas stava len velmi sporadicky.
Na projekte Jurava my vsak vadi, ze sa nevyriesilo spojenie Raca Vajnory. Aj po realizacii projektu ak budem chciet ist bezpecne z Race do Vajnor na bicykli budem musiet ist az do Svateho Jura. pritom by nebolo treba ani velke investicie, aby sa z Race do Vajnor dalo dostat relativne bezpecne.
04. júl 2014

Ján Mrva

Jaroslav som rád, že píšete v podobnom duchu ako ja, lebo pomery okolo Neusiedlerského jazera a cyklotrás vo vinohradoch sú podobné a teda hystéria a preháňanie niektorých ľudí sú úplne nemiestne. V závere píšete o možnosti prepojenia Rače a Vajnor vrámci Juarvy kratšou cestou, že sa dá vyriešiť bez veľkých investícií čo by ma zaujímalo ako, lebo ako dumem tak dumem všade je treba mosty nad cesty a železnice. teraz sme dokončili projekt prepojenia Vajnor s rendezom popri nebezpečnej ceste a podávame ho na staveb. povolenie. Ide o rozšírenie dnešnej cesty z každej strany o 1,3m v telese cesty, aby sa to nezastavilo na pozemkoch mimo cesty , ktoré sú veľmi rozdrobené a vlastníci všelikde po svete. Predpokladaná investícia cca cez 200tis Eur (pre nás obrovský peniaz) a to nejde o nemalé financie a aj o rekonštrukciu Rybničnej ulice vrátane výstavby cyklochopdníka a chodníka s osvetlením žiadame (to je tá pri BEZke a kasárňach) magistrát , ale bezvýsledne pre nedostatok peňazí a to bude aj s výkupom a pôjde o veľmi veľkú investíciu. To by ma zaujímalo čo ste vymysleli, lebo som autorizovaný geiodet a viem, že pozemky sú obrovský problém a aj tri JURAVE som ich musel ja ako starosta Vajnor na ministerstve a BSK riešiť a vysvetlovať a naháňať na SPF. Poznám ľudí amatérov pre ktorých všetko vyzerá naoko bezproblémov a jednoducho , ale realita je mimoriadne zložitá a komplikovaná. teda netrpezlivo čakám na ten návrh bez veľkých investícií. V dobrom to myslím.
04. júl 2014

Ján Mrva

Jaroslav som rád, že píšete v podobnom duchu ako ja, lebo pomery okolo Neusiedlerského jazera a cyklotrás vo vinohradoch sú podobné a teda hystéria a preháňanie niektorých ľudí sú úplne nemiestne. V závere píšete o možnosti prepojenia Rače a Vajnor vrámci Juarvy kratšou cestou, že sa dá vyriešiť bez veľkých investícií čo by ma zaujímalo ako, lebo ako dumem tak dumem všade je treba mosty nad cesty a železnice. teraz sme dokončili projekt prepojenia Vajnor s rendezom popri nebezpečnej ceste a podávame ho na staveb. povolenie. Ide o rozšírenie dnešnej cesty z každej strany o 1,3m v telese cesty, aby sa to nezastavilo na pozemkoch mimo cesty , ktoré sú veľmi rozdrobené a vlastníci všelikde po svete. Predpokladaná investícia cca cez 200tis Eur (pre nás obrovský peniaz) a to nejde o nemalé financie a aj o rekonštrukciu Rybničnej ulice vrátane výstavby cyklochopdníka a chodníka s osvetlením žiadame (to je tá pri BEZke a kasárňach) magistrát , ale bezvýsledne pre nedostatok peňazí a to bude aj s výkupom a pôjde o veľmi veľkú investíciu. To by ma zaujímalo čo ste vymysleli, lebo som autorizovaný geiodet a viem, že pozemky sú obrovský problém a aj tri JURAVE som ich musel ja ako starosta Vajnor na ministerstve a BSK riešiť a vysvetlovať a naháňať na SPF. Poznám ľudí amatérov pre ktorých všetko vyzerá naoko bezproblémov a jednoducho , ale realita je mimoriadne zložitá a komplikovaná. teda netrpezlivo čakám na ten návrh bez veľkých investícií. V dobrom to myslím.
04. júl 2014

Dušan Veselý

Ano, v Rakusku, Švajčiarsku ....atd je to v poriadku. Zabudate pan Mrva, že tu ste na Slovensku a tu si mnohí ludia predstavujú svoje právo po svojom.
14. júl 2014

JAroslav Bobovsky

Pam Mrva, dakujem za otazku. Mate pravdu, na prepojenie Race a Vajnor je treba premostenie ponad cestu a zeleznicu. Ale toto premostenie predsa uz pri Bezke existuje, Podla mna staci jeden pruh z trojpruhovej cesty vyhradit pre cyklistov.Rozumiem tomu, ze by to nebolo jednoduche na vybavovanie, ale investicne by to nebolo narocne. Na viedenskej ceste v Petrzalke sa to podarilo. Mozno o par rokov sa to podari aj v Raci, ci Vajnoroch. Ja budem na to moste jazdit po chodniku tak ako doteraz. Rozumiem tomu, ze ja ako cyklista si sem tam mozem dovolit jazdit po chodniku , ale oficialna cyklocesta to nemoze byt. Trvalo mi asi mesiac kym som si nasiel relativne bezpecnu cestu z Race do Vajnor. Teda po moste ku Bezke idem po chodniku, potom cez parkovisko pri Bezke, pokracujem po chodniku (alebo popri ceste, kde je siroka sotolinova krajnica az po vchod do arealu VUKI a potom cez Vajnorsky industrialny park az k oploteniu pri prekladisku aut (okolo oplotenia je tiez siroka sotolinova cesta, asi niekomu patri). Len asi 50 metrov musim ist po poli, kde je momentalne vysadena kukurica A uz som na Jurskej ceste, ktora ma dovedie do Vajnor. Jazdim tadeto v lete v zime, problem byva len na jar, ked je chodnik cez pole za industriaolnym parkom pod vodou. V kazdom pripade si viem predstavit ake problemy musite riesit a dakujem aj za to, co sa v projekte Jurava podarilo.
11. september 2014

Jaroslav Bobovský

Mám pripomienku k rampe, ktorá je osadená na konci vyasfaltovanej hrádze Šúrskeho kanála pri ceste medzi VAjnorami a černou vodou. Taká rampa, ktprá tam je asi týždeň osadená je absolutne na cyklocestu nevhodná. svetlá šírka rampy je asi o 5 sme širšia ako šírka riadidiel môjho bicykla to existujú aj širšie riadidlá. teda keď chcem prejsť cez rampu na bicyklli ostávajú mi asi 2,54 cm na kažej strane riadidiel. Odporúčal by som projektantovi tejto rampy, aby sme sa pri rampe stretli dám mu k dispozícii môj bicykle s dvoma naloźeným zadnými taškami (z nákupom) a keď cez rampu prejde 3 krát bez toho, aby bicyklom, alebo taškami zavadil o rampu, tak mu dám 10 Eur. Bicykel s prívesným vozíkom pre dieťa neprejde cez rampu, ani keď bude majiteľ bicykla bicykel tlačiť. Inak takmer źiaden bicykel sa cez rampu pretlačiť nedá, lebo sa na šírku nevmestí bicykel a ešte aj jeho majiteľ. Poprosím stavebný dozor, aby dal rampu čím skôr odstránť, kým sa nestane na nej úraz. Oveľa lepšia rampa by bola klápacia rampa, nepresahujúca cez celú šírku cyklochodníka, ktorá by nechala miesto na prejazd bicyklov po jednej strane. Ďakujem
18. september 2014

Ján Mrva

od pana projektanta Zverka:
Dobrý deň,
reagujem na pripomienku od jedného cyklistu ohľadne závor na hrádzach. Na úvod si dovolím pripomenúť, že závory na hrádze sa dávajú preto, lebo naši vodiči nerešpektujú dopravné značenie. V Rakúsku som takéto závory nevidel, ale je možné, že som sa nepozeral dobre. Skúsili by sa naši vodiči autami a motorkári premávať na hrádzach v Rakúsku tak, ako je to bežné u nás? Asi nie.
Rozmery prejazdného otvoru pre cyklistov vychádzali zo štandartizovaného prejazdného profilu, kde priestor pre samotného cyklistu je opísaný obdĺžnikom šírky 0,6 m a výšky 2,5 m. K tomu sa pripočítavajú bezpečnostné odstupy, podľa ktorých sa potom navrhujú šírky cyklopruhov a cestičiek. Navrhnutý otvor v závore má svetlý dolný rozmer 0,6 m a horný 0,8 m.
Včera som bol overiť rozmery riadidiel na bicykli v špecializovanom obchode. 80% riadidiel mali šírku 55 - 62 cm. Najväčší rozmer riadidiel, ktorý daný obchod predáva je 70 cm. Rozmer 75 cm majú výnimočné riadidlá možno na nejakom megabicykli.
Prívesné vozíky za bicyklom (cena 350 - 1300 €) majú rozmery (1 a 2 deti) až do 1,25 m (podľa internetu), výnimočne sú aj širšie, to znamená, že dolný rozmer závory by mal mať min. 1,30 m. V takomto prípade závora stráca zmysel ako obmedzenie pre motorky a štvorkolky (podľa internetu šírka cca 1,1 - 1,2 m).
Záver: Rozmery prejazdného otvoru na závorách vyhovuje štandartným rozmerom bicyklov. Bežné prívesné vozíky sa dajú odpojiť a presunúť pod závorou vedľa prejazdného otvoru.

S pozdravom
Ing. Fedor Zverko
DIC Bratislava s.r.o.
Koceľova 15, 821 08 Bratislava
tel.: 02/5564 2474-5
22. september 2014

Jaroslav Bobovský

Len opakujem moju ponuku, stretnime sa s projektantom pri zavore, ja pridem s nalozenym bicyklom (s nakupom v dvoch bocnych taskach, s ktorymi som presiel minimalne 10 000 kilometrov po cyklocestach) a autor zavory trikrat prejde s bicyklom cez zavoru nez toho , aby musel zosadnut z bicykla. Mozme sa stretnut na hradzi zajtra (23. septembra) okolo 17:45. Ak prejde, dostane odo mna 10 Eur. Zavorou sa vam podarilo pokazit pekne dielo. Riesili ste ju najhorsie, ako sa dalo. Urcite sa dala urobit zavora tak, aby presiel cez nu aj privesny vozik z dietatom a motorka nepresla. Musela by sa vsak riesit uplne inak. Odporucanie s odpojenim vozika a jeho pretlacenie popod zavoru ste hadam mysleli len zartom. Este by som mozno dodal, ze bicykle so sirsimi riadidlami sa daju bez problemu preniest ponad zavoru.
24. september 2014

Petra

Bola som tam včera s cyklovozíkom a chcelo sa mi plakať ... Jeden nádherný projekt, úplne zhovadený ... Však cez tú závoru neprejde ani bežný vozíčkar a ani matka s kočíkom ... toto je ta deklarovaná rovnosť príležitostí pre všetkých, ktorá je opísaná v projekte JURAVA? Citujem: "Na cyklotrase sa bude nachádzať 40 bezbariérových stykov cyklotrasy s vozovkou – jedná sa o úseky V1 (4 bezbariérové prístupy), V3 (11), V6 (11), VG2 (6), VG1 (2), VJ3 (2), JP1 (2), RJ1 (2). Tieto bezbariérové styky sú zachytené vo výkrese „Prehľad bezbariérových úprav“. Projekt je teda v súlade s cieľmi horizontálnej priority Rovnosť príležitostí."
A tak niečo čo máme hneď za rohom nemôžem s mojimi troma deťmi využívať a neostáva mi nič iné ako zase isť na cyklocesty do Rakúska. Hurá Slovensko! Urobili sme si projekt pre rodiny :-(
25. september 2014

Mariana Fiamová

Dobrý deň, s radosťou Vám oznamujem, že dňa 24.9.2014 sme objednali rozšírenie závor o 10 cm. viď : http://www.jurava.sk/inpage/objednavky/ objednávka č. 7/2014
Uvedené by malo vyriešiť predmetné problémy s prechodom. Žiaľ väčšie rozšírenie nie je možné, nakoľko chceme zamedziť prechodu motorkám a štvorkolkám. Neskutočne nás mrzí, že podaktorí občania nie sú tak solidní, že nerešpektujú žiadne dopravné značenie. Len pre Vašu ochranu cyklistov, chodcov a mamičiek s deťmi tam MUSIME dať závory, ktoré Vás tak rozčuľujú, ale majú za úlohu Vás a Vaše deti ochrániť práve pred NEZODPOVEDNÝMI ľudmi, ktorí neustále nerešpektujú zákony. Je irónia, že práve pre týchto "občanov" nakoniec musíme vytvárať obmedzenia, zákazy a zátarasy, ktoré však na druhej strane obmedzujú práve tých, pre ktorých má predmetná cyklotrasa byť určená. Snáď aj povedomie a hlavne SPRAVANIE občanov raz vzrastie na takú úroveň, že všetky zábrany budú môcť byť odstránené a nikoho ani nepadne tam ísť na motorke, štvorkolke, aute, či so psami bez vodítok, koňmi... a iným spôsobom. ... Žiaľ zatiaľ to nie je možné, čo nás nesmierne mrzí.
Potom možno aj my budeme môcť byť práve tým Rakúskom bez závor.
25. september 2014

JAroslav Bobovsky

Dobry den, bohuzial aj pri rozsireni zavor sa na cyklocestu vozickar nedostane. nebolo totiz treba objednat rozsirenie zavor, ale objednat taky typ zavor, pri pouziti ktorych by nevznikol na cykloceste vysoky schod. Moj brat je telesne postihnuty, nemoze dvihat nohy a preto pouziva vozik s nizkym podvozkom (aby vobec dostal hohy na vozik) tesil sa, ze uz bude moct prejs z RAce do Svateho Jura na navstevu, ale cez aj rozsirenu zavoru neprejde. Navrhujem teda zrusit objednavku na rozsirenie zavor a obejdnat ine zavory (urcite jestvuju aj zavory , kde sa nemusi prekonavat vyskova prekazka). Este pred rokom bola taka instalovana na cykloceste okolo Vodneho diela Zilina. Je to zavora, ktora neuzatvara celu sirku vozovky, ale len jej cast a na okraji nechava dostatok miesta pre cyklistov bez vertikalnych schodov. Pri sucasnej zavore (aj rozsirenej) ostane brat (A aj ini vozickari) zaseknuty podvozkom na zavore. Takze repsektujem zavory, ale rozumne, takze ktore umoznia aj telesne postihnutym ludom vyuzivat eurofondy.
25. september 2014

Jaroslav Bobovský

Dobry den, ak by som vedel ako pridat obrazok, tak vam poslem obrazok zavory, aka by bola na cyklocestu pouzitelna aj pre vozickarov. Mozem ho poslat na mail, dajte vediet na aky. Dakujem
25. september 2014

Dušan Veselý

pošlite na moj: [email protected]
ja ho tam pridam
30. september 2014

Ivana

Dobry den, taktiez som za vymenu zavor za iny typ a hlavne osadit ich nie na zvazujucej sa ceste ako je to na useku pri moste cez kanal, kde sa krizuju smery Sv. Jur, Cierna voda a Vajnory. Je to totiz velky problem az nemozne pre drvivu vacsinu rekreacnych korculiarov ubrzdit na zvazujucom sa svahu, z ktorého sa spustil, ked naberie rychlost. Korculiar nevie, pokial nie je profik ubrzdit na fleku ako sa to da na bicykli. Rampy, ked uz musia byt by mali byt osadene na rovine, kde korculiar bez problemov ubrzdi a prekazke sa bezpecne vyhne, pripadne prekroci schod. Sama tadial chodim na korucliach, zatial som mala stastie, ze rampa bola otvorena ale v nedelu tam boli dve korculiarky a mali dost velky problem tadial prejst, kedze rampa bola zavreta. Dakujem
01. október 2014

Mariana Fiamová

p. Jaroslav Bobovský môj email je aj zverejnený ale môžete mi to poslať na [email protected] Verím, že aj tak mi to p. Dušan Veselý pošle minimálne cez facebook :D
Výmena závor momentálne z finančných dôvodov nie je možná. Od dnešného dňa sa postupne začínajú závory odstraňovať a rozširovať. V každom prípade návrh nových závor nám pomôže pri projektovaní nových ďalších častí JURAVA II a JURAVA III v smere do Vrakune, či v smere na Pezinok. Prajem pekný deň
01. október 2014

Dušan Veselý

ta fotografia je velmi mala, nič tam nebolo vidno
07. október 2014

Peter Kremsky

Dobry den, mozem sa opytat kadial by mala smerovat trasa do pezinka - dalej po hradzi potoka a popod zeleznicnu trat do Grinavy alebo cez vinohrady? Dakujem
04. november 2014

Dušan Veselý

Pán Jaroslav Bobovský poslal fotografiu ako s bratom upravili rampu v Rači, vstup pri Komisarkach. Je to uprava pre vozíčkarov. Myslím, že to ocenia aj cyklisti.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania