06. december 2016
Je NESKUTOCNE ako Mestska cast Nove Mesto, Magistrat pristupuje k rieseniu tohto problemu, ako rychlo meni svoje stanoviska Mestska cast Nove Mesto a zavadza jej obyvatelov v prospech DEVELOPEROV ! Uzemny plan ako zdrap papiera ??? „Ved dame navrh na zmenu uzemneho planu, a tych par stoviek obyvatelov to nejako predycha ...“ uz sa fakt domnievam ze asi tie "darceky" od developerov su naozaj asi dost aktraktivne ...
Ale teraz k veci:
1. Mestska cast Nove Mesto schvalila vybudovanie docasnej komunikacie na Tupeho ul. 51 v zuzenom profile pre developera GTC Real Estate, ktora mala sluzit len ako docasna verejna komunikacia SO 203 pre obyvatelov novych bytovych domov na Tupeho 51 a Fankovska 1
2. Peticia proti prejazdu stavebnych vozidiel v roku 2015 adresovana na starostu p. Kuseho
3. Odpoved od Mestskej casti Nove Mesto na peticiu, zo dna 5.6.2015, spisova znacka UMK-30/2015, kde sa okrem ineho uvadza: Po vybudovani cesty v zmysle uzemneho planu, "bude SO203 zaslepeny a bude mat iba obsluzny charakter pre objekt budovy A, vstup do garazi, ako je uvedene vo vyroku uzemneho rozhodnutia"
4. Slub zo stretnuti so starostom Kusym roku 2015, ze pokial sa nevyriesi doprava (dobudovanie kratkeho useku v zmysle uzemneho planu a zaslepenie docasnej komunikacie ...), tak stavebny urad nevyda ziadne nove povolenie na vystavbu v danej oblasti.
5. Stavebny urad mestskej casti Nove Mesto v roku 2016 vydava nove stavebne povolenie pre novu vystavbu v casti Vtacnik ... a cuduj sa svete, povolenie pouzivat jedinu pristupovu cestu – docasnu komunikaciu v zuzenom profile.
6. Denne prechadzaju desiatky stavebnych tazkych vozidiel po docasnej zuzenej komunikacii vo frekvencii, za ktoru by sa pomaly nemusela hanbit ani Racianska ul ... Dochadza k stretom tazkych vozdiel , vyhybaju sa prejazdom po chodnikoch, obrubnikoch, trave ... su tak znicene, ze je potrebna vymena celych celkov obrubnikov ... o travniku ani nehovorim
7. Na docasnu komunikáciu priamo nadväzuje výjazd z garáží, hlavné vchody z bytových domov a tiež upozorňujem na jej blízkosť k bytovým domom vzhľadom na jej hustotu. Táto situácia významne zhoršuje bezpečnosť daného územia, nehovoriac o šírke cesty, kde vznikajú dočasné kolízie s týmito vozidlami, z dôvodu profilu komunikácie (komunikácia nebola primárne pre to určená), znečisťovanie okolia, prašnosti, hlučnosti, atď. Ďalej sú v okolí objektu priľahlé pozemky na ktorých sa hrajú malé deti a jediným prístupom pre obyvateľov ku kontajnerovým stojiskám je prechod práve cez túto komunikáciu.
8. Do vyriešenia celej infraštruktúry dopravy v zmysle odsúhlaseného ÚP je pre nás vlastníkov neprijateľné, najmä vzhľadom na bezpečnosť, kontinuitu dopravy a celkovú kvalitu bývania vzhľadom na lokalitu, takýmto spôsobom využívať prístupovú komunikáciu pre ďalšie a prebiehajúce projekty realizované v bezprostrednom okolí.
Verim, ze sa konecne kompetentni zamyslia a budu postupovat v prospech svojich obcanov, volicov a nie ako posluhovaci developerom. ESTE STALE JE CAS TO NAPRAVIT A TRVAT NA AKTUALNOM UZEMNOM PLANE A DOBUDOVAT KOMUNIKACIE č. MO 9/40, f.t.C1 V ZMYSLE UZEMNEHO PLANU !
Branislav
Chcem týmto apelovať na Magistrát hlavného mesta ako aj na starostu mestskej časti, aby nedopustili takého výrazné zhoršenie kvality života svojich obyvateľov pre úsporu financií developerov!