Nerozmýšľa sa nad obmedzením parkovania takýchto dodávok?

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Neriešený
meno
Slavo 23. októbra 2013

Nie je to síce nákladné auto ale zavadzia, nedá sa okolo neho ani prejsť a už vôbec nie s kočíkom. Vozidlo tam parkuje pravidelne skoro každý deň.
Plus ďalšie dodávky ktoré určite neslúžia rodine ale firme a na podnikanie.

24. október 2013

medick

Ak si prečíta niekto kompetentný patričné predpisy, zistí kde a ako môžu parkovať autá nad 3,5 tony. Na parkoviskách pri bytových domoch rozhodne nie! Keď nefunguje osveta, treba represiu - osadiť stĺpy obmedzujúce vjazd týchto vozidiel. zaujímavé, že v zahraničí sú takto osadené skoro všetky parkoviská a univerzálny kľúč majú len záchranné zložky.
24. október 2013

Jozef

medick : problem s takymito dodavkami je, ze ich hmotnost je tesne pod 3.5 tony. Cize stale su to osobne auta.
Inak by ma zaujimalo, ako by mali stlpiky zabranit vjazdu takychto vozidiel a ostatne pustit dalej.
PS : tiez sa mi nepaci, ked na sidlisku parkuju taketo firemne auta, co nie su osobne vozidla ale primarne sluzia na prepravu tovaru. Taketo auta maju cez noc parkovat v areali firiem alebo na parkoviskach v priemyselnych arealoch. Nie na sidliskach a v obytnych zonach.
24. október 2013

expert

jozef nemate pravdu, kedze to osobne auta niesu, ale su to uzitkove auta aj ked do 3,5 tony. Preto osobne maju v technickou preukaze M1 a uzitkove N1. ostatne graf delenia vozidiel si mozete pozriet napriklad na stranke testek http://www.testek.sk/files/kategorie_vozidiel.pdf

Ale nedivme sa podnikaniu na slovensku, preco parkovat v areali, kde musim zaplatit, ked mozem zaparkovat zadarmo na sidlisku? ved to je benefit pre zamestnanca mat auto aj na sukromne pouzitie a firma predsa usetri na parkovnom...
24. október 2013

q

rozhodne som "vsetkymi desiatimi" za to, aby sa poslali tieto dodavky prec zo sidlisk. zaberaju miesta, vodici ich lubia postavit k vjazdu na parkoviska, tesne ku krizovatke, brania vyhladu komukolvek. aj tomuto by mala branit pripravovana nova parkovacia koncepcia, zial myslim, ze sa tymto vobec nezaobera.
24. október 2013

medick

máloktoré majú do 3,5 tony! Tie s predĺženou a zvýšenou karosériou majú obvykle nad, a tie aj najviac prekážajú... a povedzme si na roviny - napr. v Petržalke, Dúbravke, Devínskej Novej Vsi parkujú na sídlisku aj staré autobusy, ávie a V3Sky! Bez stk, ek a povinného ručenia, bez pohybu aj 5 rokov...
24. október 2013

Michal

preco zakazovat dodavke do 3.5tony parkovanie, ked niaky "sikovny" vie zaparkovat aj smarta cez dva boxy alebo Range Rovera tak isto v krizovatke ako tento s dodavkou,,, ci parkuje s RAV4 alebo Boxerom je to jedno... zakazde teda aj osobnym "viac miestnym " parkovanie v obytnych zonach nad urcitu dlzku auta... tak napr. s A8 nech nemoze lebo je "dlha" ako boxer... alebo s Voyagerom ktori je tak vysoky ako Jumper
24. október 2013

A

Audi 8 má dĺžku 5140mm a Citroen Jumper 6363mm čo je viac o celý meter. Výšku má Jumper 2764mm a Voyager je vysoký 1740mm. Zas o celý meter.
25. október 2013

petrzalsky gafor

medick, pokial to nema vzadu dvojnapravu, stale je to len 3,5 tonka, aj ked je to predlzene a zvysene ;)
25. október 2013

trucker

nemusi byt nad 3, 5t ak aj ma dvojmontaz. Papierovo iveco turbo daily dvojmontaz a v papieroch original od novoty nosnost 1000kg. Zabranit v jazdu na sidl. vacsim autam sa neda , lebo v pripade poziaru sa tam nedostanu hasici
25. október 2013

trucker

nemusi byt nad 3, 5t ak aj ma dvojmontaz. Papierovo iveco turbo daily dvojmontaz a v papieroch original od novoty nosnost 1000kg. Zabranit v jazdu na sidl. vacsim autam sa neda , lebo v pripade poziaru sa tam nedostanu hasici
26. október 2013

Anonym

co je dvojmontaz??
27. október 2013

d

Oni tu ani nebyvaju. Rano pride osobakom, prestupi do uzitkoveho a celi den tam parkuje osobak. Vecer zas zaparkuje uzitkove a osobakom ide domov. Jednoznacne treba zakazat parkovanie uzitkovych vozidiel na parkoviskach pri bytovkach.
21. november 2013

Peter

Byvam tiez v tejto bytovke a malokedy sa stane, ze tam tato dodavka stoji aj cez noc. Osobne si myslim, ze tu nedoslo k ziadnemu poruseniu zakona.
Ak uz chceme globalizovat tak potom nech sa neparkuje pred bytovkami ani s autami, O2, Remax a inymi firemnymi autami
a vazeny d: s dodavkou tu parkuje pan, ktory tu byva.
23. november 2013

R

Nie každú noc ale napríklad aj zo včera na dnes.
17. december 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
popisovaná situácia je spôsobená tým, že podľa platnej legislatívy je umožnené podnikať živnostníkom v adrese svojho trvalého bydliska. Vzhľadom na uvedenú skutočnosť živnostníci môžu odstavovať vozidlá do 5 m dĺžky na parkoviskách pred obytnými domami a neporušujú tým žiadne platné predpisy.
Pokiaľ ide o motorové vozidlo presahujúce dĺžku 5 m, platí pre neho v zóne zákaz státia. Pokiaľ to tak nie je, vodič porušuje zákon o pravidlách cestnej premávky. Výkon dohľadu nad dodržiavaním pravidiel cestnej premávky je plne v kompetencii Mestskej polície.

Milka Podmajerská
vedúca Kancelárie starostu
Miestny úrad Bratislava-Petržalka
Kutlíkova 17, Bratislava
t.č. 02/63823 065
fax 02/63 823 908
[email protected]
www.petrzalka.sk
03. marec 2014

tomas39

Take to dodavky su auta do 3.5 tony a ani zdaleka nemusia dosahovat hmotnost 3.5 tony, tak isto ich mozu vlastnit majitelia ktory niesu podnikatelia a vyuzivaju ich na sukromne ucely. Parkovat zle a tam kde by sa nemalo casto vidim skor u majitelov aut osobnych. Pokial toto auto zabera jeden parkovaci box, majitel si plati poistne, stk a ek, a byva v danej lokalite nevidim ziaden dovod preco by sme mali takych to majitelov diskriminovat. Rovno mozme zaviest zakaz parkovania pre auta cervenej farby pretoze, moja oblubena je modra.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania