Nefungujúca zelená vlna pri ŽS Bratislava-Vinohrady

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Anonymný užívateľ 03. januára 2013

Prosim/Ziadam zodpovednych, aby sa zamysleli nad svetelnou signalizaciou v mieste ZS Bratislava-Vinohrady a Bratislava-Predmestie na Racianskej ulici a zabezpecili, aby tato svetelna signalizacia bola zaradena do systemu "zelena vlna".

Rano v smere z Race do centra mesta ma zastavi cervena na semaforoch na krizovatke Racianska-Pekna cesta...a nasledne ma zase zastavi cervena v useku pri ZS Bratislava-Vinohrady. Medzi Peknou cestou a ZS Vinohrady sa neoplati ist 50km/hod, aj tak s aneda stihnut zelena (cez vikend ano, vtedy su svetla nastavene inak).

Poobede a vecer v pracovnych dnoch je detto v opacnom smere (z centra do Race).

Navrhujem zosynchronizovat svetelne krizovatky v Raci (Puchovska)-Pekna cesta-ZS Vinohrady-Garda-Figaro-Zvaracsky ustav na zelenu vlnu....rano v smere do centra a poobede a vecer v smere do Race.

Ziadna z krizovatiek nie je dynamicka, usetri sa cas na cestovanie, nebudu sa vytvarat zapchy (ranne, ci v spicke), znizi sa objem exhalatov...atd...atd..

Dakujem

28. február 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

o vyjadrenie k Vášmu podnetu sme požiadali príslušné odborné útvary magistrátu a tu je ich stanovisko:
Jednotlivé svetelné križovatky na Račianskej ulici a v Rači sú riadené rôznymi spôsobmi, dynamicky, dynamicky s preferenciou električkovej dopravy a pomocou pevných signálnych plánov. Dynamicky riadené križovatky si vyvolávajú zelený signál v jednotlivých smeroch a určujú jeho dĺžku podľa výziev z detektorov, t.j. podľa okamžitého dopravného zaťaženia. Pri električkovej preferencii do tohto systému riadenia vstupujú aj výzvy od električiek, ktoré majú prioritu. Pri dynamickom riadení sú dĺžky zeleného signálu v jednotlivých cykloch rôzne a tým sú rôzne aj dĺžky riadiaceho cyklu. Práve pevné dĺžky cyklu s pevne stanovenými dobami zelenej koordinovaných smerov je základným predpokladom úspešnej zelenej vlny. Pri svetelnom riadení pomocou pevných signálnych plánov je radič riadený pomocou zostavy vopred spracovaných signálnych plánov, ktoré sa spínajú v rôznych obdobiach dňa a zodpovedajú zistenému jestvujúcemu dopravnému zaťaženiu v jednotlivých smeroch. Doby spínania koordinovaných smerov sú v každom smere jednotné a tým je možné vytvoriť medzi priľahlými križovatkami s takýmto riadením zelenú vlnu.

K jednotlivým križovatkám:

· Púchovská – Pri vinohradoch: dynamicky riadená s preferenciou električkovej dopravy
· Púchovská – Kaufland: dynamicky riadená. Tieto dve križovatky nie je možné riadiť koordinovane.
· Križovatky na Žitnej od Detvianskej po Hečkovu sú riadené pomocou pevných signálnych plánov a sú vzájomne skoordinované v oboch smeroch
· Račianska – Pekná cesta: dynamicky riadená s preferenciou električkovej dopravy, koordinácia s Hečkovou nie je možná
· Račianska – Gaštanový hájik: dynamicky riadená s preferenciou električkovej dopravy, koordinácia s Peknou cestou nie je možná
· Račianska ulica – Pri Bielom kríži: dynamicky riadená na výzvu od chodcov, koordinácia s priľahlými križovatkami nie je možná
· Račianska ulica – Mladá Garda – Riazanská: odsadený priechod pre chodcov a križovatka je riadená dynamicky z jedného radiča a tým bolo možné medzi nimi vytvoriť pevnú koordináciu, koordinácia s ostatnými križovatkami nie je možná
· Račianska ulica – Jarošova: riadená pomocou pevných signálnych plánov
· Račianske mýto: riadená pomocou pevných signálnych plánov, vzájomná vzdialenosť od križovatky Jarošova je 1200m, pričom koordinácia je účinná do vzdialenosti max 800m, z tohto dôvodu tieto križovatky nie sú vzájomne skoordinované.

Záverom konštatujeme, že vzhľadom na spôsob svetelného riadenia väčšinu križovatiek na Račianskej ulici nie je možné vzájomne skoordinovať. Kde to na území mesta bolo možné, tam sme priľahlé križovatky skoordinovali aj keď niekde bola účinnosť len čiastočná. K najdlhším skoordinovaným úsekom patria Nábrežie – Dostojevského rad – Mlynské Nivy – Prievozská – Gagarinova, Pražská – Šancová – Trnavská – Rožňavská, Jarošova – Bajkalská v úseku od Račianskej po Trenčiansku a skoordinované sú aj viaceré kratšie úseky komunikácií na území mesta.

Vybavuje: odd. dopravného plánovania

Mgr. Marek Papajčík
Referát vzťahov s verejnosťou
Kancelária primátora hl. mesta SR Bratislavy

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania