Zakazme nakladnu zeleznicu v noci

Zodpovednosť za riešenie: Iné

V riešení
meno
Matus Grznar 20. apríla 2015

Dobry den pan Pekar,

kedze podla nasledovnej hlukovej studie su zeleznicou neustale prekracovane normy - a to cez den, vecer ako aj v noci:
http://www.enviroportal.sk/eia/dokument/42357
http://www.enviroportal.sk/eia/dokument/42358

....existuje podla Vas nejaka moznost, ze by bola nakladna zeleznicna doprava v noci uplne vylucena?

Je mi jasne, ze tento problem sa este dlhe roky kvoli financiam riesit nebude, ale ked pocujete cez vikend v noci staru dieselovu lokomotivu, tak v danom okamihu na financie vobec nemyslite. Idealne to nebude, ale skusme najst aspon kompromisne riesenie.

V Nemecku, Svajciarsku aj vo Francuzsku dokazali obyvatelia zakazat lety pocas nocnych hodin kvoli hluku.
Myslite, ze by bolo mozne zakazat nakladnu zeleznicnu dopravu v danom useku (BA - Nove Mesto - BA - UNS) v nocnych hodinach, 2200 - 0600?

Dakujem

S pozdravom

Matus Grznar

20. apríl 2015

jass

Velmi trefný podnet, je najvyšší čas konečne sa zaujímať o obmedzenie hlučnosti v prospech obyvateľov Ružinova a hlavne konať (určené dokonca záväznými normami ktoré nikto zo zodpovedných nerešpektuje, nemeria, nekontroluje, nereguluje, nenapráva, nerieši...).
Kvôli hluku spávam v lete za zatvoreným oknom (teplotné utrpenie), lebo inak by bol spánok nemožný, a to ani nebývam priamo pri tejto železničnej trati, ktorej premávku počuť široko-ďaleko.

P.S. Pre správcov portálu; s tým dnešným zavedením defakto cenzúry pre pridanie reakcií ste to tu riadne zabili; ak verejnosti niekto neodpovie na podnet, nepodpíše sa, neozve sa, je to "v poriadku" - nikto nenapíše meno zodpovednej osoby či oddelenia; Takisto pri odpovediach odoslaných zo samospráv sa nikto nezvykne podpísať/ identifikovať, a to sú neraz odpovede neúplné, či veci nijak neriešiace ani jednotlivo, ani do budúcnosti;
No ak by mal akýkolvek obyvateľ jednorazovo doplňujúce postrehy či informácie k podnetu, tak to už sa MUSÍ zaregistrovať?
Tých diskusií tu beztak tak vela nie je, takže môžme hádať ako asi budú vyzerať teraz; Prezraďte kto si u vás objednal takéto stopovacie vyhoršenie? [=opak vylepšenia]

Navyše tento príspevok sa už pokúšam odoslať tretíkrát, dvarazy som ho odosielal a neprešiel = to sa už nato môžme vietečo, a asi o to tu niekomu išlo
21. apríl 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ďakujeme za Váš podnet. V kompetencii samosprávy nie je prevádzkovanie železničnej dopravy, preto vám nevieme aktuálne odpovedať na otázku, či by takéto obmedzenia boli možné. Vzhľadom na to, že takýchto podnetov je minimum, zatiaľ sme sa týmto nezaoberali ani neviedli tento typ diskusie s prevádzkovateľom železničnej dopravy. Ak by k takémuto niečomu malo dôjsť, tak si to určite bude vyžadovať väčšiu diskusiu na štátnej úrovni.

kancelária starostu
21. apríl 2015

Ladislav Dudor

podobný problém je aj v okolí ŽST Vinohrady, kde sa to ešte znásobuje tým, že sa tam zbiehajú dve hlavné trate.
23. apríl 2015

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

ďakujeme za spätnú väzbu k našej poslednej zmene. V prípade, že máte stále problémy pri pridávaní komentárov, tak ma prosím kontaktujte na adrese [email protected]. Jednalo sa o väčšiu zmenu v našom systéme, tak stále ladíme detaily.

Môžem Vás uistiť, že zmena v diskusiách nebola realizovaná na objednávku žiadnej samosprávy. Už od roku 2013 sme upozorňovali našich užívateľov, že nie sme spokojní s úrovňou komentárov, ktoré sa objavovali na našom portáli.

http://blog.odkazprestarostu.sk/2013/11/aj-odkazprestarostu-sk-coskoro-zmeni-diskusie-pod-podnetmi/

V mnohých prípadoch dochádzalo k zneužívaniu identity osôb pri pridávaní komentáru a aj napriek mnohým výzvam k užívateľom nech dodržiavajú naše pravidlá, dochádzalo k ich porušovaniu. Kontrola a moderovanie diskusií znamená aj zvýšenú záťaž na našich administrátorov, ktorí túto prácu vykonávajú ako dobrovoľníci. Od začiatku roka sme museli skontrolovať vyše 5500 komentárov. To boli dôvody, ktoré nás viedli k zmene nastavenia pridávania komentárov.

Nejedná sa o žiadnu cenzúru, len zmenu podmienok užívania nášho portálu. Sme presvedčení, že aj naši užívatelia ocenia, keď úroveň komentárov bude vyššia.

Ako vyzerajú odpovede samosprávy je vizitkou daného úradu. Podnety na ktoré samospráva neodpovie označujeme ako neriešené. Výsledkom, prečo zamestnanci nemajú záujem sa podpísať pod svoju odpoveď môže vychádzať zo skúseností, že čelili vulgárnej kritike v diskusiách. Odpovede reprezentujú úrad, na ktorého čele je verejne známy starosta/starostka, či primátor/ka.

S pozdravom,

Jakub Kmeť
Odkazprestarostu.sk
16. august 2015

leco

suhlasim. nakladne (a vobec ziadne) vlaky nemaju co robit v zastavanej oblasti pocas noci. sme predsa ludia. nejake sposoby na ich obmedzenia musia existovat., ked uz nie na uplne zrusenie tak aspon obmedzenie na hluk, pocet prechodov/vagonov, rychlost, ...
07. október 2015

Martin

Navrhujem ÚPLNE zakázať železničnú dopravu a všetko prepravovať len ekologickými, tichými a voňavými kamiónmi priamo pod oknami obyvateľov mesta!
Kým na západe už dávno pochopili, že železnica je kľúčom k vyriešeniu dopravy v meste, ako vidím, tu to bude ešte nejakú dobu trvať, možno aj pár desaťročí.
Nasťahovať sa do tesnej blízkosti železničnej trate alebo stanice a následne sa sťažovať na vlaky je rovnako absurdné, ako keby som si ja postavil dom pri letisku a budem žiadať zrušenie letov a letiska.
07. november 2015

Matus Grznar

Martin,
suhlasim s tym, ze ked clovek kupuje byt pri zeleznici, tak nemoze kritizovat zeleznicu. Suhlasim tiez s tym, ze sa mame snazit eliminovat individualnu dopravu a podporovat zeleznicu v Bratislave.
Tato zeleznica sa ale rozrastla az potom, co ludia zacali byvat v Masarykovej kolonii na Trnavke. Najskor mala jednu kolaj s osobakmi do DS. Proti osobakom nic nemam. Mne vadi, ze potom, co tu uz bola obytna stvrt, tak sem pristavali druhu a tretiu kolaj, urobili z toho hlavny tah nakladnej zeleznice, a jazdia tu rusne, ktore by uz mali byt vyradene - tie stare dieselove lokomotivy v noci - tie su najvacsim problemom.
A zaroven mi vadi, ze mame nejake pripustne normy hluku, ktore su tu porusovane aj v noci. Podla WHO vystavenie hluku nad 65dB kazdu noc moze sposobovat ludom vazne poruchy a chronicke choroby.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania