Kyjevská-chodník-chýbajúci

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Nové Mesto

Uzavretý

Dobry den, Stracam nadej, ze sa tu cosi vyriesi, ale pisem aj tak. Vraj sa ma mostikz tupeho na kyjevsku burat. Sucasny stav bez chodnika mesto dlhodobo (ozaj dlhodobo) neriesi, ale ze sa situacia este moze takto zhorsit ma ani nenapadlo. Tento mostik je jedina cesta ako sa dostat peso v rozumnom case na mhd (na racianskej). Bol by som rad, keby mesto komunikovalo so ZSR a prebralo moznosti ako mostik uchovat. Chapem, ze ZSR nema zaujem udrziavat mostik a cestu za nim, ale nechapem ze mesto (banm) sa vzdy ked sa na to pytam odvola, ze nie je v ich sprave. Velmi by som ocenil, keby mali zaujem sa k sprave dostat a tak realne pomoct obyvatelom. Dakujem

05. február 2022

Pozorovatel

Pochybujem o burani, ked pred niekolkymi mesiacmi presiel rekonstrukciou... Je to pristup k depu ŽSR
05. február 2022

Maros

Aj ja by som o tom rad pochyboval a tiez sa cudujem, lebo ho nedavno opravovali, ale taky zamer ( v ramci rekonstrukcie traye) sa siril internetom
05. február 2022

Maros

*trate
06. február 2022

Michal

Klasicky pristup mestkej casti. Nic sa neriesi proaktivne a potom ked ZSR spravia prvy (logicky) krok (napr. aj v pripade uzatvorenia Filialky) tak sa ide hasit. Ale to je uz neskoro. O povolovani vystavby na Tupeho bez infrastruktury sa ani neoplati bavit. Cele zle. Chyba hocijaka strategia vedenia Noveho Mesta, vsetko je ad-hoc.
07. február 2022

Pozorovatel

Asi som hladal zle, ale ani v mapke, ani v textovej casti som nenasiel zmienku, ze by mali tento most burat. Mozno som ale nieco prehliadol, pricom som prehladaval na enviroportali:
2011_EIA_Zamer_A_00_text.pdf
2011_EIA_Zamer_A_01_prehladna situacia.pdf
2011_EIA_Zamer_A_02_fotodokumentacia.pdf
07. február 2022

Peter

Prvý dokument, str. 114, búracie práce
Myslím, že to tam schválne nie je nejak zvýraznené...
08. február 2022

Pozorovatel

@Peter
dakujem za info, asi u mna nezafungovalo spravne vyhladavanie (CTRL+F), ked som v rychlosti vyhladaval v dokumente. Niekto z tvorcov si dal tu namahu, ze ho uzamkol a neda sa z neho ani odkopirovat text pre citacie.

V normalne fungujucom meste, ktore o probleme s planovanym zburanim mosta vie od 08/2020
(str. 186, kap. 3. Zoznam vyjadreni a stanovisk ...
https://www.enviroportal.sk/eia/dokument/337684?uid=4b7b84e8afbb1ce84d12241c7fe2363a5b3c91d0 )
by sa zacala planovat vystavba paralelneho plnohodnotneho dvojpruhoveho mosta s chodniikom pre pesich a cyklistov + rozsirenie Kyjevskej na 2 pruh + chodniky a po dokonceni a sprevadzkovani by mohli ZSR zburat svoj stary most.
08. február 2022

Peter

Pred pár rokmi bola na "stole" debata medzi starostom Nového mesta, ŽSR a developermi v oblasti práve ohľadom infraštruktúry, kedy aj samotní developeri chceli ten most na vlastné náklady zrekonštruovať. Vraj to padlo na nezáujme ŽSR- napriek tomu, že ten most nechcú a nepotrebujú, tak ho nechceli ani predať ani nechať zrekonštruovať (aj súčasná podoba bola skôr len kozmetická a pravdepodobne len ako "zalepenie očí" verejnosti). Obávam sa, že už vtedy vedeli, že ho budú chcieť zbúrať kvôli plánovanej prestavbe a logicky im je jednoduchšie riešiť zbúranie niečoho, čo je v ich vlastníctve ako keby bol už vo vlastníctve MČ...

V každom prípade tu má maslo na hlave aj MČ resp. p. Kusý - už dávno sú debaty (a vraj aj zložené peniaze) na kompletné prepojenie Tupého (časť pod Kolibou s časťou od Sliačskej), ale nejak to zostalo na mŕtvom bode...
08. február 2022

Pozorovatel

To prepojenie existuje https://www.google.com/maps/@48.1694465,17.1218596,3a,75y,11.21h,88.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1stLwwVqmkTFl8fhdBDlcFMQ!2e0!7i13312!8i6656

alebo ma ist este o iny prepoj?
08. február 2022

Peter

Tu je k tomu celkom slušná diskusia, ktorá Vám to priblíži. To, čo momentálne existuje, je len taký mačkopes - ale za nás, čo tu bývame, lepšie ako nič (tak dva-tri roky dozadu tá "nová" asfaltka popod domy Elevens bola len rozbitá poľná cesta). Navyše ani tá jedna z týchto komunikácii (Tupého vrátane toho prepojenia) nie je v správe/majetku MČ a nie je vybudovaná v súlade s legislatívou. Ale vravím - pre obyvateľov vždy lepšie ako nič...
08. február 2022

Maros

Ano ma tam viest cesta dokonca popod tie nove domy co stavaju, bude to musiet byt tesne nad zeleznicou. Klucove je ze chyba chodnik!
14. február 2022

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
Toto je znenie oficiálneho stanoviska p. starostu:
"Most cez Tupého sa aktuálne (niekoľko najbližších rokov) nejde búrať. Neexistuje na to povolenie, ani dokumentácia a ani žiadosť.
Železnice spracúvajú v rámci procesu EIA potenciálny zámer rozšírenia trate.
V prípade, že získajú v nejakom čase kladné rozhodnutie EIA, následne peniaze na dokumentáciu, povolenie na rozšírenie, peniaze na realizáciu, tak most, resp. jeho časť sa musí odstrániť, čo samozrejme spôsobí jeho nefunkčnosť.
Starosta vzniesol v rámci procesu EIA pripomienku/požiadavku následnej obnovy mosta v prípade, že by mali železnice zámer naozaj realizovať, nakoľko investičných zámerov a potrieb majú železnice stovky.
Dôležitosť mosta pre lokalitu Tupého-Vtáčnik-Frankovská vedenie mestskej časti prízvukovalo na stretnutí s vedením železníc, aj listom.
Železnice deklarujú, že most pre svoje účely nepotrebujú. Na druhej strane máme za to, že im nevadí pokiaľ trati neprekáža, historicky tam je, je funkčný, bol zrekonštruovaný (za čo železniciam ďakujeme, že rešpektovali prosby mestskej časti) a štvrť ho potrebuje pre svoju dopravnú obsluhu.
Pri rekonštrukciách tratí sa nerekonštruuje len samotná trať, len samotné nástupištia, ale aj okolitá, respektíve pridružená infraštruktúra, nakoľko železničná doprava je súčasťou dopravného systému, na ktorý musí prirodzene nadväzovať. Teda na cesty, chodníky, cyklotrasy, mosty, atď.
Úlohou mestskej časti je dohliadnuť na to, aby železnice pri prípadnom projektovaní rozšírenia trate pre stavebné povolenie (zatiaľ sme len v procese EIA) zároveň projektovali aj most, ktorý im nebude prekážať pri prevádzke trate a zároveň bude rešpektovať potreby lokality.
Vedenie Nového Mesta nemá záujem vytvoriť podmienky na vtiahnutie dopravy do štvrte Tupého-Vtáčnik-Frakovská, na druhej strane v prípade rozšírenia trate je zmysluplné postaviť (rekonštruovať) most tak, aby mal segregovaný, bezpečný chodník a máme za to, že by mal byť aj obojsmerný. V Novom Meste majú železnice tri dlhodobé zámery, ktoré Nové Mesto sleduje, aby v prípade, že sa papierový proces posunie, tak sme vzniesli pripomienky, návrhy tak, aby sa brali do úvahy potreby miestnych obyvateľov. Most cez Tupého je jedným z nich."

Okrem toho sa pán starosta min. týždeň vyjadril pre TASR. Prikladám vybranú časť k tejto téme:
"Most je dôležitý pre ľudí, ktorí žijú v lokalite Tupého, Vtáčnik, Frankovská ulica. Iste, je tam možný aj prístup zo Sliačskej aj z Podkolibskej ulice, ale mám za to, do štvrte je nevyhnutný aj tretí prístup – a to ten, na ktorý sú Novomešťania zvyknutí, teda cez most v smere od Kyjevskej a Pionierskej ulice. Bez neho by sa im veľmi skomplikovala cesta domov. Treba však jasne povedať, že odstránenie existujúceho mosta nie je na programe dňa. Pre nás je však dôležité, aby železnice počítali už teraz s tým, že ak tu budú o niekoľko rokov robiť plánovanú rekonštrukciu trate, tak tu bude most pre potreby obyvateľov lokality opäť postavený. Železnice naše stanovisko poznajú. A v posledných týždňoch s nimi intenzívne komunikujeme. Hoci to nie je otázka najbližších dní či týždňov, ale skôr niekoľkých rokov, kým celý ten proces prebehne, je dôležité, aby už teraz železnice boli pripravené na to, že na zachovaní mosta v tejto lokalite trváme. Teraz aj o niekoľko rokov po prípadnej rekonštrukcii trate, ktorú železnice plánujú.
Železnice sa o most starajú, patrí im, tak nesú za neho zodpovednosť. Údržba, rekonštrukcie a prísne kontroly technického stavu... To všetko sú peniaze, ktoré by chýbali inde. Ale ak to inak nepôjde, most prevezme Nové Mesto a zachováme ho. Máme tu predsa celú štvrť a ľudia ho potrebujú."

Keďže búranie mosta nie je plánované v najbližšej budúcnosti a zverejnila som oficiálne stanovisko a tiež aj vyjadrenie p. starostu pre TASR. Navrhujem označiť tento podnet ako uzavretý, nakoľko na ďalšie debaty bude možné odpovedať opäť rovnakým stanoviskom a vyjadrením.

Za porozumenie ďakujem.

S pozdravom
Mgr. Zuzana Kriglerová
Odkaz pre starostu BANM
14. február 2022

Peter Oravec

Dobrý deň.
Pán starosta Kusý sa takto sladučko vyjadroval aj k Istropolisu. Ako ho nedá a ... vlastným telom bude brániť ... a tak nejako podobne.
... a Istropolis už búrajú.
S pozdravom.
14. február 2022

Pozorovatel

Pan starosta,

uspokojovat sa konstatovanim, ze ide iba o proces EIA, citujem: "že by mali železnice zámer naozaj realizovať, nakoľko investičných zámerov a potrieb majú železnice stovky." (mysleli ste tym, ze aj tak nikdy nic ZSR neurobia, lebo nemaju peniaze a EIS sa robi iba so suflika?) je absolutne kratkozrake.

Dalej uvadzate, citujem: "Dôležitosť mosta pre lokalitu Tupého-Vtáčnik-Frankovská vedenie mestskej časti prízvukovalo na stretnutí s vedením železníc, aj listom. Železnice deklarujú, že most pre svoje účely nepotrebujú. Na druhej strane máme za to, že im nevadí pokiaľ trati neprekáža, historicky tam je, je funkčný, bol zrekonštruovaný (za čo železniciam ďakujeme, že rešpektovali prosby mestskej časti) a štvrť ho potrebuje pre svoju dopravnú obsluhu."

Cize ZSR Vam jednoznacne odpovedali, ze oni most NEPOTREBUJU. Fakt, je to tak. Ze to nie je mozne, ale je !
Most potrebuje mestska cast pre svojich obcanov, teda by mala konat spolu s mestom, ale to nie problem ZSR. Dufam, ze uz tomu rozumieme vsetci, tak podme dalej.

Na zaklade coho predpokladate a spoliehate sa, ze most vo VLASTNICTVE ZSR, udrziavany na naklady ZSR prvotne sluziaci na obsluhu majetku ZSR (rusnove depo) MUSIA ZSR nanovo vybudovat ak by ho ako svoje vlastnictvo pri rozsirovani trate zburali?
citujem: "Úlohou mestskej časti je dohliadnuť na to, aby železnice pri prípadnom projektovaní rozšírenia trate pre stavebné povolenie (zatiaľ sme len v procese EIA) zároveň projektovali aj most, ktorý im nebude prekážať pri prevádzke trate a zároveň bude rešpektovať potreby lokality."

Predstavte si situaciu, ze po rekonstrukcii mostu si ZSR budu svoj majetok chranit tak, aby nebol niceny nakladnymi automobilmi, ze na oba konce umiestnia rampu a kluce budu mat iba zamestnanci ŽSR.
Resp. ak by bol most v havarijnom stave a zeleznice ho pre bezpecnost uzavru? Co urobite? Myslim, ze nemate ziadne pravne paky na ZSR, aby svoje rozhodnutie zmenili a most otvorili.

Budete vydavat stanoviska, ze ZSR su "povinne most opravit a otvorit" alebo zacnete KONECNE konat a zacnete riesit vystavbu noveho mostu s obojsmernou premavkou a chodnikmi vo vlastnictve mestskej casti / ci mesta?

Citujem: "Železnice sa o most starajú, patrí im, tak nesú za neho zodpovednosť. Údržba, rekonštrukcie a prísne kontroly technického stavu... To všetko sú peniaze, ktoré by chýbali inde. Ale ak to inak nepôjde, most prevezme Nové Mesto a zachováme ho. Máme tu predsa celú štvrť a ľudia ho potrebujú."

Tak to je chlapske slovo pan starosta! Uz ho len dodrzat most prevziat a zachovat ho.
Len aby so tie zeleznice nakoniec nechceli nakoniec fakt zburat...
14. február 2022

Maros

Suhlasim, tesi ma, ze pan starosta sa vyhadril, ze most je pre obyvatelov dolezity. Prave preto by bolo super keby sa aj odhodlali most a cestu previziat (kedze je dolezity pre obyvatelov a nie az tak pre zsr, pripadne dohodnut participaciu od zsr na udrzbe) a nie roky alibisticky cakat.
15. február 2022

Peter

Nalejme si čistého vína všetci... Super, že pán starosta dáva vyjadrenia do médii, ktoré všetci voliči chcú počuť, obzvlášť obyvatelia dotknutej časti. Len mi to trošku nesedí s tým, čo pán starosta ako zástupca mestskej časti reálne v danej veci robí - prikladám link na úradnú tabuľu, kde je Stanovisko s MČ k zámeru navrhovanej činnosti: https://www.banm.sk/data/att/15069.pdf

Dovolím si vypichnúť jednu vec, je to cca 6-7 bod od konca:
"V mieste odstraňovaného cestného mosta v žkm 56,220 na Tupého ulici žiadame zabezpečiť technickú rezervu
pre možnosť vybudovania nového cestného mosta;"

Prepáčte, ale toto vôbec nesedí s tým, čo pán starosta verejne deklaruje. Tu sa jednoznačne píše o "odstraňovanom moste" a o MOŽNOSTI vybudovania nového! Žiadne "zachovanie", "rozšírenie", "odkúpenie do správy MČ" tam akosi nevidím...

V tejto súvislosti ešte jedna veci k developovaniu časti Podkolibská - Tupého - Sliačska: pán starosta síce spomína, že tu existujú teraz 3 vstupy do oblasti (z Podkolibskej, cez riešený most na Kyjevskej a cez Sliačsku), ale asi zabudol, že ani jeden z týchto vstupov nespĺňa technické normy na bežnú komunikáciu!!! Podkolibská - extrémne úzky a neprehľadný vstup, tu keď sa dopravný inšpektorát "naštve" (slušne povedané) pri riešení nejakej dopravnej nehody, tak to obratom zatvorí, maximálne povolí jednosmernú premávku. Most na Kyjevskej - síce opravený a bezpečný, ale jednosmerný (čo by asi nevadilo tak úplne) - ale čo tie náväzné komunikácie?? Celá Kyjevská je úzky tankodrom s minimom miest na vyhnutie, o križovatke s Piornieskou ani nehovorím! A vjazd zo Sliačskej? To myslí ten vjazd cez prudké a úzke stúpanie na Tupého, ktoré mesto nechcelo prevziať pri kolaudácii projektu Vinohradis? Alebo o tej výstavbe nového prepojenia popod projekt Elevens a ponad železničnú trať? Nehovoriac o tom, že súčasné prepojenie Tupého je len vďaka developerom, ktorí tento úsek jednoducho vyasfaltovali...

Prosím, pán starosta, opravte ma, ak sa mýlim. Ďakujem.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania