Prístup na ulice Nová a Automobilová pre chodcov a cyklistov

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Vyriešený
meno
Patrik Krumpál 26. novembra 2012

V Trnave nám v priebehu posledných rokov vyrástla nová nákupná štvrť, nachádzajú sa v nej obchody ako Baumax, Sconto a pod. . V blízkosti sa nachádza aj automobilový závod PSA. Na mape sú tieto ulice vyznačené ako Nová a Automobilová. Príjazd na motorovom vozidle do tejto lokality je bezproblémový. Je tu aj dobre spracovaná sieť chodníkov pre chodcov, dajú sa využiť aj pre cyklistov. Problém vidím v nasledovnom: v prípade ak sa chcete dostať ako chodec alebo cyklista do tejto lokality (ak nebývate v Modranke, pretože tá je napojená bezproblémovo) musíte prekonať nebezpečnú prekážkovú dráhu cez železničné koľaje. Či už smerom z ulice Nitrianskej (v blízkosti Spartana), musíte sa "zoštverať” do železničného výkopu a následne "vystúpať“ z neho a ste pri Sconte. Na opačnom smere, Zavarská ulica, ak zabočíte pri poslednom obchode so stavebným materiálom, a prejdete nejakých 500 m musíte sa pre zmenu vyštverať do železničného násypu a následne sa ešte dostať cez nebezpečnú zákrutu cesty na druhú stranu, kde Vás čaká zaslúžený chodník pre chodcov. Podstatné je, že občania túto nebezpečnú trasu absolvujú, lebo je vidieť na týchto miestach "vyšlapané chodníčky". Podľa mňa by situáciu vyriešila oceľová lávka, ako je napr. pri prechode zo staničného parku smerom na Coburgovu ulicu (ilustračný obrázok). Predsa sa len tak nezmyselne neinvestovalo do siete chodníkov, ktoré zívajú prázdnotou, lebo sa k nim chodec ako nemá ako dostať?

27. február 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za podnet. V prvom rade sa ospravedlňujem, že odpovedáme až teraz, ale išlo o podnet náročnejší na získanie potrebných informácií. Pripájam stanovisko Odboru územného rozvoja a koncepcií:
Lokalita od Zavarského bola realizovaná súkromnými investormi, z ktorých jeden spracovával návrh celého územia. Lokalita je v územnom pláne mesta zaradená do plôch priemyslu, výroby, obchodu a služieb. Územný plán nepočítal v prvej etape s peším a cyklistickým premostením trate Bratislava – Žilina a Trnava – Galanta. Avšak na základe iniciatívy firiem podnikajúcich v predmetnej lokalite, bola z ich strany v roku 2012 spracovaná dokumentácia pre územné rozhodnutie (a na základe nej vydané územné rozhodnutie) na umiestnenie lávky pre peších ponad železničnú trať Trnava – Galanta v mieste vyšliapaného chodníka od T-NAD k hale Fremach a SCONTO. Záleží od finančnej pripravenosti súkromných subjektov, kedy pristúpia k realizácii v súčinnosti s mestom Trnava.
Premostenie železničnej trate Bratislava – Žilina od Zavarskej ulice mesto Trnava rieši už od roku 2007. Podľa novely zákona o dráhach 513/2009 objednalo vypracovanie dokumentácie pre územné rozhodnutie 07/2007 na mimoúrovňové križovanie železničnej trate Bratislava – Žilina. Dokumentácia zahŕňa bezbariérové riešenie pešieho aj cyklistického prepojenia. Hrubé orientačné rozpočtové náklady na realizáciu stavby dosahovali 23 miliónov SK (cca 763 460,- €). K tomuto finančnému nároku je však potrebné pripočítať aj ďalšie náklady spojené s vysporiadaním pozemkov, ktoré v súčasnosti nie sú vo vlastníctve mestaTrnava. S ohľadom na proces vysporiadania a finančné možnosti mesta, nie je v súčasnosti možné realizovať predmetnú investíciu, čo však nevylučuje jej uskutočnenie v budúcnosti.


Jana Gmitterová, ÚKaM
02. marec 2013

Patrik Krumpál

Ďakujem pani J. Gmitterovej za dostačujúcu odpoveď.
12. november 2013

Mária

Odpoveď zo strany mesta bola naozaj vyčerpávajúca a navyše sa jedna o financovanie zo strany súkromného sektora, preto by som považovala tento podnet za vyriešený.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania