Krížna - Nebezpečné prechádzanie vozovky

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

V riešení
meno
Anonymný užívateľ 08. novembra 2013

Pre zabezpečenie zdravia nezodpovedných chodcov a nestresovania vodičov by bolo potrebné predĺžiť zábradlie od zastávky električiek minimálne o 20 metrov

08. november 2013

medick

ani o 100 nepomôže, ludia lozia aj cez zabradlie, aj s barlami a kočíkmi! Berte to ako súťaž o Darwinovu cenu...
08. november 2013

expert

ak by bolo az po krizovatku s legionarskou, tak by to urcite pomohlo ;)
to uz dochodcovia lenivy pouzit podchod nebudu obchadzat...
09. november 2013

medick

Máte pravdu ;-) A najlepšie celé až po Legionársku urobiť z takého zábradlia, ktoré sa nedá podliezať! Sú aj iné profily, bolo by to bezpečnejšie.
11. november 2013

Karol

Bolo by dobré miesto toho dať tam plexisklo alebo postaviť murovaný plot a dobre vysoko. Pochybujem, že by to preliezli. Neraz mi tak skoro vbehli pod kolesa a keď som zatrubil ešte sa rozčulovali
11. november 2013

Jano

Páni, navrhujem vám aspoň raz vyjsť z auta a vyskúšať si prejsť cez Trnavské mýto peši, ideálne s detským kočíkom a nákupom a potom možno pochopíte, že sú aj príjemnejšie veci ako sa terigať denne 4x po schodoch hore a dole a robiť si pritom zachádzku niekoľko sto metrov. Tam už mal byť dávno urobený regulárny priechod pre chodcov. Už ste videli v nejakom meste v centre vysoké múry brániace pohybu ľudí?
11. november 2013

expert

jano, ja ti odporucam vyliezt aj dalej ako na trnavske myta a uvidis ako je rieseny pohyb chodcov cez frekventovane krizovatky... a mozes si byt isty, ze to je pod zemou a nie pofidernymi prechodmi v zakrute...
11. november 2013

Jano

expert, v civilizovaných krajinách na to, aby si prešiel zo zastávky autobusu na 10 metrov vzdialenú zastávku električky, nemusíš chodiť 200 metrovou zachádzkou cez podchod s pohyblivými schodmi len jedným smerom (a aj tie chodia len v určitých hodinách a nie stále).
12. november 2013

expert

slovensko ale nieje civilizovana krajina... a ani tak skoro nebude. takze tu oveckam treba spravit bariery aby presne vedeli kade mozu a nemozu ist, lebo v ramci vlastnej selekcie nevedia vyhodnotit kade ist je bezpecne a kade nebezpecne, preto zvacsa konaju pudovo a hladaju najkratsiu cestu hoc s najvacsim rizikom...
17. november 2013

lol

Súhlasím s príspevkom, že chodcom sa vymýšľajú zbytočne komplikované prekážky, len aby autíčka nestáli. Preto šudia prebehajú cez križovatku, lebo je prechod komplikovaný. A by si mali najmä zodpovední úradníci uvedomiť, že ľudia sú dôležitejší ako autá, prekážky stavať autám, nie ľuďom.
22. november 2013

Anna

ok, no mozno ten podchod nie je bohvieco, ale dat prechod pre chodcov na tej zakrute je jednoznacne nebezpecne. Mozno semafor? Ale luai budu aj take behat na druhu stranu na cervenu. Mozno keby tam bol nadchod... Nie som dopravny expert. Ale nechapem vetu pana Jana: "Páni, navrhujem vám aspoň raz vyjsť z auta a vyskúšať si prejsť cez Trnavské mýto peši, ideálne s detským kočíkom a nákupom a potom možno pochopíte, že sú aj príjemnejšie veci ako sa terigať denne 4x po schodoch hore a dole" to niekto riskuje svoj zivot kvoli 100 metrom alebo nebodaj s kocikom a vy to este aj chapete???!!! radsej sa prejdem aj pol km nez riskovat svoj zivot alebo zivot dietata. A navyse trochu pohybu kazdemu aj dochodcom a mamickam prospeje.
22. november 2013

Jano

Anna, to nemozete mysliet vazne, ze trochu pohybu nikomu nezaskodi. To nie je len o par sto metroch navyse. Asi nemate deti, ale z vlastnej skusenosti vam hovorim, ze nie je ziadna sranda ist s kocikom, dalsim dietatom a nakupom cez podchod, ked musite ten kocik (cca 20-30 kg) zniest a vyniest po schodoch a toto absolvovat niekolkokrat denne (eskalatory su v niektorych castiach len jednym smerom, alebo nefunguju). Problem Trnavskeho myta je ten, ze sa jednoducho bezbarierovo cez neho nedostanete, preto si to okrem ineho ludia skracuju aj cez ten usek. Nevraviac o tom, ze je to vyznamny prestupny terminal MHD, ktory by mal byt koncipovany tak, ze ludia nebudu nuteni riskovat svoj zivot, aby stihli pripoj a zarove, nebudu musiet zbytocne cakat 10 minut, len preto, ze na 10 metrov vzdialenu zastavku sa nedostanu priamo ale krkolomnou zachadzkou.
13. december 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

po konzultácii s viacerými odborníkmi k uvedenému podnetu uvádzame:

podľa STN je priechodový prierez električky 1.25m od koľajnice (1.75 od osi koľaje), 0.15m bezpečnostný odstup od pevnej prekážky - zábradlia - ktoré musí byť min. 50cm od hrany obrubníka. Celkove teda zábradlie potrebuje šírku 2.0m od koľajnice po obrubník. Posledný diel jestvujúceho zábradlia to akurát spĺňa, ďalší diel by prechodový prierez už porušil. Takže zábradlie sa tu nedá predĺžiť z priestorových dôvodov.
Okrem toho so zábradlím (tiež z priestorových dôvodov) nesúhlasí ani Dopravný podnik, lebo by ich to limitovalo pri údržbe koľajového zvršku (snežný pluh...) a trolejového vedenia. Pri poslednej rekonštrukcii šlo doslova o milimetre.
Ďalší dôvod je bezpečnostný. Ak by sme predĺžili zábradlie, ľudia ho budú obchádzať aj tam, ale budú zotrvávať na vozovke ešte dlhšie. A ak sa dostanú na koľajisko ďalej, v mieste, kde už je úzky prejazdný profil električky, chodci môžu ostať zvnútra zábradlia a kedy išla električka, tak im môže vážne ublížiť.

S predĺžením zábradlia by teoreticky súhlasili aj DPB, polícia aj magistrát, ale to z vyššie popísaných dôvodov nejde. Nedisciplinovanosť chodcov, ktorí takýmto konaním ohrozujú bezpečnosť ostatných účastníkov cestnej premávky, ale najmä seba je problém mentálny, ktorý nejak účinne riešiť nevieme a ani to celkom samospráve neprísluší.

Mgr. Marek Papajčík
referát vzťahov s verejnosťou
Kancelária primátora hl. mesta SR Bratislavy
11. marec 2021

Martin Uváček

Zábradlie zo zábranami tam pár rokov bolo ale ani to nezabránilo ľuďom prebiehavať cez cestu. Podnet nebol doteraz vyriešený. https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/61296/trnavske-myto-betonove-zabrany
05. apríl 2021

Odkaz pre starostu

Dobrý deň, Martin,

požiadali sme samosprávu o opätovné vyjadrenie k podnetu.

S pozdravom,
Barbora
Administrátorka portálu Odkaz pre starostu
13. marec 2024

Martin Uváček

Podnet dodnes neriešený, posledná reakcia je z roku 2013 !?

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania