Križovatka pri cukrovare

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Vyriešený
meno
Lucery 11. apríla 2014

Odkedy je na križovatke Vansovej-Hospodárska umiestnená zelená šípka vpravo, trúbi sa tam jedna radosť. Je len otázkou času, kedy sa tam stane škaredá nehoda :( To isté platí aj pre smer Šrobárova-Trstínska, odbáčajúci si mýlia zelenú šípku s klasickou semaforovou zelenou a nebyť širokej cesty a šoférov, ktorí to v smere od Hospodárskej poznajú, skončilo by to tam už neraz neveselo. Chce to zmenu, čím skôr.

A ešte jeden neduh - stane sa neraz, že auto ide v pruhu na Šrobárovej ako keby odbáčalo doprava, ale na zelenú si to drzo vezme rovno na ulicu T.Vansovej a proste vytláča auto v správnom smere do áut čakajúcich na opačnej strane križovatky. Tam už ide o zdravie... !

11. apríl 2014

Flego

Šipky sú v poriadku, je to dobrý tip pre dopravných policajtov ako si zarobiť, pretože kto nevie čo má robiť na zelenú šípku, má si zopakovať autoškolu.
11. apríl 2014

Lucery

Šípky vôbec nie sú v poriadku. Trstínska už nie je taká zaťažená ako v minulosti, bolo by tam lepšie urobiť pripájací pruh. Tiež by sa mohli osadiť predzvestné štíty, aby šofér vedel, ako to vyzerá za križovatkou, lebo poniektorí ešte v križovatke prechádzajú do ľavého pruhu. Prípadne pri odbáčaní zo Šrobárovej doľava hneď do pravého, keď je z Vansovej zelená šípka.
Uvítam poučenie, ako sa správne zachovať v tejto situácii.
11. apríl 2014

Debra

Tato krizovatka je katastrofalna. Cela by sa mala prerobit.
11. apríl 2014

robo

neviem co vas ucia v autoskele alebo ako sa ludia ucia jazdit ale krizovatka je uplne standartna( v amerike by tam sipka dokonca nebola a mohol by si ist) ak svieti sipka doprava , tak mas dat prednost v jazde ( je to to iste ako blikajuca oranzova napr na spacinska-> rybnikova . pri odbocovani na viacprudovu cestu sa vozidlo moze zaradit do lubovolneho pruhu.... minuly rok tam boli 2 nehody ak sa nemylim..hruza
12. apríl 2014

Lucery

Nie sme v Amerike, ale na križovatke pri cukrovare. Naši vodiči s tým zjavne majú problém.
Pri odbacani na viacpruhovu cestu sa vozidlo ma zaradit do toho pruhu, kde bolo pred krizovatkou - v tomto pripade do praveho. Nasledne na to sa moze zaradit do laveho (§ 10 je to myslim).
12. apríl 2014

Robo

urcite sa mylis, pruh nieje prikazany. a vodici maju problem dodrziavat 50... zrusime aj tu. To ze niektory vodici na sr nevedia soferovat, neznamena ze sa musia menit pravidla , ktore su v celej eu rovnake( amerika zly priklad) , a ta zelena sipka je skoro na kazdej krizovatke v sr ( kde sa nenachadza osve pruh na odbocenie, tam je iba oranzovy signal co je to iste!)
12. apríl 2014

Lucery

Určite sa nemýlim, a nemienim sa tu hádať o pravidlách najmä ak viem, že mám pravdu. To zistíš, až keď sa budeš správať tak, ako píšeš, a stane sa ti nehoda.
Pravidlá sme si stvorili my (ľudia všeobecne) a to tak, aby tu boli pre nás. Ak ich pomerná časť ľudí nezvláda dodržiavať, treba nad nimi pouvažovať, ako ich vylepšiť. Neviem, čo v Tvojom svete znamená "skoro", ale nie je pravda, že zelená šípka napravo je "skoro na každej" križovatke.
Čo sa tejto konkrétnej týka, tá šípka je dobrý nápad, ale v praxi je to už horšie aplikovateľné; možno by pomohla len tabuľka pod šípkou "daj prednosť zľava" rozsvietená zároveň so šípkou, alebo niečo podobné. Alebo ak by autá z Trstínskej chodili rovno len v jednom, ľavom, pruhu, z Vansovej by potom mohli odbáčať takmer nerušene. To isté aplikovať aj zo smeru od Šrobárovej a z adrenalínovej križovatky sa stane štandartná.
12. apríl 2014

Flego

Chlapci moji, hrozím sa vodičov čo dnes vychádzajú z autoškôl. Jazdím skoro 40 rokov, ale aby som mal problémy so zelenou šípkou to sa mi ani nesnívalo. Kto potrebuje pomocnú tabuľku pod šípkou mal by okamžite vrátiť vodičák, pretože ohrozuje ostatných účastníkov cestnej premávky. Pruh musíš dodržiavať len keď odbočuješ z dvoch pruhov do dvoch pruhov, ale takúto križovatku v Trnave nemáme. Všetky odbočenia sú riešené z jedného pruhu do jedného alebo do dvoch pruhov. Ja sa obyčajne radím tak, že pri odbočení vpravo sa radím do pravého aby tí čo idú rovno ma mohli pohodlne obísť a pri odbočovaní vľavo do ľavého aby som nezavadzal tým, čo odbočujú z protismeru na zelenú šípku.
13. apríl 2014

Miro

Páni teda neviem kto Vás všetkých učil v autoškole, ale do križovatiek s viacerými jazdnými pruhmi radšej nejazdite, pretože vyhláška jasne hovorí, že ak na križovatke vychádzaš z jedného jazdného pruhu a odbočuješ do dvoch a viacerých jazdných pruhov musíš sa zaradiť do najbližšieho jazdného pruhu. Dúfam, že nepocestujete do BA autom, ale radšej vlakom, inak ste v riadnej kaši, lebo tam sú v križovatkách ešte aj električky.
13. apríl 2014

Flego

:-)) vodíčák som robil ešte v Zväzarme na Ružindolskej (vtedy iná autoškola nebola) a je možné, že mi odvtedy niečo vyfučalo z hlavy. Podvedome jazdím tak ako píšeš Miro (viď koment nad tvojím) lebo je to logické ale nemôžem nájsť kde je to napísané http://www.vyvlastnenie.sk/predpisy/zakon-o-cestnej-premavke/ Nerieši to ani paragraf 10 ani 19 ani 20.
13. apríl 2014

robo

chciet pod zelenu sipku dodatkovu znacku daj prednost v jazde ( ktora je 10m pred krizovatkou) je ako chciet dat pod cervenu znacku stop, to je sucast signalu proste. a zelenu sipku mas vsade , kde sa to da v trnave ...zelena sipka sa dava vsade, kde smer rovno(alebo dolava) maju spolocny pruh zo smerom doprava.v trnave len 3x asi
13. apríl 2014

pali

Divim sa, ze sa tu niekto aj pozastavuje nad zelenou sipkou. Preboha, naspat do autoskoly , dat si kondicne jazdy a 3x zopakovat testy! Ze dotycnemu nieje hanba prist s takouto otazkou/navrhom. Ak by kazdy vodic jazdil ako sa ma ( to pripajanie do najblizsieho jazdneho pruhu pri odbacani ), tak by bolo menej a menej zapch. Dam priklad krizovatky pri McDonalde. Idem si z Kollarovej a chcem ist doprava na Sladovnicku. Oproti zo Spartakovskej odbacaju dolava na Sladovnicku. Ak by sa KAZDY pripojil do najblizsieho (tzn. laveho) pruhu, auta z Kollarovej sa mozu v pohode pripajat a odbacat na Sladovnicku... Jazdeniu zdar!
13. apríl 2014

robo

odbacanie , ked ides z prednadrazia po jednosmerke ( od kruhacu) tak musis davat prednost sprava v oboch pruhoch , preto je retarder v oboch ...
13. apríl 2014

Lucery

Križovatka pre odbočovanie z dvoch pruhov do dvoch pruhov je hneď vedľa tejto - Hospodárska => Zel. Kríčok ;)
Vyhláška jasne hovorí, že pred odbočovaním vpravo (vľavo) sa máš dať čo najbližšie vpravo (vľavo), či už je tam jeden pruh, alebo viac. Následne sa máš zaradiť za križovatkou do toho pruhu, z ktorého si vyšiel, teda pravého (ľavého). Podobné situácia je pri odbočovaní do jednosmernej ulice, ktorá bola predtým obojsmerná a ostali jej dva jazdné pruhy (napr. od stanice k maxu). Pri vychádzaní z jednosmernej ulice sa tak isto pri odbáčaní vľavo treba brať k ľavému kraju, atď.
Je úplne zbytočné sa tu prekárať o tom, ako je správne prejsť cez križovatku. Tento podnet je o tom, že som na vlastné oči videl o dosť zhoršený stav, odkedy sú tam tie zelené šípky. Kto vie, ako bezpečne prejsť cez križovatku, pre toho je to veľká pomoc; pre ostatných je to situácia, keď budú vytrúbení (v tom lepšom prípade).
To, že sem dvaja, alebo viacerí diskutujúci napíšu zlý postup ešte neznamená, že pod vplyvom väčšiny príspevkov bude zrazu dobrý.

Križovatke treba premaľovať pruhy, prekresliť návestia, alebo niečo s ňou robiť, aby sa nestalo naozaj nešťastie. Ešte šťastie, že už tade jazdia len kamióny M-Sped alebo podobne sa nazývajúcej firmy.
13. apríl 2014

Lucery

Urobil som si obnovenie stránky a pozerám, že mi ušli tri posledné príspevky - admin, prosím si ajax na komenty :P
Sranda, koľko červených značiek dostali moje komenty, napriek tomu, že sa tu začína prejavovať, že boli nakoniec pravdivé - asi ich treba aj tak brať - ako keby neboli :P
Zvláštne, ako sa každý rozhorčuje nad tým, že tie šípečky sú absolútne jasné, každý vie, ako kde a ako presne odbočovať, každý ovláda pravidlá ešte lepšie ako keď soudruzi pokosili lúku na 120%, križovatka vôbec nie je problémová, ale naopak, je úplne jasná... Napriek tomu mám chuť sa postaviť na 10 minút (viac nebude treba) a zachytené panikeventy na video sem vystaviť ;)
A preto mi nie je hanba sem prísť s týmto podnetom, lebo mi ide hlavne o vás - tých ostatných, ktorí by sa teda hanbiť mali (názor, že odboč si do ktorého pruhu chceš a podobne). Uvedomte si, že vylepšením tejto križovatky sa zachránia plechy a zdravie tým, ktorí nie sú v pravidlách ako doma ;)
Myslím, že si dám na pár dní od komentovania oddych, pretože to nemá žiadaný efekt :)
13. apríl 2014

Flego

Čoby to nemalo efekt, ja som si pri hľadaní údajov aspoň zopakoval zákon o cestnej premávke a narazil som pri tom na to čo som potreboval - parkovanie v blízkosti prechodu pre chodcov, parkovanie v blízkosti križovatky a parkovanie v blízkosti žltej čiary. Teraz chodím hodne do nemocnice a poliši tam za tieto tri veci rozdávajú papučky ako na bežiacom páse. Dokonca mám podozrenie, či tie vzdialenosti nemerajú metrom :-)
14. apríl 2014

lsstt

lucery, prosím odovzdaj vodičský preukaz. po prečítaní tvojich komentov sa cítim byť ohrozený na cestách!!!
14. apríl 2014

kamilo

problem tejto zelenej sipky je len v tom, ze ludia co tade jazdili roky, boli zvyknuty, ze ked svietila zelena sipka od vansovej, tak auta smerujuce od trstinskej mali cervenu, takze vice-mene nemuseli davat prednost. ale situacia sa zmenila a zelena sipka je sucasne so zelenou od trstinskej. prvy krat po zmene som si najskor myslel, ze somar od trstinskej si to solil na cervenu:-) problem zelenej sipky od srobarovej na trstinsku nie je vobec, lebo prednost tam museli davat odjakziva, takze su na to zvyknuty.
14. apríl 2014

Peter

Teraz vynechajme uvahy o tom, ake znalosti maju alebo nemaju soferi. To ze niekto vie soferovat este neznamena, ze tou krizovatkou prejde bez zranenia. Moze totiz natrafit na niekoho neznaleho pomerov alebo na uplneho novacika alebo na nejakeho vodica, co je prave v strese a nevenuje sa dostatocne riadeniu.
mam taky pocit, ze bez tych semaforov by to tam bolo bezpecnejsie nez s nimi...
Vela krat som tam zazil situaciu, ked sa auto rozbehlo od srobarovej na zelenu smerom na trstin a len tak tak, ze nezrazilo chodca na prechode, co dostal zelenu paralelne s nim...
Tak isto kolizne situacie smerom od cintorina na obe strany.
Dalej riskantny a kratky odbocovaci pruh na parkovicko pri merkure.
Vyjazd z parkoviska smerom do mesta je cisty masaker.


Ja osobne si tam viem predstavit jeden velky kruhovy objazd s tym, ze by bol do neho zacleneny aj ten vyjazd na merkur. (nieco ako kruhac pri lidi vedla nemocnice).
14. apríl 2014

Flego

Myšlienka je to dobrá, lenže máme tu spústu vodičov, čo nezvládajú ani jazdu cez kruháč :-) Konkrétne ten kruháč pri Lidli každodenne upcháva Hospodársku aj Zelenečskú ulicu. Stačí jeden bojko čo dáva zbytočne veľkú prednosť a bojí sa vbehnúť medzi vozy a už sa za ním tvorí rada.
15. apríl 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za podnet.
Doplnková zelená šípka je svetelný signál, ktorý je povolený a bežne používaný v rámci celej EU, vrátane Trnavy. Ide o doplnkový signál, ktorý zabezpečuje možnosť odbočiť v danom smere pri dodržaní ostatných ustanovení v zmysle zákona 8/2009 z.z. - zákona o cestnej premávke, čo má za následok umožniť vodičom opustiť križovatku ešte pred zmenou celkového signálu v danom smere. To že niektorí vodiči nerešpektujú príslušné ustanovenia pre odbočovanie, v zmysle vyššie uvedeného zákona, nie je dôvodom na zrušenie tejto možnosti pre ostatných disciplinovaných vodičov (dôsledkom by bol celkový vyšší počet vozidiel čakajúcich v križovatke a tým aj podstatné zníženie celkovej priepustnosti svetelne riadenej križovatky).

Odbor dopravy a komunálnych služieb
15. apríl 2014

Lucery

Nebolo mojim cieľom odstrániť zelenú šípku z križovatky. Bývam kúsok odtiaľ a vnímam zvýšený počet rizikových situácií odkedy šípky pribudli - podnet som preto poslal, aby sa zabránilo nehode (hrozí tam stret rozbehnutého auta od Trstínskej čelne do boku auta od Vansovej).
V Anglicku majú pri nebezpečných úsekoch nápis na vozovke SLOW - SPOMAĽ a nikto sa nikoho nepýta, či vodič prispôsobil jazdy schopnostiam a stavu vozovky.. len príklad..

Na druhú časť podnetu nebolo odpovedané vôbec. Považujem za vybavené iba čiastočne.
16. apríl 2014

Peter

Cez tú križovatku chodím denne. Predtým, keď tam svietila šipka vpravo z T.Vansovej, bola tam kvôli chodcom. V prvé dni som bol tiež prekvapený, keď svietila šipka a zľava z Trstínskej sa namňa rútilo dobrých 80 km/h auto s veľkým trúbením.
Teraz sú tam dve stridajúce sa verzie šípok. Osobne by som to už kľudne nechal tak, že tá šipka by svietila trvalo. Cudzí vodič aj tak nevie, komu všetkému má dať prednosť a bude sa tam obzerať a spomaľovať premávku, domáci sú zvyknutý na túto križovatku (už aj kvôli vodorovnému značeniu)...
Hlavný problém je asi ale v rýchlosti áut idúcich plynule na zelenú zo smeru Trstínska. Máloktorý ide menej ako 50, takže "zasipsovať sa" medzi nich je nemožné a treba aj tak počkať, kým prefrčia.
17. apríl 2014

Majo

Odbocovanie do viacerych pruhov:

Presne na tejto krizovatke ked som robil skusky vyhodil komisar jednu pani pretoze v smere od kricku odbocovala ztoho jedneho pruhu a zaradila sa do praveho v smere na zel. stanicu a nie do laveho.

Asi tak. Hned ako to spravila sa jej skuska skoncila a boli hned spät a sli dalsi.
17. apríl 2014

Flego

Nevieš, kde je to napísané http://www.vyvlastnenie.sk/predpisy/zakon-o-cestnej-premavke/ nemôžem to nájsť.
17. apríl 2014

Lucery

Zákony o cestnej premávke si treba vykladať komplexne, nie čiastkovo. Nie je tam veta typu "ak odbáčaš do viac pruhov, tak choď len vpravo", ale tento význam vyplýva z celkového znenia a to tak, aby pokrýval čo možno najvšeobecnejšie situácie, ktoré môžu v cestnej premávke nastať.

Tak, ako iné predpisy, aj tieto sú písané krvou.

Ak Ťa zaujíma práve táto situácia, treba si pozrieť state o jazdných pruhoch, križovatkách (prechádzaní a odbočovaní, ale aj o tom, kde križovatka začína a končí a čo všetko je križovatka), vodorovné značenia a zvislé návestia a samozrejme dávanie predností na základe týchto značiek.
Niečo z toho už som tu písal, a vyslúžil som si len výzvu na vrátenie vodičského oprávnenia, pričom práve vyzývateľ je zrejme skutočnou hrozbou..

Ešte raz to napíšem - križovatka sa stala nebezpečnejšou a je alibistické vyhovárať sa na zákony a pravidlá. Lebo podľa názoru samosprávy sa zbytočne minuli peniaze na semafory, kruhové križovatky a nakoniec aj značky. Veď pravidlá premávky jasne určujú, ako jazdiť na neoznačenej križovatke....
17. apríl 2014

Majo

No kde je to napisane by aj mna zaujimalo pravdupovediac, ja len viem ze hovorila ze za toto vyletela
22. apríl 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, Lucery,
odpoveď na druhú časť podnetu nie je v kompetencii Mesta Trnavy. Pokiaľ vodiči jazdia arogantne, nebezpečne (nedodržiavajú pravidlá cestnej premávky) je potrebné obrátiť sa na Políciu SR.

Odbor dopravy a komunálnych služieb
24. apríl 2014

bob

ta zelena sipka nerobi krizovatku o nic nebezpecnejsiu ako zelena sipka na hocktorej inej krizovatke, ako mesto napisalo pouziva sa to bezne a neni dovod to zrusit. btw aky tam bol pocet nehod min rok? az 2...
25. apríl 2014

Lucery

Tak ešte raz: Nejde mi o zrušenie zelených šípok - tých by bola škoda. Ide mi o nejakým spôsobom zvýšené upozornenie pre tých, ktorí proste nejazdia ako sa patrí. Napr včera po desiatej večer Škoda Yeti hnedej farby odbáča doprava, strieborný Ford od Trstínskej flekuje ako o život a stáča to kamsi na Šrobárovu. Piskot gúm, trúbenie, otvorené okienka s nadávkami - adrenalín, ako sa patrí.
Rozbité sklo z reflektorov a kusy laku sú tam OMNOHO častejšie ako policajné štatistiky - 2 nehody za rok (aj keď neviem odkiaľ táto informácia je).
A nie je šípka ako šípka - ak je zelená šípka doprava spolu s z pravej strany odbáčajúcimi doľava, tak tam nie je problém. Ale inak...
30. apríl 2014

bob

ono je tam aj taky problem , ze ak tam das napr stopku alebo hocico tak neplati ak je semafor zapnuty . tiez my tam uz vletelo auto do cesty ale ine riesenie ako zrusit sipku neni. a to by boly zapchy az. BTW pri odbacani na komunikaciu z inym poctom pruhou si moze vodic vybrat v meste lubovolny pruh. ( v meste mozes jazdit, v ktorom pruhu chces) zistovane u policajta aj v autoskole.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania