Ulica Rybníková-zastávka MHD -chýbajúca

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Neriešený
meno
Erik 03. júla 2019

Pri ŠD TRUNI na Rybníkovej ulici chýba zastávka, ktorá by slúžila aj študentom UCM, pretože tam majú fakultu. Taktiež ubytovaní študenti sa musia dopraviť k fakultám, ktoré sú v rôznych častiach mesta(Priemyselná časť Trnavy, Prednádražie, Družba, na stanicu a zo stanice). PDF TRUNI má dlho problémy so svojou lokalitou aj napriek blízkosti zastávky Bulharská, Tatrachema. Zastávka by plnila úlohu pre cieľové destinácie ako Slávia, Mestská športová hala, Aquapark. Podľa grafikonu by zastávkou prechádzali 4 linky a doplnila by plánovaný buspruh na Rybníkovej. Vybavenie: prístrešok, lavička, bezbariérový prístup, smetný kôš, dopravné značenie, elektronická informačná tabuľa, stojan pre bicykle, virtuálna stanica Arboria bike. Zástavka by niesla meno: Študentský domov Trnavskej univerzity.

04. júl 2019

natare

V blízkosti internátu sú tri autobusové zastávky v dosahu 5 minút - Zelený kríčok, Šrobárova, Špačinská. Čo viac by ste ešte chceli?
04. júl 2019

Erik

Steer Davies Gleave v r. 1996 vo svojej štúdií popísal, že skrátenie času stráveného mimo dopravného prostriedku má pomerne veľký vplyv na výber dopravného prostriedku. Ak sa tento prestupový čas zníži o 10 %, dopyt po verejnej doprave sa zvýši priemerne o 2 %. V súčasnosti MHD prepraví ročne zaokrúhlene 3 milióny cestujúcich. Ak znížime čas chôdze, v tomto prípade z 5 min na cca 30 sekúnd, skrátime čas strávený mimo dopravného prostriedku až o 90%. Teoreticky by týmto krokom dopyt po verejnej doprave narástol o 18%. Ročne by mohlo pribudnúť v MHD až okolo 500 000 cestujúcich navyše len správnym umiestnením zastávky. Viac ľudí v MHD znamená viac financií pre MHD, čo v praxi znamená, že by si Trnava mohla dovoliť častejšie spoje a lepšie služby.
04. júl 2019

Juraj

Kde ako chces umiestnit tu zastavku (mimo aktualneho pruhu) aby sa nerubali stromy? Fakt som zvedavy. Ako pisal natare maximalne 5min od budovy je hned niekolko zastavok, malo ludi ma taky luxus :D
04. júl 2019

Erik

Zastávky by mali byť prispôsobené cieľovým destináciám a obyvateľom, a ako píše odborník Steer Davies Gleave, tak umiestnenie zástavky má veľký vplyv na odľahčenie komunikácií a používania MHD.

Netvrdím, že pri každej budove je nutná zastávka MHD, ale toto je vyťažená ulica, kde mesto v budúcnosti počíta s buspruhmi, ktoré si vyžiadajú väčší výrub stromov ako zastávka, a zriadenie zastávky v tejto oblasti by znamenalo lepší presun ľudí z automobilov na verejnú dopravu.

Pokiaľ sa vyrúbe pár stromov, ktoré sa aj tak nahradia vo väčšom počte na inom mieste, ako to mesto posledné roky robí, a k tomu sa docieli nárast cestujúcich v tisícových číslach, tak to má význam.

Tento návrh umiestnenia zastávky som prebral z práce Martina Šuleka, ktorá bola ocenená cenou dekana Dopravnej fakulty ČVUT v Prahe, čiže už tento návrh videli zahraniční odborníci s vedomím, že v blízkosti sa nachádzajú ďalšie zastávky, ale aj napriek tomu sa im pozdával, pretože je to adekvátne riešenie, ktoré sa používa v iných mestách na skvalitnenie služieb MHD.
04. júl 2019

mario

Ako už bolo spomenuté v predchádzajúcich komentároch, v okolí je dostatok zastávok. Nevidím preto dôvod budovať ďalšiu priamo pred internátom, aj s ohľadom na jej osadenstvo, ktoré je dostatočne fyzicky zdatné, aby tých pár metrov prešlo k existujúcim zastávkam v okolí. ;)
04. júl 2019

Erik

Na Zelenečskej ulici sú 3 zastávky: Zelenečská I., Zelenečská II. a Linčianska I. a pritom na tej ulici sú významné body mesta nasledujúce: Lidl, TAVOS, ubytovňa a bytové jednotky. Na Rybníkovej sú významné body: jediný aquapark pre Trnavský kraj, počíta sa s novovybudovanou športovou halou regionálneho významu(pre 120 000 ľudí) s možnosťou používania na kultúrne programy(napr. koncerty), ktorá bude unikátna pre Trnavský kraj, športovo rekreačný areál Slávia, ktorý hostí športové súťaže celoslovenského a niekedy medzinárodného významu, univerzita, internát ďalšej univerzity, ktorá má v Trnave 2 najlepšie fakulty na SR(Právnická a Pedagogická), podniky a obchody, bytové jednotky a záchytné parkovisko. Už len keď sa pozrieme koľko významných bodov sa nachádza na jednej ulici, tak je jasne vidieť, že zastávka ŠD TRUNI by slúžila všetkým vekovým generáciám Trnavčanov, ale aj turistom; nehovoriac o tom, že niektorí študenti môžu mať zdravotné problémy a aj tých 5 min môže byť pre nich problémové prejsť. Taktiež pre ľudí, ktorý budú chcieť ísť na koncert do novovybudovanej športovej haly, či do aquaparku, alebo do podniku, alebo domov, môžu mať zdravotné problémy. Osobne si myslím, že zastávka ŠD TRUNI by bola viac využívaná ako Zelený kríček, ktorý slúži prevažne kvôli prestupom na prímestskú dopravu.
04. júl 2019

Erik

Pokiaľ si odmyslíme osobné pocity a pozrieme sa na štúdie a štatistiku, tak nám vychádza, že za tých pár tisíc euro sa tam oplatí tú zástavku vybudovať. Podľa teoretického vzorca, spomínaného vyššie, ktorý je platný od r. 1996, by nastalo navýšenie cestujúcich MHD ročne o stotisíce a tým by sa aspoň čiastočne stabilizovala finančná náročnosť MHD, za ktorú ročne mesto dopláca 1,5 milióna, pretože v mnohých prípadoch MHD vozí vzduch. V 1997 MHD prepravovala ročne takmer 9 miliónov cestujúcich, dnes je to niečo pod 3 milióny.

Rybníkova, poďla analytickej časti štúdie Trnavského samosprávneho kraja, aktualizovanej minulý rok, stále patrí, aj napriek otvorenému severnému obchvatu, k zaťaženejším uliciam mesta, pretože tranzitná doprava síce z ulice zmizla, avšak bola nahradená individuálnou dopravou. Z tohto dôvodu je tam nutný buspruh, ale jeho vytvorenie je pre mesto finančne náročne, preto sa s ním na najbližšie 3 roky nepočíta. Vybudovanie zastávky by už teraz pomohlo čiastočne odbremeniť ulicu od individuálnej automobilovej dopravy.
05. júl 2019

erik

re:Erik dal si sem zaujimave info zo studii, mesto by malo prioritne podporovat MHD oproti individualnej doprave, ale u nas je to tak ...
05. júl 2019

Erik

Ďakujem Erik. Mesto by malo určite vynaložiť snahu pri skvalitnení MHD podľa vzoru iných miest podobných Trnave. Podnety, ktoré som nahlásil, sú overené spôsoby skvalitňovania služieb MHD, ktoré fungovali v iných mestách.

Som prekvapený, že od optimalizácie, aj napriek podnetom od občanov a opakovaným sťažnostiam k stavu MHD aj na tejto stránke, nenastalo žiadne zlepšenie. Prikladám graf o spokojnosti cestujúcich trnavskou MHD a je zarážajúci, len 18% cestujúcich je spokojných a o tomto sa vie už vyše 3 roky.

Taktiež pri boji s horúčavami robí mesto pokroky: výsadba stromov, príprava biotopov, lesoparkov, zavlažovacie vaky, nekosenie, ale to nestačí. Úroveň oxidu uhličitého v atmosfére je tak vysoká, že aj keby na celej planéte vysadíme stromy, tak ľudia nebudú zachránení od vĺn horúčav a to preto, lebo len jedno auto ročne vyprodukuje tonu emisií, toto všetko konštatujú odborníci v štúdiách. Taktiež MINZP poznačilo v ročnej správe: „nedarí sa stabilizovať emisie z cestnej dopravy.“ Euractiv dokonca uvádza v správe z tohto roka, že emisie z dopravy rastú: najväčší podiel vyprodukovaných emisií majú autá a to takmer 50%. Ak by nastali zmeny v MHD, tak máme možnosť zásadne zredukovať rastúce emisie na úrovni mesta a mať finančne stabilizovanú MHD.
07. júl 2019

natare

Trnave by najviac pomohlo, keby nepribudli nové zastávky MHD, ale keby MHD nechodila raz za 1 - 2 hodiny. Keď sa robila nová koncepcia a znižoval sa počet liniek, bolo to prezentované tak, že autobusy budú premávať v 15 minútových intervaloch. Nakoniec to dopadlo tak, že v rozmedzí 15 minút idú zo zastávky všetky spoje a potom kľudne 1-2 hodiny nič.
07. júl 2019

Erik

Niektoré nosné linky chodia v rannej špičke každých 20 min - linka č. 3 medzi 7 a 8 hod ide trikrát. V sedle si Trnava zatiaľ nemôže finančne dovoliť viac spojov, avšak po vybudovaní nových zastávok a zavedení patričných reforiem by boli prilákaní noví cestujúci, čím by sa zlepšili náklady na MHD a potom by bolo možné pridať spoje. Najprv je dôležité stabilizovať súčasný stav za nízke náklady.
08. júl 2019

Ivan

Myslím že v Trnave sú vzialenosti medzi zastávkami veľké a často sú nezmyselne rozmiestnené. To ma často odrádza od použitia MHD, keďže s autobusu mám cieľ cesty pešo ďaleko. Napríklad č14 stoji na Nitrianskej, potom až na Tamaškovičovej, alebo po Zelenom Kríčku nasleduje až zastávka Starohájska. Tiež interval v rannej a poobednej špičke by pre č.14 mohol byť aspoň 30min. Súčasný stav je nevyhovujúci a ludí skor odradí od MHD. Stačí sa niekde zdržat o 5min dlhšie (napr. v meškajúcom vlaku) a počkáte si na zastávke aj 50min.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.