Ulica Trhová-parkovanie-chýbajúce miesta

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Uzavretý

Dobrý deň,

Mám zopár postrehov k novej parkovacej politike mesta Trnava.

Ako prvé nerozumiem prečo máme 4 rôzne taxy za parkovanie. Jedna za hotovosť, jedna platba kartou, iná cez SMS a iná cez web mesta. Je to naozaj mätúce. Aspoň hotovosť a kartu by ste mohli zlúčiť do jednej taxy. Pri platbe kartou je tá 1/14 hodiny preklep, vtip alebo to myslíte vážne? Prečo tam nie je 1/4 hodiny?

Ako druhé nerozumiem prečo nepoužije na platenie nejakú normálnu aplikáciu pre obilné telefóny ktorá je odladená, zapamätá si kartu, ECV, vie načítať polohu atď. To čo nazývate webová aplikácie je nepoužiteľné. Chcem parkovať 30 min a pritom mi 10 min trvá kým vyplním kolonky a zaplatím.

Treťou otázkou je výška platby. Prečo sme zasa ako občania Trnavy zaťažení jednými z najvyšších poplatkov na Slovensku. To nás trestáte, že žijeme v Trnave? Nie každá vec sa dá v meste vybaviť na bicykli a mestská doprava v Trnave nefunguje. Ak ste sa inšpirovali Viedňou a
Prahou ako bolo komunikované, pozrite si aj to, že majú záchytné parkoviská a funkčnú hromadnú dopravu.

Štvrtý bod na zamyslenie je, ak sa môže stáť už len na vyznačených miestach, kde v centre postaví Trnava parkovací dom aby sme mali kde zastaviť a kedy bude v prevádzke. Represia parkovania množstvo áut v Trnave nezníži, len nám zkomplikuje bývanie v meste a ľudí padaroxne vytláča z centra mesta. Ak chcete represiu, vymyslite kam s autami. Záchytné parkovisko na Hlbokej bolo zastavané a o novom nič neviem.

25. august 2021

Ján

1/14 nie je preklep, aj keby bolo určite lepšie dať tam "čitateľnejšiu" dobu parkovania (napr 3 alebo 5 minút)
25. august 2021

Dusan

Pocet obyvatelov sa v meste stale znizuje,dokonca je najnizsi od 80-tych rokov,kto vie asi preco :-).
Takato politika mesta,dane,parkovanie,cyklochodniky na ukor parkovania(Studentska ul.),MHD sice mame ale vyuzitelnost je mizerna a.t.d. nieje kazdemu po chuti. Preto tento trend bude urcite pokracovat.
Inak,vinikajuci postreh ta 1/14 -tina,je fakt ulet uradnika 😂. Ja som to nepostrehol lebo som este od zmeny v meste este nebol a ani tak skoro nebudem (bude viac miesta) :-).
26. august 2021

Peto

@Dusan - je pekne vypajcnut, že sa znižuje počet obyvateľstva, ale tvoj dôvod nie je ten pravý dôvod. Precitaj si zopár článkov z mnohých trnavských spravodajských portálov a nájdeš tam dovod, že byty sú veľmi drahé. No a napriek tomu, že papierovo máme obyvateľov menej, v skutočnosti ich je tu oveľa viac - podnájmy, novostavby, nové štvrte.. len sa neprihlásia na trvalý pobyt. No a tato parkovacia politika je jedna z mála možností, ako z týchto obyvateľov urobiť rezidentov. Ja viem, nepekny spôsob, ale funkčný.
26. august 2021

Terez

Musím súhlasiť, papierovo sme menej, ale i veľa študentov tu ostáva a necháva si trvalý pobyt v rodnom meste a pod. Alebo z dedín idu bývať do mesta a nechávajú trvalý na dedine
26. august 2021

Dusan

Petulo, rezidentsky sposob by vobec nebol treba,keby to v meste fungovalo ako ma a nie tak ako je to teraz.
https://www.trnavskyhlas.sk/c/31217-pocet-obyvatelov-trnavy-oficialne-klesa-padol-pod-hranicu-63-tisic/
26. august 2021

chubby

Za všetkých, čo nie su prihlásený na pobyt, musia zaplatiť Trnavčania. Zvýšené dane, odvoz smetí, parkovanie. MHD je na úrovni mesta s 30tisic obyvateľmi. Nečudo, že počet obyvateľov klesá. Všetko sa rieši zvyšovaním všetkého.
Prečo nieje "karta Trnavčana" ? Motivovať ľudí prihlásiť sa na pobyt, zvýhodnením domácich, napr. MHD za 10 centov, parkovné za polovicu, dať zľavu z dane pre domy/byty kde sú prihlásené trvalé pobyty.
26. august 2021

Peter

@5tulo Aka je prosim efektivita pre mna s trvalym pobytom? Je to to, ze musim za auto co mam od firmy zaplatit 400€? Alebo ze ked bude u nas navsteva na vikend tak zaplatia 50€ za parkovanie v rezidentskej zone?
27. august 2021

Ľubomír Šupola

to sú tie pomýlené hodnoty od ľudí, čo nemajú auto a platia o veľa menej daní...
27. august 2021

Peto

@Peter, nenapísal som, že je to super riešenie. Tvoj príklad je skôr výnimka. Ale napr. manželský par s trvalým bydliskom v Hornej-Dolnej žijúci na Podjavorinskej už 6 rokov s dvomi autami, by sa veru mohol spamätať.. ako rezidentov ich parkovanie vyjde omnoho lacnejšie. To je tá metóda. Takisto vyššie spomínaná karta trnavcana (podobné ako karta bratislavčana) by mohla pomôcť. Prisťahovalcom jednoducho chýba motivácia sa prihlásit k pobytu a mozgove kapacity by mali prísť s čo najviac nápadmi.
03. september 2021

Peter

mesto chcelo spatnu vazbu od obcanov na parkovaciu politiku, tak som cakal, ze prislusny referat zareaguje a bude sa diskutovat, zjavne to bola len pro forma vyzva aby sa ludom zavreli usta
13. september 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
1/14 hodiny nie je preklep ani vtip, je to hodnota, ktorú získate, keď rozdelíte sadzbu 1,40 eur na kratšie časové úseky, o ktoré chcete v automate predlžovať dobu parkovania. Keďže 10 centov je najmenšia minca, ktorú automat prijme, každých 10 centov, ktoré doň vhodíte, Vám predĺži parkovanie o 1/14 hodiny. Suma 1,40 eur vznikla ako návrh výšky sadzby v parkovacom automate medzi poslancami mestského zastupiteľstva.

Jednotlivé sadzby sú rozličné z dôvodu rôznych technológií potrebných na ich realizáciu (napr. z SMS správ mesto odvádza časť financií firme, ktoré systém prevádzkuje, takisto aj z parkovacích automatov. Platba vo webovej aplikácii je cenovo najvýhodnejšia, pretože mestu pri nej nevznikajú ďalšie náklady, a chceme ľudí motivovať k jej využívaniu).

Čo sa týka webovej aplikácie DataMesta, veríme, že vyplnenie formuláru k parkovaciemu lístku naozaj netrvá desať minút. Chápeme však, že opätovné zadávanie údajov môže byť náročné, preto pripravujeme v spolupráci s dodávateľou aplikácie aktualizáciu, ktorá prinesie možnosť zapamätať si zadanú e-mailovú adresu aj platobnú kartu. Okrem toho plánujeme aj implementáciu technológie Apple Pay a Google Pay.

Mesto Trnava
13. september 2021

Peter

ešte Vás poprosím odpoveď na otázku 3 a 4, to sú podstatné veci ! Tomu sa nejak vyhýbate. Výška platby a možnosti státia idú ruka v ruke. V Trnave bohužiaľ s MHD rátať nemožeme a bicykel nie je riešenie na celý rok a pre všetkých. Čo sa týka 1/14 hodiny, je to naozaj absurdita, ktorá nemá obdobu. To tam dajte rovno rovnicu na výpočet. Ľudia si to s obľubou fotia. Ak to má byť ako turistická atrakcia, tak potom OK. Na výber parkovného použite normálnu aplikáciu pre telefón. Web bude vždy pre ľudí otrava. Je to používané výlučne na mobilných zariadeniach a stránku máte optimalizovanú pre počítač.
22. september 2021

Peter

Prosim Vas, hadam odpovedat na dve otazky nie je tak zlozite, nie? Rozhodnutie o parkovacej politike bolo dufam robene na zaklade relevantnych podkladov a z tych by mala byt odpoved na dne jednoduche otazky jasna. V dokumentoch na stranke som to nenasiel, preto sa pytam.
23. september 2021

Dusan

S Petrom sa dá len súhlasiť,1/14 hodiny to je na reportáž vo večernom spravodajstve. Všetci chcete byť svetoví a in , tak by ma zaujímalo kde vo svete sa kupuje parkovné na 4,28 minúty, resp. je označený čas parkovania v zlomkoch?
Čo sa týka apky má rovnako pravdu!
08. december 2021

Peter

no co teda, na posledne dve otazky sa odpovedat neda?
08. december 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, otázky posielame na odbor dopravy. O riešení podnetu budeme informovať. Ďakujeme za porozumenie.
Kto? odbor dopravy

Mesto Trnava
13. december 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
rôzne taxy za parkovanie zohľadňujú náklady Mesta Trnavy na konkrétnu platobnú službu. Taxa platby v parkovacom automate je úplne rovnaká, či je hradená hotovosťou, alebo platobnou kartou, rozdiel je iba v možnosti úhrady rôzneho časového úseku pri platbe hotovosťou a pri platbe platobnou kartou. Zámer bol taký, aby si platiteľ parkovného vedel kúpiť parkovací lístok aj vtedy, ak má pri sebe iba 10 centovú mincu. Pri hodinovej taxe 1,40 eur to bohužiaľ vychádza na neokrúhle číslo 4,2857 minúty, ktoré je zapísané ako 1/14 hodiny.
Webová aplikácia DataMesta si po prvej úhrade zapamätáva všetky údaje ako EČV, zóna alebo e-mailová adresa a v platobnej bráne je aj možnosť zapamätania platobných údajov tak, ako je to v prípade inštalovaných aplikácií. Výhodou webovej aplikácie je, že ju netreba inštalovať a tým pádom nezaberá miesto v pamäti telefónu. Aby ju mal používateľ rýchlo dostupnú, má možnosť si uložiť odkaz z prehliadača na pracovnú plochu.
Pri určovaní výšky platieb parkovného sa prihliadalo na funkčnosť regulácie dopravy najmä v zónach preplnených motorovými vozidlami. Ceny za parkovanie boli určené tak, aby k regulácii statickej dopravy naozaj prišlo, nie iba preto, aby ľudia platili viac za parkovanie.
Kto? odbor dopravy

Mesto Trnava

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania