02. marec 2024
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
po konzultácii s kolegami a kolegyňami prinášame odpoveď na viacero otázok z komentárov vyššie:
V akych intervaloch alebo casoch prebieha dana kontrola?
ODPOVEĎ: Kontrola parkovania prebieha vo večerných hodinách. Kontrolóri majú na starosti celú Petržalku a lokality sa kontrolujú námatkovo v rôznych časoch a v rôznych dňoch tak, aby si nerezidenti nevedeli odsledovať, kedy kontrola je a kedy zas nie je. Pri poslednej z kontrol boli napríklad zaznamenaní len traja nerezidenti. Zároveň platí, že mestská časť nie je oprávnená pokutovať nerezidentov. To sa deje v spolupráci s mestskou políciou, ktorá nahlásené priestupky rieši osadením imobilizéra.
Takisto nepovazujem za odpoved na plan dobudovania parkovacich kapacit, ze sa v ramci projektu vyznacili vsetky tie ktore povolil KDI.
ODPOVEĎ: Mestská časť navrhla parkovacie miesta všade tam, kde to normy a vyhláška umožňujú. To, že sa niekde parkovalo zvykovo neznamená, že to bolo bolo aj v súlade s cestným zákonom.
V prepocte sa tu stale nachadza menej parkovacich miest ako bytovych jednotiek, nehovoriac o tom, ze k bytu je mozne mat prihlasenych viac ako jedno auto. Nemam presnu statistiku, mozno by ste vedeli povedat presne ale urcite bude viac ako 1/3 bytov ktore ma minimalne 2 auta, naopak bytov ktore nema ziadne auto je minimum. Ako to teda MC/magistrat planuje riesit?
ODPOVEĎ: Nie je možné predložiť presnú štatistiku, keďže, ak má občan nahlásený trvalý pobyt na Gessayovej, ale býva na Vyšehradskej, stále je rezidentom, ktorý môže svoje vozidlo zaparkovať na modrých boxoch – štatisticky teda nevieme situáciu vyčísliť.
Preco je povolene mat prihlasene viac ako 2 auta, ked statisticky nie je dostatok kapacit ani na 1?
ODPOVEĎ: Štatisticky nám to vychádza, avšak ľudia chcú parkovať priamo pred domom a v takom prípade vznikajú uvedené problémy. MČ má vytypované lokality, kde sú veľké problémy, obyvatelia však nápady na dobudovanie miest zhatili. Spomenúť môžeme parkovací dom na Vavilovovej – v ankete sa väčšina obyvateľov vyjadrila, že ho nechce. Boli tiež predstavené možnosti nadstavieb nad parkoviská, kde občania opäť nesúhlasili.
Takisto ste stale nezodpovedali na vacsinu otazok takze ich zopakujem; Je v plane dobudovanie parkovacich kapacit oproti G20-14 ako tu bolo spomenute?
ODPOVEĎ: Referát statickej dopravy pripravili návrh na dobudovane niekoľkých parkovacích miest, k danému návrhu však ešte nemáme finálne vyjadrenie.
Kedy bude mat bytovy dom G33-47 konecne plnohodnotne parkovanie ktore tu dlhodobo absentuje?
ODPOVEĎ: Parkoviská nepatria ku konkrétnemu domu – sú verejné, takže je možné zaparkovať aj ďalej od domu.
Kedy bude v danej casti konecne zavedeny system PAAS v ktorom prebieha riadna kontrola parkovacich miest?
ODPOVEĎ: Harmonogram postupného zavádzania PAAS-u bol uverejnený vo VZN hlavného mesta o dočasnom parkovaní.
Preco sa nepokutuju auta parkujuce na travnatych plochach popri elektricke?
ODPOVEĎ: Nie je v kompetencii MČ pokutovať státie na zeleni. V kompetencii to má mestská polícia, napr. prostredníctvom objektívnej zodpovednosti. Podnety na takéto parkovanie môžete hlásiť priamo polícii.
Prečo MČ odpovedá ako odpovedá je v svetle toho vyššie žiaľ dosť logické. Čo sa kontrol týka, tiež som nikdy nevidel nikoho z PPS, chodia po nociach a je to iba po zavedení zóny, možno tak prvý týždeň dva, a potom to ustane úplne. Rovnako musela prebehnúť aj Gessayova. Ešte si uvedomte, že ako to značia, keď veľmi dlho trvá všetko značenie, tak Vám sa zdá, že zónu máte možno aj vyše roka, ale reálne kontroly mohli začať možno koncom minulého roka.
ODPOVEĎ: Ako je už uvedené vyššie, kontrolóri chodia vo večerných hodinách a priestupky nahlasujú MsP. Pri spustení zóny býva kontrola vždy intenzívnejšia, pokračuje sa v nej ale aj neskôr.
Kto? Referát statickej dopravy
Kedy? marec 2024
Dávid Pavlík, referát komunikácie MiÚ Petržalka
Gregi
Počkajte na PAAS, prípadne zvýšenie parkovného, bude miesta dosť.