Zlé riešenie, kto je zodpovedný?

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Neriešený
meno
Stefan 07. decembra 2016

Az sa mi rozum zastavuje ked citam o tejto nehode. Ked raz svieti chodcovi zelena tak prednost ma aj pred elektrickou! To co su za priblble prechody? Treba niest zodpovednost a urgetne tieto nedostatky vyriesit. Vid clanok: http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/413022-analytik-elektricka-prednost-potrebuje/

16. december 2016

David 1

Vyriešené je to dobre. Hold niektorý majú problémy otočiť hlavou doprava - doľava.
16. december 2016

Stefan

Ako mozete povedat, ze to je dobre, ked zomrel clovek? Nikto by necakal, ze ked ma chodec zelenu moze ist elektricka. Na to ta zelena tam je. Keby tam ten semafor nebol chapem, ze je potrebne dat prednost elektricke. Zamyslite sa nad tym.
16. december 2016

David 1

Kde tam vidíte semafor ktorý riadi prechod cez kolaje?? Vyhasol život pre ľudskú lahostajnosť. Väčšia tabula tam už ani nemôže byť , ktorá ešte na prednosť električiek upozorňuje.
Na Račianskej sú také prechody napr. pri Mladej Garde roky a nikto s tým nemá problém.
16. december 2016

Stefan

Odporucam precitat cely clanok. Kzadopadne je to velmi matuce, teraz uz viem, ze ta pani nezomrela, ale pred rokom sa tam stala smrtelna nehoda. To ze elektricka ma za kazdu cenu prednost, nie je dobre nastavene. Chapem, ze to je kolajove vozidlo ma dlhsiu brzdnu vzdialenost, ale pokial hovorime o ludskych zivotoch a zdravi tak to ma nevycislitelnu hodnotu a mal by byt zivot chodcov a zdravie nadradeny. Ked sa pozrieme napriklad do Prahy kde je omnoho vacsia infrastruktura elektrickovej trate, tak napriklad, ako vidite na nasledovnej linke: https://www.google.sk/maps/place/Caf%C3%A9+Louvre/@50.0823672,14.4192059,3a,60y,229.35h,74.92t/data=!3m7!1e1!3m5!1sOuvJTUnPd04UdgE15mM1lQ!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DOuvJTUnPd04UdgE15mM1lQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D169.54962%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x470b94ee10cc958f:0x79778a83cefad049!8m2!3d50.0819944!4d14.4186116?hl=sk su 2 priechody v blizkosti seba ktore krizuju cestu, po ceste chodia auta, ktore davaju prednost chodcom, a nasledne chodci musia dat presnost elektricke, taketo riesenia nepovazujem za rozumne (v tomto pripade uz chodnik v ceste kde sa ma clovek postavit uz nie je). Predstavte si ze ste s kocikom alebo dietatom prip. so starsim clovekom, na trati teda vidite z prava v dialke elektricku, (ked sa pozerate z tej bageterie na pravo), auto vas pusti, vstupite na vozovku, ste uz pred tratou a zrazu sa elektricka vyruti v 30 km rychlosti zo zakruty zlava (za zakrutu nevidite lebo Vam tam brani budova vo vyhlade) a v tom zbadate aj elektricku v pravo, co by ste urobili cuvate, stojite na trati alebo idete, lenze dopredu nemate kde a auto Vas taktiez moze zachytit. Osobne som sedel v tej bageterii a sledoval som dianie, a musim konstatovat ze je taketo riesenia su velmi nebezpecne a je potrebne to vyriesit.
--
Dievča prechádzalo cez typ priechodu, ktorý sa nevyskytuje až tak často. Električkové koľajnice sa tu nachádzajú medzi dvoma cestami. Chodník pre chodcov cez koľajisko je v línii s dvoma zebrami na vozovkách, tie sú riadené semaformi. Keď sa človek postaví na začiatok jedného cestného priechodu a svieti mu zelená, tak ju vidí aj na protiľahlom semafore.

http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/413022-analytik-elektricka-prednost-potrebuje/
17. december 2016

Daniel

Z článku a z fotografie nie je celkom jasné, ktorý prechod pre chodcov to vlastne je. A z vášho textu zase nie je jasné, aké by ste vlastne navrhovali riešenie. Ak ide o ten prechod smerom od kostola krížom cez Sch. Trnavského, tam je to naozaj pre veľa ľudí mätúce. Prejdú cez cestu (Sch. Trnavského smer mesto), dostanú sa cca na koľajisko a v tom momente naskočí červená. Namiesto toho, aby prešli cez cestu (času je dosť, semafor je spoločný pre koľajisko aj Sch. Trnavského smer Dúbravka), ostanú stáť na mieste, kde boli roky zvyknutí stávať. Až na to, že dnes už tam nie je pre chodcov dosť miesta. Chcelo by to minimálne výrazný nápis na zemi "TU NESTOJ, VRÁŤ SA." Časom si ľudia všimnú, že nemá zmysel tam stáť - že ak naskočí červená v momente, keď sú na koľajniciach, majú ešte dosť času prejsť cez celú cestu. Ale to ešte potrvá dlho.
11. január 2017

Martina

V škole učia deti, že keď je zelená môže ísť. Ako sa dá vysvetliť dieťaťu, že ho môže zraziť električka, keď na inom prechode môže v pohode prejsť a tiež tam chodí električka. Aj moja 5-ročná dcéra si už myslí, že to pozná a aj sama sa vyberie cez cestu, však je zelena presne to urobí aj moja 8-ročná dcéra.
Aj my dospelý máme čo robiť aby sme si to uvedomovali, a ešte tam bráni k dobrému videniu aj to oplotenie, tak sa musím aj 3x pozrieť, či naozaj nejde električka. A treba myslieť aj na starších, ktorí už majú horší zrak a na ľudí, ktorý náhodou zablúdia na túto križovatku.

Najidealnejšie by bolo urobiť semafór pre električku, ktorý by bol prepojený so semaforom cez cestu a električka by zastavovala.. Akurát mi manžel hovoril, že je škoda, že zástavky električiek pri Bille smer na konečnú neurobili pred prechodom, tým pádom, by automaticky zastavovala a aj tú druhú tiež posunúť a bolo by to ok. Robili to nanovo a vôbec sa nezamýšľali, čo môžu vylepšiť.

Bezpečnejšie a lepší výhľad bol pred rekonštrukciou električkovej dráhy, kde sme hneď videli, že ide električka a nebránilo nám vo výhľade oplotenie a prechádzali sme cez trať v pohode a nie vykúkaním,, či sa pri mne nevyrúti električka :o(

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania