Cyklisti na pešej zóne

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Vyriešený
meno
mario 18. júla 2014

Zaujímalo by ma, kedy konečne začne mestská polícia riešiť cyklistov na pešej zóne, ktorí sa tu veselo premávajú ako by boli na ceste.

18. júl 2014

peto

Kde ste boli ak sa riesila pesia zona a ludia pripomienkovali uzitocnost cyklochodnika?
18. júl 2014

ftefan

lebo chodník patrí chodcom a cesta autám
18. júl 2014

mario

pešia zóna sa nazýva pešiou, preto že je určená výlučne pre chodcov a toto by si cyklisti mali uvedomiť a mestská polícia by na to mala dohliadať, pokiaľ viem tak sa nad cyklochodníkom uvažovalo, ale pamiatkári boli proti
18. júl 2014

Mário

Ale mne už dvakrát skoro zrazil cyklista deti na "PEŠEJ ZÓNE"!!!
18. júl 2014

mario

Veď práve kvoli takýmto situáciam by to mala riešiť mestská polícia,alebo čakajú až sa stane nejaké nešťastie? Cyklisti by si jednoducho mali uvedomiť, že pešia zóna je výhradne určená pre chodcov , či sa im to páči, alebo nie.
20. júl 2014

M.

Je smutné, že napriek narastajúcemu množstvu cyklistov v TT, sa mesto vykašlalo na cyklopruh na novej pešej zóne. Potom to vyzerá tak, ako to vyzerá, ani chodci ani cyklisti nie sú spokojní.
20. júl 2014

mario

Mesto pôvodne plánovalo urobiť na pešej zóne cyklochodník, ale pamiatkári nesúhlasili s farebným značením cyklochodníka, vraj by to pôsobilo rušivo. Nechápem to v Košiciach majú na pešej zóne cyklochodník a nikomu to neprekáža.Ak by bol na pešej zóne cyklochodník nevládol by tam chaos a predišlo by sa prípadným stretom chodcov a cyklistov.Keďže v súčastnosti na pešej zóne nie je cyklochodník, tak tam cyklisti nemajú čo hľadať a úlohou mestskej polície je na to dohliadať.
21. júl 2014

Juro Trokan

To by musela mestská polícia najprv vyriešiť sama seba. Ťažko budú vysvetľovať cyklistom, že tadiaľ nemajú chodiť, keď sa sami vyvážajú autami po pešej zóne. A štátni policajti tak isto.
21. júl 2014

Katka

a nemam väčšieho jedu,ako ked sa chcem dostať domov,a musim poopierane bicykle najprv odstraniť spod brany pri zmrzlinarovi,lebo nemaju ani tolko inteligencie,aby to opreli o par cm dalej o stenu.
22. júl 2014

Ondrej Gabris

Myslim, ze pravdu ma M. pretoze aj napriek narastajucemu poctu cyklistov v Trnave (co treba v civilizovanej krajine brat pozitivne) sa pre nich nerobi dostatocne. Pesia zona je pre chodcov, avsak jednoducho cyklistov stade vyhodit mi pripada chore. Co tak im tak vystavit znacku na znizenie rychlosti, ked uz niekto neriesi cyklochodnik? Pozrite sa na Holandsko, Nemecko, ci blizsie - Rakusko, ake moznosti tam cyklisti maju a v ziadnom pripade ich nikto nediskriminuje. Vec je na meste, obcania nemozu zmenit vlastnorucne charakter pesej zony...
22. júl 2014

mario

Ondrej súhlasím, malo by sa to riešiť. Súčasný stav je nevyhovujúci pre obidve strany, mal by sa v tom urobiť poriadok a cyklochodník je dobrým riešením. Podobný chaos vládol na moste pri poliklinike, odkedy je tam cyklochodník je to v poriadku.Momentálne je pešia zóna vyhradená vylučne pre chodcov a bicyklisti by to mali rešpektovať. Je to aj o uvedomelosti ľudí, taký Rakušan, či Holanďan si nedovolí vstúpiť na pešiu zónu na bicykli. Sme mi Slováci snáď menej uvedomelí ako oni
?
31. júl 2014

Andrej

Mesto sľubovalo, sľubovalo a nič z toho.
Každopádne, tieto anti-cyklistické komentáre mi prídu ako lov na cyklistov. Medzi nimi sa nájde len toľko hulvátov, koľko sa ich nájde medzi ľuďmi celkovo. Ja jazdím po pešej zóne, to hej, ale dávam si bacha a ešte som tam nikoho neohrozil (klop, klop, klop).
Skôr naopak, mám problém s chodcami, ktorí si užívajú chôdzu po cyklochodníkoch (lávka, staničný park) a neuhnú sa ani po zacinganí, či oznámení, že sú na cyklochodníku. No tiež, kvôli tomu nenadávam na všetkých chodcov.
Ešteže máme také parádne stojany na pešej...
31. júl 2014

Ondrej Gabris

Absolutne suhlasim!
31. júl 2014

mario

Andrej nie je to o love na cyklistov, v súčasnosti je pešia zóna vyhradená výlučne pre chodcov a cyklisti by to mali rešpektovať, v opačnom prípade porušujú dopravné predpisy a je na mestskej polícii , aby prípadné porušenia kontrolovala.Začiatkom 90 rokov to aj policajti robili, dnes na to kašlú. Vybudovaním cyklochodníka by sa situácia vyriešila ku spokojnosti oboch strán.Obidve strany by sa mali vzájomne rešpektovať, tak ako cyklisti nemajú čo hľadať na pešej zóne, tak isto nemajú čo robiť chodci na cyklochodníkoch.
02. august 2014

Debra

Mario len sa z toho nepototo. Vsade vo svete jazdia cyklisti po pesich zonach, pricom nie vsade su vyhradene jazdne pruhy, a nemaju potrebu to riesit. Ja mam pocit, ze tuto v TT potrebujete mat na vsetko zakony, a ked ich niekto nedodrzuje, tak robite z toho hon na carodejnice. Tento portal by mal fungovat na seriozne podnety, a nie na bonzovanie. Ak ti to vadi, tak zavolaj v tom okamihu policiu. Kompetentni ti odpovedia asi tak isto, ako aj na tomto portali. A vies preco? Lebo maju viac rozumu ako ty a neriesia taketo somariny. V zivote sa tam ziadna "katastrofa" nestala, a ani nestane. Tento podnet je absolutne trapny. Mimochodom ak by na zaciatku a konci pesej zony dali dodatkovu tabulu, ktora by povolovala vjazd cyklistov, tak uz by si mal srdce na mieste, lebo by sa neporusoval zakon? Lebo z tvojich prispevkov mi vobec nie je jasne, co ti vlastne vadi. Ci to, ze tam nemaju co robit, alebo ze ohrozuju chodcov alebo co.. V BB to s tou tabulou spravili a funguje to. Skus navrhnut radsej taketo riesenie namiesto malovania ciar na zem a pokutovania cyklistov. P.S: nie, na pesiu nechodim bicyklom, ak by si chcel niekto rypnut. Do centra idem vzdy autom. A aj napriek tomu mi to ako chodcovi nevadi.
02. august 2014

Debra

Mimochodom k tomu tvojmu super trefnemu prispevku o Holandanovi... On ani nemusi vstupit na chodnik, lebo cyklochodnikov tam maju viac ako chodnikov. Takze nie, nie sme v tomto menej uvedomeli ako oni. Ale mam pocit, ze v niektorych veciach urcite zaostavas/me. Takeho holandana by urcite ani vo sne nenapadlo dat takyto prispevok na web...
03. august 2014

mario

Debra, inteligentný človek pochopí a hlupákovi je zbytočné vysvetľovať (neber to osobne, je to myslené všeobecne). Na rozdiel od teba v diskusiách reagujem vecne k danej téme, takže na tvoje komenty k mojej osobe nebudem reagovať. Účelom tohto podnetu je riešenie otázky cyklistov/cyklochodníka na pešej zóne. Riešenie ponechám na kompetentných zástupcov mesta.Pre niektorých ľudí je problém pochopiť, že v súčasnosti je pešia zóna vyhradená výlučne pre chodcov, keďže tam nie je značka povolujúca cyklistom vstup, ani cyklochodník (odporúčam im naštudovať si dopravnú vyhlášku).Ak by sa tam urobil cyklochodník situácia by sa vyriešila ku spokojnosti oboch strán, podobne ako na moste pri poliklinike.Pokiaľ tam nebol cyklochodník , tak tam cyklisti chaoticky jazdili pomedzi chodcami, po vyznačení cyklochodníka sa situácia zlepšila.
ps: nabudúce,ak budeš reagovať na moje príspevky najprv si ich poriadne prečítaj a potom reaguj, vyhneš sa prípadným nedorozumeniam, ďakujem za pochopenie
21. august 2014

Ondrej Gabris

Je to neriesene. Ano bezni ludia tu uverejnuju svoje nazory, diskutuju. Avsak od samospravy sme sa nedockali odpovede, ako to mieni riesit. Namiesto toho sa problem "upratal". Vyzyvam preto mesto, aby aspon prispelo komunikaciou, ak uz riesenie by bolo bud financne narocne, alebo vobec nijake netreba. Dakujem.
29. máj 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
Mesto Trnava v snahe o riešenie problematiky všetkých druhov dopráv sa v prvom rade snaží a bude snažiť o podporu ekologických a udržateľných druhov dopráv najmä pešej a cyklistickej a samozrejme hromadnej autobusovej dopravy. Tento fakt bude mať aj sekundárny pozitívny vplyv na automobilovú dopravu v zmysle myšlienky „Čím viac peších, bicyklov a autobusov, tým menej áut na cestách a parkoviskách“
Rovnakým trendom sa postupuje všade vo svete. Veľmi dobre je to popísané v nedávno uverejnenom článku „Konec věku automobilů: Města se zbavují automobilové dopravy“ (zdroj.: http://www.blisty.cz/art/77266.html)
Problémy s automobilovou dopravou neustále narastajú a začínajú byť neudržateľné. Po prieskume statickej dopravy z roka 2012 pre mesto Trnava (prieskum iba bytových domov), chýba na území mesta približne 7 770 parkovacích miest. Pri prepočte a uvažovaní 25 m2 na jedno parkovacie miesto by sa muselo (Mesto nutne pri spolufinancovaní tých obyvateľov, pre ktorých by boli určené) vybudovať 19,4 ha spevnených plôch. Jedno futbalové ihrisko má približnú rozlohu 0,7 ha. Po prepočte len v súčasnosti potrebuje Trnava niečo cez 13 futbalových ihrísk spevnených plôch pre odstavovanie vozidiel, ktoré 96 % svojho života stoja odparkované bez povšimnutia, blokujú drahocenné miesto pre zeleň a strácajú na hodnote.
Preto aj mesto Trnava smeruje rovnakým prístupom k riešeniu mestskej dopravy a snaží sa pripojiť k mestám, ktoré už prvé kroky v podpore nemotorovej dopravy vykonali. Medzi významné metropoly, v ktorých je povolená jazda bicyklov v pešej zóne, sú Londýn, Paríž, Berlín, Drážďany a mnohé iné veľkomestá. Z tých Slovenských, ktoré sa k tejto koncepcii pridali už dávnejšie sú to napríklad, Bratislava, Banská Bystrica, Martin, Žilina – Hlinkovo námestie, Košice, Prešov, Trenčín a iné.
Mestá s ktorými mesto Trnava komunikuje, mali podobné negatívne ohlasy s režimom vpustenia cyklistov do peších zón, avšak tieto sa v praxi nepotvrdili. Všetko funguje na princípe slušnosti a ohľaduplnosti.
Legislatívne je vjazd bicyklov upravený obdobným spôsobom ako napr. vjazd vozidiel zásobovania a SBS, ktoré môžu vojsť do pešej zóny avšak nesmú ohroziť chodcov. Túto skutočnosť upravuje priamo Zákon o cestnej premávke §59 odsek. 3. V prípade akejkoľvek kolízie či už cyklistu, alebo vozidla s chodcom je vždy na vine cyklista, alebo vodič motorového vozidla.
Z historického hľadiska je v Trnave najsilnejší ťah cyklistov cez pešiu zónu v smere Východ – Západ. Tomuto silnému ťahu nie je možné brániť, pretože máme len jeden verejný priestor, ktorý by mal byť využívaný bezpečne a najmä efektívne. Pešiu zónu nie je možné preklenúť mostom ani tunelom, preto jediné reálne riešenie je legálne vpustiť cyklistov do pešej zóny so stanovenými zásadami správania sa, čo pri princípe tolerantnosti, slušnosti a ohľaduplnosti musí fungovať tak isto ako v spomínaných mestách.

Odbor územného rozvoja a koncepcií
30. máj 2015

Ondrej Gabris

Nakoniec došlo k riešeniu. Týmto chcem poďakovať mestu, lebo toto je už tretí príspevok v ktorom som diskutoval, ktorý sa vyriešil po komunálnych voľbách. Článok uverejnený mestom je trefný a zároveň aktuálny - so všetkými faktami v ňom súhlasím. Myslím, že všetko to bude fungovať, ako to má - na princípe ohľaduplnosti a dodržiavaní zásad cestnej premávky.
12. november 2015

Martin Šimo

rekonstrukciou pesej zony a pridanim fontan sa stala pesia zona ihriskom pre deti od 1-6 rokov. taketo deti si neuvedomuju riziko potichu sa bliziaceho bicykla spoza rohu, krika, alebo ineho neviditelneho priestoru na hlavnej. taketo deti sa pohybuju nepredvidatelne. vzdy ked idem s malym na prechadzku po hlavnej, sa v jednom kuse musim otacat a branit telom dieta a drzat ho za ruku, pretoze nemam ten "najohladuplnejsi" pocit zo vsetkych jednostopych ucastnikov premavky na pesej zone. a to nehovorim a skateroch a in-lineroch. pre male deti moze byt zrazka aj s bicyklom iducim 10km/hod fatalna a kedze tahaju za vyrazne kratsi koniec, nemoze postacovat spolahnut sa na OHLADUPLNOST. leto 2015 som neraz slusne upozornil cyklistu, ktori si to sinul hned vedla fontany, kde sa uz za sera hralo stale dost deti, ktore lubovolne vybiehali. keby mu jedno take podbehne na svete je tragedia. a po takomto slusnom upozorneni som skoro dostal bitku a ziadni z rodicov pritomnych si ma nezastali... udajne p. primator mal koliziu s malym dievcatom na hlavnej na bicykli !!! mozete si hovorit co chcete o ohladuplnosti a nevyhnutnosti cyklistov na PESEJ ZONE, ale caka sa tam na tragediu. a to je smutne, mesto nie je ochotne chranit male deti, na pesej zone pri fontanach, ktore pre ne vybudovalo !

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania