Zvončekova-Zeleň a životné prostredie-iné


V riešení

Dobry den
Kreativni turisti sa rozhodli si spravit parkovisko na tzv. vojenskej ceste nad Racou. Pristup je cez Zvoncekovu resp. Popolnu ulicu cez kratky nespevneny prejazd. Bolo by dobre tento prejazd znovu zasypat tak ako tomu bolo nie tak davno.
Pozn. pre admina: podnet smerovat na Mestske lesy BA.

01. január 2021

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Mestské Lesy
02. január 2021

Martin

Dnes tam parkovalo až 6-8 áut :)
04. január 2021

Miroslav Daniš

Na rovnaký problém som (a samozrejme aj veľa krát predtým) upozornil na tejto stránke v rubrike "otázky pre starostu" 7.mája 2020 a naposledy urgoval 9.novembra 2020 - "Popolná-parkovanie-problémové :
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/90420/popolna-parkovanie-problemove
",
kde som navrhoval aj možné a rýchle (okamžité) riešenia. A čo sa zmenilo. Vôbec nič. Podnet má stále status "V riešení" a tým fajka zhasla. Parkuje sa veselo ďalej... Urgoval som to na všetkých možných úrovniach - Mestské lesy, Štátne lesy, Mestská polícia, štátna polícia, magistrát, miestna samospráva (doklady môžem doložiť), operatívne volám na mestskú políciu... Aj tento celý víkend som ich na to telefonicky upozorňoval. A výsledok - počty zaparkovaných áut ako pred nákupným centrom, z lesného pozemku si spravili títo arogantní "vodiči" verejné parkovisko na lesnom pozemku ! Všetky (ne)kompetentné zložky to už dávno zabalili, nebudú sa predsa zaoberať životným prostredím, ochranou prírody. Predsa nie je pred voľbami, netreba sa ľuďom zapáčiť...
Je to v nás a záleží len na nás, ako k tomu pristúpime a či to nevzdáme...
Ja osobne nie... Ale sám vojak v poli (v lese) toho veľa nedokáže. Som rád, že sa opäť niekto našiel, komu to nie je ľahostajné a zdvihol svoj hlas za správnu a prospešnú vec...

Všetci obyvatelia, čo tam majú domy či chaty, musia mať povolenie na vjazd na túto komunikáciu od Mestských lesov BA či štátnych lesov SR. Len títo nemusia mať nič, stačí im len drzosť, egoizmus a arogancia !

Ten prejazd dal svojho času zasypať vtedajší riaditeľ Mestských lesov BA Ing. Vladimír Kutka. Ak tam nikto nie je ochotný a schopný osadiť dopravnú značku zákazu vjazdu motorových vozidiel, tak nech to zasypú. Ináč sa týchto "výtečníkov" nezbavíme !
04. január 2021

Miroslav Daniš

A ešte sa spýtam oddelenia životného prostredia a dopravy MÚ Bratislava - Rača ohľadne môjho podnetu z 9.novembra 2020 na spomínanej stránke (viď link vyššie), ako sa daný podnet rieši a či sa vôbec rieši a či spomínané oddelenie "tlačí v tomto smere na pílu" .
09. január 2021

Lenka Cíchová

Takto to je každý víkend, sviatok.
09. január 2021

Tomas

Dobrý deň, je tam osadená nejaká značka, ktorá zakazuje vstup do danej časti? Stavím sa, že väčšina ľudí ani nevie, že vjazd autom je do danej časti zakázaný. Plocha vyzerá ako regulérne parkovisko na hranici turistickej zóny, tak ako je to na mnohých miestach SR a vjazd naň nie je nijako obmedzený značkou.
Pán v predošlom príspevku spomínal, že majitelia chát a domov potrebujú povolenie. Ja mám však k domom jednu poznámku (otázku). Koľko z nich bolo postavených s odobrením úradu v rozpore s platnými predpismi ?
09. január 2021

Martin

Je to tak, žiadna značka tam nie je. Takže ani pokutu by nemal nikto dostať. A s tými domami to bude tiež pravda...
09. január 2021

Lenka Cíchová

Zákazová značka tam párkrát bola, len ju vždy nejaký dobrák zničil. Bolo by dobré obnoviť ju, plus asi aj pridať nejakú info tabulu v mieste, kde začínajú mestské lesy. Tak ako na Potočnej.
09. január 2021

Tomas

Veď to je len pár obyčajných ľudí čo chceli vypadnúť do prírody s deťmi a ten kus do kopca by asi nezvládli. Ak by tam bola značka tak to je iné, ale oni ani nič neporušujú keď nemajú ako vedieť. Ak vám naozaj záleží na prírode, bojujte radšej so spalovaním svinstiev v domácich peciach a proti spalovaniu záhradného odpadu, čo je zakázané a kompetentní oznámenia ignorujú.
11. január 2021

Tomas

Miesto toho aby nespokojní tlačili na nečinných kompetentných, aby osadili dopravné značenie alebo zasypali cestu, tak detinsky zaparkovaným autám na spevnenej ploche, kde nič neničia, zdvíhajú stierače. To je naozaj "inteligentné" ale zato jednoduchšie riešenie.
11. január 2021

Miroslav Daniš

Na predmetnú "starú vojenskú" cestu ja zákaz vjazdu obmedzený značkami z Potočnej ul. ai z Knižkovej doliny. Spomínaná komunikácia z konca Popoľnej a Zvončekovej ul. je nespevnená komunikácia a je to v podstate lesná účelová komunikácia, ktorá nie je verejnou komunikáciou. Takže autá by ju nemali využívať ako verejnú komunikáciu, okrem spomínaných povolení. Poznámka k domom postavených v tejto lokalite je v kontexte tohto problému irelevantná.
Tá plocha, kde parkujú autá nie je ani náhodou "spevnená plocha, kde autá nič neničia". Možno že teraz to tak vyzerá, že "nič neničia", ale ešte v marci to bola lesná pôda z rozmanitou lesnou vegetáciou. Lenže obdobím "Korony" začali padať všetky zábrany a mantinely a prestávame rešpektovať a dodržiavať akékoľvek pravidlá a nariadenia. Príkladom je neúrekom aj z tejto oblasti, stačí si pozrieť obrazové spravodajstvo v médiách...
Príroda a životné prostredie je len jedno. Ak si toto zničíme, potom sa nečudujme. Už nebude cesty späť...
Myslím si, že toto sa dá pochopiť aj bez nejakej značky...
Toto pretváranie prírody a lesného pozemku touto recidívou "úspešne" a cyklicky pokračuje. Nebolo tomu inak ani tento víkend...
11. január 2021

Miroslav Daniš

A ešte jedna poznámka. Na "nečinných kompetentných" tlačím (a nielen ja) roky. Nemajte obavy. Lenže, ak sa zaujímate o veci verejné a snažíte sa aj veci niekam posúvať, tak isto viete, že v našich súradniciach je to často (väčšinou) sizyfovský boj...
Na ilustráciu toho, že "tlačíme" na (ne)kompetentných, pripájam poslednú moju iniciatívu v tomto smere. Otázka skôr má znieť tak, prečo príslušný správca predmetnej pozemnej komunikácie - MČ Bratislava - Rača, od mája r. 2020 v tejto veci nekonal :

Sent: Thursday, January 07, 2021 11:13 AM
To: Miroslav Daniš
Subject: RE: Sprava, MINV

Krajský dopravný inšpektorát KR PZ v Bratislave prijal Váš podnet v ktorom požadujete o umiestnenie dopravných značiek nad spojnicou Popolnej a Zvončekovej ulice v Mestskej časti Bratislava - Rača. Na základe preverenia Vašej žiadosti Vám oznamujeme nasledovné:

Krajský dopravný inšpektorát KR PZ v Bratislave nie je vecne a miestne príslušný rozhodovať o umiestňovaní dopravných značiek a dopravných zariadení, ale o uvedenom musí v zmysle Zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v platnom znení rozhodnúť príslušný cestný správny orgán na základe stanoviska správcu pozemnej komunikácie a záväzného stanoviska dopravného inšpektorátu.
Na základe vyššie uvedeného Krajský dopravný inšpektorát KR PZ v Bratislave z dôvodu vecnej a miestnej príslušnosti odstúpil už v minulosti ( v piatom mesiaci 2020) podnet príslušnému správcovi predmetnej pozemnej komunikácie v zmysle zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) a to MČ Bratislava - Rača s návrhom na zváženie možnosti na umiestnenie príslušného dopravného značenia prípadne dopravného zariadenia - rampy na zabránenie vjazdu motorových vozidiel na starú vojenskú cestu - spojnicu medzi "Slalomkou" a Knižkovou dolinou.

pplk. Ing. Vladimír Koník
vedúci | Krajský dopravný inšpektorát | Krajské riaditeľstvo PZ v Bratislave
18. január 2021

Miroslav Daniš

Platňa sa krúti dokola :

"✖Podnet bol označený ako Neriešený
S ľútosťou Vám oznamujeme,
že pri riešení podnetu Zvončekova-Zeleň a životné prostredie-iné do dnešného dňa nedošlo k pozitívnej náprave a z tohto dôvodu podnet označujeme ako neriešený"...

Už som to písal tu :
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/90420/popolna-parkovanie-problemove

takže pustím tú platňu znova :
"Podnet bol označený ako neriešený vraj z dôvodu "že do dnešného dňa nedošlo k pozitívnej náprave". Teda, aspoň podľa môjho názoru, sa podnety dávajú preto, aby práve k tej pozitívnej náprave došlo. Súhlasím akurát s tým, že je neriešený preto, lebo sa NERIEŠI !!! Ale predsa tu máme kompetentné orgány, ktoré riešenie týchto problémov majú vo svojej pracovnej náplni, prípadne ich riešia v súčinnosti s inými kompetentnými zložkami.
Preto neodkladne žiadam, aby bol podnet znova otvorený a nielen že sa začal riešiť, ale sa aj VYRIEŠIL !"

Miestny úrad to "kompetenčne" presunul na Mestské lesy BA. Tak som ich oslovil a napísal som im znova mail (11.1.2021), kde od nich žiadam, aby daný stav riešili (tak ako aj ešte v máji r. 2020). Lenže vágne odpovede a hra na mŕtveho chrobáka nám ide veľmi dobre...

Tak sa pýtam (miestneho úradu, magistrátu, mestských lesov, mestskej polície, policajného zboru SR...a neviem koho ešte), čo treba a ako spraviť, kde a komu aký podnet treba dať, aby sme sa zobudili a začali brať veci a občanov vážne...

Inak si tú platňu môžme neustále púšťat dokola...
18. január 2021

Miroslav Daniš

Ešte jedna vec, ktorá ma mrzí.

Ak bol za riaditeľa ML BA vymenovaný Ing. Matej Dobšovič, tak som si povedal – konečne sa to na dobré obráti. Ak je to niekto, kto má blízko k ochranárom a ochranárskemu hnutiu, tak to predsa nemôže byť ináč. Zárukou pre mňa bolo hlavne však to, že do tohto kolektívu bol prizvaný aj Marek Páva, ktorého si veľmi vážim za jeho neustály boj s veternými mlynmi v týchto našich súradniciach v časoch minulých. Rád som čítal jeho články, postrehy, podnety, návrhy...

Niečo sa však zmenilo, niečo zaškrípalo, niečo nefunguje..

Nerozumiem...

Nerozumiem ani tomu, že každý sa (ako v tých časoch minulých) hrá len na svojom piesočku. Stále len tie (ne)kompetencie, stále a stále len ako to nejde a nemôžeme... Akoby nám nešlo o spoločnú vec, akoby nešlo o nás všetkých, o životné prostredie, o prírodu...

Nerozumiem... O to viac som frustrovaný...
01. február 2021

Miroslav Daniš

Ako Martin upozornil ( https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/90420/popolna-parkovanie-problemove ), pribudla na danej prístupovej ceste požadovaná dopravná značka.
Je to pozitívna informácia.

Dúfam, že nám tá značka tam aj dlho vydrží...
01. február 2021

Miroslav Daniš

Aj napriek tomu, že tam tá značka je, hneď v nedeľu popoludní, tam "zaparkoval" na drzovku jeden výtečník...

Pre takých by tam bola treba asi betónová závora, alebo treba volať 159 !
01. február 2021

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Mestská polícia hlavného mesta SR Bratislavy
03. február 2021

Odpoveď samosprávy

V tomto prípade ide o účelovú komunikáciu (lesnú alebo poľnú cestu), ktorá je opatrená dopravnou značkou a dodatkovou tabuľou, z ktorej vyplývajú vodičom oprávnenia poskytnuté lesnou strážou. Na ich kontrolu majú podľa zákona č. 326/2005 Z. z. o lesoch, oprávnenie pracovníci lesnej správy. Priestupky podľa § 63 ods. 1 písm. b) Zák. č. 326/2005 Z. z. o lesoch môžu riešiť iba pracovníci lesnej správy. Príslušníci MsP majú oprávnenie na základe súčinnosti tieto priestupky iba zadokumentovať a odstúpiť na Okresný úrad, lesný a pozemkový odbor.
Aj napriek tomu však MsP podnet preverí a vykoná opatrenia smerujúce k zabezpečeniu zákonného stavu.

Bc. Marcela Ťarcha

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania